Akkukaapeli hapettuu takakontin läpiviennistä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pata8
    replied
    Kyllä tää on todella surullista näiden "premium" autojen kanssa. On sitten kyseessä MB tai BMW niin aivan käsittämättömiä ja kalliita vikoja saadaan aikaan huonolla suunnittelulla. On sitten kyseessä W212 korimallin jakoketju, huonot kk-laakerit, puhkiruostuva taka-apurunko tai sitten F10/11 jakopään rattaat ja sit tällänen "yksinkertainen" asia kuin maadoituspiuha mikä aiheuttaa kovia kustannuksia loppukäyttäjälle. Mulla meni edellsiestä e61:stä se IBS kaapeli joka aiheutti kanssa sellasen 700€ kustannuksen kaikkiaan. Missään perusautossa ei tälläset akun maadoitukset vaivaa, mutta nähtävästi nää "premium" autojen suunnittelijoilla ei oikein ole järki tai ajatus mukana kun näitä suunnittelee. Parempi suosia perinteisiä Corollia ja Civiccejä. Sen minkä ajomukavuudessa häviää, rahassa ja mielenrauhassa voittaa.

    Leave a comment:


  • Hurjis
    replied
    Kuulemma Keskuksella olivat 12 tunnin edestä työtä veloittaneet. Verkkaiset saa liikkeet olla...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Hurjis View Post
    Tampereella eräs "Keskus" arvioi työn hinnaksi 1600-1800 eur. Kuulemma tosi harvinainen vika on kyseessä ja heillä ei pahemmin näitä ole vaihdettu. Tehtaan osallistumisesta ei kannata edes kuulemma unelmoida

    Kallista on kun pelkkä kaapeli rapiat 300e ja montaa tuntia ei tuohon saa aikaa kulumaan kun vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Hurjis
    replied
    Tampereella eräs "Keskus" arvioi työn hinnaksi 1600-1800 eur. Kuulemma tosi harvinainen vika on kyseessä ja heillä ei pahemmin näitä ole vaihdettu. Tehtaan osallistumisesta ei kannata edes kuulemma unelmoida

    Leave a comment:


  • JaskaH
    replied
    Onko joku saanut näitä korjautettua tehtaan piikkiin lähiaikoina?

    Leave a comment:


  • Tepi68
    replied
    KORJAUS: Ongelmat plussajohdossa F10 sähköissä, kuten startti ei toimi ja "ignition fault" vikailmoitus voivat olla MYÖS konehuoneen pääplussan johdon liittimessäkin niitä aiheuttaen tai pahentaen. Liitoksesta lähtee laturille pääplussa.
    ITSE KORJAUS: Auttoi ikh 7€ uusi 35 mm'2 rengasliitin ja 2 cm pääplussakaapelin lyhennys liitimestä, Tämä johto menee siis laturille. Auto haisi tyhjäkäynnillä ns pakojaasuille tms ja kiristelin jo pakosarja-dpf liitostakin. Ei auttanut ns pakokaasun pistävään hajuun tyhjäkäynnillä. Liitin oli alkamassa sulaa ja kuumeni sekä haisi kabiinin kuten pakokaasu tekee.

    MUUTA: Myös extra maajohto moottorista runkoon kannattanee asentaa ettei huono maajohtokontakti aiheuta jatkossa uusia mmystisiä sähköoireita kuten turhia akkujen ja laturien uusimisia sekä takakontin pkussan läpiviennin ropeltamisia.
    Itse hiilet jo laturiin uusin ja oli kyllä jo loppumassa 294tkm kohdilla. ​
    Last edited by Tepi68; 19-12-2023, 08:01.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Satuinpa tänään pyörimään auton alla ja vilkasin tuota kontin alla olevaa liitosta ja näytti se muovikuori irvistävän jo kivasti. Pitäneeköhän tuo kaapeli tilailla jo ja ennakoida.

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Näitä F11 esiintyviä päävirtakaapelivikoja on alkanut ilmestymään enemmän Facebookin BMW-kyselyryhmään.
    Kaikissa sama vika, että läpiviennin liittimeen pääsee kosteutta ja kaapeli hapettuu poikki.
    Auto oirehtii niin kuin laturi tai akku olisi hajalla. Onkohan BMW:llä jo kamppikset käynnissä? :think
    Last edited by Kusilaitu; 28-07-2022, 12:03.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by kettukuittaa View Post
    nyt on kaapeli vaihdettu. tarkaa tietoa ei ole mitä autolle tekivät. ips sää ei ainakaan vaihdettu. mutta nyt ei kiusaa airbagin valo. tosin hakiessani autoa tilalla paloi abs, runflat, dsc sekä käsijarrun punainen merkkivalo.

    syy tähän oli luultavasti laakkosella paskottu miinusnavan kiristin. autoa hakiessa miinus kaapeli pyöri käsin navassa. väännetty liian tiukkaan kiinni ja kierre paskana.

    äsken korjasin navan valot ei silti hävinneet. veivasin rattia ees sun taakse ei vaikutusta, sitten päätin ottaa renkaan irti ja tutkia abs yms anturit. löysäsin pultteja renkaasta mutta rengas jäi vähän vinoon. laitoin virrat päälle suoristaakseni renkaan ja huomasin että kaikki varoitus valot sammui. useamman kerran käynnistelin auton ja nyt ainakin tällä hetkellä toimii niinkuin pitää.

    mutta oli ensimmäinen ja viimeinen kun auton laakoselle vien.

    autoa hakiessa mainitsin että nämä varoitus valot eivät palaneet autoa tuodessa. suostuivat ottamaan auton vikakoodien lukuun. ja väittivät että sietä näkyy millon ne ovat syttyneet.

    vikakoodit lukivat mutta syttymis aika ei varmaan selvinnyt kun sitä ei minulle sanottu?

    eikä myöskään tästä kampanjasta tullut mitään merkintää huoltokirjaan yms eikä oikein edes kerrottu mitä autolle on tehty. jotenkin haiskahtaa vähän oudolle tuo toiminta :think

    oho tulipa pitkä ja epäselvä teksti mutta summa summarun onneksi en itse ruvennut turvatyyny vikaa selvittämään se oli ainakin siitä liitoskohdasta johtuva vika mikä nyt poissa
    Kyllä monien koodien kohdalla näkyy milloin ne on tulleet. Hieman kyllä outoa, miksi auto luovutetaan omistajalle vikavalot taulussa. Kuten edellä todettiin, niin IBS eivät vaihda, kun se on maakaapelissa ja kamppis on plus-kaapeliin.

    Leave a comment:


  • kettukuittaa
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kamppiksessa tutkitaan akkukaapelin kontin läpiviennin liitos pohjan puolelta. Tarvittaessa kyseinen johto pohjan puolen läpiviennistä konehuoneeseen uusitaan. Lähtökohtaisesti kaapeli kontin läpiviennistä akulle jää entiselleen. Ja edelleen se IBS on akun maakaapelin yhteydessä, ei tässä plussa-puolen kaapeloinnissa.

    nyt on kaapeli vaihdettu. tarkaa tietoa ei ole mitä autolle tekivät. ips sää ei ainakaan vaihdettu. mutta nyt ei kiusaa airbagin valo. tosin hakiessani autoa tilalla paloi abs, runflat, dsc sekä käsijarrun punainen merkkivalo.

    syy tähän oli luultavasti laakkosella paskottu miinusnavan kiristin. autoa hakiessa miinus kaapeli pyöri käsin navassa. väännetty liian tiukkaan kiinni ja kierre paskana.

    äsken korjasin navan valot ei silti hävinneet. veivasin rattia ees sun taakse ei vaikutusta, sitten päätin ottaa renkaan irti ja tutkia abs yms anturit. löysäsin pultteja renkaasta mutta rengas jäi vähän vinoon. laitoin virrat päälle suoristaakseni renkaan ja huomasin että kaikki varoitus valot sammui. useamman kerran käynnistelin auton ja nyt ainakin tällä hetkellä toimii niinkuin pitää.

    mutta oli ensimmäinen ja viimeinen kun auton laakoselle vien.

    autoa hakiessa mainitsin että nämä varoitus valot eivät palaneet autoa tuodessa. suostuivat ottamaan auton vikakoodien lukuun. ja väittivät että sietä näkyy millon ne ovat syttyneet.

    vikakoodit lukivat mutta syttymis aika ei varmaan selvinnyt kun sitä ei minulle sanottu?

    eikä myöskään tästä kampanjasta tullut mitään merkintää huoltokirjaan yms eikä oikein edes kerrottu mitä autolle on tehty. jotenkin haiskahtaa vähän oudolle tuo toiminta :think

    oho tulipa pitkä ja epäselvä teksti mutta summa summarun onneksi en itse ruvennut turvatyyny vikaa selvittämään se oli ainakin siitä liitoskohdasta johtuva vika mikä nyt poissa

    Leave a comment:


  • Spere
    replied
    Originally posted by taikuri View Post
    Tämän langan mukaan, osa mennyt ”firman piikkiin” ja osassa ”artisti maksaa”. Onko joku logiikka/peruste milloin mennään milläkin sapluunalla vai täytyykö vain kokeilla onneaan merkkarilla?
    Kaiketi auton omistushistoria painaa paljon? Itse 3 omistaja ja tuosta mainittiin, koko hoito omasta pussista.

    Leave a comment:


  • taikuri
    replied
    Liikkeelle lähdön jälkeen latausherja ja hetken kuluttua liikennevaloihin pysähtymisen jälkeen startstop sammutus eikä enää käyntiin. Ignition fault ja startti napsuu. Lisäakulla virtaa konehuoneeseen ja lähtee käyntiin, joten selvästi akkukaapelin läpivientiongelma.

    Tämän langan mukaan, osa mennyt ”firman piikkiin” ja osassa ”artisti maksaa”. Onko joku logiikka/peruste milloin mennään milläkin sapluunalla vai täytyykö vain kokeilla onneaan merkkarilla?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Kamppiksessa tutkitaan akkukaapelin kontin läpiviennin liitos pohjan puolelta. Tarvittaessa kyseinen johto pohjan puolen läpiviennistä konehuoneeseen uusitaan. Lähtökohtaisesti kaapeli kontin läpiviennistä akulle jää entiselleen. Ja edelleen se IBS on akun maakaapelin yhteydessä, ei tässä plussa-puolen kaapeloinnissa.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Olikohan näissäkin akkukaapeli useammassa osassa..... Eli kampanjassa vaihdettava kaapeli ei yllä akulle asti eli mötikka ei vaihdu. Vaihtuu vain se auton alla oleva pätkä, ei kontin pohjalla oleva.

    Leave a comment:


  • kettukuittaa
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Niin, plussa-kaapeli kontin läpiviennistä konehuoneeseen.
    Jos kerran on kyse haaroitus kohdasta niin eikö loogisesti ajateltuna tuosta haaroitus kohdasta mene kaapeli myös akulle? Vai olenko nyt ihan kujilla :eek

    Leave a comment:

Working...
X