Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akkukaapeli hapettuu takakontin läpiviennistä
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Laku View PostEi tuo ihan pikkuprojektilta kuulosta. Eikö tuo kuulu tehtaan takuun piiriin?
Satku on pieni raha osista ja vaihtotyö menee harrastelun piikkiin
Kyseessä on kuitenkin 11-vuotias melkein 300tkm ajettu autovanhus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kusilaitu View PostAllekirjoittaneella on Ruotsista tuotu 290tkm ajettu -11 F11.
Kosteus pääsee liittimen muovikotelon sisälle ja hapettaa päävirtakaapelin poikki. Oireena oli ettei jaksanut startata ilman apuvirtaa.
Akun navoilta lepojännite 12,4V ja moottoritilan navoilta 8,5V.
Tähän ei löytynyt netistä oikein mitään korjausvinkkejä, mutta tuossa alla muutama:- uusi kaapeli 77tkm ajetusta purkuautosta Latviasta ~80€ sis. rahdit. Kaapeli on sama oikealta ja vasemmalta ohjattavassa autossa.
- uuden kaapelin liittimen muovikotelon tiivistys esimerkiksi nestemäisellä sähköteipillä: https://www.karkkainen.com/verkkokau...en-sahkoteippi
- Pakoputkea, kardaania ja tankkia ei tarvitse purkaa irti. Purkuvaiheessa riittää, että ottaa tankin irti apukuskin puolelta ja myös kardaanin päältä.
Itse kiilasin tankin ja pohjan väliin jääkiekon pönkäksi. Johtosarjan saa siten juuri ja juuri pujoteltua pois paikaltaan. - Päävirtakaapeli irti moottoritilan plussanavasta (1kpl 13mm mutteri). Sen jälkeen apukuskin sisälokari irti, lokarin takaosassa olevat muoviläpivienti ja pissapojan putken kannake irti ja sen jälkeen vetää paksuimman päävirtakaapelin pois moottoritilasta.
- Varaudu umpiruostuneisiin pienempien plussakaapelin läpiviennin 3xM6-pultteihin päävirtakaapelin vieressä. Jos ja kun katkeaa, niin poraa uudet läpipultit kabiinin puolelta ja laittaa niihin rosterimutterit.
Leave a comment:
- uusi kaapeli 77tkm ajetusta purkuautosta Latviasta ~80€ sis. rahdit. Kaapeli on sama oikealta ja vasemmalta ohjattavassa autossa.
-
Originally posted by zakspeed View PostOnhan tuo liitos kokenut muutoksia matkan varrella.
Suotta sinä sitä itse menit omasta pussista uusimaan.
Autokaari pyysi tuomaan tarkistettavaksi paikan päälle ja silloinkaan ei olisi ollut varmaa, että meneekö firman piikkiin.
Tästä ketjusta päättelin myös, että kuluja on korvattu aika tapauskohtaisesti.
Auto oli minulla jo valmiiksi nosturilla, joten en nähnyt mitään järkeä lähteä hinauttamaan autoa 10km päähän merkkikorjaamolle ja odottamaan tonnin laskua.Last edited by Kusilaitu; 02-03-2021, 10:00.
Leave a comment:
-
-
Onhan tuo liitos kokenut muutoksia matkan varrella.
Suotta sinä sitä itse menit omasta pussista uusimaan.
Leave a comment:
-
-
Allekirjoittaneella on Ruotsista tuotu 290tkm ajettu -11 F11.
Kosteus pääsee liittimen muovikotelon sisälle ja hapettaa päävirtakaapelin poikki. Oireena oli ettei jaksanut startata ilman apuvirtaa ("Ignition fault...")
Akun navoilta lepojännite 12,4V ja moottoritilan navoilta 8,5V.
Tähän ei löytynyt netistä oikein mitään korjausvinkkejä, mutta tuossa alla muutama:- uusi kaapeli 77tkm ajetusta purkuautosta Latviasta ~80€ sis. rahdit. Kaapeli on sama oikealta ja vasemmalta ohjattavassa autossa.
- uuden kaapelin liittimen muovikotelon tiivistys esimerkiksi nestemäisellä sähköteipillä: https://www.karkkainen.com/verkkokau...en-sahkoteippi
- Pakoputkea, kardaania ja tankkia ei tarvitse purkaa irti. Purkuvaiheessa riittää, että ottaa tankin irti apukuskin puolelta ja myös kardaanin päältä.
Itse kiilasin tankin ja pohjan väliin jääkiekon pönkäksi. Johtosarjan saa siten juuri ja juuri pujoteltua pois paikaltaan. - Päävirtakaapeli irti moottoritilan plussanavasta (1kpl 13mm mutteri). Sen jälkeen apukuskin sisälokari irti, lokarin takaosassa olevat muoviläpivienti ja pissapojan putken kannake irti ja sen jälkeen vetää paksuimman päävirtakaapelin pois moottoritilasta.
- Varaudu umpiruostuneisiin pienempien plussakaapelin läpiviennin 3xM6-pultteihin päävirtakaapelin vieressä. Jos ja kun katkeaa, niin poraa uudet läpipultit kabiinin puolelta ja laittaa niihin rosterimutterit.
Last edited by Kusilaitu; 18-07-2023, 22:07.
Leave a comment:
- uusi kaapeli 77tkm ajetusta purkuautosta Latviasta ~80€ sis. rahdit. Kaapeli on sama oikealta ja vasemmalta ohjattavassa autossa.
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEi varmaan ole sääntöä mutta hullu pitää olla maahantuojan/myyjän jos ottaa kontolleen sopimusluontoisesti tyyppivikojen maksamisen. Ne jotka itse tiedän, eri alalta tosin, maksaa aina tavaran valmistaja 100% valmistusvirheistä ja tyyppivioista johtuvat kulut maahantuojalle, myyjälle ja asentajalle. En jaksa uskoa että bmw suomi maksaisi gw korjauksia yhtään, tehdas kompensoi tavalla jos toisella nämä maakohtaiselle organisaatiolle.
Bmw kohdalla vaikuttaa olevan niin että gw riippuu täysin päivästä, kuun asennosta ja siitä onko tiskin takana saatu p****
Kyseessä oli manuaalin kepin vivusto ongelma(toimii mutta vika huomattavissa), ulkomaisilta saiteilta löytyi korjauskehotukset ja ohjeet. Suomessa liikkeestä asiaa kysyessä, olivat kuiin ei olisi koskaan kuulleetkaan mitään kyseisetä viasta Suomessa, saati maailmanlaajuisesti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostNyt olet valitettavasti väärässä asian suhteen. Ei tuolle GW:eelle ole mitään pakollista maksusääntöä. Kustannuksia voidaan jakaa asiakkaalle, maahantuojalle, kyseiselle liikkeelle miten halutaan ehdotella ja sopia.
Bmw kohdalla vaikuttaa olevan niin että gw riippuu täysin päivästä, kuun asennosta ja siitä onko tiskin takana saatu p****
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostTästä rohkenen olla kyllä eri mieltä, koska ei se toimipaikka sitä kustannusta kuitenkaan Good Willissä maksa omasta pussistaan.
Esim jokainen maksaa kuluista vaikka 1/3...Tämän takia toimitaan niin kuin aiemmin kirjoitin.
"Goodwill on nimensä mukainen hyväntahdon "naama kertoimella" oleva jälkitakuu.
Takuun päätökseen ja mahdolliseen vastaantuloon tai ositukseen vaikuttaa kuinka paksulla setelinipulla on BMW Suomea ja merkkarin liikevaihtoa kasvatanut."
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arben View PostJep, ja se toimipaikka päättää kelle se annetaan eikä maahantuoja / valmistaja.
Se mikä on tulkittavissa sitten vanhoihin käytettyihin autoihin kuuluviksi, iän mukana tuleviksi ongelmiksi, vs valmistus/suunnitteluvirhe, onkin sitten ihan oma asiansa. Minusta sellaiset viat joiden vuoksi terveys on vaarassa kuuluvat selvästi paremmin johonkin autovalmistajan / maahantuojan alueelle kuin sellainen että tekniikka hajoaa, mutta lähinnä mielenterveys vaarantuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostGoodwill on nimensä mukainen hyväntahdon "naama kertoimella" oleva jälkitakuu.
Takuun päätökseen ja mahdolliseen vastaantuloon tai ositukseen vaikuttaa kuinka paksulla setelinipulla on BMW Suomea ja merkkarin liikevaihtoa kasvatanut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spere View PostKaapeli vaihdettu ja auto kunnossa. Goodwilliä 0% ja oma lompakko keveni about 1300e.
Millähän arvalla vetävät kenelle korvataan ja kenelle ei? Kai valmistajalla on oikeus korvata yhdelle ja jättää korvaamatta toiselle. Yhdenvertaisuus taitaa kohtelusta puuttua:think
Takuun päätökseen ja mahdolliseen vastaantuloon tai ositukseen vaikuttaa kuinka paksulla setelinipulla on BMW Suomea ja merkkarin liikevaihtoa kasvatanut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSitten kun näitä ajan saatossa tulee riittävästi ja mahdollisesti jokunen kontti/auto kärähtää, niin lopulta tulee koko mallisarjaa koskeva kamppis, kuten E6x-korisarjassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spere View PostKaapeli vaihdettu ja auto kunnossa. Goodwilliä 0% ja oma lompakko keveni about 1300e.
Millähän arvalla vetävät kenelle korvataan ja kenelle ei? Kai valmistajalla on oikeus korvata yhdelle ja jättää korvaamatta toiselle. Yhdenvertaisuus taitaa kohtelusta puuttua:think
Leave a comment:
-
-
Kaapeli vaihdettu ja auto kunnossa. Goodwilliä 0% ja oma lompakko keveni about 1300e.
Millähän arvalla vetävät kenelle korvataan ja kenelle ei? Kai valmistajalla on oikeus korvata yhdelle ja jättää korvaamatta toiselle. Yhdenvertaisuus taitaa kohtelusta puuttua:think
Leave a comment:
-
Leave a comment: