memebuy23buy

F10/F11 nelipyöräsuuntaus!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stombe
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 170
    • Keski-Suomi

    #76
    Originally posted by veku View Post
    No niin arvon raati, vaihtelin tuossa talvirenkaat eilen alle ja huomasin että pikkasen on sisäreunat takanakeista kuluneet ( 285\30-20 nexen) joilla ajettu noin 10 tkm

    Viime viikolla lisäksi keula tipahti n 15mm joten varmaan kulmien säätö paikallaan kenties vielä tiputan perää 5 mm.
    Nyt napa\kaarimitat edessä 360 ja takana 370 eli lievä etukeno

    Millaisia arvoja porukka on käyttänyt jotta ajettavuus on mallissaan ja kuluminen maltillista
    Takapää niin pystyyn kun mahdollista tai kehtaat, kunhan ei mene plussalle ..Ei taija sahakaan plussalle ilman jekkuja.
    Etupäähän ei kauheesti voi mitään. Auraukset molempiin ohjeen mukaan.
    Kuvan tuloksesta näitkin jo aiemmin Etupäässähän mulla on ne sun entiset palat ja takapäätä vähän höllätty alaspäin.
    F11 535d M-sport VOLL
    MB A180 -16
    Cagiva Xtra Raptor 1000
    Kupla Cab ATM -69
    *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6327
      • P-Pohjanmaa

      #77
      Originally posted by Stombe View Post
      Takapää niin pystyyn kun mahdollista tai kehtaat, kunhan ei mene plussalle ..Ei taija sahakaan plussalle ilman jekkuja.
      Etupäähän ei kauheesti voi mitään. Auraukset molempiin ohjeen mukaan.
      Kuvan tuloksesta näitkin jo aiemmin Etupäässähän mulla on ne sun entiset palat ja takapäätä vähän höllätty alaspäin.
      Jepa

      Meneekö muuten peffaan koko homma jos talvinakit alla ..245\40-19
      tosin suunnittelin että jos laittas 20" talvisetin nykyisille kesävanteille:think
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Stombe
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 170
        • Keski-Suomi

        #78
        Originally posted by veku View Post
        Jepa

        Meneekö muuten peffaan koko homma jos talvinakit alla ..245\40-19
        tosin suunnittelin että jos laittas 20" talvisetin nykyisille kesävanteille:think
        Jaa-a, kakskymppisillä minä säädin ja samoilla asetuksilla mennään talven yli nuilla 17" rengastuksella. En ole asiaa niin ajatellut koska talvisilla pääsen kuitenkin aina reilusti talven yli ja seuraavaksi taas uudet. Kesärenkailla kestävyys meinaa mennä vähän kinthaalle joka kesä. Ensi keväänä taas tarkistan/säädätän kun laitan uudet kesäset alle.
        F11 535d M-sport VOLL
        MB A180 -16
        Cagiva Xtra Raptor 1000
        Kupla Cab ATM -69
        *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

        Comment

        • hj325hml
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 728
          • Pirkanmaa

          #79
          Kysytään tälläkin osastolla. Asentaja kertoi camberien kanssa loppuneen säätövaran kun auruakset laittoi kohdalleen.
          Vikaa selvittäämään vai merkkitietoutta omaavalle uudelleen säätöön?

          Alusta vaihdettu hiljattain ja katsastettu moitteetta juuri.
          Attached Files
          F16 M-Sport

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

            #80
            Originally posted by Jiu-jitsu View Post
            Sama vika Rahikaisella. Eturenkaat ulkoreunasta sakoilla. Eturenkaiden sisäreunassa on vielä kulutuspintaa hyvin. Takarenkaissa ei ongelmaa. Taitaa olla tyypillinen piirre F10/11 sarjalle. Pitää siis pyytää eteen aina negatiivista camperia?
            Itsellä sama ilmiö,renkaina Hankookit edessä 245/45R18 toista kesää alla ja ulkoreunat kuluneet selvästi enemmän.Takana 275/40R18 renkaat kuluneet tasaisesti.Auto ei vetele yhtään,lukuunottamatta kun selvät urat :think
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              #81
              Originally posted by b mutteri kasa View Post
              Itsellä sama ilmiö,renkaina Hankookit edessä 245/45R18 toista kesää alla ja ulkoreunat kuluneet selvästi enemmän.Takana 275/40R18 renkaat kuluneet tasaisesti.Auto ei vetele yhtään,lukuunottamatta kun selvät urat :think
              Onko xDrive? Itsellä oli aikaisemman kanssa sama homma nelivedon kanssa. Suuntauksessa tutkittiin asiaa mitta säädöt ei antanut periksi miinustaa camperia, jäi muistaakseni jopa aavistuksen plussan puolelle. Ainoa mahdollisuus saada miinusta olisi ollut madallus...
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • Radon
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 463
                • Suomi-Finland

                #82
                Originally posted by alttu View Post
                Onko xDrive? Itsellä oli aikaisemman kanssa sama homma nelivedon kanssa. Suuntauksessa tutkittiin asiaa mitta säädöt ei antanut periksi miinustaa camperia, jäi muistaakseni jopa aavistuksen plussan puolelle. Ainoa mahdollisuus saada miinusta olisi ollut madallus...
                Oliko suuntaus tehty painotettuna?

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  #83
                  Originally posted by alttu View Post
                  Onko xDrive? Itsellä oli aikaisemman kanssa sama homma nelivedon kanssa. Suuntauksessa tutkittiin asiaa mitta säädöt ei antanut periksi miinustaa camperia, jäi muistaakseni jopa aavistuksen plussan puolelle. Ainoa mahdollisuus saada miinusta olisi ollut madallus...
                  Ei ole X-Drive.Molemmat etupyörän laakerit olivat ihan loppu,mutta se tuskin tähän renkaan kulumiseen vaikuttanut millään tavalla.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • alttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 519
                    • Nummela

                    #84
                    Originally posted by Radon View Post
                    Oliko suuntaus tehty painotettuna?
                    Kyllä oli. Nyt havaitsin saman F10 xDrivessä. Tämän kesän alla pyörineet kumit ja ulkoreunoilla 1-1,5mm vähemmän pintaa kun sisäreunoilla.
                    F15 30d ///M-SPORT
                    Ex.
                    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                    Comment

                    • Radon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 463
                      • Suomi-Finland

                      #85
                      Olisiko vinkkejä missä onnistuisi aktiiviohjauksella olevan f10 nelipyöräsuuntaus oikein tehtynä, mielummin vielä satakunnan alueelta, jos olisi jotakin paikkaa suositella?

                      Comment

                      • otre
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 21
                        • Tampere

                        #86
                        Tuli laitettua F11:een (520da) 30mm madaltava Eibachin Pro kit (E10-20-022-04-20) ja perää tiputeltiin samassa suhteessa. Jousien vaihdon yhteydessä vaihdettiin myös alatukivarret. Operaation jälkeen kulku muuttui aika levottomaksi, ohjauksen keskialue on tunnoton ja tuntuu kun auton keula 'leijuisi', myös sivutuuliherkkyys kasvoi huomattavasti. Ajotuntuma on huono myös vakio 17" pyörillä.

                        Koko etupää käyty uudelleen läpi ja pientä väsymää löyty vielä reaktiotankojen puslista, joten tangot vaihdettiin, ei juuri muutosta.

                        Nyt alla pyörii 19" vanteet et35/38 ja renkaina 245/40 ja 275/35 Kumho KU39:t. Rengaspaineita on kokeiltu monenlaisia ja ovat nyt 3.0/3.2 bar tuntumassa, joka tuntuu parhaalta.

                        Alkaa ajatukset loppua tämä kanssa. Kulmat on ohje-arvoissa, pl. taka camberit (jotka voisi olla pystymmässäkin). Onko noissa kulmissa kuitenkin jotain vikaa, liikaa aurausta tms? Muita ajatuksia?

                        Click image for larger version

Name:	Kulmat.jpg
Views:	1
Size:	60.8 KB
ID:	4834495

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #87
                          Onko autossa adaptiivinen alusta? Jos on niin se pitää kalibroida.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • otre
                            Newbiemmer
                            • Sep 2012
                            • 21
                            • Tampere

                            #88
                            Tuotahan me silloin ihmeteltiin kun säätelit tuon perän. Autosta löytyy S2TBA 'Sport automatic transmission' ja sitä kautta ajotilojen säätö, joka kertoo säätävänsä myös chassistä, mutta ei tuossa kuitenkaan mitään adaptiivista alustaa ole.

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #89
                              Juu jos autossa ei ole varustetta 223 DYNAMIC DAMPER CONTROL niin ei siinä sitten mitään tietokoneella kalibroitavaa ole.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • Björkka
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2012
                                • 45
                                • Helsinki

                                #90
                                Originally posted by böntti View Post
                                Onko autossa adaptiivinen alusta? Jos on niin se pitää kalibroida.
                                Voiko nelipyöräsuuntauksen teettää 'normalisti' ja hoitaa kalibroinnin erikseen suuntauksen jälkeen jos autossa on 2VA, Adaptive Drive? Onko kalibroitavaa vähemmän jos on pelkkä 223, Electronic Damper Control?

                                Olen miettinyt kulmien tarkastuttamista, mutta tekeekö 2VA hommasta kovin monimutkaista? Mikään ajettavuudessa ei ainakaan minulle kerro kulmien vikaisuudesta, renkaiden kulumisesta en vielä osaa sanoa.

                                Auto on F11 535d Xdrive, jossa 2VA, muut varusteet ei taida vaikuttaa nelipyöräsuuntaukseen.
                                i4 M50 ja ameriikkalainen akkuporakone...

                                Comment

                                Working...
                                X