Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akkukaapeli hapettuu takakontin läpiviennistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Mikäs se peruste aikanaan oli, kun koko kaapeli siirettiin kulkemaan auton pohjaan sisätilojen sijaan?
    Paloturvallisuus

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Onhan se nyt jo lähtöjään tuhoon tuomittu ajatus laittaa tuollainen liitos auton pohjaan moskan ja suolan raiskattavaksi. Jos kokoonpanon helppoutta ei mietitä, niin läpivienti johdolle ja liitos auton sisätiloissa olisi paljon järkevämpi. Mikäs se peruste aikanaan oli, kun koko kaapeli siirettiin kulkemaan auton pohjaan sisätilojen sijaan?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Kyllä se maantiesuola on kova myrkky hapettamaan.
    Mitä tarkoitat ennenaikaisella hapettumisella? Kyllähän alkupään F10 / F11 rupeaa olemaan jo kymmenen vuotiaita autoja joten niiden elinkaari on jo lopussa virallisen kaavan mukaan, vaikka me täällä autoverotuksen alistamassa maassa ei noin haluta uskoa.:think
    Eiköhän se ole ennenaikainen sen mielestä kuka maksaa sitä tonnin laskua tuosta korjauksesta. Ja eiköhän tuo bemarikin ole vastaavasta viasta jotain oppirahoja jo joutunut maksamaan? :think

    Mikäli muistan oikein niin tuo kaapelin pää on tuolla kontissa niin että siihen pääsee helposti käsiksi. Edellisestä rottelosta tuon korjanneena ajattelin nyt tehdä tuolle jotain jo etukäteen koska se on huomattavasti helpompi touhuta ehjään kaapeliin kuin korroosion raiskaamaan. Lähinnä ajattelin suojata tuon liittimen vettä ja sontaa vastaan paremmin kuin miten se on nyt.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Kyllä se maantiesuola on kova myrkky hapettamaan.
    Mitä tarkoitat ennenaikaisella hapettumisella? Kyllähän alkupään F10 / F11 rupeaa olemaan jo kymmenen vuotiaita autoja joten niiden elinkaari on jo lopussa virallisen kaavan mukaan, vaikka me täällä autoverotuksen alistamassa maassa ei noin haluta uskoa.:think

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Pääasiassa tainnut olla alkupään autoja tapaukset. Saksaan lähti viimeisin tutkimuksiin, joten asia lienee jollain tasolla hatun alla sielläpäässäkin.

    Se kosteus menee tuon kotelon sivu ja pääty saumoists sisään.
    Last edited by zakspeed; 29-11-2019, 06:07.

    Leave a comment:


  • Akkukaapeli hapettuu takakontin läpiviennistä

    Ilmeisesti näitäkin autoja riivaa nuo akkukaapelien läpiviennit jotka happanevat ennenaikaisesti.



    Itse kaapelihan näyttää tälläiselle.



    Remontti taitaa maksaa >800€ teetettynä ja itse kaapeli jotain 250-300€ luokkaa. Kuvasta katsottuna näyttäisi että tuo liitos on valettu johonkin mömmöön ja tuo sitten korkkaa jossain vaiheessa ja kosteus pääsee metalliin käsiksi. En ole itse tuollaista korkannutta liitosta pidellyt tai nähnyt mutta alkaakohan vuoto tuon kotelon reunoilta, kotelon ja kaapelin reunalta vai yläpuolella olevasta o-renkaasta? Onko mitään havaintoa asiasta?



    Itse kaapeliahan on olemassa kolmea versiota ja taitaa niitä lisäksi vielä olla jotain eri indeksinumeroitakin. Ne ketkä ovat tavanneet näitä hapantuneita niin onko kyse ollut noista ensimmäisistä kaapeleista? Ja vaihtajat varmaan osaavat sanoa eroaako uudempi kaapeli päällepäin vanhemmasta?

    Kaapeliversiot:
    61129150990 01/04/2010 — 04/03/2014
    61129314503 07/01/2013 — 06/10/2014
    61129348286 03/01/2014 →

    Ajatuksena siis olisi hoitaa omasta autosta asia sille mallille että tuo johto ei pääse hapantumaan. :think
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎