Originally posted by VilleVee87
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
520 dx moottorin kumityyny.
Collapse
X
-
Originally posted by fraatti View PostOnko paikoillaan siis alkuperäiset kumit missä ei ole paikkaa alipaineletkulle vai jotkut tarvikkeet? Laita vinin 7 viimeistä niin katsotaan?
VIN: C638674Last edited by VilleVee87; 20-08-2020, 21:39.F32 430d
Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
- dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
- manuaalia ja automaattia
- sedania ja touringia
Comment
-
-
Originally posted by VilleVee87 View PostKumit on vaihdettu pari vuotta / 45 000 km sitten Laakkoselta ostettuihin orkkiksiin, joissa ei ole paikkaa alipaineletkuille ja auton alipaineletkut on tulpattu. Värisee kylmänä voimakkaasti ja lämpimänäkin häiritsevästi. Auton asento (kallellaan / keula alas / ylös) vaikuttaa värinöihin.
VIN: C638674
Tässä ebay ilmoituksessa on paikka letkuille(sama varaosanro):
Find many great new & used options and get the best deals for BMW 5 Series 2010 F10 NS Passenger Side Engine Mount 6780263 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!
Tuossa orginaali mitä tarjotaan tuohon korvikkeeksi. Tosin varaosanumero on eri, 22117935141. Tuossa on myös kuvat mistä näkee pohjan.
Lemfjöder tekee näihin myös kumeja. Katsoisin myös millaisia niiden kumit on.
Eihän värinänvaimeinnin koneen etupäässä ole menossa rikki ja kone värise sen takia normaalia enemmän?Last edited by fraatti; 20-08-2020, 22:33.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Okei, kiitos selvityksestä.
Nuo 263- ja 264-loppuiset kannakkeet siihen päättelin itsekin kuuluvan, mutta en löytänyt niitä uutena mistään tavanomaisesta paikasta. En puhu enkä lue neuvostoliittoa joten tuo itäblokista tilaaminen hieman epäilyttää.
Milläs tavalla selvitellään, onko värinänvaimennin rikki? Ei pidä ainakaan mitään ylimääräisiä ääniä eikä rumahda sammuttaessa.F32 430d
Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
- dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
- manuaalia ja automaattia
- sedania ja touringia
Comment
-
-
Originally posted by VilleVee87 View PostOkei, kiitos selvityksestä.
Nuo 263- ja 264-loppuiset kannakkeet siihen päättelin itsekin kuuluvan, mutta en löytänyt niitä uutena mistään tavanomaisesta paikasta. En puhu enkä lue neuvostoliittoa joten tuo itäblokista tilaaminen hieman epäilyttää.
Milläs tavalla selvitellään, onko värinänvaimennin rikki? Ei pidä ainakaan mitään ylimääräisiä ääniä eikä rumahda sammuttaessa.
Joskus tuo saattaa tuntua löysältä tai väpättää.
Vikoja: https://www.gatestechzone.com/en/pro...-failure-signs
Erittäin selkeä tapaus: https://youtu.be/VWly8QpNAn0
fiksattuna: https://youtu.be/ulus8bx0apI
Itse vaimentimesta(manuaalissa vapaakytkin): http://dropspec.co.za/N47_Detailed.pdfF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTäältä löytyy nuo tuoreemmat varaosanumerot noille kumeille, löytänet kumit ja kuvat niistä näillä numeroilla.
Joskus tuo saattaa tuntua löysältä tai väpättää.
Vikoja: https://www.gatestechzone.com/en/pro...-failure-signs
Erittäin selkeä tapaus: https://youtu.be/VWly8QpNAn0
fiksattuna: https://youtu.be/ulus8bx0apI
Itse vaimentimesta(manuaalissa vapaakytkin): http://dropspec.co.za/N47_Detailed.pdf
Perus varaosaputkien kuvista ei näe, onko siellä nippaa vai ei.
Damperpyörä ei oireile millään tuollaisella tavalla.
Kiitosta.F32 430d
Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
- dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
- manuaalia ja automaattia
- sedania ja touringia
Comment
-
-
Koneen kannakkeet tilattu tuolta aiemmin mainitulta sivulta otetuilla varaosanumeroilla; -141 ja -142 -päätteiset.
Oikean puolen kannakkeessa on alipaineletkulle paikka, vasemmanpuoleisessa ei. Mistäs sinne löytää oikeanlaisen?
Alkaa turhauttaa kun puolitoista vuotta olen yrittänyt etsiä kannattimia ja viimein kun luulin löytäneeni oikeat ja tilasin niin ei.
Eikai F10 520D nyt niin harvinainen auto oleF32 430d
Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
- dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
- manuaalia ja automaattia
- sedania ja touringia
Comment
-
-
Originally posted by VilleVee87 View PostKoneen kannakkeet tilattu tuolta aiemmin mainitulta sivulta otetuilla varaosanumeroilla; -141 ja -142 -päätteiset.
Oikean puolen kannakkeessa on alipaineletkulle paikka, vasemmanpuoleisessa ei. Mistäs sinne löytää oikeanlaisen?
Alkaa turhauttaa kun puolitoista vuotta olen yrittänyt etsiä kannattimia ja viimein kun luulin löytäneeni oikeat ja tilasin niin ei.
Eikai F10 520D nyt niin harvinainen auto ole
141 loppuinen alkuperäinen kumi ja tässä näkyy kuvan mukaan ainakin olevan paikka letkulle.
142 loppuinen, myös tässä paikka letkulle
Tässä myynti-ilmoitus vasemmasta missä on ainakin letku. Jos tuollaisen ostaa ebaysta niin kannattaa varmistaa asia myyjältä että asia on todellakin näin.
Find many great new & used options and get the best deals for Genuine BMW Left Engine Mount - Priced Each 22117935141 at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!
Tulee siltikin mieleen että kumpaa tässä hoidetaan, oiretta vai syytä... Mutulla jotenkin katse kääntyisi tuohon värinänvaimentimeen vaikkei siinä halkeemia näkyisikään. Tässä eri vaihtoehtoja, esim corteco 160€ ja pultit joutuu ostamaan lisäksi.
Ainiin. Olethan nähnyt muita samalla moottorilla olevia autoja ja ne käyvät tasaisemmin? Ettei yritä korjata jotain mikä on ominaisuus... -> https://forum.bmw5.co.uk/topic/13478...omment=1447774Last edited by fraatti; 03-10-2020, 00:52.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Kiitoksia läpikotaisesta vastauksesta ja linkeistä.
Nuo oli tosiaan tilattu Autodocilta, FEBI Bilsteinit merkiltään.
Toisessa oli paikka letkulle, joten taidan palauttaa tuon jossa sitä ei ole, ja tilata mainitsemastasi mestasta nipallisen tilalle.
Värinävaimentimen oireilta nuo ei tosiaan vaikuta, auto tärisee vain tyhjäkäynnille aivan kuin moottori lepäisi suoraan runkopalkkien päällä.
Kahvi ei siis kestä kupissa ja lahkeet lepattaa, näin karrikoidusti sanoen.
Vähän kuin istuisi vanhan dieseltrukin jousittamattomassa penkissä.
En usko, että kukaan valmistaja olisi tuollaista hyväksynyt "ominaisuutena", edes BMW. Pitänee vaihtaa nuo kumet kun saa uuden - jos ei auta niin käydä koeajamassa joku vastaava ja verrata.
EDIT: Tuohon vesilasivideoon liittyen. Tottakai 4-pyttyinen dieselMOOTTORI tärisee, kyllä sen ymmärrän. Mutta kun OHJAAMO ja ISTUIN tärisevät, niin se ei liene normaalia. Samoin esim ovi auki auto käynnissä koko ovi väpättää.F32 430d
Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
- dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
- manuaalia ja automaattia
- sedania ja touringia
Comment
-
-
Noniin, uusi vasemman puolen tukikumi löytyi bemariosat.fi:stä tuon ECS-tuningin sijaan. Jälkimmisessä toimituskulut olisivat olleet lähestulkoon osan hinnan verran.
Bemariosat.fi toimintaa kyllä kehuttava, kyselyyn alipainenipasta vastaus tuli nopeasti ja uusi osa oli kädessä alle kahdessa vuorokaudessa tilauksesta.
Eli; moottorin tukikumet alipaineohjauksella ja vaihdelaatikon kannatinkumi vaihdettu -> ei huomaa istumalla onko auto käynnissä, jos ei kierroslukumittaria katso.
Tässä oli vasemmalla kiinteä kumi ja oikealla säätyvä, vasemman puolen letku oli tulpattu. Lisäksi laatikon kumi oli todella löysäksi mennyt. Liekö johtunut yksittäisestä osasta vai näiden yhdistelmästä - joka tapauksessa on kuin eri auto nyt.
Kiitoksia kaikille vastauksista minun osalta!F32 430d
Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
- dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
- manuaalia ja automaattia
- sedania ja touringia
Comment
-
Comment