TT-Thermo F11 asennus
Minä asensin TT-Thermon moottoritilan puolelle.
Poistin eturenkaan ja muovit, niin sain läpi läpipultin ripustukseksi. Siellä oli sopivasti muovitulppa mikä poistettiin ja porattiin reikä johon pultti sekä muovitulppa takaisin.
Moottori mulla N47T, F11
Ajattelin että jos menee "rikki" niin helpompi vaihtaa kun on näkyvissä.
Nyt löytyy; DEFA akkulaturi 1204, TT-Thermo 1000KLD, Defa-säteilylämmitin #414842, DEFA Termini™ II ja LEEVI LÄMMITYKSEN OHJAUSYKSIKKÖ joka vuorottelee TT-Thermon ja sisätilalämppärin kanssa.
Virrankulutukset
Akkulaturi: 65w
Sisätilanlämmitin: 1200w
Nestelämmitin: 1000w
Lohkolämmitin: 300w
Akun vuorasin alumiinipintaisella äänieristelevyllä ja siihen olisi vielä tarkoitus tehdä kiinasta ostetuilla osilla lämmitin vaipan sisään. Jos tällä virityksellä saisi akkuun lisä-ikää.
Lämmitin F10/11?
Collapse
X
-
Nuo Defan kilkkeet on ihan hyviä lämmön ylläpitovermeitä, jos on paljon sellaista ajoa talvella että autolla ajellaan päivän aikana useita kertoja ja auto seisoo siinä välissä aina 1-3 tuntia. Aamulla ekalla startilla webastolla ja loppupäivän ylläpito Defan moottori- ja sisätilanlämppärillä.
Tekisi itsekin mieli asentaa Webaston rinnalle nuo Defan lämmittimet tätä varten. Aikoinaan mulla oli Volvossa tällainen kombinaatio ja totesin sen lopulta tosi järkeväksi, vaikka alkuun ihmettelin että miksi pitää olla molemmat vaihtoehdot asennettuna...
Tarkoitan jos on käytössä sellainen pistoke, josta tulee jatkuvaa katkotonta sähköä.
Leave a comment:
-
Jos haluat auton lämpimäksi älä osta defan säteilylämmitintä. Jos sinulle riittää että kone on plussan puolella aamulla ja lähtee kepeästi käyntiin voit harkita säteilylämmitintä. Tein testin ex 330xd n57: pakkasta -25c aamulla 2h tolpassa-> koneen lämpö+5c.Originally posted by HerraPorkkana View PostTuntuu taas olevan erinäinen määrä ristiriitaista tietoa tarjolla, millaisen lämmitin omaan autoon voi asentaa. Auto on 535d xDrive F11 LCI (5K71).
Webaston toki saisi jos taskuissa olisi riittävästi syvyyttä. Tällä kertaa taidan kuitenkin jättää väliin, joten säteily- tai letkulämmitin kiikarissa.
Defan nettisivut ja Defan tekninen edustaja tarjosivat ainoastaan letkulämmitintä (D412750). Samoin tekivät paikalliset BMW merkkihuollot.
Varaosaliikkeet ja muutamat muut huoltoliikkeet ovat kuitenkin sitä mieltä että kyllä sinne moottorinkylkeen Defan vastuksen saa laitettua.
Sinäänsä säteilylämmittimen asennus olisi kiinnostavampi vaihtoehto, sillä hinta on puolet letkulämmittimen asennuksesta.
Kysymys kuuluukin onko kukaan asentanut säteilylämmitintä LCI malliin? vai pitääkö tässä alkaa harjoitella TT-thermon asennusta että taskun pohjalle jäisi muutakin kuin nappi.
Leave a comment:
-
Tuntuu taas olevan erinäinen määrä ristiriitaista tietoa tarjolla, millaisen lämmitin omaan autoon voi asentaa. Auto on 535d xDrive F11 LCI (5K71).
Webaston toki saisi jos taskuissa olisi riittävästi syvyyttä. Tällä kertaa taidan kuitenkin jättää väliin, joten säteily- tai letkulämmitin kiikarissa.
Defan nettisivut ja Defan tekninen edustaja tarjosivat ainoastaan letkulämmitintä (D412750). Samoin tekivät paikalliset BMW merkkihuollot.
Varaosaliikkeet ja muutamat muut huoltoliikkeet ovat kuitenkin sitä mieltä että kyllä sinne moottorinkylkeen Defan vastuksen saa laitettua.
Sinäänsä säteilylämmittimen asennus olisi kiinnostavampi vaihtoehto, sillä hinta on puolet letkulämmittimen asennuksesta.
Kysymys kuuluukin onko kukaan asentanut säteilylämmitintä LCI malliin? vai pitääkö tässä alkaa harjoitella TT-thermon asennusta että taskun pohjalle jäisi muutakin kuin nappi.
Leave a comment:
-
Olisiko kenelläkään Tt-thermon asennuksesta n57 koneeseen kokemusta? Lähinnä mikä olisi paras paikka kytkeä, ja minkälaisia letkuja,kulmapaloja tms olisi hyvä hankkia ennen aloitusta. Kaikki tieto tervetullutta!
Leave a comment:
-
TT-Thermo asennettu
Jee, maanantaina väännettiin 1000kld paikkaansa. Onneksi pakkaset loppu nii ei pysty tarkalleen tuota tehoa toteamaan.
Jokatapauksessa 0astetta ulkomittarissa 20min lämmitin päällä moottorin jäähd+öljy 20asteinen (piilovalikosta).
Ja tänään +1astetta ulkona, tunteroisen päällä ja kone piirunverran alle 50asteinen...
Pakkasia odotellessa...
Leave a comment:
-
Eiköhön tuolta saa tietoa kun soitat.Originally posted by samii81 View PostMoro. Appiukolla ois f07 -11 535d ja lämmitin puuttuu. Nyt oli kuullut jostain tuosta tt thermosta. Ja se kiinnostaisi kovasti. Koska webasto ei oikein sovellu tässä tapauksessa kun pää-asiassa pätkä ajoa kaupungissa.
Niinpä kysyisinki nonko kukaan asennellut noita ko. moottoreihin?
Ja onko tietoa kuka noita voisi asentaa Kokkolan seudulla.
Tarvittaessa vähän kauempaakin
Kiitos.
Leave a comment:
-
Meinasin jo tehdä asentaessa juuri noin mutta ite kun käytän niin en sitte jaksanu panostaa.Originally posted by böntti View PostTee semmoinen kytkentä että rele katkaisee vesiventtiilin maajohdon kun lämmittimeen tulee virta, venttiili kun on virrattomana auki. Tästä toki tulee vikakoodi mutta eipä se mitään käytännössä haittaa.
Tomes70, pysty asentoon tuli lämmitin.
Leave a comment:
-
Moro. Appiukolla ois f07 -11 535d ja lämmitin puuttuu. Nyt oli kuullut jostain tuosta tt thermosta. Ja se kiinnostaisi kovasti. Koska webasto ei oikein sovellu tässä tapauksessa kun pää-asiassa pätkä ajoa kaupungissa.
Niinpä kysyisinki nonko kukaan asennellut noita ko. moottoreihin?
Ja onko tietoa kuka noita voisi asentaa Kokkolan seudulla.
Tarvittaessa vähän kauempaakin
Kiitos.
Leave a comment:
-
Tee semmoinen kytkentä että rele katkaisee vesiventtiilin maajohdon kun lämmittimeen tulee virta, venttiili kun on virrattomana auki. Tästä toki tulee vikakoodi mutta eipä se mitään käytännössä haittaa.Originally posted by done View PostHyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.
Leave a comment:
-
Kiitos Done vastauksesta!Originally posted by done View PostItse laitoin vastaavan lämmittimen F11 530xd:hen kuskinpuolen etulokarin sisään. Alkuperäisen webaston paikalle, auton alkuperäisen pumpun kans vain sarjaan.
Lämmitin oli 1500kld eli kulmamalli.
Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.
Vai suojan sisään, en ossaa :(
No on mulla defa-asentaja kiinnitettynä keikkaan, hiukan tarvii varmaan suostutella, että lähtee tätä thermoo asentaan (vaikka samanlainen mutikkahan tuo on ku defalla ja hiukan erinlainen ku calixilla siis ilman pumppua ja mitä ilmeisimmin täsmälleen sama asennuspaikka(?)).
Asennusohjeiden mukaan täytyy pystyyn saada, että pumppu voideltuu oikein, se lienee onnistunut sulla?
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomes70 View PostKiitos paljon nopeesta avusta Peksu!
Vanhempi malli kuitenkin MX11, N47T (?).
juu täytyy koittaa kaivaa jostain se tarkka asennussijainti... tietäis tilaako kulmamallin vai suoran
Itse laitoin vastaavan lämmittimen F11 530xd:hen kuskinpuolen etulokarin sisään. Alkuperäisen webaston paikalle, auton alkuperäisen pumpun kans vain sarjaan.
Lämmitin oli 1500kld eli kulmamalli.
Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.
Leave a comment:
-
Kiitos paljon nopeesta avusta Peksu!Originally posted by Peksu View PostNo jos sulla on tämä uudempi LCI-malli ja B47... ...elle ja sieltä edelleen eteenpäin.
Realoem:ista saat räjäytyskuvat
http://www.realoem.com/
Vanhempi malli kuitenkin MX11, N47T (?).
juu täytyy koittaa kaivaa jostain se tarkka asennussijainti... tietäis tilaako kulmamallin vai suoran
Leave a comment:
-
No jos sulla on tämä uudempi LCI-malli ja B47 moottori, tulee tuosta lämmittimen käytöstä vikakoodit autoon ja MIL-valo syttyy jos kone lämpiää tarpeeksi. Vanhemassa ei käsittääkseni tule ja sitä voi huoletta lämmittää tuollakin.Originally posted by Tomes70 View PostMoikka, hankin juuri 520dA f11 (ensimmäinen bemuni
) ja siihen kyllä tällaisen asennutan. Ainoa mikä askarruttaa on tuo asennussijainti??
Onko oikea paikka se mitä Calix ilmoittaa omalle letkulämppärille ja onko sijainti sama kuin tuo tt-thermon ilmoittama:
"Tyypillisesti paras paikka asennukselle on moottorin ja sisätilan lämmittimen välinen vesiletku".
Onko kukaan täällä tällaista asennuttanut/asentanut? Kokemuksia!
Löytyisikö jostain "räjäytyskuvaa" tuosta ko. bemun jäähdytysletkutuksista ja myös vinkki virtaussuunnasta... (lienee kuitenkin moottorilta sis.lämppärille).
Vesi kiertää ainakin uudemmassa vas.etulokarin sisäpuolella vesiventtiiliin ja siitä lämppäriin ja palaa lämppäriltä öljynjäähdyttimelle ja sieltä edelleen eteenpäin.
Realoem:ista saat räjäytyskuvat
http://www.realoem.com/
Leave a comment:
-
Moikka, hankin juuri 520dA f11 (ensimmäinen bemuniOriginally posted by Peksu View Post
) ja siihen kyllä tällaisen asennutan. Ainoa mikä askarruttaa on tuo asennussijainti??
Onko oikea paikka se mitä Calix ilmoittaa omalle letkulämppärille ja onko sijainti sama kuin tuo tt-thermon ilmoittama:
"Tyypillisesti paras paikka asennukselle on moottorin ja sisätilan lämmittimen välinen vesiletku".
Onko kukaan täällä tällaista asennuttanut/asentanut? Kokemuksia!
Löytyisikö jostain "räjäytyskuvaa" tuosta ko. bemun jäähdytysletkutuksista ja myös vinkki virtaussuunnasta... (lienee kuitenkin moottorilta sis.lämppärille).
Leave a comment:
Leave a comment: