Originally posted by algernon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 ja akkuvaraus alhainen pakkasella - apua tarvisin pikaisesti
Collapse
X
-
Last edited by baijerilainen; 11-01-2016, 12:55.g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touring
-
-
Auto yön lämpimässä tallissa ja 12h Defan akkulaturin päässä. Silti tänään töistä lähdettäess 20min webasto päällä ja sisäpuhallin sammunut. Increased battery discharge. Tota puskee iha sattumanvarasesti prkl...
Keskisuuttimet navin ala- vai yläpuolella mistä voi ruuvata sinistä tai punaista, niin mitä tossa kannattaa pitää? jossain oli juttua että jossain joku vastus lämmittää ilmaa? Liittyykö tähän asiaan ollenkaan...
Comment
-
-
Originally posted by Fremen View PostAuto yön lämpimässä tallissa ja 12h Defan akkulaturin päässä. Silti tänään töistä lähdettäess 20min webasto päällä ja sisäpuhallin sammunut. Increased battery discharge. Tota puskee iha sattumanvarasesti prkl...
Kuinka vanha akku? Jos vasta vaihdettu, jokin voi purkaa akkua eli auto ei mene lepotilaan. Jos alkuperäinen akku, niin vaihda suosiolla uuteen.
Huonossa kunnossa oleva akku ei kestä kuormitusta ollenkaan, vaan voi kyykähtää nopeastikin. Muistakaa ettei ne voltit kerro ihan kaikkea akun kunnosta, antaa toki suuntaa. 100-prosenttisesti ladatun akun napajännite pitää olla vähintään 12.8 volttia.
Kun kotona akkua ladataan ja mitataan napajännite, niin tilanne VOI näyttää sillä hetkellä hyvältä. Vain esim. akkuliikkessä tehtävä kuormituskoe kertoo akun oikean kunnon, eli onko akku kunnossa ja kestääkö se kuormaa.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostAutossa on yli 200A laturi, se kyllä lataa kunnossa olevan akun riittävän nopeasti "täyteen". Koodasin autosta jarruenergian talteenoton pois eli akku latautui oikeasti täyteen, 80% latauksen sijaan.
Ymmärrän että tuo toimis jossain lämpimissä maissa, mutta täällä aiheuttaa haastetta talven aikana.
Tuon poistaminen vois kiinnostaa itseä.
Itelläkin tuo f11 kitisi akun varauksesta viime viikolla kun oli se -30 mittarissa ja 35km työmatkalla ei muka ehtinyt ladata tarpeeksi.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
Originally posted by Masse2b View PostKuinka vanha akku? Jos vasta vaihdettu, jokin voi purkaa akkua eli auto ei mene lepotilaan. Jos alkuperäinen akku, niin vaihda suosiolla uuteen.
Huonossa kunnossa oleva akku ei kestä kuormitusta ollenkaan, vaan voi kyykähtää nopeastikin. Muistakaa ettei ne voltit kerro ihan kaikkea akun kunnosta, antaa toki suuntaa. 100-prosenttisesti ladatun akun napajännite pitää olla vähintään 12.8 volttia.
Kun kotona akkua ladataan ja mitataan napajännite, niin tilanne VOI näyttää sillä hetkellä hyvältä. Vain esim. akkuliikkessä tehtävä kuormituskoe kertoo akun oikean kunnon, eli onko akku kunnossa ja kestääkö se kuormaa.
Mitäs tuo uus akku koodattuna kustantaa? 4v vanhaan autoon vaihdettu jo EGR ja yksi suutin. 2000e menny näihin jo >:(
Comment
-
-
Originally posted by Fremen View PostHuollossa mittasivat akun keväällä ja kun valitin myös webaston asentaneeseen autosähköliikkeeseen syyskuussa niin mittasivat myös akun. Heidän sanojensa mukaan akussa ei ollut vikaa.
Mitäs tuo uus akku koodattuna kustantaa? 4v vanhaan autoon vaihdettu jo EGR ja yksi suutin. 2000e menny näihin jo >:(
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostOnpas kallista . Mulla kans yksi piezo-suutin meni rikki ja vaihdoin sen itse, vaihtotyö ehkä puolisen tuntia ja korjauksen kokonaiskustannus alta 300 €. Miten noihin mainitsemiisi korjauksiin voi mennä 2000 €?
http://bemariosat.fi/index.php?id_pr...duct&id_lang=2
http://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/c...view/469299/-1
Sori Ot..
Asiaan, Fremenille, laita viestiä jos akkua mielit. Webastosta tuo johtuu, kun closed current circuit violationia anto muistaakseni koodiksi.Last edited by suppari; 11-01-2016, 22:14.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostPakko kysyä että mistä noita suuttimia saa tuohon hintaan, ihan vaan siksi kun minä tähän autoon sen suuttimen vaihdoin. Hinta sisälsi toki suuttimen koodauksen ja paluuvuotojen mittauksen. Ja veron. Jos noita tehdasuusia suuttimia oikeasti saa jostain alle 300e verolla niin olen kyllä kiinnostunut.
http://bemariosat.fi/index.php?id_pr...duct&id_lang=2
http://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/c...view/469299/-1
Sori Ot..
Asiaan, Fremenille, laita viestiä jos akkua mielit. Webastosta tuo johtuu, kun closed current circuit violationia anto muistaakseni koodiksi.
Comment
-
-
Täällä eivät tarvikeliikkeet edes saa koko suutinta kuin tehdasuutena hintaan 580€.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Nysse View PostBöntti, tuota kokeilisin mielelläni, mutta en ikävä kyllä ole löytänyt ohjetta. Voisitko auttaa, mistä tuo E-Sysillä tehdään F25:een?
"En uskaltanut jättää noin kun ilmeisesti tuo on liikaa täydelle AGM-akulle."
Originally posted by böntti View PostTalteenoton on varustelistalla jos se on autoon asennettu. Voi olla että tuosta sun jännitteestä ei voi päätellä akun koodaustyyppiä, en osaa sanoa. Mulla tosiaa oli autossa (F11) koodattuna IGR (älylataus) pois ja kontissa AGM joka tietenkin koodattu oikein. Latausjännite oli aina aluksi 15v ja laski jonkun matkalla jälkeen 14,5 volttiin. En uskaltanut jättää noin kun ilmeisesti tuo on liikaa täydelle AGM-akulle.
Comment
-
-
Kyllä minulla muistaakseni kuitenkin oli tuo pois koodattuna yhden talven. Tässä on itselläkin vähän näkemys kehittynyt tuon kirjoituksen jälkeen. 14,5v on normaali latausjännite agm-akulle jos on kova pakkanen. Nämähän lataa kovalla pakkasella jopa 15v jos akku on täytön tarpeessa.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Selvästi vaikuttaa tuo akun kylmyys lataukseen/varauksen vastaanottokykyyn. Yhden yön lämmitin erikseen sisätilanlämppärilla akkua ja latasin ctekllä suoraan akun napoihin 8tuntia. Kertaakaan ei ole tullut herjoja. Ne katosi jo kun lämmitti akun ja ajoi noin tunnin lenkin. Akku oli ennen aloitusta päältäkin paksussa kuurassa.
-25c lämpimällä puolella ei ole ollut viikkoon mitään herjoja. Ensi sunnuntaina päästään taas nauttimaan...
Sitten tuo laatukysymys. Allekirjoitan täysin tuon luotettavuus tekstin. Meillä on nyt 3s BMW. Ensimmäinen e46 tuli uutena vuonna 2003. Siinä oli omat juttunsa, mutta korjaukset ei maksaneet hirveästi. 2010 tuli vieläkin talossa oleva e60:n N47 koneella. Auto on ollut muuten hyvälaatuinen, mutta jakopää on päivitetty jo 4kertaa. Viimeinen 2014 tehty päivitys poisti hälyäänet. Vauhtipyörä ja kytkin uusittiin samalla viimeisessä remontissa ketjun kanssa. Tuossa on vielä 200tkm ajettuna kaikki alkuperäiset nivelet pl takakoiranluut. Eteen on uusittu iskarit ja jarrut uusin viime kesänä.
No sitten päästään tähän äffäläiseen. Olen ajanut sillä nyt 50tkm kahden vuoden aikana(nyt 112tkm). Remontteihin olisi mennyt omaa rahaa uuden pikkuauton verran, jos ei olisi ollut BPS takuuta.
Tuohon on uusittu vain sähköinen vetokoukku (ei toimi pakkasella uusikaan),mittaristo, jakopää, vaihteisto, etujousituksen osia,(mutta kolisee pirusti edelleen), takajarrusatulat ja toinen etunen oli rustunu jumiin, nyt on menossa vaihtoon raidetangot ja etupyöränlaakerit.
Kuriositeettina edelliseen haukuttuun Focukseen uusittiin samalla ajomäärällä yksi muovitulppa 0€ ja Fordia edeltävää Alteaan 5vuoden aikana tupla ajomäärällä flekti 100€.
Varsinkin Altea oli epämukava ja kolho, mutta ei sitä joka päivä pelännyt, että mistä tää nyt hajoaa....
Kiitos ja anteeksi!G30 520d Xdrive Sport -18
F30 320i Xdrive Limited Ed. -15
Comment
-
-
Itse latasin akkua ihan moottoritilan navoista viime viikolla jonkun 6h, kun oli ne -30 pakkaset. Ei oo sen jälkeen hälyytellyt akun varauksesta.
Eipä tullut katottua konttiin että oliko akku kuurassa, mutta oletettavasti kyllä.
Nuihin kustannuksiin / laatuun:
Sigun f11 ostettu 20.2.2015 jolloin mittarissa 146.000km. Nyt 182.154km eli semmonen 36.000 tullut jo ajattua vaajaaseen vuoteen.
Kustannukset: nelipyörasuuntaus 69€.
Muuta ei ole mennyt. Tuulilasi vaihdettu, mutta sekin meni maansiirtofirman piikkiin, kun niiden lavetilta heilahti nyrkin kokoinen kivi lasiin motarilla.
Kaippa nää on yksilöitä tai jotain..Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
Comment