Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

    Vanhassa ketjussa tuhat postausta täynnä, jatkot tähän. Edellinen ketju tuossa: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=381906
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • Jyka65
    Newbiemmer
    • Dec 2019
    • 1
    • Finland

    #2
    Ilmajouset

    Vaihdoin Arnottin pussit molemmille puolille, mutta en ottanut sitä kumi ”sientä” irti vanhoista, vaan laitoin uudet ilman tuota kumia!
    Onko kellään kokemusta, mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään, kun tuota pikakiinnitteistä Arnottin pussia ei enää saane irti letkusta?
    Moka vai mahdollisuus!

    Comment

    • Arppa
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1054
      • Lumbriver

      #3
      Tämä jäi tuonne edelliseen lankaan...

      Kahdessa edellisessä autossa on ollut ambient light paketti sisällä ja nyt tuossa sigun kympissä ei sitä ole. Tunnelma on jotenkin synkkä kiitos mustan sisustan niin onko kova homma asennella tuo jälkikäteen? Ebayssä näytti olevan jos jonkinlaista ledinauhaa tarjolla...
      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
      -Raahe Connection-
      -Team Kärppä- limited edition

      Comment

      • Sisäänajettu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2018
        • 506
        • Helsinki

        #4
        Pieni ongelma F10 lukkopulttien kanssa, mielestäni erittäin huonon muotoinen pyöristymisen kannalta ja pitipä se viimeinen lukkopultti mennä aikalailla pyöreäksi. Onko mitään neuvoja miten saisi avattua kuvan mukaisen pultin, on sen verran tiukassa, että ei tahdo avaimessa riittää pitoa tuon auki saamiseksi, kun sekin on kivasti hieman ottanut jo osumaa...


        BMW i3 60Ah REx -14
        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

        Comment

        • henka
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2011
          • 251
          • inkoo

          #5
          minulta meni avain niin vein sen merkkihuoltoon ja heillä oli vähän ”kovempi” avain millä aukes
          F30 LCI 330d M-sport -16

          Comment

          • Sisäänajettu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2018
            • 506
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by henka View Post
            minulta meni avain niin vein sen merkkihuoltoon ja heillä oli vähän ”kovempi” avain millä aukes
            Muistatko yhtään paljonko veloittivat tuon avaamisesta ?

            BMW i3 60Ah REx -14
            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

            Comment

            • polkuauto
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 168

              #7
              Originally posted by Sisäänajettu View Post
              Pieni ongelma F10 lukkopulttien kanssa, mielestäni erittäin huonon muotoinen pyöristymisen kannalta ja pitipä se viimeinen lukkopultti mennä aikalailla pyöreäksi. Onko mitään neuvoja miten saisi avattua kuvan mukaisen pultin, on sen verran tiukassa, että ei tahdo avaimessa riittää pitoa tuon auki saamiseksi, kun sekin on kivasti hieman ottanut jo osumaa...

              Vastaavassa tilanteessa sain viimeisen lukkopultin auki, kun kiilasin ristikkoavaimen tiukasti auton ja autotallin seinän väliin. Sitä ennen tuo koko sisäosa oli irronnut avaimesta. Tämän sai korjattua hitsaamalla, mutta seuraavaksi tosiaan murtui avaimen reuna. Tämä tapahtui E46 aikaan. E91:ssä oli jo huomattavasti kestävämpi rakenne, joten olikin "ilo" huomata, että F-sarjassa oli palattu taas tähän murheenkryyniin

              Comment

              • henka
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2011
                • 251
                • inkoo

                #8
                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                Muistatko yhtään paljonko veloittivat tuon avaamisesta ?
                olisko ollut 50-60€ ja silloin ne vaihtoi pois kaikki noi lukkopultit ja laittoi tilalle tavalliset pultit
                F30 LCI 330d M-sport -16

                Comment

                • Pepper1976
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2014
                  • 144
                  • Forssa

                  #9
                  530dx F11 M-Sport -11 tärinä

                  Eli ko. autossa tuntuu ratissa tyhjäkäynnillä ja ajossa pitkin syksyä tärinää johon en ole aiemmin kiinnittänyt huomiota. Autoon vaihdettu kuskin puolen etuvetari syyskuussa ja jotenkin tuntuu että tärinä alkoi sen jälkeen (tai kiinnitin siihen sen jälkeen ehkä vasta hiomiota). Auto toimii muuten normaalisti, vaihtaa pehmeästi ja kun kaasua antaa tärinä lähes häviää mutta pienellä kuormitukselal tuntuu aika selvästi ratissa ja rungossa. Pelkääjän puolen etuvetarikin menossa vaihtoon, siinä on silmällä havaittavaa liikettä nähtävissä jo kun veto on päällä mutta voiko se olla syy tärinään? Mielessä käy myös moottorin tärinäkumit? Jos niille menevässä letkussa jotain tai joku muu. Ei oikein ole ideaa mistä tuo tärinä voisi syntyä mutta kun toinen etuvetari on vaihettu niin sen jälkeen jos tärinä jatkuu niin sitten on alettava etsimään vikaa muualta. Ideoita mikä tärinän voisi aiheuttaa? Tai jos suht likellä on joku näistä perillä oleva niin voisi koeajaa autoni niin ehkä pääsisi kiinni asiaan mikä tärinän mahdollisesti aiheuttaa.
                  Last edited by Pepper1976; 26-12-2019, 14:04.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by henka View Post
                    olisko ollut 50-60€ ja silloin ne vaihtoi pois kaikki noi lukkopultit ja laittoi tilalle tavalliset pultit
                    McGardin lukkopultit ovat syvältä, oikea paikka niille on metallinkierrätys.

                    F10/11 löytyy ETK:sta vanhemman mallista lukkopulttia, esim. KLIK.

                    Edellisissä malleissa, esim. E60:ssa kierre oli M12x1,5 kun F10/11 on M14x1,25.

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 506
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by MNi View Post
                      McGardin lukkopultit ovat syvältä, oikea paikka niille on metallinkierrätys.

                      F10/11 löytyy ETK:sta vanhemman mallista lukkopulttia, esim. KLIK.

                      Edellisissä malleissa, esim. E60:ssa kierre oli M12x1,5 kun F10/11 on M14x1,25.
                      Onko tuo kuinka helppo saada tuo päällinen pois tuosta jotta tuo tiheämpi sisus tulee esiin?

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • Markkanenn
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2016
                        • 262
                        • Vantaa

                        #12


                        Mikä vika?
                        F11 520d -12

                        Comment

                        • Lenkka
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2019
                          • 183
                          • Kajaani

                          #13
                          Brake energy regeneration

                          Pakkaset tuli ja auto rupesi herjaamaan akkua.
                          Pystyykö tuon jarrutusenergian talteenoton koodaamaan pois bimmercoden expert osiossa, vai vaatiiko enet piuhan ja jonkun ohjelman?
                          Voisi kokeilla auttaako ongelmaa, vai mennäänkö akkukaupoille. 😅

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            #14
                            Originally posted by Lenkka View Post
                            Pakkaset tuli ja auto rupesi herjaamaan akkua.
                            Pystyykö tuon jarrutusenergian talteenoton koodaamaan pois bimmercoden expert osiossa, vai vaatiiko enet piuhan ja jonkun ohjelman?
                            Voisi kokeilla auttaako ongelmaa, vai mennäänkö akkukaupoille. 😅
                            Pystyy koodaamaan pois. Mitään etua nykytilanteeseesi se ei tuo sillä järjestelmä ei ole kylmillä keleillä edes käytössä.

                            Terveessä autossa terveellä akulla ei mitään syytä kiertää sillä jotain muuta vikaa.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • Lenkka
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2019
                              • 183
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Pystyy koodaamaan pois. Mitään etua nykytilanteeseesi se ei tuo sillä järjestelmä ei ole kylmillä keleillä edes käytössä.

                              Terveessä autossa terveellä akulla ei mitään syytä kiertää sillä jotain muuta vikaa.
                              Meinaatko että jos aiempana päivänä on ollut keli nollassa ja sitten auto seisoo ja pakkasta onkin reilusti, niin akku olisi kummasti itsekseen täyttynyt?
                              Jos tuo systeemi ei lataa kuin 80%, sitten tulee pakkaset ja auto vähänkin seisoo tai ajaa pientä lenkkiä, niin akkuahan ei ole lähtökohtaisesti niin paljon, kuin voisi olla. Minusta siksi asian korjaisi tuo, että sen koodaisi pois ja auton akku voisi olla edes mahdollisesti täysi pakkasten tullessa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎