Onko erikokoiset renkaat edessä ja takana? Pehmeet kitkat? Liian vähän paineita?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ei vaihda aina 4:sta isommalle
Collapse
X
-
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
-
-
Originally posted by atcc View PostOletko havainnut käyttäytymisessä eroa DSC päällä tai pois? Jos auto tunnistaa että luistoa tapahtuu niin silloin vakkari kytkeytyy pois päältä/ei kytkeydy ja vaihteen vaihdot tapahtuu huomattavasti isommilla kierroksilla (kuten tuolla aiemmin oli mainittu). Voisiko olla että auto kuvittelee että tapahtuu koko ajan luistoa vian tullessa päälle vaikkei oikeasti luista :thinkBMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostOnko erikokoiset renkaat edessä ja takana? Pehmeet kitkat? Liian vähän paineita?BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Voisiko olla renkaan pyörimisnopeuden anturissa jotain kosketushäikkää tai anturivikaa? Eli ABS:ien (?) mukaan se vissiin mittaa pyörimiseroja ja jos anturit antaisivat vääriä tietoja, niin silloin se voisi luulla että on luistoa eikä laske kierroksia / vaihda isompaa. Luulisi, ettei anturit kovasti maksa.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by salmol View PostVoisiko olla renkaan pyörimisnopeuden anturissa jotain kosketushäikkää tai anturivikaa? Eli ABS:ien (?) mukaan se vissiin mittaa pyörimiseroja ja jos anturit antaisivat vääriä tietoja, niin silloin se voisi luulla että on luistoa eikä laske kierroksia / vaihda isompaa. Luulisi, ettei anturit kovasti maksa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEi niitä vaihdella tarvi. Livedatasta vaan kattelee mitä anturit kertovat vaikka satkun vauhdissa...BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostJa luulis että tulisi koodit kun sen verran kriittiset osat on auton toimintaan. Ja jos nuo sekoilisi ei ne sitä pelkästään kiihdyttäessä tekisi.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Olikos auto lastutettu?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Vähän haku ammuntaa niin putsasin viikonloppuna ilmamassamittarin nyt tuntuu toimivan laatikko jotenkin täsmällisemmin ja vetoja on paremman tuntuisesti. Kierrokset ei nouse kiihdyttäessä niin ylös ja jos polkee niin että menee 3000 kiepeillä on meno jo melkoista siinä vaiheessa.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Tänää luistelin risteyksessä ja taas jäi kierrokset ylös. Kokeilin nyt "vian" päällä ollessa ottaa ajonvakautuksen pois niin kierrokset laski normaaliksi. Eli joku bugi ajanvakautuksessa lienee.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Nyt löytyi tilanne jossa tekee tuon ja on toistettavissa. Jos ajat risteyksen niin että etupää puskee vähänkään "aktivoituu" pienempi vaihde ja isommat kierrokset. Tilanteen saa normalisoitua kytkemällä ajonvakautus pois tai pitämällä kaasua ylhäällä hetken ja painamalla sitten uudestaan. Liekkö tarkoitus vai bugi softassa.
Siis tätä ei pidä siihen sekoittaa että jos esim vähän luisussa menee risteys kun se hetkellinen kierrosten korotus korjaantuu itsestään.Last edited by makebm5; 08-02-2018, 19:05.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Mää kyl väittäisin kuulemani perusteella, että ihan normaalia tuo on. Jos vessa "lähtee lapasesta", pemari ymmärtää sen ja pitää kierrokset alueella, jos vaikka lapsettaa vieläkin.
Toki, jos kierrokset jää kilometrikaupalla ylös, jossain on vikaa, mutta kyllä se niitä herkästi pitää ylhäällä jonkun aikaa.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostNyt löytyi tilanne jossa tekee tuon ja on toistettavissa. Jos ajat risteyksen niin että etupää puskee vähänkään "aktivoituu" pienempi vaihde ja isommat kierrokset. Tilanteen saa normalisoitua kytkemällä ajonvakautus pois tai pitämällä kaasua ylhäällä hetken ja painamalla sitten uudestaan. Liekkö tarkoitus vai bugi softassa. Siis tätä ei pidä siihen sekoittaa että jos esim vähän luisussa menee risteys kun se hetkellinen kierrosten korotus korjaantuu itsestään.
Luulin, että makebm:n tapauksessa kierrokset jää ylös maailman tappiin asti ennekuin ottaa ajonvakautuksen pois? Jos ne kierrokset kohtuuajan kuluessa laskee itsestään, niin ihan samalla tavalla mun auto käyttäytyy, ja mun mielestä se on ominaisuus.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostKyllä mulla 535xd tekee samaa, eli reippaasti kiihdyteltäessä tai luistatellessa kierrokset nousee ja auto pitää pienempää vaihdetta päällä, ikään kuin odottaen, että vieläkö mennään isoa kovaa... Ja hetken päästä tilanne rauhoittuu, jos jatkaa ajoa normaaliin rauhalliseen tyyliin. Ellen väärin muista, niin rajuissa kiihdytyksissä jopa kesäkelillä tulee tuo ilmiö, että auto hetken aikaa jää pitämään kovempia kierroksia, kuinh odottaen että käsketäänkö vielä kovaa vai ei...
Luulin, että makebm:n tapauksessa kierrokset jää ylös maailman tappiin asti ennekuin ottaa ajonvakautuksen pois? Jos ne kierrokset kohtuuajan kuluessa laskee itsestään, niin ihan samalla tavalla mun auto käyttäytyy, ja mun mielestä se on ominaisuus.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
Comment