Originally posted by böntti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F1X jarrujen huolto
Collapse
X
-
On, kolmekkin:
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Hmm. Teinkö joitain väärin kun F10:stä (530xd) vaihdoin takapalat, ajoin vain satulat huoltoasentoon ennen remppaa ja männät sai nätisti painettua sisään...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostHmm. Teinkö joitain väärin kun F10:stä (530xd) vaihdoin takapalat, ajoin vain satulat huoltoasentoon ennen remppaa ja männät sai nätisti painettua sisään...-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Jarruhuolto
Originally posted by MajorDrake View PostHmm. Teinkö joitain väärin kun F10:stä (530xd) vaihdoin takapalat, ajoin vain satulat huoltoasentoon ennen remppaa ja männät sai nätisti painettua sisään...
Comment
-
-
Originally posted by Reiska56 View PostJa miten tuo huoltoajo oikein tehdään, mitä työvälineitä tarvitaan, pystyykö kotikonsteilla itse tekemään?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
[QUOTE=poke;3672920]testerillähän niitä ajellaan tai sitten tuolla böntin kuvaamalla työkalulla. tuollsisia työkaluja myyvät esim bilhelvetessä (biltema)[/QUOT
Onko erillisiä testereitä (minkä merkkisiä ja hintaisia, tuskin kuitenkaan Biltemasta löytyy), vai voiko jotenkin tietokoneella ja siihen asennettavalla ohjelmalla tehdä samaa? Jarruhuoltohan on hyvä tehdä joka vuosi ainakin näissä 5-sarjan autoissa. Maksaa kyllä itsensä takaisin, jos ei laite kohtuuttoman kallis ole.
Comment
-
-
Homma käy helposti kun ottaa käsijarrun moottorit irti jarrusatuloista ja sitten pyörittää mäntiä pihdeillä. Moottori on kiinni kahdella pultilla.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by jukkapoika77 View PostEipä sitä sähkömoottoria tarvisi irroittaa vaikka niin heti ohjeiden mukaan teinkin,ei siellä mitään pyöri moottorin päässä että voi olla kiinnikin.tosin tiedä onko helpompi pyörittää jos on pois.helppo homma kuitenkin
Comment
-
-
Ei välttämättä, takajarrut kuluvat normaalisti vähemmän jolleivät jää laahaamaan. Etujarrut tulevat aina ensin peliin mukaan, niiden painotus on suurempi kuin takajarrujen jottei jarruttaessa pääse takapää pyörähtämään menosuuntaan. Jarrutasapaino siis aina etupainotteinen, prosenttilukua en kyllä tiedä. Samat puhdistustoimet tarvitaan kuin etujarruillekin.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostEi välttämättä, takajarrut kuluvat normaalisti vähemmän jolleivät jää laahaamaan. Etujarrut tulevat aina ensin peliin mukaan, niiden painotus on suurempi kuin takajarrujen jottei jarruttaessa pääse takapää pyörähtämään menosuuntaan. Jarrutasapaino siis aina etupainotteinen, prosenttilukua en kyllä tiedä. Samat puhdistustoimet tarvitaan kuin etujarruillekin."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostNii, mutta takavetoisessa puolestaan luistonesto ja ajonhallinta syö etenkin takajarrujen pintaa. Ajo-olosuhteista riippuen voi käydä niin, että takana jarrut kuluu nopeammin kuin edessä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Se olis etujarrujen huollon aika F11:sta ja Zimmermannin levyt ja Febi/Bilstein palat on hankittu, lisäksi kulumistunnistin, Ate:n Plastilubea, jarrulevyille uudet kiinnityspultit, 9mm kuusioavain, bräkleeniä, jne. tarvikkeet on kasassa. Vaihtotyö nyt ei kovin kummoinen homma taida olla.
Saisiko vielä täsmennystä mihin tuota plastilube rasvaa kannattaa laittaa? Ketjun alussa mainittiin että palojen taakse, entä liukutapit tai satuloissa olevat kolot missä palat liikkuvat?
Mites tuo huoltoilmaisimen nollaus iDrivestä onnistuu? Trippimittarilla nollauksesta löytyy netistä ohjeet, mutta ihan uteliaisuutta kysyn tuota IDrivellä nollausta kun en netistä siihen ohjetta löytänyt.
Comment
-
-
Plastilubea ei kumiin kiinni. Palojen taakse ja käsittääkseni liukusoliin. Tietääkseni tuosta liukutappien kumien sisäisestä rasvauksesta ollaan kahta mieltä, jos sinne jotain rasvaa laitetaan niin ATE:n Bremszylinderpastea tai PBR:n jarrukumirasvaa: KLIK. En ehkä itse laittaisi mitään liukutapeille.
Comment
-
-
Tuli homma tehtyä. En laittanut muita rasvoja kun vinkkien mukaan Plastilubea, liukutapit oli siistit kun vain putsasi liat pois. Sekä palat että levyt oli ihan finaalissa, mutta erittäin tasaisesti kuluneet kaikki. Palat joka puolelta yhtä paksut ja jarrulevyt kuluneet minimipaksuuteen, olakkeet joka puolella samanlaiset. Ja huoltoilmaisin meni nollaan tällä viikolla. Mittaristosta tripillä huoltoilmaisin nollautui ilman ongelmia ja tarjoaa nyt seuraavaan vaihtoon 70.000km. Ei huono... Hyvin näyttää mukautuvan ajotyyliin. Kun ilmaisin kertoi että etujarrut menee vielä 5000km, niin ajoin siitä vielä melkein 23.000km enimmäkseen pitkää maantiesiivua, kunnes nyt tuli vaihto vastaan kun ilmaisin meni nollaan.
Comment
-
Comment