Onhan se nyt jo lähtöjään tuhoon tuomittu ajatus laittaa tuollainen liitos auton pohjaan moskan ja suolan raiskattavaksi. Jos kokoonpanon helppoutta ei mietitä, niin läpivienti johdolle ja liitos auton sisätiloissa olisi paljon järkevämpi. Mikäs se peruste aikanaan oli, kun koko kaapeli siirettiin kulkemaan auton pohjaan sisätilojen sijaan?
Kyllä se maantiesuola on kova myrkky hapettamaan.
Mitä tarkoitat ennenaikaisella hapettumisella? Kyllähän alkupään F10 / F11 rupeaa olemaan jo kymmenen vuotiaita autoja joten niiden elinkaari on jo lopussa virallisen kaavan mukaan, vaikka me täällä autoverotuksen alistamassa maassa ei noin haluta uskoa.:think
Eiköhän se ole ennenaikainen sen mielestä kuka maksaa sitä tonnin laskua tuosta korjauksesta. Ja eiköhän tuo bemarikin ole vastaavasta viasta jotain oppirahoja jo joutunut maksamaan? :think
Mikäli muistan oikein niin tuo kaapelin pää on tuolla kontissa niin että siihen pääsee helposti käsiksi. Edellisestä rottelosta tuon korjanneena ajattelin nyt tehdä tuolle jotain jo etukäteen koska se on huomattavasti helpompi touhuta ehjään kaapeliin kuin korroosion raiskaamaan. Lähinnä ajattelin suojata tuon liittimen vettä ja sontaa vastaan paremmin kuin miten se on nyt.
Kyllä se maantiesuola on kova myrkky hapettamaan.
Mitä tarkoitat ennenaikaisella hapettumisella? Kyllähän alkupään F10 / F11 rupeaa olemaan jo kymmenen vuotiaita autoja joten niiden elinkaari on jo lopussa virallisen kaavan mukaan, vaikka me täällä autoverotuksen alistamassa maassa ei noin haluta uskoa.:think
Ilmeisesti näitäkin autoja riivaa nuo akkukaapelien läpiviennit jotka happanevat ennenaikaisesti.
Itse kaapelihan näyttää tälläiselle.
Remontti taitaa maksaa >800€ teetettynä ja itse kaapeli jotain 250-300€ luokkaa. Kuvasta katsottuna näyttäisi että tuo liitos on valettu johonkin mömmöön ja tuo sitten korkkaa jossain vaiheessa ja kosteus pääsee metalliin käsiksi. En ole itse tuollaista korkannutta liitosta pidellyt tai nähnyt mutta alkaakohan vuoto tuon kotelon reunoilta, kotelon ja kaapelin reunalta vai yläpuolella olevasta o-renkaasta? Onko mitään havaintoa asiasta?
Itse kaapeliahan on olemassa kolmea versiota ja taitaa niitä lisäksi vielä olla jotain eri indeksinumeroitakin. Ne ketkä ovat tavanneet näitä hapantuneita niin onko kyse ollut noista ensimmäisistä kaapeleista? Ja vaihtajat varmaan osaavat sanoa eroaako uudempi kaapeli päällepäin vanhemmasta?
Leave a comment: