Originally posted by fraatti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akkukaapeli hapettuu takakontin läpiviennistä
Collapse
X
-
Ja jos kaapeli osoittautuu hapantuneeksi niin kannattaa kysäistä asian perään merkkiliikkeestä. Joskus niitä on mennyt firman piikkiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spere View PostLaitetaanpas tänne.
Autolla (edit: 2011 F11) ajettu ensin noin 60km maantietä, sammutettu 15 minuutiksi ja tämän jälkeen ei enää anna startata.
Ajotietokone sanoo "Ignition malfunction" ja Ista "stater motor: current overload"
Konehuoneen "plus-napaan" kytketty defan ylläpitolaturi ei lataa akkua, eikä samasta liittimestä kokeiltu erillinen laturi. Tuosta liittimestä yleismittari antaa jännitteeksi muutamia voltteja vähemmän kuin suoraan akulta.
Autoa en ole vielä ylös saanut, mutta kuvan onnistuin pohjassa olevasta kaapelin liitoksesta nappaamaan. Ainakin päällisin puolin näytti siistiltä, tosin muovikuoren alle en nähnyt. Myös kontin puolelta kaikki näyttää suht siistiltä.
Uskaltaako autoa kokeilla startata apusähköllä, luovottuvasta autosta akkukaapelit konehuoneen terminaaleihin kiinni? Näin näkisi lähteekö auto käyntiin kun konepellin alle saadaan täysi jännite (startille virta vieraasta akusta), osaltaan vahvistaisi vian olevan tuossa akun ja konehuoneen välillä, sekä antaisi mahdollisuuden siirtää autoa muutaman metrin "parempaan paikkaan".
Leave a comment:
-
-
Laitetaanpas tänne.
Autolla (edit: 2011 F11) ajettu ensin noin 60km maantietä, sammutettu 15 minuutiksi ja tämän jälkeen ei enää anna startata.
Ajotietokone sanoo "Ignition malfunction" ja Ista "stater motor: current overload"
Konehuoneen "plus-napaan" kytketty defan ylläpitolaturi ei lataa akkua, eikä samasta liittimestä kokeiltu erillinen laturi. Tuosta liittimestä yleismittari antaa jännitteeksi muutamia voltteja vähemmän kuin suoraan akulta.
Autoa en ole vielä ylös saanut, mutta kuvan onnistuin pohjassa olevasta kaapelin liitoksesta nappaamaan. Ainakin päällisin puolin näytti siistiltä, tosin muovikuoren alle en nähnyt. Myös kontin puolelta kaikki näyttää suht siistiltä.
Uskaltaako autoa kokeilla startata apusähköllä, luovottuvasta autosta akkukaapelit konehuoneen terminaaleihin kiinni? Näin näkisi lähteekö auto käyntiin kun konepellin alle saadaan täysi jännite (startille virta vieraasta akusta), osaltaan vahvistaisi vian olevan tuossa akun ja konehuoneen välillä, sekä antaisi mahdollisuuden siirtää autoa muutaman metrin "parempaan paikkaan".Last edited by Spere; 29-11-2020, 16:58.
Leave a comment:
-
-
Mitäpä olette mieltä, tsekkasin kontin läpiviennin joka oli ihan kuin uusi ( ei merkkejä edes kastumisesta).
Pohjanpuolella oleva kansi yms. Oli ihan ok näköiset, ei pullistumaa kannessa. En viitsinyt sitä avata kun ajattelin että lähtee se suoja aine repeytymään.
Siispä, onko enemmän haittaa kuin hyötyä avata liitoskansi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alpine3 View PostKävitkö marmorilla vaihdattamassa, siellähän nuo tehtaan piikkiin tehtävät korjaukset tehdään. Niihin kysytään tehtaan kanta ennen työtä mm. kuvamaalla sen hetkinen tilanne ja työ tehdään kun selviää maksaako tehdas. Kysymällähän se selviää mutta ainakin prosessi olisi tässä tapauksessa nurinkurinen.
Joo, laakkonen on täällä kouvolassa bmw marmoritiski, ja autosalpa mainostaa myös bmw huoltoa, vaikkei enää bmw marmoritiski olekkaan. Ja joo, äiskä käytti auton itse siellä ja kuvasivat tilanteen, ja laittoivat kyselyn menemään, mistä tuli tieto, että valmistajan piikkiin menee.
EDIT: Niin ja se kaapeli oli niin pahasti hapettunut, että ei olisi enään pitkään mennyt kun siitä johtuva sähkön riittämättömyys olisi alkanut aiheuttamaan ongelmia.Last edited by JiiVee92; 21-07-2020, 17:18.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mara84 View PostTänään kävi Bemmi F10 530 vm-10 157tkm akkukaapelin vaihdossa.
Kokopäivän homma.
On se vaan ihanan kallista vähän vaja tonni €uroja.
Oiskohan tuon saanu vielä maahantuojan piikkiin? Jäi huoltoliikkeeltä kysymättä tuo asia oisko ne voineet selvittää, toki vois soittaa ja kysästä mitä ne ois mieltä.Originally posted by JiiVee92 View PostÄitin -11 F11 520D:n ilmajousien vaihdossa muutama viikko sitten havaittiin, että läpivienti hapettunut jonkunverran ja suojus irvistää, ja myös läpiviennin ympäristöstä hävinnyt suojamassat ja sinkki alkanut reagoimaan. Käyty laakkosella laittamassa asia vireille, ja tänään tuli tieto, että 100% vastaantulo bmw:n puolelta, ja ensi viikon perjantaina menee laittoon.Last edited by alpine3; 07-07-2020, 22:38.
Leave a comment:
-
-
Tänään kävi Bemmi F10 530 vm-10 157tkm akkukaapelin vaihdossa.
Kokopäivän homma.
On se vaan ihanan kallista vähän vaja tonni €uroja.
Oiskohan tuon saanu vielä maahantuojan piikkiin? Jäi huoltoliikkeeltä kysymättä tuo asia oisko ne voineet selvittää, toki vois soittaa ja kysästä mitä ne ois mieltä.
Leave a comment:
-
-
Äitin -11 F11 520D:n ilmajousien vaihdossa muutama viikko sitten havaittiin, että läpivienti hapettunut jonkunverran ja suojus irvistää, ja myös läpiviennin ympäristöstä hävinnyt suojamassat ja sinkki alkanut reagoimaan. Käyty laakkosella laittamassa asia vireille, ja tänään tuli tieto, että 100% vastaantulo bmw:n puolelta, ja ensi viikon perjantaina menee laittoon.
EDIT: 174tkm ja rapiat päälle ajettu.
Leave a comment:
-
-
Tämä kaapeli meni "firman piikkiin" eli BMW myönsi valmistusvirheensä ja korjasi virheensä
Kiitos kaikille foorumilaisille. Tälläkään kertaa tieto ei lisännyt tuskaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Risto113 View PostEikös näissä ole osassa diagnoosijohdin tarkkailemassa resistanssia tuohon pääjohtimeen/maihin tuossa samassa, vai tuliko se vasta uudempiin?
Hankaloittaa tai tekee lähes mahdottomaksi korjauksen, jos on?
EDIT: Bensamalleissa on jonkinlainen valvonta mukana.
Leave a comment:
-
-
Eikös näissä ole osassa diagnoosijohdin tarkkailemassa resistanssia tuohon pääjohtimeen/maihin tuossa samassa, vai tuliko se vasta uudempiin?
Hankaloittaa tai tekee lähes mahdottomaksi korjauksen, jos on?
EDIT: Bensamalleissa on jonkinlainen valvonta mukana.
EDIT2: Paskapuhetta, vain E6x malleissa.Last edited by Risto113; 23-01-2020, 08:18.
Leave a comment:
-
-
Uittaisin liitintä ensin ohuessa tunkeutuvassa öljyssä riittävän pitkän aikaa, sitten paksummassa aineessa joka tukkii raot. Jos kaapelin joutuisi kuitenkin vaihtamaan, omaan autooni varmaankin tekisin ihan liitoksen juottamalla jonkin matkan päähän liittimestä, jonka suojaisi sitten hyvin. Olen nähnyt videon missä merikaapeliin tehdään liitos, samalla menetelmällä tekisin tuon liitoksen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: