Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ja akkuvaraus alhainen pakkasella - apua tarvisin pikaisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijerilainen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 197
    • Lappeenranta

    #46
    Originally posted by algernon View Post
    Kylmänä akun varauksen vastaanottokyky alenee, joten sen latautuminenkin on tuskan takana. Napajännite voi olla aivan hyvä mutta se ei varastoidu normaalisti akkuun. Voi olla että tämä "älykäs" latausjärjestelmä ei ymmärrä tätä.
    Se on juuri näin... akku lämpimäksi niin ongelmat häviää. Bemareissahan akku on takaposkessa, siis todella kylmässä paikassa. Kovilla pakkasilla akut menee umpijäähän ja eivät ota latausta vastaan. Superälykäs latausjärjestelmä "luulee" akun olevan finaalissa ja rupeaa pudottelemaan kaikkea turhaa pois kuten penkinlämmittimet, stereot yms. Minulla (e61) ongelmat hävisi kun akku sai lämmintä kovilla pakkasilla. Eli takaposki auki ja penkit nurin jotta sisälämppärin puhaltama lämmin ilma pääsee takaposkeen. Sama ongelma oli rouvan kolmesatasessa ja samoilla lääkkeillä parantui. Jos haluaa hifistellä niin akun lämmittimiäkin on markkinoilla...
    Last edited by baijerilainen; 11-01-2016, 12:55.
    g30 530e iPerformance
    g31 520 xda Sport edition touring
    f20 120da Sport edition
    f30 320da Sport edition
    ex f31 318da M-SPORT LCI touring
    ex f11 520 xda LCI touring
    ex f11 530 xda touring
    ex e90 316d sport
    ex f30 318 da
    ex f31 320 da touring
    ex e91 318i LCI touring
    ex e61 525ia touring
    ex e46 330da touring
    ex e39 520i touring

    Comment

    • Fremen
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 127
      • Lappeenranta

      #47
      Auto yön lämpimässä tallissa ja 12h Defan akkulaturin päässä. Silti tänään töistä lähdettäess 20min webasto päällä ja sisäpuhallin sammunut. Increased battery discharge. Tota puskee iha sattumanvarasesti prkl...

      Keskisuuttimet navin ala- vai yläpuolella mistä voi ruuvata sinistä tai punaista, niin mitä tossa kannattaa pitää? jossain oli juttua että jossain joku vastus lämmittää ilmaa? Liittyykö tähän asiaan ollenkaan...

      Comment

      • Masse2b
        Newbiemmer
        • Jun 2011
        • 23
        • Pohjoinen

        #48
        Originally posted by Fremen View Post
        Auto yön lämpimässä tallissa ja 12h Defan akkulaturin päässä. Silti tänään töistä lähdettäess 20min webasto päällä ja sisäpuhallin sammunut. Increased battery discharge. Tota puskee iha sattumanvarasesti prkl...

        Kuinka vanha akku? Jos vasta vaihdettu, jokin voi purkaa akkua eli auto ei mene lepotilaan. Jos alkuperäinen akku, niin vaihda suosiolla uuteen.

        Huonossa kunnossa oleva akku ei kestä kuormitusta ollenkaan, vaan voi kyykähtää nopeastikin. Muistakaa ettei ne voltit kerro ihan kaikkea akun kunnosta, antaa toki suuntaa. 100-prosenttisesti ladatun akun napajännite pitää olla vähintään 12.8 volttia.

        Kun kotona akkua ladataan ja mitataan napajännite, niin tilanne VOI näyttää sillä hetkellä hyvältä. Vain esim. akkuliikkessä tehtävä kuormituskoe kertoo akun oikean kunnon, eli onko akku kunnossa ja kestääkö se kuormaa.

        Comment

        • teppo_h
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 337
          • Finland

          #49
          Originally posted by böntti View Post
          Autossa on yli 200A laturi, se kyllä lataa kunnossa olevan akun riittävän nopeasti "täyteen". Koodasin autosta jarruenergian talteenoton pois eli akku latautui oikeasti täyteen, 80% latauksen sijaan.
          Onko tuo lataus oikeasti tuommonen 80% kun on jarruenergian talteenotto olemassa?
          Ymmärrän että tuo toimis jossain lämpimissä maissa, mutta täällä aiheuttaa haastetta talven aikana.
          Tuon poistaminen vois kiinnostaa itseä.

          Itelläkin tuo f11 kitisi akun varauksesta viime viikolla kun oli se -30 mittarissa ja 35km työmatkalla ei muka ehtinyt ladata tarpeeksi.
          Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
          Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
          EX:
          Chevy Suburban K2500 4x4 -97
          Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
          E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
          E36 320i Coupe, E21 318i
          MB W115 240D

          Comment

          • Fremen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 127
            • Lappeenranta

            #50
            Originally posted by Masse2b View Post
            Kuinka vanha akku? Jos vasta vaihdettu, jokin voi purkaa akkua eli auto ei mene lepotilaan. Jos alkuperäinen akku, niin vaihda suosiolla uuteen.

            Huonossa kunnossa oleva akku ei kestä kuormitusta ollenkaan, vaan voi kyykähtää nopeastikin. Muistakaa ettei ne voltit kerro ihan kaikkea akun kunnosta, antaa toki suuntaa. 100-prosenttisesti ladatun akun napajännite pitää olla vähintään 12.8 volttia.

            Kun kotona akkua ladataan ja mitataan napajännite, niin tilanne VOI näyttää sillä hetkellä hyvältä. Vain esim. akkuliikkessä tehtävä kuormituskoe kertoo akun oikean kunnon, eli onko akku kunnossa ja kestääkö se kuormaa.
            Huollossa mittasivat akun keväällä ja kun valitin myös webaston asentaneeseen autosähköliikkeeseen syyskuussa niin mittasivat myös akun. Heidän sanojensa mukaan akussa ei ollut vikaa.
            Mitäs tuo uus akku koodattuna kustantaa? 4v vanhaan autoon vaihdettu jo EGR ja yksi suutin. 2000e menny näihin jo >:(

            Comment

            • Vesa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 363
              • Oulu

              #51
              Originally posted by Fremen View Post
              Huollossa mittasivat akun keväällä ja kun valitin myös webaston asentaneeseen autosähköliikkeeseen syyskuussa niin mittasivat myös akun. Heidän sanojensa mukaan akussa ei ollut vikaa.
              Mitäs tuo uus akku koodattuna kustantaa? 4v vanhaan autoon vaihdettu jo EGR ja yksi suutin. 2000e menny näihin jo >:(
              Onpas kallista . Mulla kans yksi piezo-suutin meni rikki ja vaihdoin sen itse, vaihtotyö ehkä puolisen tuntia ja korjauksen kokonaiskustannus alta 300 €. Miten noihin mainitsemiisi korjauksiin voi mennä 2000 €?
              Nykyiset:
              BMW F11 535DA xDrive -15
              Toyota Yaris Hybrid -20

              Exiä noin 60 kpl...

              Comment

              • Fremen
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 127
                • Lappeenranta

                #52
                1200e töiheen toi EGR lauhdutin ja termostaatti ja lähes 600e suuttimenvaihto töineen ja vikakoodit. En tehnyt itse.

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #53
                  Originally posted by Vesa View Post
                  Onpas kallista . Mulla kans yksi piezo-suutin meni rikki ja vaihdoin sen itse, vaihtotyö ehkä puolisen tuntia ja korjauksen kokonaiskustannus alta 300 €. Miten noihin mainitsemiisi korjauksiin voi mennä 2000 €?
                  Pakko kysyä että mistä noita suuttimia saa tuohon hintaan, ihan vaan siksi kun minä tähän autoon sen suuttimen vaihdoin. Hinta sisälsi toki suuttimen koodauksen ja paluuvuotojen mittauksen. Ja veron. Jos noita tehdasuusia suuttimia oikeasti saa jostain alle 300e verolla niin olen kyllä kiinnostunut.



                  http://bemariosat.fi/index.php?id_pr...duct&id_lang=2
                  http://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/c...view/469299/-1

                  Sori Ot..

                  Asiaan, Fremenille, laita viestiä jos akkua mielit. Webastosta tuo johtuu, kun closed current circuit violationia anto muistaakseni koodiksi.
                  Last edited by suppari; 11-01-2016, 22:14.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Vesa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 363
                    • Oulu

                    #54
                    Originally posted by suppari View Post
                    Pakko kysyä että mistä noita suuttimia saa tuohon hintaan, ihan vaan siksi kun minä tähän autoon sen suuttimen vaihdoin. Hinta sisälsi toki suuttimen koodauksen ja paluuvuotojen mittauksen. Ja veron. Jos noita tehdasuusia suuttimia oikeasti saa jostain alle 300e verolla niin olen kyllä kiinnostunut.



                    http://bemariosat.fi/index.php?id_pr...duct&id_lang=2
                    http://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/c...view/469299/-1

                    Sori Ot..

                    Asiaan, Fremenille, laita viestiä jos akkua mielit. Webastosta tuo johtuu, kun closed current circuit violationia anto muistaakseni koodiksi.
                    260 euroa maksoi Oulussa Tarviketorilla. Vanha suutin piti antaa vaihdossa. Boschin paketissa oli mutta lienee Boschin kunnostama ja tarkastama "käytetty".
                    Nykyiset:
                    BMW F11 535DA xDrive -15
                    Toyota Yaris Hybrid -20

                    Exiä noin 60 kpl...

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #55
                      Täällä eivät tarvikeliikkeet edes saa koko suutinta kuin tehdasuutena hintaan 580€.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Nysse
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 39
                        • Capital area

                        #56
                        Originally posted by Nysse View Post
                        Böntti, tuota kokeilisin mielelläni, mutta en ikävä kyllä ole löytänyt ohjetta. Voisitko auttaa, mistä tuo E-Sysillä tehdään F25:een?
                        Tuota noin, eipä ehkä toimikaan, kun Bönttikin oli kirjoittanut:
                        "En uskaltanut jättää noin kun ilmeisesti tuo on liikaa täydelle AGM-akulle."



                        Originally posted by böntti View Post
                        Talteenoton on varustelistalla jos se on autoon asennettu. Voi olla että tuosta sun jännitteestä ei voi päätellä akun koodaustyyppiä, en osaa sanoa. Mulla tosiaa oli autossa (F11) koodattuna IGR (älylataus) pois ja kontissa AGM joka tietenkin koodattu oikein. Latausjännite oli aina aluksi 15v ja laski jonkun matkalla jälkeen 14,5 volttiin. En uskaltanut jättää noin kun ilmeisesti tuo on liikaa täydelle AGM-akulle.

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          #57
                          Kyllä minulla muistaakseni kuitenkin oli tuo pois koodattuna yhden talven. Tässä on itselläkin vähän näkemys kehittynyt tuon kirjoituksen jälkeen. 14,5v on normaali latausjännite agm-akulle jos on kova pakkanen. Nämähän lataa kovalla pakkasella jopa 15v jos akku on täytön tarpeessa.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Ikuinen aloittelija
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 336
                            • maa

                            #58
                            Selvästi vaikuttaa tuo akun kylmyys lataukseen/varauksen vastaanottokykyyn. Yhden yön lämmitin erikseen sisätilanlämppärilla akkua ja latasin ctekllä suoraan akun napoihin 8tuntia. Kertaakaan ei ole tullut herjoja. Ne katosi jo kun lämmitti akun ja ajoi noin tunnin lenkin. Akku oli ennen aloitusta päältäkin paksussa kuurassa.
                            -25c lämpimällä puolella ei ole ollut viikkoon mitään herjoja. Ensi sunnuntaina päästään taas nauttimaan...

                            Sitten tuo laatukysymys. Allekirjoitan täysin tuon luotettavuus tekstin. Meillä on nyt 3s BMW. Ensimmäinen e46 tuli uutena vuonna 2003. Siinä oli omat juttunsa, mutta korjaukset ei maksaneet hirveästi. 2010 tuli vieläkin talossa oleva e60:n N47 koneella. Auto on ollut muuten hyvälaatuinen, mutta jakopää on päivitetty jo 4kertaa. Viimeinen 2014 tehty päivitys poisti hälyäänet. Vauhtipyörä ja kytkin uusittiin samalla viimeisessä remontissa ketjun kanssa. Tuossa on vielä 200tkm ajettuna kaikki alkuperäiset nivelet pl takakoiranluut. Eteen on uusittu iskarit ja jarrut uusin viime kesänä.
                            No sitten päästään tähän äffäläiseen. Olen ajanut sillä nyt 50tkm kahden vuoden aikana(nyt 112tkm). Remontteihin olisi mennyt omaa rahaa uuden pikkuauton verran, jos ei olisi ollut BPS takuuta.
                            Tuohon on uusittu vain sähköinen vetokoukku (ei toimi pakkasella uusikaan),mittaristo, jakopää, vaihteisto, etujousituksen osia,(mutta kolisee pirusti edelleen), takajarrusatulat ja toinen etunen oli rustunu jumiin, nyt on menossa vaihtoon raidetangot ja etupyöränlaakerit.
                            Kuriositeettina edelliseen haukuttuun Focukseen uusittiin samalla ajomäärällä yksi muovitulppa 0€ ja Fordia edeltävää Alteaan 5vuoden aikana tupla ajomäärällä flekti 100€.
                            Varsinkin Altea oli epämukava ja kolho, mutta ei sitä joka päivä pelännyt, että mistä tää nyt hajoaa....
                            Kiitos ja anteeksi!
                            G30 520d Xdrive Sport -18
                            F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                            Comment

                            • teppo_h
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 337
                              • Finland

                              #59
                              Itse latasin akkua ihan moottoritilan navoista viime viikolla jonkun 6h, kun oli ne -30 pakkaset. Ei oo sen jälkeen hälyytellyt akun varauksesta.
                              Eipä tullut katottua konttiin että oliko akku kuurassa, mutta oletettavasti kyllä.

                              Nuihin kustannuksiin / laatuun:
                              Sigun f11 ostettu 20.2.2015 jolloin mittarissa 146.000km. Nyt 182.154km eli semmonen 36.000 tullut jo ajattua vaajaaseen vuoteen.
                              Kustannukset: nelipyörasuuntaus 69€.
                              Muuta ei ole mennyt. Tuulilasi vaihdettu, mutta sekin meni maansiirtofirman piikkiin, kun niiden lavetilta heilahti nyrkin kokoinen kivi lasiin motarilla.

                              Kaippa nää on yksilöitä tai jotain..
                              Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                              Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                              EX:
                              Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                              Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                              E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                              E36 320i Coupe, E21 318i
                              MB W115 240D

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1399
                                • Kuopio

                                #60
                                Jahas. Weba päällä 15 min, jonka jälkeen ajoa vähän kaupungissa, käyntiä paikallaan jne ja motaripätkä. 1h pyöri auto ja sammuttaessa ilmoitti että lataa akku ja stationary discharge. Luulis saaneen virtaa sisäänki ku niin kauan jauhoi.

                                Vitun nintendo.
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎