Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 madaltavat jousilautaset sekä eri jousivaihtoehdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    #31
    Originally posted by Stombe View Post

    Ootte te ku pitää emännän selän takana tehä omiin autoihin muutoksia
    Nooh, ei se nyt ihan niin vakavaa ole...

    Omassa edessä 390mm, takana 385mm kaaresta keskiöön. X-drive, adaptive drive, M-sport.
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

    Comment

    • Stombe
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 170
      • Keski-Suomi

      #32
      Senpä takia ilmoitinkin rengaskoon mukaan

      Mittaan huomenna tuohon keskiöön
      F11 535d M-sport VOLL
      MB A180 -16
      Cagiva Xtra Raptor 1000
      Kupla Cab ATM -69
      *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

      Comment

      • Stombe
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 170
        • Keski-Suomi

        #33
        Vapaasti rullamitan pää asetettuna kiinni keskikupin keskelle kaaren reunaan (eli kallistuvasti) mitattuna edessä oli noin 385-390mm ja takana 390-395mm.
        Tuossa mittaustavassahan tiestysti vaikuttaa jonkun verran millainen vanne autossa on - miten sisällä/ulkona keskikuppi on vaikuttaa osaltaan mittaan sekä mahdollisesti työnnättääkö vanteen(puola tms.) muoto mittanauhaa antaen pituutta.
        Melkein on kuitenkin tarkempi/verrattavampi/helpompi mittaus kun tekee aikaisemmin kertomallani tavalla; tasaisella maasta kaareen (olettaen että on vakiomittainen rengas kehältä ja on oikeat rengaspaineet), varsinkin silloin jos on muuttamassa (säädettävän)alustan korkeutta.
        F11 535d M-sport VOLL
        MB A180 -16
        Cagiva Xtra Raptor 1000
        Kupla Cab ATM -69
        *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by Stombe View Post
          Melkein on kuitenkin tarkempi/verrattavampi/helpompi mittaus kun tekee aikaisemmin kertomallani tavalla; tasaisella maasta kaareen (olettaen että on vakiomittainen rengas kehältä ja on oikeat rengaspaineet), varsinkin silloin jos on muuttamassa (säädettävän)alustan korkeutta.
          Ei kai se iso vaiva meillä ole jos ottaa molemmat mitat jos mitta pysyy sen aikaa kädessä

          Täällä maalla on alusta vähän niin ja näin jolloin mitatkin on sellasia ..nippa nappa autokatoksessa voisi olla sen verran suoraa
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • alttu
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 519
            • Nummela

            #35
            Originally posted by Stombe View Post
            Tuossa mittaustavassahan tiestysti vaikuttaa jonkun verran millainen vanne autossa on - miten sisällä/ulkona keskikuppi on vaikuttaa osaltaan mittaan sekä mahdollisesti työnnättääkö vanteen(puola tms.) muoto mittanauhaa antaen pituutta.
            Melkein on kuitenkin tarkempi/verrattavampi/helpompi mittaus kun tekee aikaisemmin kertomallani tavalla; tasaisella maasta kaareen (olettaen että on vakiomittainen rengas kehältä ja on oikeat rengaspaineet), varsinkin silloin jos on muuttamassa (säädettävän)alustan korkeutta.
            Mutta edelleenkin lähtisin mittaamaan kaaresta keskiöön. Kaaresta maahan mittauksessa noita muuttujia riittää! Se vielä että onko uudet vai vanhat renkaat voi vaikuttaa 5-8mm helposti

            Itse mittasin testin vuoksi vatupaasin avulla, jolloin sain suoran linjan keskiöstä. Eroa näin ja suoraan keskiöön mitatessa oli 1mm��
            Last edited by alttu; 31-03-2015, 11:01.
            F15 30d ///M-SPORT
            Ex.
            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

            Comment

            • Stombe
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 170
              • Keski-Suomi

              #36
              Mutta mitattiinpa niin tai näin kunhan on vaan mitattu samanlailla jos on tehty muutoksia niin tiedetään lopputulos

              Jokos ne lautaset on asennettu?
              F11 535d M-sport VOLL
              MB A180 -16
              Cagiva Xtra Raptor 1000
              Kupla Cab ATM -69
              *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by Stombe View Post
                Mutta mitattiinpa niin tai näin kunhan on vaan mitattu samanlailla jos on tehty muutoksia niin tiedetään lopputulos

                Jokos ne lautaset on asennettu?
                Mulla ne on tänään postista haettu..ei vielä alla mutta viimeistään 8.4 on alla ja peräpää tiputettu oikeaan korkoon

                Itse niin laiska rappaan autoa, mutta pitää vähän katsoa jossei ihan toivoton homma niin vaihdan nuo itse nuo
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #38
                  Onko porukka vaihtanut näistä jousia tms ,mitä pitää ottaa huomioon ?

                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • alttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 519
                    • Nummela

                    #39
                    Originally posted by veku View Post
                    Onko porukka vaihtanut näistä jousia tms ,mitä pitää ottaa huomioon ?

                    Tuosta kuvasta voisi päätellä että alatukivarsi navan päästä irti, iskarin alatappi irti yms. iskarin rungossa olevat kiinnikkeet ja sitten höllää yläpään ja paketti tippuu alas...koska eikös tuo iskari/jousi/jousilautanen ole kiinteä paketti jonka sitten voi purkaa pöydällä jousipuristimien avulla..?:think
                    F15 30d ///M-SPORT
                    Ex.
                    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                    Comment

                    • Stombe
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 170
                      • Keski-Suomi

                      #40
                      Mahtuiskohan se iskaripaketti tulemaan välistä ilman että tarvitsee alatukivartta ruveta irroittamaan? Eipä tuo vaikealta näytä vaikka pitäisikin, hiukan hermoja venyttää (laatikko olutta) niin on vaihdettu.

                      Mutta jotenkin en saa päähän millä tavalla konkreettisesti nuo lautaiset sitten madaltaa eli toimii? Nouseeko tämä lautanen vakiota ylemmäksi iskarin varressa vai kuin? Kärsiikös siinä silloin esijännitys?
                      F11 535d M-sport VOLL
                      MB A180 -16
                      Cagiva Xtra Raptor 1000
                      Kupla Cab ATM -69
                      *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3096

                        #41
                        Originally posted by Stombe View Post
                        Mahtuiskohan se iskaripaketti tulemaan välistä ilman että tarvitsee alatukivartta ruveta irroittamaan? Eipä tuo vaikealta näytä vaikka pitäisikin, hiukan hermoja venyttää (laatikko olutta) niin on vaihdettu.

                        Mutta jotenkin en saa päähän millä tavalla konkreettisesti nuo lautaiset sitten madaltaa eli toimii? Nouseeko tämä lautanen vakiota ylemmäksi iskarin varressa vai kuin? Kärsiikös siinä silloin esijännitys?
                        Mahtuu tulemaan ilman alatukivarren irroitusta. ylätukivarren muistaakseni irroitin, jolloin mahtui hyvin tulemaan.
                        Kulkineet/projektit:

                        640D F06
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #42
                          Tämä ei sitten onnistunut kun tuo madaltava jousílautanen ei käy tuohon sähkösäätöiseen alustaan.

                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • alttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 519
                            • Nummela

                            #43
                            Originally posted by veku View Post
                            Tämä ei sitten onnistunut kun tuo madaltava jousílautanen ei käy tuohon sähkösäätöiseen alustaan.

                            https://www.supersport.de/cgi-bin/vm...ction_noshow=1
                            No perkules! Täytyykö sitten jouset vaihtaa! Nehän luultavasti on vaihdettavissa DD/AD oleviin..

                            Kuinka pitkälle etenit hommassa kunnes tuli seinä vastaan ja mikä koitui ongelmaksi?

                            Itse olisin huomenna vaihtanut ��
                            F15 30d ///M-SPORT
                            Ex.
                            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              #44
                              Originally posted by alttu View Post
                              No perkules! Täytyykö sitten jouset vaihtaa! Nehän luultavasti on vaihdettavissa DD/AD oleviin..

                              Kuinka pitkälle etenit hommassa kunnes tuli seinä vastaan ja mikä koitui ongelmaksi?

                              Itse olisin huomenna vaihtanut ��
                              No sen verran pitkälle että iskari oli ruuvipenkissä ja sen jälkeen ihmettely että mihin hemmettiin tuon madaltavan jousilautasen saa laitettua.

                              Ja näyttäs että jousimuutos on ainoa tie madallukseen jos DD\AD varuste autossa.
                              Ei vaan käynyt selväksi tuo kun tilasin nuo jousilautaset, nooo pioneerihan pitää joskus meikänkin olla

                              Ei ollut tosin oma ruuvipenkki mutta kuitenkin, ja turhan kalliin näköinen oli muuten tuo iskari
                              Last edited by veku; 20-11-2019, 09:20.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • alttu
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 519
                                • Nummela

                                #45
                                Originally posted by veku View Post
                                No sen verran pitkälle että iskari oli ruuvipenkissä ja sen jälkeen ihmettely että mihin hemmettiin tuon madaltavan jousilautasen saa laitettua.

                                Ja näyttäs että jousimuutos on ainoa tie madallukseen jos DD\AD varuste autossa.
                                Ei vaan käynyt selväksi tuo kun tilasin nuo jousilautaset, nooo pioneerihan pitää joskus meikänkin olla

                                Ei ollut tosin oma ruuvipenkki mutta kuitenkin, ja turhan kalliin näköinen oli muuten tuo iskari
                                Ok. Mites noin muuten tuon tolpan irroitus, tippuko se sieltä nätisti alas, riittikö pelkkä alatukivarren irroitus ja ylläpää auki? Jos tässä innostuu jousia vaihtelemaan :think
                                F15 30d ///M-SPORT
                                Ex.
                                F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎