Announcement

Collapse
No announcement yet.

F1X jarrujen huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    #16
    Originally posted by poke View Post
    Kuten jo aiemmassa viestissä lukee niin valikko kyllä löytyy trippimittarin painikkeella ja resetointikin lähtee käyntiin mutta kun on sen tehnyt niin tulee tuo teksti reset unsuccesfully. Eikä nollaannu.

    Tunnistimet laitoin uuden, mutta miten se tunnistin toimii? Pitääkö olla tunnistin johdon pinnien välistä ohmimittarilla mitaten väli ehjä?

    Autocom kyllä tunnistaa auton ja sillä resetoitiin aiemmin jarrunesteen vaihto kun sellainen tehtiin.
    Nytpä kuittaantui. Ehdin jo tunnistimenkin ohmimittarilla todeta ehjäksi.
    Taisi lopulta homman juju olla se että kun vapautin käsijarrun päältä niin resetointi viimein onnistui.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • alttu
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 519
      • Nummela

      #17
      Onko Motonetin paloista kokemuksia? Hintaero motonet vs. alkuperäinen on aika huikea, 39.90€ vs. 269€
      F15 30d ///M-SPORT
      Ex.
      F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3096

        #18
        Originally posted by alttu View Post
        Onko Motonetin paloista kokemuksia? Hintaero motonet vs. alkuperäinen on aika huikea, 39.90€ vs. 269€
        Ei, mutta taitavat olla halvinta mahdollista laatua (K27 tms.)? Katso esim saksan ebaystä, niin saat ihan laatupaloja kohtuu hinnalla.

        tai varaosaliikkeistäkin saa esim zimmermanniakin mikäli liikeen tukkuri on koivunen. Eikä maksa 269euroa.

        omassani on nyt ollu zimmermannin levyt ja palat edessä, eikä voi moittia.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Ikuinen aloittelija
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 336
          • maa

          #19
          Jaa'a on näkäjään saman kohtalon kokeneita. Eilen kesärinkuloita vaihaessa huomasin, että etulevyt on männänpuolelta aivan finaalissa kuten palatkin.
          Liukutapit tai palat on ihan jumissa. Tilasin Zimmermanit iltasella.

          Viime syksynä vaihdoin palat taakse, kun toinen satula oli jumissa. Taisi tulla sitä K27:aa, mutta hyvin nuo jarruttaa hintaisekseen. Tarkoitus oli uusia paremmilla, kun levytkin on vaihtokunnossa.

          Mittarissa on hurjat 96tkm. Vaimon e60:ssa 177tkm ajettuna on kaikki vielä vuodelta -08.
          G30 520d Xdrive Sport -18
          F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

          Comment

          • alttu
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 519
            • Nummela

            #20
            Originally posted by Ikuinen aloittelija View Post
            Jaa'a on näkäjään saman kohtalon kokeneita. Eilen kesärinkuloita vaihaessa huomasin, että etulevyt on männänpuolelta aivan finaalissa kuten palatkin.
            Liukutapit tai palat on ihan jumissa. Tilasin Zimmermanit iltasella.

            Viime syksynä vaihdoin palat taakse, kun toinen satula oli jumissa. Taisi tulla sitä K27:aa, mutta hyvin nuo jarruttaa hintaisekseen. Tarkoitus oli uusia paremmilla, kun levytkin on vaihtokunnossa.

            Mittarissa on hurjat 96tkm. Vaimon e60:ssa 177tkm ajettuna on kaikki vielä vuodelta -08.
            Koplasin myös sen minkä vanteen välistä pystyi, ja levyissä tuntui jo olevan jonkinverran uraa nimenomaan männän puolella... Itse hommasin Zimmermanin levyt ja Roadhousen palat, levyt vaihdan vain jos tarpeen. Huomenna selviää, kilsoja on 135tkm...
            F15 30d ///M-SPORT
            Ex.
            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #21
              Levyjä nämä tuntuu syövän melkeen helpommin kuin palaa. Järjettömän pehmeää ainetta.

              Perus f10 520/525d palat ei mitään 200e maksa, merkkiliikkeessä on halvemmat orkkikset kuin tarvikeliikkeessä Ferodot.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3096

                #22
                Originally posted by suppari View Post
                Levyjä nämä tuntuu syövän melkeen helpommin kuin palaa. Järjettömän pehmeää ainetta.

                Perus f10 520/525d palat ei mitään 200e maksa, merkkiliikkeessä on halvemmat orkkikset kuin tarvikeliikkeessä Ferodot.
                neloskoneisen?

                Ainakin tuossa sigun 525d:ssä 3-litran mosalla oli suurin jarrukombinaatio ja hinta oli sen mukainen.
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • alttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 519
                  • Nummela

                  #23
                  Originally posted by suppari View Post
                  Levyjä nämä tuntuu syövän melkeen helpommin kuin palaa. Järjettömän pehmeää ainetta.

                  Perus f10 520/525d palat ei mitään 200e maksa, merkkiliikkeessä on halvemmat orkkikset kuin tarvikeliikkeessä Ferodot.
                  530xd lienee sitten eriasia, orggis palat eteen marmorilla 269€.

                  135tkm mittarissa ja paloissa (alkup.) oli 2mm tasaisesti jäljellä, levyjä ei ollut tarpeen vaihtaa, huullosta ei juurikaan, ainostaan palan väliin mennyt sinne kuulumaton jyvänen tehnyt pienen uran keskelle.
                  F15 30d ///M-SPORT
                  Ex.
                  F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by alttu View Post
                    530xd lienee sitten eriasia, orggis palat eteen marmorilla 269€.

                    135tkm mittarissa ja paloissa (alkup.) oli 2mm tasaisesti jäljellä, levyjä ei ollut tarpeen vaihtaa, huullosta ei juurikaan, ainostaan palan väliin mennyt sinne kuulumaton jyvänen tehnyt pienen uran keskelle.
                    Saman uran oli tehnyt mullekin toiseen takalevyyn, molemmat orggispalat taisi olla jotain 450-500 luokkaa tuohon 535d kun ne 15tkm sitten vaihdettiin.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by poke View Post
                      neloskoneisen?

                      Ainakin tuossa sigun 525d:ssä 3-litran mosalla oli suurin jarrukombinaatio ja hinta oli sen mukainen.
                      Juu nelimukiseen.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • alttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 519
                        • Nummela

                        #26
                        Huoltovalon kun nollaa iDriven tai tripin kautta niin antaa vaihtoväliksi 15tkm, kuulostaa turhan tiuhalta vaihtoväliltä Takajarruissa kuitenkin on seuraavaan vaihtoon 38tkm, muistaakseni. Voiko sitä muokata iDriven kautta vai ainoastaan testerillä nollatessa?
                        F15 30d ///M-SPORT
                        Ex.
                        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                        Comment

                        • mek147
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 42
                          • Finland

                          #27
                          Se huoltoväli on mukautuva, eli se lukema muuttuu sen mukaan miten ne palat kuluu. Eli jos esim. Ensimmäisillä paloilla päästy vaikka 40tkm, niin kun nollaat sen huoltovälin niin oletuksena on silloin se noin 40tkm. Ja se siis voi lisääntyä tai vähentyä riippuen siitä miten ne palat kuluu / koska saavuttaa tunnistinjohdosta ensimmäisen tason.

                          Comment

                          • Ikuinen aloittelija
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 336
                            • maa

                            #28
                            Levyt ja palat eteen maksoi ~240€posteineen ja reilu tunti meni vaihtaessa.
                            Muistaa vaan varata 18mm hylsyn ja 7mm kuusiokolon satulan irroitukseen sekä 6mm kuusiokolon levyn lukituspulttiin.
                            Männänpuoleiset palat imee pieniä kiviä. Taitaa jäähdytys tehdä moisen efektin, kun ennen ei moiseen ole tullut törmättyä.
                            35tkm oli iDriven arvion kestosta vaihdon jälkeen. Melkoinen lottokone...
                            G30 520d Xdrive Sport -18
                            F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                            Comment

                            • jukkapoika77
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 39
                              • alavus

                              #29
                              Originally posted by böntti View Post

                              Itse tein aikoinaan niin että irroitin käsijarrun sähkömoottorin jarrusatulasta (2 torx-pulttia), jonka jälkeen männän sai kierrettyä helposti muistaakseni pelikaanipihdeillä. Kiertämisen jälkeen (tulee selkeä stoppi) mäntä painetaan sisään normaaliin tyyliin. Kun kaikki on kasassa, kiristellään ja löysäillää käsijarrua useita kertoja jolloin käsijarru asettuu oikeaan kohtaan. Päälle toki normaalit jarrun polkemiset.
                              Eipä sitä sähkömoottoria tarvisi irroittaa vaikka niin heti ohjeiden mukaan teinkin,ei siellä mitään pyöri moottorin päässä että voi olla kiinnikin.tosin tiedä onko helpompi pyörittää jos on pois.helppo homma kuitenkin

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2855
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by jukkapoika77 View Post
                                Eipä sitä sähkömoottoria tarvisi irroittaa vaikka niin heti ohjeiden mukaan teinkin,ei siellä mitään pyöri moottorin päässä että voi olla kiinnikin.tosin tiedä onko helpompi pyörittää jos on pois.helppo homma kuitenkin
                                Kyllä pyörii moottorin päässä, on vieläpä aika tiukalla välityssuhteella eli voimaa tarvitaan jos moottori on paikallaan. Nykyään tuo homma tehdään kyllä virallisesti moottorit paikoillaan, kiertämällä mäntää erikoistyökalulla.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎