Ja aika kultaa muistot,serkulla oli uusi M5 90 luvun alussa ja silloin se tuntui olevan parasta mitä maa päällään kantaa!!2000 luvun vaihteessa kaverilla oli E39 530d, ja taas ajattelin että yksi parhaita autoja mitä tiellä löytyy?Nykyisiin kun vertaa niin ihan paskojahan ne oli.Onhan toi mun kesäautokin joskus ollut LUXUS??
F10/11 tyyppiviat
Collapse
X
-
No laadusta en tiedä?Mutta hyvä fiilis itsellä tulee joka kerta kun istun autooni.Ja jos vertaa mun kesäautooni Jaguar XJ40 3.6 -89 tai johonkin ysäri kippoon. Niin eiköhän nykyisen auton avaimestakin löydy enemmän älyä ja toimintoja kun noista vanhuksista yhteensä?Mutta vikakohteita myös enemmän?Elämä on valintoja täynnä näillä mennään
Ja aika kultaa muistot,serkulla oli uusi M5 90 luvun alussa ja silloin se tuntui olevan parasta mitä maa päällään kantaa!!2000 luvun vaihteessa kaverilla oli E39 530d, ja taas ajattelin että yksi parhaita autoja mitä tiellä löytyy?Nykyisiin kun vertaa niin ihan paskojahan ne oli.Onhan toi mun kesäautokin joskus ollut LUXUS??
Last edited by jämerä; 22-10-2016, 21:21.
-
Anteeksi jos provosoin, mutta väittääkö joku oikeasti etteivät nämä ole melko huonolaatuisia autoja? Tuntuu tulevan melko pitkä lista vikoja mitä ei saisi tulla alle 300tkm ajolla.
Leave a comment:
-
Olisiko ollut joku sauma tai putken kiinnityskohta, en muista tarkemmin. Vika oli kuitenkin sen tyyppinen, että vaihto meni takuuseen. Kivi lauhduttimessa ei taida mennä?:thinkOriginally posted by pexodus View Postpaljon noita menee, Kuopiossakin marmorilla kymmenkunta hyllyssä, itselläni oli kivi mennyt läpi uskoisin suurimassa osassa olevan näin myöskin.
sinulla siis vuoti jostain saumasta vai?
Tiedä sitten myyjän puheiden totuusarvosta mutta väitti, että useampi kymmenentuhatta lauhdutinta oli ollut viikkoja tilassa 'backordered'. Varmaankin hapantuneet talven aikana ja kesän korvalla yksi jos toinen huomannut, että ilmastointi ei oikein toimi...
Leave a comment:
-
Itsellä tuo sigun F11. Alusta asti (145tkm - 230tkm) turbo (ilmeisesti) ujeltanut kylmänä vähän.Ääni ei ole pahentunut kyseisen ajosuoritteen aikana.Eli toistaiseksi tuon kanssa mennäänOriginally posted by Raimo Miettinen View PostMites turbojen kanssa on pärjäilty?
Leave a comment:
-
Eikös tuo ole ihan selvästi vetarioire? Näissähän on noita etupään vetareita mennyt ihan urakalla johtuen viallisista suojakumeistaOriginally posted by Santtu Repo View PostToinen juttu minkä oon huomannut en tiiä onko vika vai ominaisuus kun kääntää mutkaan esimerkiksi oikealle niin vähän kun joku ulisisi tai ääntäisi kun niinsanotusti vastusta renkaalle kaarteessa, vähän kuin ohjaustehostin tai joku pumppu pitäis pientä ininää/ ulinaa, suoraan ajaessa ei pidä ääntä eikä mielestäni paikallaan pyörittäessä rattia, vaan nimenomaan kaarreajossa kun kääntää vauhdissa rattia. (varmaan päässä vinkuu ku on niin tarkka näitten kanssa
)
Leave a comment:
-
Näissähän menee räjäytyskuvien perusteella alipaineletkut niihin kumeihin,, en tiiä miten niitten pitäisi sitten toimia, oon ajanut kaverin 535d:tä ja siinä ei tee sitä, tottakai pieni värinä mutta mulla kuuluu selkeesti, värisee jotenkin, täytyy seuraavassa huollossa tutkia ja kattoa miten kone heiluu jos vetoa vasten vedättää, onko kumit kunnossa.Originally posted by jjamsa View PostMinulla tämäkin
RK Cityhuolto tutki asiaa ja sääti kumeja --> ei auttanut. En sitten tiedä kuinka pedantista asiaan paneutuivat.
Toinen juttu minkä oon huomannut en tiiä onko vika vai ominaisuus kun kääntää mutkaan esimerkiksi oikealle niin vähän kun joku ulisisi tai ääntäisi kun niinsanotusti vastusta renkaalle kaarteessa, vähän kuin ohjaustehostin tai joku pumppu pitäis pientä ininää/ ulinaa, suoraan ajaessa ei pidä ääntä eikä mielestäni paikallaan pyörittäessä rattia, vaan nimenomaan kaarreajossa kun kääntää vauhdissa rattia. (varmaan päässä vinkuu ku on niin tarkka näitten kanssa
)
Leave a comment:
-
Minulla tämäkin
RK Cityhuolto tutki asiaa ja sääti kumeja --> ei auttanut. En sitten tiedä kuinka pedantista asiaan paneutuivat.
Leave a comment:
-
Terve,
Onko kenelläkään ollut oireena kun kylmänä lyö auton tulille ja peruuttaa pihasta niin moottori resonoi aika lailla tai resonoi/jyrisee kun kaaasuttaa, tyhjäkäynnillä ei, äkkiseltään tulisi mieleen moottorin kumit. Tekee nimenomaan voimakkaammin kylmänä ja peruuttaessa. Koneen lämmetessä ei resonoi enään niin paljoa. Semmoinen ärsyttävä värinä/ jurina tulee kabiinin sisälle.
( onneks jakolaatikon öljyt on tullut vaihdettua ennakkoon ennen ongelmia, kopkop
) mittarissa nyt 173tkm ja sen suhteen toimii. Laatikko öljyt huuhtelemalla vaihdatin 168tkm kohdalla ja oli aikamoista mustaa, vedettiin huuhtelulaitteella niin pitkään läpi että tuli täys kirkasta öljyä läpi. Vaihtamiset muuttui selvästi pehmeämmäksi, eikä laatikko mieti turhia.
Egr vaihdettu kerran historian aikana kokonaisuudessaan ja minä vaihoin pelkän venttiilin sen jumittelun takia.
Leave a comment:
-
Oikeasti kannattaa jarrut herkistellä, ainakin e61 jarrusatula teki tutinaa kevyesti jarruttaessa vaikka levyt oli uudet. Loppui kun laittoi vielä uudet jarrupalat ja teflonspraytä liukutappeihin jarrurasvan sijastaOriginally posted by jjamsa View PostMulla oli edellisessä E61:ssä raidetangonpää viallinen. Oire oli ihan erilainen, kuin mitä nyt. Jarruttaessa kunnon lonksahdus ja auto puolsi oikealle.
Nykyinen F11 kulkee kuin juna kaikissa nopeuksissa. Kevyt jarrutus on akilleen kantapää, josta aiheutuu ärsyttävä tärinä. No täytyy pyytää tarkastamaan asia, kun vie seuraavan kerran huoltoon.
Leave a comment:
-
paljon noita menee, Kuopiossakin marmorilla kymmenkunta hyllyssä, itselläni oli kivi mennyt läpi uskoisin suurimassa osassa olevan näin myöskin.Originally posted by radiaani View PostOnkohan Suomessa ilmennyt ilmastoinnin lauhduttimen hajoamisia?
2012 520d lauhdutin meni uusiksi toissakesänä (takuuseen) ja marmorilla väitettiin sen olevan yleinen tyyppivika. Hajonneen tilalle piti tulla parannettu osa.
Miten hyvin F10:n ilmastointilaite ylipäänsä pitää aineet sisällään?
sinulla siis vuoti jostain saumasta vai?
hyvin pitää, ei ole tarvinnut lauhduttimen vaihdon jälkeen lisätä, paitsi kun vaihtoi kompuran mutta tuossa välissä tuli ajettua joku 60tkm
Leave a comment:
-
Onkohan Suomessa ilmennyt ilmastoinnin lauhduttimen hajoamisia?Originally posted by MajorDrake View PostKun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt, seuraavia on tullut vastaan.
2012 520d lauhdutin meni uusiksi toissakesänä (takuuseen) ja marmorilla väitettiin sen olevan yleinen tyyppivika. Hajonneen tilalle piti tulla parannettu osa.
Miten hyvin F10:n ilmastointilaite ylipäänsä pitää aineet sisällään?
Leave a comment:
-
Mulla oli edellisessä E61:ssä raidetangonpää viallinen. Oire oli ihan erilainen, kuin mitä nyt. Jarruttaessa kunnon lonksahdus ja auto puolsi oikealle.
Nykyinen F11 kulkee kuin juna kaikissa nopeuksissa. Kevyt jarrutus on akilleen kantapää, josta aiheutuu ärsyttävä tärinä. No täytyy pyytää tarkastamaan asia, kun vie seuraavan kerran huoltoon.
Leave a comment:
-
Mitähän tommonen remppa kustantaa? Marmorilla tai pajalla?Originally posted by Jarppa63 View PostJossain väljää, veikkaan.
Itsellä kun oli tuollaiset oireet, niin raidetangon pää oli väljä.
Autona tosin E60.
Harvemmin noissa levyt kieroksi menee.
Jarppa
Leave a comment:
Leave a comment: