250tkm lähestyy ja nyt sitten pohdintaa että laittaako muutama kymppi välirahaa ja vaihtaa tuoreempaan samanlaiseen 535xd:hen vai jatkaako nykyisellä kärryllä seuraavat 250tkm ja käyttää tuon muutaman kymppitonnin korjauksiin mitä voisi olla edessä? Auto on ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan just se mitä tarvitsen ja mistä pidän. Merkin tai mallin vaihto ei kiinnosta, eikä uusimpia varustehimmeleitä osaa kaivata. Omassa yksilössä on suunnilleen isoimmat tyyppiviat kertaalleen korjattu, mm. jakolaatikko, ilmapussit taakse, yksi etuvetari, ilmastoinnin kompura (ei tyyppivika), oven vesivuoto jne.
Nyt jos lähtee seuraavalle neljännesmiljoonalle, niin mihin olisi hyvä varautua?
-alustan nivelistä ei ole tarvinnut vielä vaihtaa mitään, mutta alustassa ei kai mitään järin kallista osaa ole? Adaptiivista alustaa ei ole, joten iskaritkin saanee edullisesti jos tarvitsee?
-voimalinjasta, etuvetarit ääntelee linkussa, mutta ei haittaa, ja jos kosahtaa, niin Löbrota saa sopuhintaan. Vaihdelaatikon viat ja korjauskulut? Millaisia tapauksia tiedossa? Entä kardaani, takaperä, takavetarit? Pyörän laakerit, ei liene kalliita?
-moottorin riskit? Suuttimet, onko tiedossa riskejä ja millä kilsoilla mennyt ja kustannukset? Hehkuja ja hehkureleitä kai voi hajota ja suurin riski taitaa olla hehkujen katkeaminen kanteen, mistä seurauksena usean tonnin remppa? Turbot, ovatko vikaherkkiä ja millaisia vaihto/korjauskustannuksia? Onko latureita hajonnut millä kilometreillä?
-kolmelitraisessa jakopään ongelmat lienee harvinaisia, mutta kai niitäkin on mennyt. Korjauskustannukset?
Kovasti kiinnostaa kuulla kokemuksia jos kellä isoja määriä kilsoja takana.
Jos vaihtobudjetti on 25-35k€ niin sillä rahalla rakentaa nykyistä autoakin aika paljon uusiksi sen sijaan että vaihtaa tuoreempaan max satkun ajettuun samanlaiseen...
Nyt jos lähtee seuraavalle neljännesmiljoonalle, niin mihin olisi hyvä varautua?
-alustan nivelistä ei ole tarvinnut vielä vaihtaa mitään, mutta alustassa ei kai mitään järin kallista osaa ole? Adaptiivista alustaa ei ole, joten iskaritkin saanee edullisesti jos tarvitsee?
-voimalinjasta, etuvetarit ääntelee linkussa, mutta ei haittaa, ja jos kosahtaa, niin Löbrota saa sopuhintaan. Vaihdelaatikon viat ja korjauskulut? Millaisia tapauksia tiedossa? Entä kardaani, takaperä, takavetarit? Pyörän laakerit, ei liene kalliita?
-moottorin riskit? Suuttimet, onko tiedossa riskejä ja millä kilsoilla mennyt ja kustannukset? Hehkuja ja hehkureleitä kai voi hajota ja suurin riski taitaa olla hehkujen katkeaminen kanteen, mistä seurauksena usean tonnin remppa? Turbot, ovatko vikaherkkiä ja millaisia vaihto/korjauskustannuksia? Onko latureita hajonnut millä kilometreillä?
-kolmelitraisessa jakopään ongelmat lienee harvinaisia, mutta kai niitäkin on mennyt. Korjauskustannukset?
Kovasti kiinnostaa kuulla kokemuksia jos kellä isoja määriä kilsoja takana.
Jos vaihtobudjetti on 25-35k€ niin sillä rahalla rakentaa nykyistä autoakin aika paljon uusiksi sen sijaan että vaihtaa tuoreempaan max satkun ajettuun samanlaiseen...
Comment