memebuy23buy

F10/F11 nelipyöräsuuntaus!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ego0s
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 77
    • Turku

    #46
    Originally posted by Havis View Post
    Onko vakioalusta vaiko tonttiin lyöty silitysrauta, mallia "mexico low rider" . Tai jotain siltä väliltä. Ajokorkeudella taitaa olla vaikutusta kulmien kohdilleen saamisessa.

    Ainakin täällä päin liikkuu sellainen valkoinen F10, joka on niin suurilla pyörillä ja niin tontissa että ihmettelen miten sillä ylipäätään pystytään ajamaan ollenkaan. Jospa se ei ajakaan, pelkästään kruisailee...
    Vakio m-sportilla mennään :think
    e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3127

      #47
      Originally posted by Ego0s View Post
      Vakio m-sportilla mennään :think
      No tuon säätöraportin mukaan sun autos on säädetty vakioalustaisen (standardfederung) arvoja vertailuarvona käyttäen. Koneesta täytyisi valita sport suspension tai m-suspension.

      Ihmetyttää myös tuo etupyörien camber ero.
      Kulkineet/projektit:

      M2 F87
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • MKV
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 116
        • Kainuu

        #48


        Tuossa tuo toinen ketju. Nämäkin voisi varmaan jotenkin yhdistää...?

        Comment

        • MKV
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 116
          • Kainuu

          #49
          Originally posted by Ego0s View Post
          Vakio m-sportilla mennään :think
          Säädettiinkö painojen kanssa?

          Comment

          • jms1601
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 338
            • P-Pohjanmaa

            #50
            Originally posted by MKV View Post
            Säädettiinkö painojen kanssa?
            Eikö nuo koneet nykyään osaa tuon kuorman ennakoida ettei tarvi painoja lastata?
            Tänään Pirellit vaihtu Hankookkeihin ja auton vetely loppu samantien. Ero kuin yöllä ja päivällä Samalla rengasmelu pieneni huomattavasti.

            Ohessa lappu missä mun kulmat nytten ja menee suoraan eikä vetele noilla Hankkeneilla.

            530e G30 M-Sport -21
            ***********************
            Ex Audi A6 allroad -17
            Ex X5 xd30 M-Sport -14
            Ex 530dA F11 M-Sport -11
            Ex E61 530xD M-Sport -08
            Ex 530DAT E61
            Ex E39 M-Sport

            Comment

            • MKV
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 116
              • Kainuu

              #51
              Originally posted by jms1601 View Post
              Eikö nuo koneet nykyään osaa tuon kuorman ennakoida ettei tarvi painoja lastata?
              No en ole minä ainakaan vielä semmoista konetta nähnyt. Voihan sellainen toki jossain ollakin, mutta lienevät vielä harvassa?!

              Valmistajan ohjeen mukaan F1X pitää muuten suunnata nimenomaan kuormattuna.

              Comment

              • NewBemmisti
                Newbiemmer
                • Jul 2015
                • 5
                • Idässä

                #52
                Kysytään tältä foorumilta jos täällä joku olisi perehtynyt nelipyöräsuuntaukseen.

                Eli autona uusi f10 520da, normi misukan primacy 3 225/55/17 renkaat.

                Auto ei järin vakaa moottoritienopeuksissa. Se harmittaa. Lisäksi keskialueen ohjaustunto huono.

                Kulmat säädettiin ilman painoja huollossa. Ajelen pääasiassa yksin.

                Eteen auraukset meni o/v 0,05 ja taakse o/v 0,09. Camper taakse v. -1.30 ja o. -1,35. Edestä eivät pystyneet säätämään arvoja ja oikea 0,02 ja vasen 0,30.

                Kysymys kuuluukin saisinko kulkuun lisää vakautta jos laitettaisiin hippu lisää aurausta taakse, Entäpä pitäisikö etusille tehdä mitään?

                Miten paino olisi vaikuttanut mittaustuloksiin. Asentaja tokasi että camberit menis enempi - puolelle mut auraus pysyis suurinpiirtein samana.

                Olisko järkevää jättää camber vasemmalla puolella vähemmän negaksi kuin oikea puoli?
                Last edited by NewBemmisti; 12-07-2015, 16:10.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10113
                  • KVLA

                  #53
                  Originally posted by NewBemmisti View Post
                  Kysytään tältä foorumilta jos täällä joku olisi perehtynyt nelipyöräsuuntaukseen.

                  Eli autona uusi f10 520da, normi misukan primacy 3 225/55/17 renkaat.

                  Auto ei järin vakaa moottoritienopeuksissa. Se harmittaa. Lisäksi keskialueen ohjaustunto huono.

                  Kulmat säädettiin ilman painoja huollossa. Ajelen pääasiassa yksin.

                  Eteen auraukset meni o/v 0,05 ja taakse o/v 0,09. Camper taakse v. -1.30 ja o. -1,35. Edestä eivät pystyneet säätämään arvoja ja oikea 0,02 ja vasen 0,30.

                  Kysymys kuuluukin saisinko kulkuun lisää vakautta jos laitettaisiin hippu lisää aurausta taakse, Entäpä pitäisikö etusille tehdä mitään?

                  Miten paino olisi vaikuttanut mittaustuloksiin. Asentaja tokasi että camberit menis enempi - puolelle mut auraus pysyis suurinpiirtein samana.

                  Olisko järkevää jättää camber vasemmalla puolella vähemmän negaksi kuin oikea puoli?
                  Aika pulla kumit.Onko painetta riittävästi renkaissa?

                  Comment

                  • NewBemmisti
                    Newbiemmer
                    • Jul 2015
                    • 5
                    • Idässä

                    #54
                    Kokeiltu täyden kuorman paineita (2.6/3.1) ja normipaineita (2.2/2.3). Paras mielestäni tuolla normipaineilla. Järkyttävän paljon melu kovenee noilla kovilla paineilla. Lisäksi tuntuu ettei rengas jousta lainkaan vaan täräyttelee. Itse tykkään pehmeämmästä kyydistä

                    Comment

                    • jms1601
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 338
                      • P-Pohjanmaa

                      #55
                      Originally posted by NewBemmisti View Post
                      Kysytään tältä foorumilta jos täällä joku olisi perehtynyt nelipyöräsuuntaukseen.

                      Eli autona uusi f10 520da, normi misukan primacy 3 225/55/17 renkaat.

                      Auto ei järin vakaa moottoritienopeuksissa. Se harmittaa. Lisäksi keskialueen ohjaustunto huono.

                      Kulmat säädettiin ilman painoja huollossa. Ajelen pääasiassa yksin.

                      Eteen auraukset meni o/v 0,05 ja taakse o/v 0,09. Camper taakse v. -1.30 ja o. -1,35. Edestä eivät pystyneet säätämään arvoja ja oikea 0,02 ja vasen 0,30.

                      Kysymys kuuluukin saisinko kulkuun lisää vakautta jos laitettaisiin hippu lisää aurausta taakse, Entäpä pitäisikö etusille tehdä mitään?

                      Miten paino olisi vaikuttanut mittaustuloksiin. Asentaja tokasi että camberit menis enempi - puolelle mut auraus pysyis suurinpiirtein samana.

                      Olisko järkevää jättää camber vasemmalla puolella vähemmän negaksi kuin oikea puoli?
                      Väittäisin, että tuumaa tai kahta isommat vanteet ja matalammat kumit niin tuntuma paranee. Kulmissa ja suuntauksissa ei juuri moitittavaa käsittääkseni ja ei noilla kumeilla juurikaan kulkuun vaikuta. Itellä m-sport alusta ja 20" vanteet ja Hankookin kumit niin ei kyllä mitään moitittavaa enään, menee suoraan, ei vetele urissa ja ohjaustunto on loistava. Aikaisemmin Pirellin kumit pilas koko auton, joko vialliset tai sitten ominaisuus ko renkaissa. Viikko sitten ajeltiin Hesaan n. 500km ja ei voinut muutakuin nauttia bemarin ajo-ominaisuuksista ja nopeutta oli 80-180 mittarissa ja toimi joka nopeudessa.
                      530e G30 M-Sport -21
                      ***********************
                      Ex Audi A6 allroad -17
                      Ex X5 xd30 M-Sport -14
                      Ex 530dA F11 M-Sport -11
                      Ex E61 530xD M-Sport -08
                      Ex 530DAT E61
                      Ex E39 M-Sport

                      Comment

                      • NewBemmisti
                        Newbiemmer
                        • Jul 2015
                        • 5
                        • Idässä

                        #56
                        Voi olla, että isommilla vanteilla ajettavuus paranisi, mutta varmaan myös melukin?

                        Ei taida löyty kellään tietoa tuosta painon vaikutuksessa kulmiin? Eli olisko lopputulos ollut parempi painojen kanssa? Saatto olla vaan niin ettei asentaja viitsinyt lastata painoja

                        Comment

                        • MKV
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 116
                          • Kainuu

                          #57
                          Originally posted by NewBemmisti View Post
                          Eli olisko lopputulos ollut parempi painojen kanssa? Saatto olla vaan niin ettei asentaja viitsinyt lastata painoja
                          Minä kyllä kokeilisin vielä uudelleen suuntausta niiden painojen kanssa. Sitten kun vielä sattuisi semmoinen asentaja jolla taito riittää säätää auto mahdollisimman symmetriseksi, kun se kerran on mahdollista (vrt. se minun lappu pappafoorumin puolella). En kyllä suoraan syyttäisi noita kumeja kun ovat noin vähän ajetut eivätkä ole rf-renkaat.

                          Miksiköhän muuten sulla tuo etucamberin ero oikean ja vasemman välillä on noin iso? 0°28'? Noin uudessa nyt tuskin mistään väljää löytyy, mutta ei kai vain ole toinen puoli osunut johonkin? Esim. mulla oikean ja vasemman ero vain 0°01'. Ohjeen mukaan ero oikean ja vasemman välillä saisi olla max. 0°30'. Ihannetilahan olisi jos ero olisi 0°00' eli noin suuri ero kyllä vaikuttaa ajettavuuteen.
                          Last edited by MKV; 13-07-2015, 08:19.

                          Comment

                          • NewBemmisti
                            Newbiemmer
                            • Jul 2015
                            • 5
                            • Idässä

                            #58
                            Tuosta etu camberista mainitsinkin huollossa. Muuta eipä kuulemma aiheuta toimenpiteitä.

                            Täytyy yrittää rengasliikkeessä käydä säädättämässä painojen kanssa. Tosin epäilen et niillä sellaisia ois.

                            Juu ei ole ainakaan itse ajettu mihinkään monttuun.

                            Comment

                            • MKV
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2012
                              • 116
                              • Kainuu

                              #59
                              Originally posted by NewBemmisti View Post
                              Tuosta etu camberista mainitsinkin huollossa. Muuta eipä kuulemma aiheuta toimenpiteitä.
                              F10 sport-alustan camberin ohjearvo edessä on -0°54' ... -0°04' ja vakioalustalle sama ohjearvo on -0°37' ... +0°13'.

                              Eli jos sinulla autossa sport-alusta niin molemmat etucamberit ovat ohjearvojen ulkopuolella (liian pystyssä). Jos taas vakioalusta niin silloin pelkästään vasen puoli on ohjearvon ulkopuolella.

                              Comment

                              • NewBemmisti
                                Newbiemmer
                                • Jul 2015
                                • 5
                                • Idässä

                                #60
                                Tässä on dcc alusta. En tiedä onko tää yhtään matalampi kuin vakio? Painot ilm täytyy olla penkeillä eikä lattialla. Täytyy käydä tekemässä vielä tuolla tavalla suuntaus.

                                Kohtahan se nähdään sit mitä puntit vaikuttaa f10 arvoihin.

                                Comment

                                Working...
                                X