Samaa toivon minäkin. Voi saatana mikä show kahdesta hehkusta. Uskomatonta, että näinkin uudessa autossa voi näin käydä. Kuluttajariitalautakuntaan menossa tämä keissi; ostin auton vasta viime kesänä ja en ihan tällaista odottanut.. vois ne 4-5k€ paremminkin käyttää.
Vikaantuneiden hehkujen takia tuohon irroitukseen varmaan alunperin ryhdyttiin, mutta oliko nuo kiinni jämähtäneet pimeinä?
Onko tietoa milloin hehkut oli viimeiksi vaihdettu, vai alkuperäiset kyseessä?
B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Ajattelin kokeilla imusarjan irroituksen ohessa koittaa jos hehkut sais vaihdettua.
Paljon noihin vanhoihin hehkuihin uskaltaa vääntöä antaa ennen kuin kannattaa lyödä hanskat tiskiin ja viedä ammattilaiselle?
Vielä ei ole hehkuista vikakoodeja mutta tuskin menee pitkään että alkaa tulemaan.
13nm on ainakin kiristys momentti mutta sillä tuskin aukeaa.
Samaa toivon minäkin. Voi saatana mikä show kahdesta hehkusta. Uskomatonta, että näinkin uudessa autossa voi näin käydä. Kuluttajariitalautakuntaan menossa tämä keissi; ostin auton vasta viime kesänä ja en ihan tällaista odottanut.. vois ne 4-5k€ paremminkin käyttää.
Millä perusteella? Kyllähän se vain on niin että artisti maksaa, eli auton omistaja...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Taas toimii itsellä kuin vaihdoin hehkujen ohjaimen (Beru Saksasta 95€ toimitettuna). Aiemmin syksyllä vaihdoin kaikki hehkut ja ensimmäisillä yli -10C keleillä lähti käyntiin 4-5 pytyllä, jos lähti ylipäätään. Webastolla lämmittäessäkin toimi ailahtelevasti (vastusmodia ei ole tehtynä).
Boksin irroitin ilman imusarjan purkua. Ahdasta oli, mutta hyvin yksinkertainen juttu, sähköliittimet on helppo ottaa irti kun saa boksin ensiksi irti. Takaisin laittaessa täytyi lainata pienempiä ja notkeampia käsiä, kun ei meinannut mennä alempi kiinnityspultti kierteelle.
Jos auton hehkutuksessa epäilee vikaa, meneekö asia suunnilleen näin:
1. jos ohjainboksin vaihto riittää, kustannus noin 200€
2. jos hehku tai ilmeisesti sitten mieluummin kerralla kaikki vaihdetaan, kustannus noin 1000€
3. jos yksi tai useampi katkeaa, lisäkustannus edelliseen 600-1000€
4. jos yhtä tai useampaa ei saada kannesta irti, kustannus 4000-5000€
Kokemukseen perustuen, kuinka suuri todennäköisyyn vaihtoehdoille 3. tai 4. on? Viitaten jäsenen KKBimmer kokemaan kauhutarinaan.
Jos auton hehkutuksessa epäilee vikaa, meneekö asia suunnilleen näin:
1. jos ohjainboksin vaihto riittää, kustannus noin 200€
2. jos hehku tai ilmeisesti sitten mieluummin kerralla kaikki vaihdetaan, kustannus noin 1000€
3. jos yksi tai useampi katkeaa, lisäkustannus edelliseen 600-1000€
4. jos yhtä tai useampaa ei saada kannesta irti, kustannus 4000-5000€
Kokemukseen perustuen, kuinka suuri todennäköisyyn vaihtoehdoille 3. tai 4. on? Viitaten jäsenen KKBimmer kokemaan kauhutarinaan.
Hinnat on kyllä vedetty hatusta. 200€ ei riitä 1. kohtaan jos liikkeessä teettää, muut on kyllä pahasti yläkanttiin...
Minulle maksoi 3. kohta 680€ (plus hekku ja muiden vaihto)... Eli oli katkaistu hehku irtipoikki ja vaati käyntiä koneistamolla joka teki irroitustyökalut ja otti hahkun pois ilman kannen irroitusta...
Tonni hehkujen vaihdosta (ilman että jokin katkeaa) on äkkiseltään tuplasti enemmän kuin mitä siitä joutuu vaihtamaan...
4 kohta voi olla arvoitus, yhteen opeliin maksoi hehkujen vaihto yli 3 ke (uusi kunnostettu kansi ilman nokkia vajaa tonnin, kannen vaihto, kaikki 4 suutinta meni uusiksi 4x400€ kun ei saatu ehjänä irti, hehkurele jne.)...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Hinnat on kyllä vedetty hatusta. 200€ ei riitä 1. kohtaan jos liikkeessä teettää, muut on kyllä pahasti yläkanttiin...
Minulle maksoi 3. kohta 680€ (plus hekku ja muiden vaihto)... Eli oli katkaistu hehku irtipoikki ja vaati käyntiä koneistamolla joka teki irroitustyökalut ja otti hahkun pois ilman kannen irroitusta...
Tonni hehkujen vaihdosta (ilman että jokin katkeaa) on äkkiseltään tuplasti enemmän kuin mitä siitä joutuu vaihtamaan...
4 kohta voi olla arvoitus, yhteen opeliin maksoi hehkujen vaihto yli 3 ke (uusi kunnostettu kansi ilman nokkia vajaa tonnin, kannen vaihto, kaikki 4 suutinta meni uusiksi 4x400€ kun ei saatu ehjänä irti, hehkurele jne.)...
Osittain hatusta, osittain tältä foorumilta.
1. boksin tuntuu saavan satasella, toinen vaihtotyöhön jollain korjaamolla jos ei itse osaa. Varmaan osineen töineen merkkiliikkeestä maksaa enemmän.
2. hehkujen hintaan taisi tulla kertaluokkavirhe, luulin että hehkutulppa maksaa noin satasen kappale mutta taitaa olla pareminkin koko kuuden sarjan hinta, olisiko oikea hintaluokka kaikille hehkuille vaihdettuna töineen joku 300-400€?
3. tähän kohtaan käytin juuri sinun kertomaa asiasta. Edelliseeen kohtaan viitaten oikea suuruusluokka koko työlle 1000€?
4. tämä perustuu edelleen jäsenen KKBimmer edellisellä sivulla kertomaan tapaukseen.
Jos vaihtaa hehkujen ohjainboxin, tarviiko sitä ohjelmoida koneella käymään autoon vai onko vain entinen pois ja uus tilalle ja kovaa ajoa?
Lisäkysymys: jos vaihtaa pelkän ohjainboksin, onko mitään helppoa keinoa tarkistaa onko hehkutulpat ehjät? Tuleeko sama vikakoodi hehkusta ja ohjainyksiköstä vai onko kummallekin eri koodi? Jos ohjain on viallinen niin mistä diagnostiikka tietää onko sen "takana" ehjä/viallinen tulppa?
Comment