Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan/-kanavien rassausta N57

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • XV70D
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 197
    • Oulu

    #76
    Tuntuu että BMW työnjohtajat käy jonkin bullshit-kurssin, joka pätevöittää istumaan bemarihuollon pöydän takana. Kaikki moottoriin liittyvät tyyppiviat kielletään johdonmukaisesti, ja katsotaan meneekö asiakkaalle pajunköysi läpi ja rahastetaan asiakkaalta "korjaukset" jotka tehdas muutenkin maksaa.
    EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2098
      • *

      #77
      Käytin oman F11:n tänään merkkarilla egr kampanjan tiimoilta. Pieni nestevuotohan sieltä löytyi ja vaihtoon menee.

      Jos raskin ohjelmoituttaa auton jossain vaiheessa niin revin koko hökötyksen irti ja tulppaan ja myyn tuon uuden ehjän pois.
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2732
        • Tampere

        #78
        Originally posted by XV70D View Post
        Tuntuu että BMW työnjohtajat käy jonkin bullshit-kurssin, joka pätevöittää istumaan bemarihuollon pöydän takana.
        En itse lähtisi yleistämään. Tiedän ja tunnen hyviäkin tyyppejä niin tiskin takana kuin huoltotilan puolellakin. Osa tälläkin foorumilla mukana.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • XV70D
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 197
          • Oulu

          #79
          Originally posted by JaniLap View Post
          En itse lähtisi yleistämään. Tiedän ja tunnen hyviäkin tyyppejä niin tiskin takana kuin huoltotilan puolellakin. Osa tälläkin foorumilla mukana.

          No joo, ei yleistetä, ainahan löytyy hyviäkin tyyppejä jotka ovat palvelualttiita ja yhteistyökykyisiä. Ja tosiaan auto kuuluu takaisinkutsuttuihin, ja toukokuussa kävin ekakerran kuuntelemassa että kaikki hyvin, mitään ei tehdä.
          EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            #80
            Originally posted by JaniLap View Post
            Skitspråk tuollaiset puheet.
            Ei se ole välttämättä normaalista poikkeavaa että jäähdytinnestettä tarvitsee lisätä huollossa. Tuosta voi laskeskella että paljonko sitä voi maksimissaan kulua jotta se on normaalia. Voisiko se olla vaikka 20tkm huoltovälillä 20000/50=400h -> 400*0,8 = ~3dl. Jokatapauksessa alle 0,5l lisäys voi olla vielä normaalia riippuen huoltovälistä yms...

            Toki tämä ei varmaan vielä riitä siihen että huoltojen välissä auto pyytäisi nestettä lisää. Olettaen tietysti että huollot on tehty samalla tavalla kuin merkkarilla eli katsottu j.nesteen taso aina.

            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2732
              • Tampere

              #81
              Originally posted by fraatti View Post
              Ei se ole välttämättä normaalista poikkeavaa että jäähdytinnestettä tarvitsee lisätä huollossa.
              Ei olekaan, mutta mainitut "normaalit" täydennysmäärät (ad 1000 ml) eivät mielestäni ole tavanomaisia, vaan kertovat järjestelmässä olevasta vuodosta, jonka syy tulisi selvittää mahdollisimman pian.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4629
                • Tampere

                #82
                Originally posted by JaniLap View Post
                Ei olekaan, mutta mainitut "normaalit" täydennysmäärät (ad 1000 ml) eivät mielestäni ole tavanomaisia, vaan kertovat järjestelmässä olevasta vuodosta, jonka syy tulisi selvittää mahdollisimman pian.
                Litrastako tuo alkaa herjaamaan vai paljonko sitä pitää puuttua?
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4629
                  • Tampere

                  #83
                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Viimeisin muutos asian käsittelymentelmiin on tullut viimeviikolla. Käypäs tiskillä uudemman kerran ja kerro tilanne.
                  Onko mikään muuttunut toimenpiteiden osalta jos autossa on jo viimeisimmän sarjan cooleri(N57)?
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    #84
                    Originally posted by fraatti View Post
                    Onko mikään muuttunut toimenpiteiden osalta jos autossa on jo viimeisimmän sarjan cooleri(N57)?
                    Ei, homma silloin ajantasalla.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • XV70D
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 197
                      • Oulu

                      #85
                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Jos koneesta tavataan sulanut imusarja tai läpät, on maksaja äärimmäisen suurella tidennäköisyydellä muu, kuin asiakas. Näin minusta tuntuu... Eli sinne tulee uutta osaa sitten reilummin firman piikkiin.
                      Niinhän sitä luulisi. Kävin tiskillä kertomassa kuulumiset. Näytin kuvaa sulaneesta läpästä, niin naama meni aika peruslukemille. "Onpa outoa, ei voi syttyä tuleen kun ei ole jäähdytysnestevuotoa" yms. jaarittelua. Koodien luvusta homma aloitetaan uudestaan ja tehdään tehtaalle raporttia. Meinas että egr-venttiilli pitää minun itse kuitenkin maksaa, auto on niin vanha (8v.) Muista vaihdettavista osista ei puhunut mitään. Auton päivitys olisi kuulemma pitänyt tehdä aikaa sitten, no aina merkkarilla käynyt ja viimeinen päivitys on tehty 2014.


                      Kun kysyin että voiko autolla ajaa, niin sitten ei suositellutkaan ajoa, tai ainakin äärimmäisen varovasti pitäisi ajaa ja olla valmis poistumaan autosta jos huonosti käy....
                      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        #86
                        Originally posted by XV70D View Post
                        Niinhän sitä luulisi. Kävin tiskillä kertomassa kuulumiset. Näytin kuvaa sulaneesta läpästä, niin naama meni aika peruslukemille. "Onpa outoa, ei voi syttyä tuleen kun ei ole jäähdytysnestevuotoa" yms. jaarittelua. Koodien luvusta homma aloitetaan uudestaan ja tehdään tehtaalle raporttia. Meinas että egr-venttiilli pitää minun itse kuitenkin maksaa, auto on niin vanha (8v.) Muista vaihdettavista osista ei puhunut mitään. Auton päivitys olisi kuulemma pitänyt tehdä aikaa sitten, no aina merkkarilla käynyt ja viimeinen päivitys on tehty 2014.


                        Kun kysyin että voiko autolla ajaa, niin sitten ei suositellutkaan ajoa, tai ainakin äärimmäisen varovasti pitäisi ajaa ja olla valmis poistumaan autosta jos huonosti käy....
                        Kait sulle sijaisauto annettiin? Nyt viimeistään.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • XV70D
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 197
                          • Oulu

                          #87
                          Originally posted by zakspeed View Post
                          Kait sulle sijaisauto annettiin? Nyt viimeistään.

                          Ei edes tarjonnut sitä. Totesin vaan että viikonloppuna mökille pitää ajaa peräkärry perässä, toivotaan ettei käy huonosti. Ihmettelyt pajalla jatkuu sitten maanantaina. Todennäköisesti tuolle reissulle sattuu ainakin yksi dpf-poltto, toivotaan että virtaus käy nyt oikeaan suuntaan. Muuten mitään vikavaloja auto ei ole koko aikana näytellyt.
                          EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                          Comment

                          • SilverHawk
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2016
                            • 271
                            • Helsinki

                            #88
                            Vähän samaan kategoriaan liittyen niin omassa F15 X5:sta katosi tehot -> Laakkoselle -> Auto parkkiin viikonlopuksi -> alkuviikosta tuomio: Nox anturi ja imusarjan läpät antavat vikakoodia -> lopputulema oli uusi nox anturi ja uusi imusarja BBS takuun piikkiin.

                            Comment

                            • XV70D
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 197
                              • Oulu

                              #89
                              Päivitystä. Ei vikakoodeja egr:stä, tai muutakaan sinne viittaavaa. Imusarjan läppien sulamisen takia imusarjan vaihto menisi niin että liike kuvaa imusarjan ja tekee tehtaalle reklamaation, joka sitten voi mennä minun tai BMW:n piikkiin. Eip huvittaisi enää maksaa yhtään lisää jos päätös on negatiivinen. Eli myönnän tappion, keskeytän prosessin ja vaihdan ite imusarjan. Vähimmällä pääsee.
                              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                #90
                                Originally posted by XV70D View Post
                                iike kuvaa imusarjan ja tekee tehtaalle reklamaation, joka sitten voi mennä minun tai BMW:n piikkiin. Eip huvittaisi enää maksaa yhtään lisää jos päätös on negatiivinen. Eli myönnän tappion, keskeytän prosessin ja vaihdan ite imusarjan. Vähimmällä pääsee.
                                Valitettavasti aika usein itsekin päädyn tähän vaihtoehtoon...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎