Kun tuolla 7 osiossa on niin hiljaista niin laitanpa tänne seuraavasta "ongelmasta". Laitat vakkarin esim 87 niin risteyksen jälkeen kun palautat resumella nopeuden niin toisinaan auto vaihtaa 8 vaihteelle ja toisinaan ei. Manuaali puolella kun käyt vaihtamassa 8:lle ja pukkaat takaisin D:lle jää 8 päälle. Kun nopeuspyynnin nostaa 89 menee 8 päälle. Vika vai ikävä ominaisuus? Auto on F01 740xd eli vastannee 535xd:ta tekniikaltaan.
EDIT
Otsikon ensimmäinen asia jäänee ominaisuudeksi mutta miten kun pari kertaa tehnyt risteyksestä lähtiessä niin että kierrokset jää huutamaan 3000 korville ja ne ei ajamalla laske vaan täytyy kaasu nostaa lähes kokonaan ylös niin hetken kulutta alkaa laskea normaaliksi. Tällöin myös vakkari ei toimi. Vikako vaiko ominaisuus?
Tänään selvisi testerillä että auto antaa vikakoodia öljytason liian alhainen. Saa nähdä onko yhteydessä näihin oireisiin. Aamulla ei 100% varmuudella ollut luistoa risteyksessä mutta piteli kierroksia ylhäällä aiemmin kuvatun laisesti.
Tänään otettu näyte vaihteisto öljystä joka oli ihan mustaa ja sisälsi hiukan metalli hilettä. Nyt mielenkiinnolla odotellaan miten käy. Ensin koittavat ilmeisesti öljyn vaihtoa huuhtelemalla.
EDIT
Otsikon ensimmäinen asia jäänee ominaisuudeksi mutta miten kun pari kertaa tehnyt risteyksestä lähtiessä niin että kierrokset jää huutamaan 3000 korville ja ne ei ajamalla laske vaan täytyy kaasu nostaa lähes kokonaan ylös niin hetken kulutta alkaa laskea normaaliksi. Tällöin myös vakkari ei toimi. Vikako vaiko ominaisuus?
Tänään selvisi testerillä että auto antaa vikakoodia öljytason liian alhainen. Saa nähdä onko yhteydessä näihin oireisiin. Aamulla ei 100% varmuudella ollut luistoa risteyksessä mutta piteli kierroksia ylhäällä aiemmin kuvatun laisesti.
Tänään otettu näyte vaihteisto öljystä joka oli ihan mustaa ja sisälsi hiukan metalli hilettä. Nyt mielenkiinnolla odotellaan miten käy. Ensin koittavat ilmeisesti öljyn vaihtoa huuhtelemalla.
Comment