Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akkukaapeli hapettuu takakontin läpiviennistä
Collapse
X
-
Originally posted by Vitska View Post...täällä yksi F11 korin hapettunut akkukaapeli vuodelta 2012. Odottelen BMW:ltä kannanottoa korjaukseen.
Maalaisjärki ihmettelee tässä ongelmassa miksi puoli autoa pitää purkaa ja vaihtaa koko kaapeli. Eikö pelkkää liitintä/ läpivientiä voi vaihtaa huolimatta arasta paikasta jossa liitos altistuu kaikelle kuralle ja suolalle. Kyllähän sähköjohtoja korjataan kaiken maailman kalvorasioilla ja hartsilla kokoajan :think
...toki uusi aina uusi mutta ilmeisen työläs vaihto
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vitska View Post...täällä yksi F11 korin hapettunut akkukaapeli vuodelta 2012. Odottelen BMW:ltä kannanottoa korjaukseen.
Maalaisjärki ihmettelee tässä ongelmassa miksi puoli autoa pitää purkaa ja vaihtaa koko kaapeli. Eikö pelkkää liitintä/ läpivientiä voi vaihtaa huolimatta arasta paikasta jossa liitos altistuu kaikelle kuralle ja suolalle. Kyllähän sähköjohtoja korjataan kaiken maailman kalvorasioilla ja hartsilla kokoajan :think
...toki uusi aina uusi mutta ilmeisen työläs vaihto
Olikos kaapeli kuparia vai alumiinia? Luultavasti kuitenkin hapettuminen on edennyt jo tuonne kaapelin suuntaan myös kaapelin suojakuoren väliin. Onko kukaan kurkannut kuinka pitkälle tuota hapanta tuolta löytyy?
Leave a comment:
-
-
On kyllä sellainen paikka, ei siihen ihan helpolla mitään paikallista korjausta tehdä, joka olisi myös pysyvä ratkaisu.
Tuollainen liitos nopeuttaa varmasti auton valmistusta, mutta muuten kyllä aika paska paikka liitokselle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vitska View Post...täällä yksi F11 korin hapettunut akkukaapeli vuodelta 2012. Odottelen BMW:ltä kannanottoa korjaukseen.
Maalaisjärki ihmettelee tässä ongelmassa miksi puoli autoa pitää purkaa ja vaihtaa koko kaapeli. Eikö pelkkää liitintä/ läpivientiä voi vaihtaa huolimatta arasta paikasta jossa liitos altistuu kaikelle kuralle ja suolalle. Kyllähän sähköjohtoja korjataan kaiken maailman kalvorasioilla ja hartsilla kokoajan :think
...toki uusi aina uusi mutta ilmeisen työläs vaihto
Leave a comment:
-
-
...täällä yksi F11 korin hapettunut akkukaapeli vuodelta 2012. Odottelen BMW:ltä kannanottoa korjaukseen.
Maalaisjärki ihmettelee tässä ongelmassa miksi puoli autoa pitää purkaa ja vaihtaa koko kaapeli. Eikö pelkkää liitintä/ läpivientiä voi vaihtaa huolimatta arasta paikasta jossa liitos altistuu kaikelle kuralle ja suolalle. Kyllähän sähköjohtoja korjataan kaiken maailman kalvorasioilla ja hartsilla kokoajan :think
...toki uusi aina uusi mutta ilmeisen työläs vaihto
Leave a comment:
-
-
Sellanen siitä nyt tuli. Salvasin sen Performixin Liquid tapella....
Voipi olla että tarvii vielä täräyttää joku massa siihen päälle. :think
edit. vedin vielä joustavan kiveniskumassan koko komeuden päälle.
Joku voi ajatella että kannattaako liitokselle tehdä mitään tai että turhaa hommaa tms... no sattuipa kuitenkin juuri tänään sitten tulemaan kaverilta viesti että kaapeli on poikki hänen autostaan.... tätä on liikkeellä...
Last edited by fraatti; 03-03-2019, 22:46.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKyllähän tuolle tuplatiivisteiselle voi jo lähtökohtaisesti ennustaa hieman pidempää ikää. Eli jotain on kuitenkin yritetty tehdä oikein.
Last edited by fraatti; 02-03-2019, 11:45.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostTämä kaapeli edusti viimeisintä versiota (61129348286 03/01/2014 → ). Yksi juttu ainakin mitä on muutettu on tuo sisäosan tiivistys sekä itse kotelon malli on erilainen.
Leave a comment:
-
-
Tälläselle siellä näytti..
Putsattuna. Tässä kaapelin reunukset oli vedetty jollain massalla. Tämä massa oli kuitenkin jo liitimen ja kaapelin reunoilta repsahtanut. Samoin tuota massaa ei ollut ollenkaan tuolla suunnalla mihin johto lähtee. Aivan kuin se olisi jotenkin turvassa. Mielestäni tuo on juuri se suunta mistä tuo sonta kiilaa tuonne liittimen sisään.
Töhnät poistettu ja pintaa hiukan karhennettu.
Tämä kaapeli edusti viimeisintä versiota (61129348286 03/01/2014 → ). Yksi juttu ainakin mitä on muutettu on tuo sisäosan tiivistys sekä itse kotelon malli on erilainen.
Yleiskuva kontista missä kaapeli sijaitsee.
Ja sama alapuolelta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eeilla View PostOnko kellään kokemuksia kaapelin muutosta takaisin sisätiloihin. Mihin tuo lattakaapelin toinen pää tulee kiinni? Voiko siis korvata suoraan paremmalla ratkaisulla vai onko lattakaapelissa jotain "älyä" miksi pitäisi olla auton alla.Last edited by schwarze; 01-03-2019, 22:40.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOnhan se nyt jo lähtöjään tuhoon tuomittu ajatus laittaa tuollainen liitos auton pohjaan moskan ja suolan raiskattavaksi. Jos kokoonpanon helppoutta ei mietitä, niin läpivienti johdolle ja liitos auton sisätiloissa olisi paljon järkevämpi. Mikäs se peruste aikanaan oli, kun koko kaapeli siirettiin kulkemaan auton pohjaan sisätilojen sijaan?
Onko kellään kokemuksia kaapelin muutosta takaisin sisätiloihin. Mihin tuo lattakaapelin toinen pää tulee kiinni? Voiko siis korvata suoraan paremmalla ratkaisulla vai onko lattakaapelissa jotain "älyä" miksi pitäisi olla auton alla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse en kyllä vieläkään valaisi sen ympärille mitään. Jos tuon kotelon tuosta päästä saa ilman väkivaltaa avattua, niin auki ja täyteen esim. Enstro SR-1:stä. Samoin liitoksiin ym. kaikkialle sitä reilusti. Tuo on kuitenkin todettui todella toimivaksi korroosion estoksi työkoneissa ym.
Tälläisiä ongelmia ei ole esim. E39:ssä, jossa kaapeli kulkee auton sisällä vaikka ikää jo melko reippaasti. Saksassa taitaa se laskennallinen ikä ollu joku 8v, niin tuo alla oleva liitos on riittävä. Jos suolassa pidempää ikää haluttaisin, niin liitokset pitäisi sijoittaa auton sisälle, ei alle. Designed obsolescence.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostMiten tuo vika käytännössä ilmenee? Siis onko ongelma selvästi esillä jo ennen kuin palokuntaa tarvitaan...?
Käyntiinlähtö oireina esiintyy pääosin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostMiten tuo vika käytännössä ilmenee? Siis onko ongelma selvästi esillä jo ennen kuin palokuntaa tarvitaan...?
Leave a comment:
-
Leave a comment: