Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pahan kuuloinen ääni f11

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2000
    • Tampere/kainuu

Originally posted by G_Voima View Post
    Kiinnostaisi myös tietää! Voisi vähän etukäteen testailla. Vai täytyykö vain irroittaa suutin ja viedä testattavaksi?

Sitten toinen kyssäri, pystyykö tuollaista laakerivikaa jotenkin ennaltaehkäisevästi havaitsemaan, vai tuleeko suodattimeen vain hiutaleita kun h-hetki on päällä?
    Periaatteessa vaurioita voi minimoida vielä alkavan laakerivaurion ollessa meneillään. Se millä ja miten sen päälläolon toteaa oikeassa vaiheessa on toinen juttu. Jos kolisee, on akseli jo entinen. Periaatteessa joko ennalta ehkäisevästi kone auki tai aina öljynvaihdon yhteydessä suodatin puukolla auki ja tutustua sen sisältöön.

Myös öljynpaineiden mittailu voi kertoa suuntia moottorin avauksen lähestymisestä.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

Comment

• joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

Tämä ketju osui silmiin kun minulla on työnalla yksi n57 f11 missä on kone mennyt ei tutkittu sen enempää vielä mut veikkaus laakereiden suuntaan. Sitten minulla on myös jäänyt alakerta f31 330d - 16, siis pelkkä alakerta ilman kantta. Onkohan tuo 16 mallin alakerta vaihtokelpoinen tuohon 11 mallin f11 n57 tilalle? Molemmat on n57d30a merkinnällä lohkosta mutta se ei ilmeisesti vielä hirveästi kerro. Öljypohja ja varmaan imusihti pitää vaihtaa mutta onko sellaisia eroja joidenka vuoksi ei kannata haaveilla hyödyntävänsä tuota moottoria?
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

Comment

• MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

Originally posted by joko View Post
        Tämä ketju osui silmiin kun minulla on työnalla yksi n57 f11 missä on kone mennyt ei tutkittu sen enempää vielä mut veikkaus laakereiden suuntaan. Sitten minulla on myös jäänyt alakerta f31 330d - 16, siis pelkkä alakerta ilman kantta. Onkohan tuo 16 mallin alakerta vaihtokelpoinen tuohon 11 mallin f11 n57 tilalle? Molemmat on n57d30a merkinnällä lohkosta mutta se ei ilmeisesti vielä hirveästi kerro. Öljypohja ja varmaan imusihti pitää vaihtaa mutta onko sellaisia eroja joidenka vuoksi ei kannata haaveilla hyödyntävänsä tuota moottoria?
        Jos 11 mallin kone on 190 kW niin alakerran pitäisi käydä... Jos on 180 kW niin jotain eroa niissä on.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

Originally posted by MajorDrake View Post
          Jos 11 mallin kone on 190 kW niin alakerran pitäisi käydä... Jos on 180 kW niin jotain eroa niissä on.
          11 mallin kone on 180kw, katsoin niin realoem kertoo että 11 Malin lohko on "ended" ja tilalle tarjoaa tuota uudempaa mitä minulla on. Öljynsidattimen jalan ympäristö näyttää ainakin erilaiselta
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎