Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei vaihda aina 4:sta isommalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #31
    Onko erikokoiset renkaat edessä ja takana? Pehmeet kitkat? Liian vähän paineita?
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1252
      • Kainuu

      #32
      Originally posted by atcc View Post
      Oletko havainnut käyttäytymisessä eroa DSC päällä tai pois? Jos auto tunnistaa että luistoa tapahtuu niin silloin vakkari kytkeytyy pois päältä/ei kytkeydy ja vaihteen vaihdot tapahtuu huomattavasti isommilla kierroksilla (kuten tuolla aiemmin oli mainittu). Voisiko olla että auto kuvittelee että tapahtuu koko ajan luistoa vian tullessa päälle vaikkei oikeasti luista :think
      Ilman DSC en ole kokeillut Tuota luisto tilannetta testasin ja siinä kierrokset on jossain 2500 kohdilla ja hetken kuluttua kun tasanopeus saavutettu laskee normaaliksi.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1252
        • Kainuu

        #33
        Originally posted by touring39 View Post
        Onko erikokoiset renkaat edessä ja takana? Pehmeet kitkat? Liian vähän paineita?
        Sama kokoiset Contin kitkat 245/50 18" edessä ja takana. Paineet 2.9 bar.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • salmol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 244
          • Helsinki

          #34
          Voisiko olla renkaan pyörimisnopeuden anturissa jotain kosketushäikkää tai anturivikaa? Eli ABS:ien (?) mukaan se vissiin mittaa pyörimiseroja ja jos anturit antaisivat vääriä tietoja, niin silloin se voisi luulla että on luistoa eikä laske kierroksia / vaihda isompaa. Luulisi, ettei anturit kovasti maksa.
          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #35
            Originally posted by salmol View Post
            Voisiko olla renkaan pyörimisnopeuden anturissa jotain kosketushäikkää tai anturivikaa? Eli ABS:ien (?) mukaan se vissiin mittaa pyörimiseroja ja jos anturit antaisivat vääriä tietoja, niin silloin se voisi luulla että on luistoa eikä laske kierroksia / vaihda isompaa. Luulisi, ettei anturit kovasti maksa.
            Ei niitä vaihdella tarvi. Livedatasta vaan kattelee mitä anturit kertovat vaikka satkun vauhdissa...
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1252
              • Kainuu

              #36
              Originally posted by fraatti View Post
              Ei niitä vaihdella tarvi. Livedatasta vaan kattelee mitä anturit kertovat vaikka satkun vauhdissa...
              Ja luulis että tulisi koodit kun sen verran kriittiset osat on auton toimintaan. Ja jos nuo sekoilisi ei ne sitä pelkästään kiihdyttäessä tekisi.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • salmol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2013
                • 244
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by makebm5 View Post
                Ja luulis että tulisi koodit kun sen verran kriittiset osat on auton toimintaan. Ja jos nuo sekoilisi ei ne sitä pelkästään kiihdyttäessä tekisi.
                Kannattaa varmaan siltä livedatasta 100kmh vauhdista katsella mitä anturit ilmoittavat.
                Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #38
                  Olikos auto lastutettu?
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1252
                    • Kainuu

                    #39
                    Originally posted by jaki View Post
                    Olikos auto lastutettu?
                    Ei vaikutusta asiaan.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1252
                      • Kainuu

                      #40
                      Vähän haku ammuntaa niin putsasin viikonloppuna ilmamassamittarin nyt tuntuu toimivan laatikko jotenkin täsmällisemmin ja vetoja on paremman tuntuisesti. Kierrokset ei nouse kiihdyttäessä niin ylös ja jos polkee niin että menee 3000 kiepeillä on meno jo melkoista siinä vaiheessa.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1252
                        • Kainuu

                        #41
                        Tänää luistelin risteyksessä ja taas jäi kierrokset ylös. Kokeilin nyt "vian" päällä ollessa ottaa ajonvakautuksen pois niin kierrokset laski normaaliksi. Eli joku bugi ajanvakautuksessa lienee.
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1252
                          • Kainuu

                          #42
                          Nyt löytyi tilanne jossa tekee tuon ja on toistettavissa. Jos ajat risteyksen niin että etupää puskee vähänkään "aktivoituu" pienempi vaihde ja isommat kierrokset. Tilanteen saa normalisoitua kytkemällä ajonvakautus pois tai pitämällä kaasua ylhäällä hetken ja painamalla sitten uudestaan. Liekkö tarkoitus vai bugi softassa.
                          Siis tätä ei pidä siihen sekoittaa että jos esim vähän luisussa menee risteys kun se hetkellinen kierrosten korotus korjaantuu itsestään.
                          Last edited by makebm5; 08-02-2018, 19:05.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            #43
                            Mää kyl väittäisin kuulemani perusteella, että ihan normaalia tuo on. Jos vessa "lähtee lapasesta", pemari ymmärtää sen ja pitää kierrokset alueella, jos vaikka lapsettaa vieläkin.

                            Toki, jos kierrokset jää kilometrikaupalla ylös, jossain on vikaa, mutta kyllä se niitä herkästi pitää ylhäällä jonkun aikaa.
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • HV530XD
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 399
                              • Lappeenranta

                              #44
                              Originally posted by makebm5 View Post
                              Nyt löytyi tilanne jossa tekee tuon ja on toistettavissa. Jos ajat risteyksen niin että etupää puskee vähänkään "aktivoituu" pienempi vaihde ja isommat kierrokset. Tilanteen saa normalisoitua kytkemällä ajonvakautus pois tai pitämällä kaasua ylhäällä hetken ja painamalla sitten uudestaan. Liekkö tarkoitus vai bugi softassa. Siis tätä ei pidä siihen sekoittaa että jos esim vähän luisussa menee risteys kun se hetkellinen kierrosten korotus korjaantuu itsestään.
                              Kyllä mulla 535xd tekee samaa, eli reippaasti kiihdyteltäessä tai luistatellessa kierrokset nousee ja auto pitää pienempää vaihdetta päällä, ikään kuin odottaen, että vieläkö mennään isoa kovaa... Ja hetken päästä tilanne rauhoittuu, jos jatkaa ajoa normaaliin rauhalliseen tyyliin. Ellen väärin muista, niin rajuissa kiihdytyksissä jopa kesäkelillä tulee tuo ilmiö, että auto hetken aikaa jää pitämään kovempia kierroksia, kuinh odottaen että käsketäänkö vielä kovaa vai ei...
                              Luulin, että makebm:n tapauksessa kierrokset jää ylös maailman tappiin asti ennekuin ottaa ajonvakautuksen pois? Jos ne kierrokset kohtuuajan kuluessa laskee itsestään, niin ihan samalla tavalla mun auto käyttäytyy, ja mun mielestä se on ominaisuus.

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1252
                                • Kainuu

                                #45
                                Originally posted by HV530XD View Post
                                Kyllä mulla 535xd tekee samaa, eli reippaasti kiihdyteltäessä tai luistatellessa kierrokset nousee ja auto pitää pienempää vaihdetta päällä, ikään kuin odottaen, että vieläkö mennään isoa kovaa... Ja hetken päästä tilanne rauhoittuu, jos jatkaa ajoa normaaliin rauhalliseen tyyliin. Ellen väärin muista, niin rajuissa kiihdytyksissä jopa kesäkelillä tulee tuo ilmiö, että auto hetken aikaa jää pitämään kovempia kierroksia, kuinh odottaen että käsketäänkö vielä kovaa vai ei...
                                Luulin, että makebm:n tapauksessa kierrokset jää ylös maailman tappiin asti ennekuin ottaa ajonvakautuksen pois? Jos ne kierrokset kohtuuajan kuluessa laskee itsestään, niin ihan samalla tavalla mun auto käyttäytyy, ja mun mielestä se on ominaisuus.
                                Kierrokset jää tosiaan ylös jollei tee mitään. Ajelin kerran kokeeksi useamman kilometrin eikä kierrokset laskeutuneet ennen kuin tuli seuraava risteys..
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎