Originally posted by Anzafin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 530d Xdrive katastrofi
Collapse
X
-
Originally posted by HV530XD View PostMiltä näytti? Oma kulkine lähdössä jarrunesteen vaihtoon, niin pitää pyytää tarkistamaan tuo etukardaani samalla...
- Antti -
Comment
-
-
Minulla kävi joitakin aikoja sitten hieman vastaavan jutun kanssa aika tuuri. Lähdin kotipihasta, ihan normisti/nätisti liikkeelle ja kuului hyyyyvin epämääräinen ääni. Vauhtia oli nippanappa kävelyn verran joten välitön liinat kiinni ja fikkarin kanssa tsekkaamaan mitä käynyt.
Noh, etukardaanin etupää irrallaan jotenkin pohjamuovien päällä. Nosturille kun auton sain, niin siellä sitten löytyi kaksi irtonaista pulttia, joiden kierteissä, kuten myös kardaanin laipan rei'issä jälkiä, jotka minun ymmärtääkseni näyttivät siltä, että jonkin kierroksen pyörinyt siellä pultit löysällä. Lopulta siis irtosi se viimeinenkin.
Tuuria siksi, että mitään ei särkynyt. Uudet pultit ja nivelten tsekkailu repimällä suunnasta jos toisestakin välysten löytämiseksi, joita ei sitten ollut.
Jonkin aikaa teki suuresti mieli soitella liikkeeseen, jossa oli tehty kytkinremontti autoon ennen kuin sen ostin, ja kysyä kiristysmomentit noille pulteille..Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Originally posted by miq View PostJonkin aikaa teki suuresti mieli soitella liikkeeseen, jossa oli tehty kytkinremontti autoon ennen kuin sen ostin, ja kysyä kiristysmomentit noille pulteille..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEn tiedä kuinka todennäköistä on mutta kuitenkin vastaan tuli juttu missä ko. paja vaihtoi kardaanin pultit aina uusiin kuten merkkarikin. Tätä perusteli sillä että tiedossa oli tapauksia jossa ne olivat löystyneet tai menneet poikki.
Ja pultit näytti vanhalta, uskoisin et ei ollu vaihdettu.
Käsittääkseni nimenomaan pitää aina vaihtaa uudet pultit, jo tehtaan ohjeen mukaan. Ja muutenkin kun kiristysohje on muistaakseni 20 Nm + 45 °+ 45°, taitaa pultti venyä.Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Pistin kardaanin tulemaan tuolta bildbasenista. Ei paha jos posteineen maksaa alle 300e. Marmorilta olisi ollut 1200€. Schmiedmannin kautta saan öljypohjan 600€ mutta toimitusaika 3vk. RealOem kautta tulisi viikossa mutta hinta lähemmäs 900€ posteineen.. Ei hinnalla tosin nyt niin väliä, kunhan auton saa ajoon.
Comment
-
-
Originally posted by SuperSixOne View PostPistin kardaanin tulemaan tuolta bildbasenista. Ei paha jos posteineen maksaa alle 300e. Marmorilta olisi ollut 1200€. Schmiedmannin kautta saan öljypohjan 600€ mutta toimitusaika 3vk. RealOem kautta tulisi viikossa mutta hinta lähemmäs 900€ posteineen.. Ei hinnalla tosin nyt niin väliä, kunhan auton saa ajoon.
Kannattaa harkita myös niiden laakereiden kunnon tarkistamista tai mahdollisesti vaihtoa. Kiertokangen laakereihin pääsee tuossa vaiheessa hyvin käsiksi ilman sen kummempia temppuja.
Ja toki onhan siellä jakopääkin hyvin tarjolla tuossa vaiheessa... (vaatii toki yläpuolelta myös purkamista)Last edited by fraatti; 05-04-2019, 23:28.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ja vaihdattaisin ne ristikot joka tapauksessa tuosta käytetystä osasta, niin ei tarvi enää niistä huolta kantaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuosta öljypohja 320€
Kannattaa harkita myös niiden laakereiden kunnon tarkistamista tai mahdollisesti vaihtoa. Kiertokangen laakereihin pääsee tuossa vaiheessa hyvin käsiksi ilman sen kummempia temppuja.
Ja toki onhan siellä jakopääkin hyvin tarjolla tuossa vaiheessa... (vaatii toki yläpuolelta myös purkamista)
Comment
-
-
Originally posted by SuperSixOne View PostSopiiko varmasti vaikka onkin 535dx pohja?
Yhteensopivuus: http://bmwfans.info/parts-catalog/11137800325
−F10
+530dX N57N
+535dX N57Z
−F10 Facelift
+530dX N57N
+535dX N57Z
+535dX N57N
−F11
+530dX N57N
+535dX N57Z
−F11 Facelift
+530dX N57N
+535dX N57ZF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostMiltä näytti? Oma kulkine lähdössä jarrunesteen vaihtoon, niin pitää pyytää tarkistamaan tuo etukardaani samalla...
Comment
-
Comment