Originally posted by Driver22
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by fraatti View PostLaita tähän 7 viimestä vinistä ja katso mitä varusteita autosta löytyy
https://decoder.bvzine.com/530D Xdrive (06/2011) tarvitsisi uudet takajarrulevyt. Realoem tarjoaa kolmea vaihtoehtoa, normaali 345x24mm, sitten "vahvistetut jarrut" 345x24mm ja viimeisenä 330x20mm. Ei nyt tässä työreissulla saa takarengasta irti mittausta varten niin onko kellään tietoa mitkähän tuonne varmuudella kuuluu?
345mm "vahvistetut jarrut": For vehicles with Reinforced brakes S102A=Yes
Pienemmillä 330 levyillä olisi tälläinen optio merkitty: Equipment, brake syst. country-specific S212A=Yes
S102A tai S212A ei löydy varustelistalta joten tuo perus 345 lienee oikea? Varaosaliikkeessäkään eivät olleet varmoja.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostKyllä ne nuo 345 pitäisi olla, tosin levyn paksuuden mittaus on aika helppoa vanteen ollessa paikallaankin jos on vähänkään isommat vanteet... Onnistuu vaikka rulla mitalla riittävä tarkkuus (~20 vs. 24 mm). tietysti kuluneena ne on muutaman millin ohuemmat.
Realoem.com sanoo näin:
The following recommendation applies
to vehicles more than 48 months old:
- Replace retaining spring
refer to Repair Manual!Last edited by Driver22; 29-07-2019, 16:36.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by salmol View PostKannattaisi varmaan vaihteiston adaptaatioiden nollaus tehdä, jos ei ole vielä tehty.
EDIT Oliko arvojen nollaamisen jälkeen joku erityinen ajosuorite tehtävä?Last edited by makebm5; 30-07-2019, 13:56.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostOnko hainevä millä katossa kiinni? F11
Comment
-
-
Originally posted by kanja View PostMitä öljyä porukka käyttää 5-sarjan dieseleissä?
Aikaisemmissa autoissa tullut käytettyä Teboil diamond diesel 5W-40 -öljyä.
Täyttää ainakin vaadittavat luokitukset, mutta uskaltaako tuota omaan autoon kaataa, (-11 530xd) vai ostetaanko jotain laadukkaampaa? Mielipiteitä?
Sitten vain valitsee vaatimukset täyttävistä öljyistä itselle mielisimmän vaihtoehdon listasta
Itse käytän omassa (nykyisessä ja edellisessä) autossa Castrol Edge 5W-30 C3F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
f11 vm-11 Mistä löytyy ohjauksen hsr yksikkö? Alijännitekoodia antaa yksiköstä kun suoristaessa pyöriä jää ratti vinoon, oikeneen kyllä itsestään ajaessa.F11 535d 408hv 800nm
E34 525tds h1d/hx35 compound
E39 530d puretaan https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=354694
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostPitääkö muilla ilmastastointi ääntä, vaimeaa hurinaa/jurinaa joko läpi tulipellin tai sitten ilmakanavia ja kylmäaineputkia pitkin?
Huomasin kun olin jokusen viikon ilmastointi napista pois päältä niin kun täppää hiutaleesta a/c:n päälle niin alkaa kuulua vaimea ääni moottorin kierrosten mukaan.
Olisko vapaakytkin menossa kompressorista vai onko ominaisuus? Ääni vähän muuntajan tai muun sähkölaitteen hurina sähköverkossa.Originally posted by suppari View PostKenno puhki, ja aineet vähissä. Joissakin on vielä avoin kampanja, kysy merkkiliikkeestä.Originally posted by alspe View PostJust vaihdoin lauhduttimen ja laitettiin aineet 850g. Ääni tulee heti kun kompressorin mg-kytkin nappaa kiinni eli poistuu kun hiutaleen kuvan nappaa pois. Ei siis suhise hetkeäkään sen jälkeen. Ääni tulee moottorin kierrosten mukaan. Voisiko olla, että kuuluu jotenkin muuten konetilasta, laturista tai jostain rullasta? En ole nyt varma kuuluiko tuota ääntä myös viime kesänä kun ilmastointi vielä jäähdytti.
Kuulemma tähän ei ole aktioita auki kun kävin just marmorilta ostamassa uudet o-renkaat lauhduttimelle.Originally posted by JaniLap View PostIlmastoinnin kompressorista se ääni tulee ja sen poistamiseksi joutuu todennäköisesti vaihtamaan kompuran.
Nyt kun järjestelmä on ollut jonkin aikaa lähes tyhjänä aiemmin vuotaneen lauhduttimen johdosta, niin ehdotan ajelemaan jonkin aikaa ilmastointi jatkuvasti päällä, josko tuo ääni vaimenisi kun kompura joutuu jälleen tekemään pidempään töitä - olettaen ettei ääntä samalla tavalla kuulunut kuin ennen kylmäaineiden katoamista ja järjestelmän alhaisesta paineesta johtunutta kompuran seisottamista.Originally posted by alspe View PostNo nyt ei enää pidä ilmastointini sellaista surisevaa ääntä kuin muuntaja tai F1 auto moottorijarrutuksella.
Mutta pitää kohisevaa/kahisevaa ääntä. Ääni ei tule puhaltimesta kun puhallinnopeus kasvaa, ei ääni kovene. Ääni poistuu kun ottaa hiutaleen pois.
Tuleeko toi nyt vi**u höyrystinkennosta vai tuleeko kompressorin ääniä läpi putkia pitkin? Ääni ei kuulu mistään muista kuin keskisuuttimista.
Auto jäähdyttää vielä, voiko noissa paineellisissa järjestelmissä olla niin pieni vuoto että vaan kohisee mutta ei tyhjene?
Taitaa mennä järki jos tuohon kenno pitää vaihtaa...
Vanha ketju E46 kohinasta.
EDIT: Lueskelin vähän hissing sound A/C BMW juttuja netistä. Monissa syy oli löytynyt vajaasta kylmäaineesta, mutta myös viallinen paisuntaventtiili oli vissiin syynä. Osa kirjoitti, että ääni on normaalikin, kuuluu kylmäaineen virtaus. :-P
Kohiseva ääni aaltoilee minulla välillä, että se voisi viitata paisuntaventtiiliin joka syöttää nestettä kennoon. Tai sitten ei...
Lisäksi oikean puoleisesta ilmakanava keskellä, tulee kylmempää kuin vasemmalta. Ero joku 4-5C. Mittasin IR-mittarilla niin oikealta sain lukemaa -11C ja vasemmalta ehkä -7C. Saattaa olla normaalikin tai sitten vika juuri paisuntaventtiilissä joka ei syötä nestettä oikein.
EDIT2: Kokeilkaas joku, että onko teillä A/C aivan äänetön. Lämpötilan pyynti minimiin ja hiutaletta päälle/pois.
Ilmastointi kuitenkin aina vaan meni päälle eli täysin tyhjäksi ei tullut koska kompressorin kytki päälle. Ajattelin, että jospa olisi sellainen tuuri, että talven aikana lauhdutinkenno on mennyt puhki ja tyhjäksi sen kautta tai sitten tiivisteiden kuivumisen takia. Toivoin, että jospa olisi niin että ensimmäisellä täytöllä kuivuneet tiivisteet eivät pitäneet tarpeeksi. Käytin auton toisaalla paikassa uudelleen täytöllä ja nyt on kaksi viikkoa ollut täysin kohinaton ja kylmää puskee "kuin uutena". Lauhdutinkenno kun on pränikkä joten kylmäteho siksikin on niin hyvä.
Iso kivi vierähtää kyllä sydämeltä jos sisäkennoa ei tarvisikaan vaihtaa, olisi se niin kamala homma. Itsetehtynä siinä voisi olla jopa riski, että koko kajuuttaa saa ehjänä ja sähköineen oikein paikalleen. Toivottavasti nyt pitää ja talven mittaan pitää mennä parkkihalliin huudattamaan autoa ilmastointi täysillä jotta aineet kiertää. Ehkä tiivisteet eivät heti pitäneet tai sitten ensimmäisessä täytössä täyttökoneella ollut joku vika ettei mennytkään kunnolla soppaa koneeseen.Last edited by alspe; 08-08-2019, 08:16.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Onko kellään käynyt niin, että automaattiilmastointi jämähtää päälle. Eli pukkaa kylmää täysillä, vaikka ottaisi ilmastoinnin ja automatiikan pois. Puhaltimella ja suuntaamalla voi pienetää tietysti vetoa. Mikä voisi olla syy?
Auto on menossa huoltoon, mutta osaako joku vaikata ennakkoon syytä.
Hieman hymyilyttää, kun astuu autoon ja pitää laittaa pusakka päälle, ettei tule vilu.
Comment
-
Comment