Originally posted by poke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 nelipyöräsuuntaus!
Collapse
X
-
Originally posted by Stombe View Post...???...
Jos jollain on parempaa tietoa saa selittää kiitos.
Iskarin voi laittaa vaikka poikittain eikä se vaikuta pyöräkulmiin mitenkään, eikös vaan?
Tainnut olla vähän plasebo säätöä nuo kulman muutokset tuossa mainitussa tapauksessa...Last edited by Havis; 10-05-2015, 12:48."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View Post...???... Millä taialla iskarin asentoa muuttamalla saadaan pyöräkulmia muutettua, kun kerran kyseessä on tuon kuvan mukainen ripustus?!?!?!??!?!?!
Jos jollain on parempaa tietoa saa selittää kiitos.
Iskarin voi laittaa vaikka poikittain eikä se vaikuta pyöräkulmiin mitenkään, eikös vaan?
Tainnut olla vähän plasebo säätöä nuo kulman muutokset tuossa mainitussa tapauksessa...
tätä minäkin ihmettelen. ainoa millä sitä etucamberia voisi tuossa säätää olisi, jos sen ylätukivarren (bumerangi) kiinnitys olisi korissa epäkeskoilla.
niin olen minäkin tuohon omaani itse etujouset vaihtanut ja samalla jo säätöihin liittyviä asioita miettinyt.
mutta jos tähän löytyy vinkkejä joita en ole huomannut niin kertokaa ihmeessä?Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Posttätä minäkin ihmettelen. ainoa millä sitä etucamberia voisi tuossa säätää olisi, jos sen ylätukivarren (bumerangi) kiinnitys olisi korissa epäkeskoilla.
niin olen minäkin tuohon omaani itse etujouset vaihtanut ja samalla jo säätöihin liittyviä asioita miettinyt.
mutta jos tähän löytyy vinkkejä joita en ole huomannut niin kertokaa ihmeessä?
Mulla nyt kulmat säädetty ja rengaspaineilla kokeilen nyt saada vetelyä vielä vähemmäksi. Urattomalla tiellä menee kyllä hienosti nyt, mutta uraisella tiellä ei paljon puhelinta räplätä kun on vastaan tulevan keulassa saman tien. Mun mielestä E61 ei ollut tuollainen vaikka taka ja etupää eriparia, mutta tässä vaikuttaa joko tuo tai sitten nuo Pirellin renkaat on vaan perseestä!?530e G30 M-Sport -21
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jms1601 View PostEihän tuo etuiskarin yläpään muutos mihinkään vaikuta kun alapää on nivelletty, näin ainakin itse kuvittelisin?
Mulla nyt kulmat säädetty ja rengaspaineilla kokeilen nyt saada vetelyä vielä vähemmäksi. Urattomalla tiellä menee kyllä hienosti nyt, mutta uraisella tiellä ei paljon puhelinta räplätä kun on vastaan tulevan keulassa saman tien. Mun mielestä E61 ei ollut tuollainen vaikka taka ja etupää eriparia, mutta tässä vaikuttaa joko tuo tai sitten nuo Pirellin renkaat on vaan perseestä!?
Itsekkin vertaan ajotuntuntumaa E60:iin (jolla ajoin reilut 160tkm) niin se ei ollut yhtä uraherkkä 19" kompolla. En nyt sanoisi että renkaissa niinkään vikaa olis, itselläni on myös laadukkaat (ei Pirelli) merkkirenkaat olleet aina alla.F11 535d M-sport VOLL
MB A180 -16
Cagiva Xtra Raptor 1000
Kupla Cab ATM -69
*ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*
Comment
-
-
Originally posted by jms1601 View PostEihän tuo etuiskarin yläpään muutos mihinkään vaikuta kun alapää on nivelletty, näin ainakin itse kuvittelisin?
Mulla nyt kulmat säädetty ja rengaspaineilla kokeilen nyt saada vetelyä vielä vähemmäksi. Urattomalla tiellä menee kyllä hienosti nyt, mutta uraisella tiellä ei paljon puhelinta räplätä kun on vastaan tulevan keulassa saman tien. Mun mielestä E61 ei ollut tuollainen vaikka taka ja etupää eriparia, mutta tässä vaikuttaa joko tuo tai sitten nuo Pirellin renkaat on vaan perseestä!?
Renkaista sen verran, että kun unohtaa ns. merkkirenkaat ja siirtyy keskikastiin, niin uraherkkyyskin vähenee huomattavasti. Pyöreäolkainen ja rungoltaan löysempi rengas toimii paremmin suomen urateillä. Ja runflatit täytyy myös unohtaa juurikin jäykän runkonsa vuoksi.
Omissa kulkineissa on pitkään pyörinyt alla nankangin ns-2:et ja eipä ole uraiset tiet haitannu.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt ollaan asian ytimessa.530e G30 M-Sport -21
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostSiis onko niin että jos etupäätä tiputtaa niin kulmat ei muutu :think
Voin olla väärässäkin, en ole autoinsinööri?530e G30 M-Sport -21
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jms1601 View PostEn minäkään enään muuta syytä keksi kuin nuo renkaat, on vaan turhan kallista lystiä alkaa vaihteleen noita kumeja. Edellisessä e61 tuumaa pienemmät vanteet mutta kumin leveydet samat ja merkkinä oli Roadstone niin ei kyllä vedellyt noin. Veteleekö Vekulla miten Nankageilla?
Vaimokaan ei oo mitään reklamoinu vaikka sieltä yleensä palautteen saa ekana ...toki heti varmaan heti kun jouset vaihtaa matalampiin
Kahvitellaan joskus ja ajellaan autot ristiinLast edited by veku; 11-05-2015, 20:58.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostEi ole. Keulan madaltuessa tukivarsien asento muuttuu ja samalla myös camber/auraus.
Comment
-
-
Kyllä se tänään tuli todettua, että rahalla ei välttämättä saa ja hevosella ei pääse, vai mitenkä se meni:think Eli siis Pirellit on liian jäykkä runkoiset Suomen uraisille teille ja isoääniset karheille pinnoille. Vekun pirssiä tänään kokkeilleena jossa "laatu" Nankangit alla, ei vedellyt ja äänimaailmakin oli aivan eri kuin Pirelleillä
Taidanpa lähteä rengaskauppaan ja olisiko kellään tarvetta Pirellin P-Zero renkaille, hinta on kohdillaan.
Ja kiitos vielä Vekulle kun kävit pyörähtään ja sai selvyyden tuohon vetely asiaan dLast edited by jms1601; 16-05-2015, 19:48.530e G30 M-Sport -21
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jms1601 View PostKyllä se tänään tuli todettua, että rahalla ei välttämättä saa ja hevosella ei pääse, vai mitenkä se meni:think Eli siis Pirellit on liian jäykkä runkoiset Suomen uraisille teille ja isoääniset karheille pinnoille. Vekun pirssiä tänään kokkeilleena jossa "laatu" Nankangit alla, ei vedellyt ja äänimaailmakin oli aivan eri kuin Pirelleillä
Taidanpa lähteä rengaskauppaan ja olisiko kellään tarvetta Pirellin P-Zero renkaille, hinta on kohdillaan.
Ja kiitos vielä Vekulle kun kävit pyörähtään ja sai selvyyden tuohon vetely asiaan d
Kieltämättä negatiivinen kokemus nuo Pirellit.
Vetely kohtuu rajua\terävää urissa joka johtunee ilmeisesti jäykästä rungosta ja siinä melussa oli pykälän ero..
Jos nyt saisin valita niin nexen tai hankook tulisi alle, ämmässä nexenit 8000 sarjalaiset ja on kyllä sairaan hiljaiset vaikka muuten meteliä löytyykin.
Ja eipä mitään kun kulmilla olin muutenkinF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment