Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akkukaapeli hapettuu takakontin läpiviennistä
Collapse
X
-
Miten tuo vika käytännössä ilmenee? Siis onko ongelma selvästi esillä jo ennen kuin palokuntaa tarvitaan...?
-
-
Liittimen valamiseen vois soveltua valuhartsi. Käytetään sähköalalla esim. jakorasian valamiseen maakaapeleiden jatkossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostKaikkea ne saksalaiset insinöörit ovat keksineet.
Tuo pitää sitten ottaa huomioon kun joku polttaa G30:llä gummia bimmerpartyillä vuonna 2035. Sulaa pian virtakaapeli turbon kylkeen kiinni.
Sitä en tiedä jos alpeilla polttaa autonsa vaunua vetäessä ja paljastuu ettei sinne ole laitettu oikeaa kaapelia...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostE85 kaapeli kulkee auton alla.
G koppaisten kaapelin uusimisen syy on kasvanut lämpökuorma ahtimen puolella josta kaapelit nousevat ylös. Tätä lämpösuojausta kasvatettu koukkumallin kaapeloinnissa.
Tuo pitää sitten ottaa huomioon kun joku polttaa G30:llä gummia bimmerpartyillä vuonna 2035. Sulaa pian virtakaapeli turbon kylkeen kiinni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuollainen hento karva siellä taitaa kulkea. Meneekös e85:ssa kaapeli ulkokautta koska se on mainittu myös tässä?
Onko mitään havaintoa mikä on tarkempi peruste kaapelin uusimiselle? Luulisi ettei se kärry niin paljoa virtaa vie että sitä tarvisi jo ottaa huomioon virtakaapelin mitoituksessa... :think Retrofit mahtanee ainakin sitten maksaa maltaita.
G koppaisten kaapelin uusimisen syy on kasvanut lämpökuorma ahtimen puolella josta kaapelit nousevat ylös. Tätä lämpösuojausta kasvatettu koukkumallin kaapeloinnissa.
Leave a comment:
-
-
Tarkistin asian niin kyllä tuo wirtakaabeli taitaa kulkea jo E85:ssa alakautta. Mahtaako se sitten olla the ensimmäinen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTälläisiä ongelmia ei ole esim. E39:ssä, jossa kaapeli kulkee auton sisällä vaikka ikää jo melko reippaasti. Saksassa taitaa se laskennallinen ikä ollu joku 8v, niin tuo alla oleva liitos on riittävä. Jos suolassa pidempää ikää haluttaisin, niin liitokset pitäisi sijoittaa auton sisälle, ei alle. Designed obsolescence.
Olisihan tälläiset paljon mukavempia tehdä remonttiakin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostE60 oli ensimmäinen ulkoisella kaapelilla. Jopa hienolla kaapelin pistovaurion valvonnalla (bensamallit)
Kyllähän ne kuuskympit välillä lämpöjä on todistetusti ottaneet.
Tuon kaapeloinnin kanssa tehdas suhteellisen tarkkana mm G30/31 koukkuhommissa joissa kaapelointi uusitaan koukun asennuksen yhteydessä jos autosta ei löydy vetokoukkuvalmius varustekoodia = mm. järeämpi/paremmin eristetty päävirtakaapelointi.
Onko mitään havaintoa mikä on tarkempi peruste kaapelin uusimiselle? Luulisi ettei se kärry niin paljoa virtaa vie että sitä tarvisi jo ottaa huomioon virtakaapelin mitoituksessa... :think Retrofit mahtanee ainakin sitten maksaa maltaita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostPääasiassa tainnut olla alkupään autoja tapaukset. Saksaan lähti viimeisin tutkimuksiin, joten asia lienee jollain tasolla hatun alla sielläpäässäkin.
Se kosteus menee tuon kotelon sivu ja pääty saumoists sisään.
Tuostakin näkee sen että liima ei ole tarttunut kiinni kunnolla. Jos nyt kuitenkin hapantumisen enneltaehkäisyä miettii niin silti se taitaa olla viimeinen virhe jos tuota koppaa alkaa kampeamaan auki. Ehkä se ainut vaihtoehto olisi "valaa" tuo koko komeus jonkun mämmin sisään tai ainakin käydä nuo saumat läpi.
Muistelisin että tuo narun pää näkyi tuolla auton alla varsin esteettömästi. Saako piuhan päätä laskettua tuolta reijästä alas vain avaamalla liitoksen kontin puolelta?
Leave a comment:
-
-
Itse en kyllä vieläkään valaisi sen ympärille mitään. Jos tuon kotelon tuosta päästä saa ilman väkivaltaa avattua, niin auki ja täyteen esim. Enstro SR-1:stä. Samoin liitoksiin ym. kaikkialle sitä reilusti. Tuo on kuitenkin todettui todella toimivaksi korroosion estoksi työkoneissa ym.
Tälläisiä ongelmia ei ole esim. E39:ssä, jossa kaapeli kulkee auton sisällä vaikka ikää jo melko reippaasti. Saksassa taitaa se laskennallinen ikä ollu joku 8v, niin tuo alla oleva liitos on riittävä. Jos suolassa pidempää ikää haluttaisin, niin liitokset pitäisi sijoittaa auton sisälle, ei alle. Designed obsolescence.
Leave a comment:
-
-
E60 oli ensimmäinen ulkoisella kaapelilla. Jopa hienolla kaapelin pistovaurion valvonnalla (bensamallit)
Kyllähän ne kuuskympit välillä lämpöjä on todistetusti ottaneet.
Tuon kaapeloinnin kanssa tehdas suhteellisen tarkkana mm G30/31 koukkuhommissa joissa kaapelointi uusitaan koukun asennuksen yhteydessä jos autosta ei löydy vetokoukkuvalmius varustekoodia = mm. järeämpi/paremmin eristetty päävirtakaapelointi.Last edited by zakspeed; 03-03-2020, 20:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostNyky vitosessa ei ole enään yhtään liitosta korin ulkopuolella ko kaapelissa.
Jotain kehitystä.
Uskoisin että mitään ongelmaa ei edes olisi jos tuon liitoksen sijainti olisi jossain vastaavanlaisessa suojassa kuin esim missä polttoainesuodatin on.
Originally posted by ClavurionNo sehän meni sitten ihan putkeen.
Leave a comment:
-
-
Nyky vitosessa ei ole enään yhtään liitosta korin ulkopuolella ko kaapelissa.
Jotain kehitystä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: