Originally posted by PNM2
View Post
F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
Originally posted by PNM2 View PostKyllä Eco pro on pre-LCI:ssä myös.
Rattiläpyskät on nyt kolmannessa autossa putkeen ja eipä niitä ole juuri missään tullut käytettyä. Eco prolla tuli ajeltua ja siinä edellinen rassi eli pre-LCI N47 525d xDrive näytti tankilliselle säästöksi parhaimmillaan 10km.
Juu en minäkään niitä käytä kuin hyvin harvoin. Edelleen, 200hp tehoilla kaikkeen normaaliin arkiajoihin riittää kaasun painaminen, ilman nappeja ja läpysköjä. Kyllähän se hieman paremmin ampuu ohituksiin kun heittää läpysköillä pienempää pykälää mutta ei sillä jaloissa tarvi muutenkaan pyöriä. Itselleni ei mikään kriteeri olisi kumpikaan, ne nyt vain on auton eka omistaja ruksinut listaan. Jos ostaisin itse uuden niin en laittaisi 1500euroa noihin nappeihin/läpysköihin. Se taisi olla noin 1500eur lisää uutena. Muuten minun autoon on kyllä kivat varusteet ja värit valinnut eka omistaja, vieläpä ollakseen suomiauto. Jos itse olisin valinnut niin rattiläpysköjen tilalle olisi tullut tehtaan sähkökoukku (hinta sama).
Leave a comment:
-
Kyllä Eco pro on pre-LCI:ssä myös.Originally posted by joko View PostTäytyy kyllä myöntää etten ole edes kokeillut koko Eco tilaa, mahtaako sitä edes olla pre fl malleissa? Lähinnä olen etsinyt sieltä sport puolta mutta rivakampaan ohitukseen on kyllä ratin läpyskät kätevämmät, tai sit vain painaa sen kaasun syvälle ja antaa tekniikan hoitaa
Rattiläpyskät on nyt kolmannessa autossa putkeen ja eipä niitä ole juuri missään tullut käytettyä. Eco prolla tuli ajeltua ja siinä edellinen rassi eli pre-LCI N47 525d xDrive näytti tankilliselle säästöksi parhaimmillaan 10km.
Leave a comment:
-
Oli koeajossa kätevää kun ajelin pääkaupunkiseudun ruuhkassa ja laitoin econ päälle kun ajelin letkassa, keskityin taloudelliseen ajoon. Sitten tuli tilanne jossa valot oli vaihtumassa punaiseksi ja BMW:lle niin tutuksi tulleella tunteella huomasin että hei miun sormi lepää tässä napin luona "tämä auto on suunniteltu minulle" painoin sportin päälle ja kerkesin valoista. Sitten heti kiihdytyksen jälkeen eco tila päälle ja jonossa taloudellisesti ajo jatkuu.Originally posted by skt View PostOlen tykännyt Eco-tilan rullausmoodista. Kun kaasun ottaa pois, rullaa vapaalla. On näppärä ainakin Etelä-Pohjanmaan Lakeuksilla. Moottorijarrutuksen puute voi olla epäkäytännöllinen mäkisessä maastossa, mutta saa senkin päälle tarvittaessa.
Leave a comment:
-
Täytyy kyllä myöntää etten ole edes kokeillut koko Eco tilaa, mahtaako sitä edes olla pre fl malleissa? Lähinnä olen etsinyt sieltä sport puolta mutta rivakampaan ohitukseen on kyllä ratin läpyskät kätevämmät, tai sit vain painaa sen kaasun syvälle ja antaa tekniikan hoitaaOriginally posted by skt View PostOlen tykännyt Eco-tilan rullausmoodista. Kun kaasun ottaa pois, rullaa vapaalla. On näppärä ainakin Etelä-Pohjanmaan Lakeuksilla. Moottorijarrutuksen puute voi olla epäkäytännöllinen mäkisessä maastossa, mutta saa senkin päälle tarvittaessa.
Leave a comment:
-
Olen tykännyt Eco-tilan rullausmoodista. Kun kaasun ottaa pois, rullaa vapaalla. On näppärä ainakin Etelä-Pohjanmaan Lakeuksilla. Moottorijarrutuksen puute voi olla epäkäytännöllinen mäkisessä maastossa, mutta saa senkin päälle tarvittaessa.Sen valitsimen hyödyllisyyteen en ota mitään kantaa. Toiselle ne voi olla se juttu, meille tarpeettomat
Leave a comment:
-
Tuli muuten vielä mieleen niistä ajotila napeista niin meilläkin ne on, kun on sport automaatti ruksittu niin tulee rattiläpyskät ja ajotila valitsin siinä mukana. Olen joskus tuota käyttänyt, mut pääsääntöisesti jos pitää rivakampi ohitus tehdä niin käytän nuota rattiläpysköitä silloin. Eli jos on ratissa ne läpyskät niin silloin on aina myös tuo ajotila valitsin. Sen valitsimen hyödyllisyyteen en ota mitään kantaa. Toiselle ne voi olla se juttu, meille tarpeettomatOriginally posted by supermaniac1975 View Postei KUKAAN ole väittänytkään että 518d ois tullut aikaisemmin
Leave a comment:
-
ei KUKAAN ole väittänytkään että 518d ois tullut aikaisemminOriginally posted by JaniLap View PostEi tuollaista mallia ole olemassakaan, sillä 518d tuli vasta LCI-malliin (2013 alkaen).
Leave a comment:
-
Varmasti ja sinne harvakseltaan kuormituspiikin tekevä 1 mäntäinen pumppu vielä pyöritettäväksi. Saattaapi olla että omaani vaihdatan ketjun kaikkineen kun 200tkm on täynnä. Kun kaikki sen kestoon vaikuttavat asiat on vain loppujenlopuksi arvailuja. Joku tehtaan insinööri voisi olla viisaampi mutta itse nyt listaisin ainakin jakopäälle seuraavat syyt : long life, start/stop, ylimääräinen tyhjäkäynti, nostettu rail paine. Jotenkin siinä vain yhteys on että vakiona jakopää voi ääntää vaikka kymmeniä tuhansia eikä katkea. Lastutetuissa kuulemma varoittamatta katki. Vai voisiko olla että niissä on sitten rail pumppu leikannut kiinni ja ketju poikki? Kuinka moni sitten enää sitä hajonnutta raatoa kovin syvällisesti tutkii täystuhon jälkeen. Minun omalla on ajettu uudesta saakka 15tkm öljynvaihtovälillä, ei start stoppia, tyhjäkäynnistä ei voi tietää, bmw oma tehonnosto ollut miltei uudesta. Ajattelin että 200tkm kohdalla vaihdetaan ehkäpä ketju ja hilut varmuudeksi, mut katotaan sitä sitten kun se hetki läheneeOriginally posted by VilleP View PostEn tiedä, siksi kysyin.
Kunhan ei vaan olisi syy neli sylinterien värähtelyssä vs kuusi pyttyinen.
Leave a comment:
-
Kerro sinä kun tietoa tuntuu olevan. Näin maallikon silmin 1 mäntäisessä olisi epätasaisempi kuormitussykli kuin 2 mäntäisessä. Voisiko siitä myös vetää johtopäätöksiä että voisi olla joku yhteys siihen että samat osat kestää n57 jakopäässä paremmin kuin n47? Jokatapauksessa aika kaukana ollaan aiheesta. Mikäli haluaa jotain nykyvehkeitä ostaa niin ei löydy yhtään laitetta missä ei joku tyyppivika olisi. Aikaa ennen netin ja auto foorumeiden yleistymistä niistä ei vain huudeltu yhtä laajastiOriginally posted by VilleP View PostNo miten paljon se 1 mäntäinen rasittavaa vs 3 mäntäinen?
Leave a comment:
-
Varmasti, senhän kertoo jo numerotkin. Jokainen sitten puntaroi itse onko se auton tärkein ominaisuus kuinka kiihtyy esim nollasta kahteensataan.Originally posted by BMW525Xda View PostKulkemisesta.
20d 8v ei 200hv lastulla vastaa just just 525d 6v Vakiota, jää nopeudesta kuin nopeudesta kaikissa suorituksissa silti, kokeiltu. 235hv 30d on suvereeni 20d vastaan vaikka olisi mikä lastu. Noitten kuusi mukisten ero on selkein mitä enemmän paistia on kyydissä. 525d 265hv lastulla Menee sekin menojaan.
Persdynot näyttää mitä näyttää mutta taustapeilissä näkyy 20d
Leave a comment:
-
No miten paljon se 1 mäntäinen rasittaa vs 3 mäntäinen?Originally posted by joko View PostNissä on eri pumppu, 20d 2 mäntäinen pumppu nostetuilla paineilla lisää kuormaa jakopäälle epätasaisemmin kuin 30/35d 3 mäntäinen
Edit, muisti pätkii, m57 on 3 mäntäinen, n57 2 mäntäinen ja n47 1 mäntäinen. Sitä voi miettiä mitä se sitten vaikuttaa että pyydrtäänkö lisää painetta 1 vai 2 mäntäiseltä pumpulta. Siksi ei ole kiinnostusta ottaa enempää kuin mitä tuo takuukin säilyttävä bmw oma paketti tarjoaa.
Leave a comment:
-
Kulkemisesta.
20d 8v ei 200hv lastulla vastaa just just 525d 6v Vakiota, jää nopeudesta kuin nopeudesta kaikissa suorituksissa silti, kokeiltu. 235hv 30d on suvereeni 20d vastaan vaikka olisi mikä lastu. Noitten kuusi mukisten ero on selkein mitä enemmän paistia on kyydissä. 525d 265hv lastulla Menee sekin menojaan.
Persdynot näyttää mitä näyttää mutta taustapeilissä näkyy 20d
Last edited by BMW525Xda; 17-07-2020, 21:08.
Leave a comment:
Leave a comment: