F10/11 tyyppiviat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jämerä
    replied
    No laadusta en tiedä?Mutta hyvä fiilis itsellä tulee joka kerta kun istun autooni.Ja jos vertaa mun kesäautooni Jaguar XJ40 3.6 -89 tai johonkin ysäri kippoon. Niin eiköhän nykyisen auton avaimestakin löydy enemmän älyä ja toimintoja kun noista vanhuksista yhteensä?Mutta vikakohteita myös enemmän?Elämä on valintoja täynnä näillä mennäänJa aika kultaa muistot,serkulla oli uusi M5 90 luvun alussa ja silloin se tuntui olevan parasta mitä maa päällään kantaa!!2000 luvun vaihteessa kaverilla oli E39 530d, ja taas ajattelin että yksi parhaita autoja mitä tiellä löytyy?Nykyisiin kun vertaa niin ihan paskojahan ne oli.Onhan toi mun kesäautokin joskus ollut LUXUS??
    Last edited by jämerä; 22-10-2016, 20:21.

Leave a comment:

• BMW_Harrastaja
    replied
    Anteeksi jos provosoin, mutta väittääkö joku oikeasti etteivät nämä ole melko huonolaatuisia autoja? Tuntuu tulevan melko pitkä lista vikoja mitä ei saisi tulla alle 300tkm ajolla.

Leave a comment:

• radiaani
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    paljon noita menee, Kuopiossakin marmorilla kymmenkunta hyllyssä, itselläni oli kivi mennyt läpi uskoisin suurimassa osassa olevan näin myöskin.

sinulla siis vuoti jostain saumasta vai?
    Olisiko ollut joku sauma tai putken kiinnityskohta, en muista tarkemmin. Vika oli kuitenkin sen tyyppinen, että vaihto meni takuuseen. Kivi lauhduttimessa ei taida mennä?:think

Tiedä sitten myyjän puheiden totuusarvosta mutta väitti, että useampi kymmenentuhatta lauhdutinta oli ollut viikkoja tilassa 'backordered'. Varmaankin hapantuneet talven aikana ja kesän korvalla yksi jos toinen huomannut, että ilmastointi ei oikein toimi...

Leave a comment:

• b mutteri kasa
    replied
    Originally posted by Raimo Miettinen View Post
    Mites turbojen kanssa on pärjäilty?
    Itsellä tuo sigun F11. Alusta asti (145tkm - 230tkm) turbo (ilmeisesti) ujeltanut kylmänä vähän.Ääni ei ole pahentunut kyseisen ajosuoritteen aikana.Eli toistaiseksi tuon kanssa mennään

Leave a comment:

• Raimo Miettinen
    replied
    Mites turbojen kanssa on pärjäilty?

Leave a comment:

• TheRipper
    replied
    Originally posted by Santtu Repo View Post
    Toinen juttu minkä oon huomannut en tiiä onko vika vai ominaisuus kun kääntää mutkaan esimerkiksi oikealle niin vähän kun joku ulisisi tai ääntäisi kun niinsanotusti vastusta renkaalle kaarteessa, vähän kuin ohjaustehostin tai joku pumppu pitäis pientä ininää/ ulinaa, suoraan ajaessa ei pidä ääntä eikä mielestäni paikallaan pyörittäessä rattia, vaan nimenomaan kaarreajossa kun kääntää vauhdissa rattia. (varmaan päässä vinkuu ku on niin tarkka näitten kanssa )
    Eikös tuo ole ihan selvästi vetarioire? Näissähän on noita etupään vetareita mennyt ihan urakalla johtuen viallisista suojakumeista

Leave a comment:

• Santtu Repo
    replied
    Originally posted by jjamsa View Post
    Minulla tämäkin
    RK Cityhuolto tutki asiaa ja sääti kumeja --> ei auttanut. En sitten tiedä kuinka pedantista asiaan paneutuivat.
    Näissähän menee räjäytyskuvien perusteella alipaineletkut niihin kumeihin,, en tiiä miten niitten pitäisi sitten toimia, oon ajanut kaverin 535d:tä ja siinä ei tee sitä, tottakai pieni värinä mutta mulla kuuluu selkeesti, värisee jotenkin, täytyy seuraavassa huollossa tutkia ja kattoa miten kone heiluu jos vetoa vasten vedättää, onko kumit kunnossa.

Toinen juttu minkä oon huomannut en tiiä onko vika vai ominaisuus kun kääntää mutkaan esimerkiksi oikealle niin vähän kun joku ulisisi tai ääntäisi kun niinsanotusti vastusta renkaalle kaarteessa, vähän kuin ohjaustehostin tai joku pumppu pitäis pientä ininää/ ulinaa, suoraan ajaessa ei pidä ääntä eikä mielestäni paikallaan pyörittäessä rattia, vaan nimenomaan kaarreajossa kun kääntää vauhdissa rattia. (varmaan päässä vinkuu ku on niin tarkka näitten kanssa )

Leave a comment:

• jjamsa
    replied
    Minulla tämäkin
    RK Cityhuolto tutki asiaa ja sääti kumeja --> ei auttanut. En sitten tiedä kuinka pedantista asiaan paneutuivat.

Leave a comment:

• Santtu Repo
    replied
    Terve,

Onko kenelläkään ollut oireena kun kylmänä lyö auton tulille ja peruuttaa pihasta niin moottori resonoi aika lailla tai resonoi/jyrisee kun kaaasuttaa, tyhjäkäynnillä ei, äkkiseltään tulisi mieleen moottorin kumit. Tekee nimenomaan voimakkaammin kylmänä ja peruuttaessa. Koneen lämmetessä ei resonoi enään niin paljoa. Semmoinen ärsyttävä värinä/ jurina tulee kabiinin sisälle.

( onneks jakolaatikon öljyt on tullut vaihdettua ennakkoon ennen ongelmia, kopkop ) mittarissa nyt 173tkm ja sen suhteen toimii. Laatikko öljyt huuhtelemalla vaihdatin 168tkm kohdalla ja oli aikamoista mustaa, vedettiin huuhtelulaitteella niin pitkään läpi että tuli täys kirkasta öljyä läpi. Vaihtamiset muuttui selvästi pehmeämmäksi, eikä laatikko mieti turhia.

Egr vaihdettu kerran historian aikana kokonaisuudessaan ja minä vaihoin pelkän venttiilin sen jumittelun takia.

Leave a comment:

• _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by jjamsa View Post
    Mulla oli edellisessä E61:ssä raidetangonpää viallinen. Oire oli ihan erilainen, kuin mitä nyt. Jarruttaessa kunnon lonksahdus ja auto puolsi oikealle.

Nykyinen F11 kulkee kuin juna kaikissa nopeuksissa. Kevyt jarrutus on akilleen kantapää, josta aiheutuu ärsyttävä tärinä. No täytyy pyytää tarkastamaan asia, kun vie seuraavan kerran huoltoon.
    Oikeasti kannattaa jarrut herkistellä, ainakin e61 jarrusatula teki tutinaa kevyesti jarruttaessa vaikka levyt oli uudet. Loppui kun laittoi vielä uudet jarrupalat ja teflonspraytä liukutappeihin jarrurasvan sijasta

Leave a comment:

• pexodus
    replied
    Originally posted by radiaani View Post
    Onkohan Suomessa ilmennyt ilmastoinnin lauhduttimen hajoamisia?
    2012 520d lauhdutin meni uusiksi toissakesänä (takuuseen) ja marmorilla väitettiin sen olevan yleinen tyyppivika. Hajonneen tilalle piti tulla parannettu osa.

Miten hyvin F10:n ilmastointilaite ylipäänsä pitää aineet sisällään?
    paljon noita menee, Kuopiossakin marmorilla kymmenkunta hyllyssä, itselläni oli kivi mennyt läpi uskoisin suurimassa osassa olevan näin myöskin.

sinulla siis vuoti jostain saumasta vai?

hyvin pitää, ei ole tarvinnut lauhduttimen vaihdon jälkeen lisätä, paitsi kun vaihtoi kompuran mutta tuossa välissä tuli ajettua joku 60tkm

Leave a comment:

• radiaani
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt, seuraavia on tullut vastaan.
    Onkohan Suomessa ilmennyt ilmastoinnin lauhduttimen hajoamisia?
    2012 520d lauhdutin meni uusiksi toissakesänä (takuuseen) ja marmorilla väitettiin sen olevan yleinen tyyppivika. Hajonneen tilalle piti tulla parannettu osa.

Miten hyvin F10:n ilmastointilaite ylipäänsä pitää aineet sisällään?

Leave a comment:

• jjamsa
    replied
    Mulla oli edellisessä E61:ssä raidetangonpää viallinen. Oire oli ihan erilainen, kuin mitä nyt. Jarruttaessa kunnon lonksahdus ja auto puolsi oikealle.

Nykyinen F11 kulkee kuin juna kaikissa nopeuksissa. Kevyt jarrutus on akilleen kantapää, josta aiheutuu ärsyttävä tärinä. No täytyy pyytää tarkastamaan asia, kun vie seuraavan kerran huoltoon.

Leave a comment:

• pexodus
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Mitähän tommonen remppa kustantaa? Marmorilla tai pajalla?
    nytkkipajalla kl-varaosilta raidetangonpää, ehkä jotain 120euroa etupään suuntauksen kanssa.

marmorilla varmaan ei 200euroa paljoa heitä osineen

Leave a comment:

• SilverHawk
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Jossain väljää, veikkaan.
    Itsellä kun oli tuollaiset oireet, niin raidetangon pää oli väljä.
    Autona tosin E60.
    Harvemmin noissa levyt kieroksi menee.

Jarppa
    Mitähän tommonen remppa kustantaa? Marmorilla tai pajalla?

Leave a comment:

Working...
X