F1X jarrujen huolto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    No sivutoimisena kun korjaamoa pitää niin järkeään uudet levyt nopeasti kieroon saava auto on ollut väljillä puslilla, yleensä ne reaktiotangot on syylliset. Ja sitä etupään puslan kuntoa (malleissa jossa ne etummaiset on reaktiotangot) ei näe jos ei erityisesti tutkaile asiaa...

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Juu niinpäin voi kyllä käydä. Olen huomannut että jos haluaa pitää levyt suorina, niin palojen ja satulan liikkuvuus ja kohdistusjousen vaihto. Suosittelen myös aten levyjä.

    Leave a comment:


  • akzy
    replied
    Enemmän sanoisin että se hydropusla ottaa itteensä ku on kiero levy, nimimerkillä kokemusta on. Huomenna sorvaan jarrusorvissa levyt, ei ole zimmermannit nähneet kuin ehkä 80tkm ajoa ja eivät paljo uusista ole kuluneet, mutta 30% jarrueroa vasen levy vispaa ihan hulluna. Uudet navat laitoin varuilta ja puslia ripakopallisen etupäähän.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei kait ne jarrut niistä mitään tiedä, vaikka miten tukivarret vispaisi.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Etupää alkaa hakkaamaan puolelta toisella jarrussa jos puslissa on liikaa väljää. Ajan kanssa levyt menee tästä kieroon.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Miten puslat vaikuttaa levyjen kieroutumiseen?

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post

    Satulat, levyt ja palat uusiksi... Vaihda ne reaktitankojen puslat jos ei vasta ole vaihdettu niin pysyy levyt suorana. Jos ne on, onko muut puslat keulasta kunnossa?
    Joo, pitää noi puslat kattoa ku alkaa olla satku kasassa edellisen vaihdon jälkeen. Mut noin niinku yleisesti kyl pakko sanoa et ei oo moisia ongelmia ollu edellisissä autoissa etulevyjen kanssa, ehkä noi 36mm levyt toimii paremmin?
    Last edited by janilind; 13-04-2025, 19:53.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Onkos kukaan lähtenyt päivittää edestä 30mm levyjä 36mm levyiksi? Mitähän muuta pitää päivittää? Noi 30mm levyt ei oikeen meinaa pysyä suorina.
    Satulat, levyt ja palat uusiksi... Vaihda ne reaktitankojen puslat jos ei vasta ole vaihdettu niin pysyy levyt suorana. Jos ne on, onko muut puslat keulasta kunnossa?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Tuskin se paksuus sen takana on.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Noi 30mm levyt ei oikeen meinaa pysyä suorina.
    ?????

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Onkos kukaan lähtenyt päivittää edestä 30mm levyjä 36mm levyiksi? Mitähän muuta pitää päivittää? Noi 30mm levyt ei oikeen meinaa pysyä suorina.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Cromi-vanadiumit roskiin ja kunnolliset avaimet kuten jr66 tuossa sanoi.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by tähtimoottori View Post
    Millähän nuo käsijarrun torxit saisi auki...
    Paremmilla vehkeillä, kiiltävät torx, 6-kolo ym. ei nauti kaikkien luottamusta. Annoitko vasaraa ennen yritystä ?

    Leave a comment:


  • tähtimoottori
    replied
    Millähän nuo käsijarrun torxit saisi auki...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by SirRahikkala View Post
    Vanha ketju, mutta sainpa paskahalvauksen kun omaan F10 518d Autokeskus tarjosi jarruremppaa, palat, levyt ja nesteiden vaihtoa 1780€ hintaan.

    Katsoin ensin noita Autodocin Ridexeä, mutta uskaltaako niihin lähteä? Alle 300€ saisi kaikki kamat. Sitten katsoin myös täsäkin ketjussa mainitut ATE keraamiset+brembo olisi 813€.

    Toinen ongelma on se, että haluaisin että huolto kirjataan sinne palvelimelle ja idrive oikein kun auto on vielä ns. tuore ja vähän ajettu. Mikä paja tekisi hommat asiakkaan osilla (tai järkevän hintaisilla) ja saisi vielä kirjattua huolto saksaan?
    Ei mitään ridexiä sinne. Itse laittaisin vain laatuosia (ATE, Brembo, Zimmerman...). En itsekkään näe mitään lisäarvoa remppauttaa jarruja niin, että se merkattaisin BMW-tietokantaan. Ovat kuluvia osia ihan kuten renkaat ym. Koritarkistuksen ym. sitten asia erikseen. Aeromotors hinnat kannattaa myös vilkaista.

    Leave a comment:

Working...
X