Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei vaihda aina 4:sta isommalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1252
    • Kainuu

    #16
    Originally posted by touring39 View Post
    DPF poltto pitää kierroksia ylhäällä ja muutenkin vaihdot töksähtelee eri tavalla.

    Voisko vaan tämmösestä olla kyse?
    Ei mitään hajua kyllä. Kerran kokeilin ajaa korkeilla kierroksilla ja lopetin muutaman kilometrin jälkeen. Tuo tapahtunut aina risteyksen jälkeen kiihdyttäessä normaalisti ja kone ollut lämmin. Eikös poltto tapahdu yleensä tasaajossa?
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • salmol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 244
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by makebm5 View Post
      Otsikon ensimmäinen asia jäänee ominaisuudeksi mutta miten kun pari kertaa tehnyt risteyksestä lähtiessä niin että kierrokset jää huutamaan 3000 korville ja ne ei ajamalla laske vaan täytyy kaasu nostaa lähes kokonaan ylös niin hetken kulutta alkaa laskea normaaliksi. Tällöin myös vakkari ei toimi. Vikako vaiko ominaisuus?
      Ensimmäinen on mielestäni ominaisuus, omassa F36:ssa 7 vaihde päällä 87 kmh asti ja kun napauttaa 88 kmh vakkarista, niin lyö 8 vaihteen päälle.

      Tuo toinen on myös normaalia jos tapahtuu luistoa kääntyessä. Ei välttämättä vilauta luistonestoa, mutta silti pientä luistoa on voinut olla ja pitää tarkoituksella kierrokset yllä kunnes on varmistunut että luisto on ohi. Muuten olisi vaara että rajummin ajaessa vaihtaisi isommalle ja kun luisto loppuu, niin pitäisi vatkata pienemmälle.
      Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1252
        • Kainuu

        #18
        Originally posted by salmol View Post
        Ensimmäinen on mielestäni ominaisuus, omassa F36:ssa 7 vaihde päällä 87 kmh asti ja kun napauttaa 88 kmh vakkarista, niin lyö 8 vaihteen päälle.

        Tuo toinen on myös normaalia jos tapahtuu luistoa kääntyessä. Ei välttämättä vilauta luistonestoa, mutta silti pientä luistoa on voinut olla ja pitää tarkoituksella kierrokset yllä kunnes on varmistunut että luisto on ohi. Muuten olisi vaara että rajummin ajaessa vaihtaisi isommalle ja kun luisto loppuu, niin pitäisi vatkata pienemmälle.
        Tämäkin siis ominaisuus. Tarkoituksella en maininnut asiaa mutta tehnyt minulle tuon nyt kolme kertaa ja kahteen ensimmäiseen liittyi nelipyöräluisua risteyksessä. Tänään viimeiseen ei varsinaista luisua mutta jään päällä oli irtolunta reippaasti risteyksessä sekä uria jolloin luistoa varmaan tapahtui mutta valoa ei polttanut.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1252
          • Kainuu

          #19
          Tänään selvisi testerillä että auto antaa vikakoodia öljytason liian alhainen. Saa nähdä onko yhteydessä näihin oireisiin. Aamulla ei 100% varmuudella ollut luistoa risteyksessä mutta piteli kierroksia ylhäällä aiemmin kuvatun laisesti.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1252
            • Kainuu

            #20
            Tänään otettu näyte vaihteisto öljystä joka oli ihan mustaa ja sisälsi hiukan metalli hilettä.(autolla ajettu 117 000) Nyt mielenkiinnolla odotellaan miten käy. Ensin koittavat ilmeisesti öljyn vaihtoa huuhtelemalla.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              #21
              Kuulostaapa halvalta.. mulla 70tkm sitten lootaölkät huuhtelemalla vaihdettu ja ei mitään onkelmaa. 200tkm meni rikki viimevkl. Ei toinna edes näköjään vaihtaa autoa ku pitäs 25k latoa väliin 2v tuoreemasta, 100tkm vähemmä ajetusta. Ei mitää järkeä..
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #22
                Mielestäni kuvailtu tilanne ei ole vaihteiston vika, vaan sen toiminnan luonne. Jos kuitenkin ajaessa on tunne, että pitäisi olla toisin, niin pitäisi etsiä jokin epäkohta moottorin puolelta – se ei anna riittävää tehoa kaasupolkimen asentoon nähden tms.
                Alhainen öljyntaso voi vaikuttaa vaihteiston toimintaan, mutta en kuitenkaan usko, että tämä olisi juuri se tilanne.
                Musta vaihteiston öljy, jossa on metallihilettä, kielii vaihteiston kulumisesta kokonaisuudessaan. Mikäli vaihteisto toimii ilman ECU -virheitä ja muita laatuhäiriöitä, silloin tämä kuluneisuus ei ole niin suurta, jotta se vaikuttaisi oikeanlaiseen toimintaan.
                Öljynvaihto huuhtelun kera on toivottavaa ja oikein, koska se joko tuo esille mahdollisia vaihteiston puutteita tai ehkäisee niitä. Ja tietysti uusi öljy pidentää vaihteiston ikää.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1252
                  • Kainuu

                  #23
                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Mielestäni kuvailtu tilanne ei ole vaihteiston vika, vaan sen toiminnan luonne. Jos kuitenkin ajaessa on tunne, että pitäisi olla toisin, niin pitäisi etsiä jokin epäkohta moottorin puolelta – se ei anna riittävää tehoa kaasupolkimen asentoon nähden tms.
                  Alhainen öljyntaso voi vaikuttaa vaihteiston toimintaan, mutta en kuitenkaan usko, että tämä olisi juuri se tilanne.
                  Musta vaihteiston öljy, jossa on metallihilettä, kielii vaihteiston kulumisesta kokonaisuudessaan. Mikäli vaihteisto toimii ilman ECU -virheitä ja muita laatuhäiriöitä, silloin tämä kuluneisuus ei ole niin suurta, jotta se vaikuttaisi oikeanlaiseen toimintaan.
                  Öljynvaihto huuhtelun kera on toivottavaa ja oikein, koska se joko tuo esille mahdollisia vaihteiston puutteita tai ehkäisee niitä. Ja tietysti uusi öljy pidentää vaihteiston ikää.
                  Kiihtyvyydessä tuolloin kun oire ilmenee ei ole mitään poikkeavaa
                  Vaihteiston öljyntaso oli oikea joten koodi siitä oli väärä.
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1252
                    • Kainuu

                    #24
                    Öljykylvyn jäljiltä laatikko pelaa kaiken kaikkiaan paremmin joka suhteessa. Saa nähdä tuliko vika kuntoon, mutta lupaavalta vaikuttaa.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1252
                      • Kainuu

                      #25
                      Sama juttu edelleen. Kaksi kertaa teki tänään. Vian ollessa päällä teksti ettei voi kytkeä vakkaria. Sport+ moodin kytkeminen pudottaa kierroksia alaspäin siihen kohtaan missä ne pitää sillä ollakkin. Sen jälkeen kun kytkee normal moden kierrokset jää sport+ moden tasoon.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Sama juttu edelleen. Kaksi kertaa teki tänään. Vian ollessa päällä teksti ettei voi kytkeä vakkaria. Sport+ moodin kytkeminen pudottaa kierroksia alaspäin siihen kohtaan missä ne pitää sillä ollakkin. Sen jälkeen kun kytkee normal moden kierrokset jää sport+ moden tasoon.
                        Eli taitaa olla vaihdelaatikkovika?
                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1252
                          • Kainuu

                          #27
                          Originally posted by salmol View Post
                          Eli taitaa olla vaihdelaatikkovika?
                          Hankala sanoa mikä on kun koodeja ei tule. Muuten laatikko toimii niin kuin pitääkin. Kun homma tulee päälle huomaa sen heti risteyksestä lähtiessä kun kierroksen on korkeammalla vaihdossa kuin normaalisti. Kesken ajon ei tule tuo ja esiintymisväli voi olla vaikka 1000km. Sepä oiskin kun tietäisi mikä voi aiheuttaa sen että vakkari ei kytkeydy ja 4 on suurin vaihde.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #28
                            .
                            Missähän/minkälainen vaihteiston ohjauspurkki näissä on ?
                            Voisko tuo epämääräisyys toiminnassa olla ihan ohjainlaitevika, tai kosketushäiriö, tai ... jotain.
                            Ihan niinkuin ohjainlaite korjaisi jotain toimintaa, mitä oikeasti ei ole olemassa.
                            Lopputuloksena on "epätyydyttävä" toiminta, mutta käyttömukavuus ja varsinkaan sen puute, ei kuulu ohjainpurkkien ymmärtämiin asioihin.
                            Ohjain luulee toimineensa "oikein" ja vikailmoituksen sijaan se onkin "tyytyväinen", kun ongelmat toiminnassa saatiin "korjattua".
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1252
                              • Kainuu

                              #29
                              Itsellä ohjainlaitteen paikasta tietoa. Sellaisen havainnon tein että sopivasti kiihdyttämällä (kierroksen koko ajan 3000 tuntumassa) saat kiihdytyksen aikana saman ilmoituksen että että ei voi kytkeä vakkaria päälle jos yrittää laittaa. Tällöin ei välttämättä jää kuitenkaan vaihde vaihtumatta. Jotenkin tuo nyt taitaa liittyä kiihdytys tilanteeseen jossa joku "virhe" jää päälle mutta ei aiheuta vikakoodia.
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              • atcc
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2014
                                • 373
                                • Joensuu

                                #30
                                Oletko havainnut käyttäytymisessä eroa DSC päällä tai pois? Jos auto tunnistaa että luistoa tapahtuu niin silloin vakkari kytkeytyy pois päältä/ei kytkeydy ja vaihteen vaihdot tapahtuu huomattavasti isommilla kierroksilla (kuten tuolla aiemmin oli mainittu). Voisiko olla että auto kuvittelee että tapahtuu koko ajan luistoa vian tullessa päälle vaikkei oikeasti luista :think
                                F15 X5 M50d -15
                                Ex:
                                F11 530dA xDrive -11
                                E61 530xdA M-sport LCI -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎