Originally posted by Eemeli
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		Bmw 530d Xdrive katastrofi
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Liittyyköhän tämä Xdriveen vai automaattilootaan, mut jos ajelee n. 1500 kierroksilla pintakaasulla ja aivan pikkasen painaa kaasua niin alkaa nykimään, vähä semmone kuminauha meininki. Vaikea selittää..
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Laitanpa tännekin vielä tiedoksi että minulla löytyi se ongelmallinen asia mitä olen metsästänyt. Siis hieman omituinen, minusta metallin metallia vasten tuleva rahina, selvästi johonkin pyörimisliikkeeseen liittyvä ääni.
 
 
 
 Vaihdettiin vasemman etupyörän laakeri ja se ääni jäi siihen vanhaan laakeriin...
 
 
 Originally posted by zakspeed View PostKatsoin videosi.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hyvä että vika löytyi. Hiljattain vaihdoin omaani myös laakerit eteen. Tuolta ei vielä löytynyt välystä tai muuta perin pahaksi äitynyttä mutta eipä tule tuo remontti enää osumaan kohdalleni ko auton omistamisen aikana... Harmittavaa tuossa on se että etupyörää pääsee vähän heikosti pyörittämään ellei mitään pura irti.Originally posted by ipyrro View PostLaitanpa tännekin vielä tiedoksi että minulla löytyi se ongelmallinen asia mitä olen metsästänyt. Siis hieman omituinen, minusta metallin metallia vasten tuleva rahina, selvästi johonkin pyörimisliikkeeseen liittyvä ääni.
 
 
 
 Vaihdettiin vasemman etupyörän laakeri ja se ääni jäi siihen vanhaan laakeriin...F11 535dX LCI
 Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Samainen homma isäukon F15:ssa 260tkm ajettuna ja heiluu kyllä jakolaatikon päästä niin paljon, että pakko oli jo uus jakolaatikko ottaa tuohon varalle. Puhutaan siis ylös/alas/sivulle useamman sentin heitosta akselin matkalta ja aiemmin tällaista välystä ei ole ollut havaittavissa. Jakolaatikko/etukardaani aluetta tulee seurattua kun edellisestäkin xdrivesta etukardaanin nivel petti.Originally posted by Eemeli View PostMinulla heilui 2016 F15 etukardaani laatikon päässä, Laakkosen tuomio etukardaani ja jakolaatikko vaihtoon, 5200e, goodwill 0%. Kiitin tarjouksesta ja vaihdoin tilalle käytetyn jakolaatikon ja uuden kardaanin. En huomannut kylläkään välystä kardaanissa, mutta kun oli jo uusi hankittuna meni se alle.
 
 Molemmat käytetyt osat löytyy, jos niistä on jollekin kohtalontoverille iloa. Se lodjuhan pitäisi kunnostaa, niin olisi hyödyksi..
 
 Voi olla että kestää pitkään, voi olla että ei kestä.Last edited by E39Fin; 04-10-2019, 15:42.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
 E39 523iA Oxfordgreen
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by ipyrro View PostNiin, en osaa aivan 100-varmasti sanoa kummassa väljä on, jakolaatikossa vai kardaanissa. Minusta se näyttäisi enemmän olevan kardaanissa, jos tuota videotakin katsoo tarkasti niin se ihan jakolaatikkoon menevä pää ei näyttäisi ihmeemmin lonksuvan vaan väljä näyttäisi olevan enemmän rättinivelessä. Voin toki olla väärässäkin.
 
 
 Olen koittanut metsästää pidemmän aikaa löytää että mistä tulee X5:ssani kummallinen metallinen korskunta aina silloin tällöin. Ei siis pidä jatkuvalla syötöllä ääntä mutta kyllä päivittäin ääni kuuluu. Jakolaatikkokin on kerran vaihdettu (käytettyyn) ja vika ei sillä muuttunut miksikään.
 
 
 Ihan hirveesti ei viitsisi vaihtaa osia "varmuuden vuoksi" kun nuo baijerilaisen osat ei ihan halvimmasta päästä ole. Mutta tottahan toki vialliset osat tarvii ehjiin vaihtaa ja mitä tätä ketjua olen nyt lukenut niin tuo etukardaanin rättinivelen paukahtaminen taitaa olla aika paha (kallis) homma jos pääsee kilahtamaan.
 
 
 Eli taitaa olla paras ruveta vaan kyselemään uutta kardaania ennenkuin mulle käy samalla tavalla ja silloin kustannus on varmaan dekadia suurempi helposti.
 
 
 Kannattaa selvittää jos vaikka saisit takuuna!
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Valitettavasti vaan Jenkeissä on useasti takaisinkutsuja joista Suomessa ei ole kuultukkaan eikä tule mitään GW:tä valmistajalta tai maahantuojalta...Originally posted by E39touring View PostM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
 Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
 Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kommentoidaan tähän sen verran että N57-koneisessa E70 X5:ssa (LCI) on tuo ristikkokardaani. Vanhemmassa M57-koneisessa X5:ssa on kumilimppu/rättinivel.Originally posted by ipyrro View PostSaattaa hyvin olla että sekin hieman heiluu, mutta voisiko se vaan johtua siitä että se ristikko on väljä? Tarvinnee varmaan mennä sinne alle vielä uudelleen kurkkaamaan.
 
 Katsoin itse tuota sivua myös mutta minusta siellä ei ollut sellaista mikä tuohon mulle kävisi? Kyseessä on siis LCI N57 koneella oleva X5:n.
 
 Ensin mainittu ristikko on ns. murheenkryyni. Rättinivel ei taida millään kerrasta pystyä repeämään ja särkemään paikkoja, tutina ja vapina ajossa varoittaa hyvissä ajoin ja perinteiseen bemarityyliin kuljettajaa "huollon" tarpeesta Model S Model S
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juurikin näin. M57:ssa jakolaatikon ulostulo ja etuperän sisäänmeno suorassa linjassa, niin niveliä ei tarvita.Originally posted by jardahl View PostKommentoidaan tähän sen verran että N57-koneisessa E70 X5:ssa (LCI) on tuo ristikkokardaani. Vanhemmassa M57-koneisessa X5:ssa on kumilimppu/rättinivel.
 
 Ensin mainittu ristikko on ns. murheenkryyni. Rättinivel ei taida millään kerrasta pystyä repeämään ja särkemään paikkoja, tutina ja vapina ajossa varoittaa hyvissä ajoin ja perinteiseen bemarityyliin kuljettajaa "huollon" tarpeesta E39 530dA -02 M-Sport E39 530dA -02 M-Sport
 E53 X5 3.0dA -06 Sport
 * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
 Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vetoakseliko?
 
 Mikähän tuossa on vikana kun peruutettaessa ratti oikealle käännettynä oikeasta eturenkaasta tulee koko autossa tuntuvia kolahduksia, ihan niin kuin olisi kivenmurikka renkaan alla joka muljahtaa sieltä pois. Ja tätä ei tapahdu joka kerta. Eteenpäin samalla tavalla kokeiltuna ei mitään ääntä. Satunnaisesti suoralla tiellä 80-120 vauhdissa kiihdyttämällä rattin tulee tärinää, ja sitäkään ei tule joka kerta.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Varoitus Xdrive kuskeille! Tarkista etukardaani!
 
 Minulla kummallisia ääniä pitkään kuulunut vika selvisi kun auto toistamiseen kävi korjaamolla tutkittavana. Äänen aiheutti etukardaani, jonka nivel menee jumiin väljistyessään ja alkaa hipomaan vaihdelaatikon kylkeen, lopulta hajotessaan lyö laatikonkin hajalle sekä huonossa tapauksessa moottorin öljypohjan, eli täystuho jonka hinta ylittää pahimmillaan auton arvon. Etukardaani aiheutti myös pientä ajoittaista tärinää jota kesti pari vuotta, eikä sitäkään vikaa aiemmin löydetty. Samalla pajalla tämä minun auto oli jo kolmas tälle viikolle jossa samaa vikaa. Kilometrejä 230tkm.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mut onkse oikeasti sen pidempi faceliftissäkäänOriginally posted by Clavurion View PostE53:ssa sentään osattiin vielä suunnitella jakolaatikon ja etuperän asemointi niin, että ristikoita ei tarvi, pelkkä kumilimppu välissä riittää. Toki niissäkin omat ongelmansa pre-faceliftissä, kun jakolaatikon puolella pooritus jätetty turhan lyhyeksi. Siinä ei kuitenkaan tule oheisvaurioita. 
 
 Tuokin ois helppo korjata rasvaamalla se kerran elämässä, ei tulis ongelmia kun ajoissa tehtäis.
 
 Joskus kuvittelin tuon oman E53:n etukardaanin pidentäneenä, että "onpa vittumainen" mutta näitä uudempia katellessa täytyy sanoa että tuohan on oikeastaan vielä hyvä ratkaisu. Omalla kuitenkin 418tkm rullattu ja oli orkkis kunnossa oleva etulimppu, se tuli vaihdettua samalla kun tuon pidennyksen teki ja pooritkin vielä toimi.
 Näiden autojen kanssa pelanneena on kyllä jännää huomata miten kuvittelis joka paikan iän myötä parantuneen ja kehittyneen, mutta monessa paikassa otetaan sitten takapakkia vuosimallin myötä.
 
 Tuo on tieten paikka joka ois hyvä tarkistaa vaikka 100tkm välein.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ikävä on liittyä tähän etukardaani ristikosta rikki ja öljypohjassa nyrkin mentävä reikä onneksi meni kävelyvauhdissa mutta iso on remontti edessä! Ei minkäänlaista hälyä ennen kuin pamahti kerrasta. Pitäisi varmaan jotenkin pyrkiä tuo etukardaani pystyä tarkastamaan??BMW G05 e45 -22
 BMW F11 525d xdrive
 BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
 Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
 ex:
 BMW e46 325 cabrio -00
 BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
 BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
 BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
 BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
 BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
 BMW e91 320d /e90 318d
 Volvo xc60 2,4D AWD
 Fiat 500 1.4 Sport
 Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...79#post4404479Originally posted by Toppelius View PostPitäisi varmaan jotenkin pyrkiä tuo etukardaani pystyä tarkastamaan??
 
 Â
 Comment
 
	
Comment