memebuy23buy

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Kyllä Eco pro on pre-LCI:ssä myös.
    On mutta ei alkupään malleissa. Olisko tullut 2012 malliin.

Leave a comment:

• joko
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

Rattiläpyskät on nyt kolmannessa autossa putkeen ja eipä niitä ole juuri missään tullut käytettyä. Eco prolla tuli ajeltua ja siinä edellinen rassi eli pre-LCI N47 525d xDrive näytti tankilliselle säästöksi parhaimmillaan 10km.

Juu en minäkään niitä käytä kuin hyvin harvoin. Edelleen, 200hp tehoilla kaikkeen normaaliin arkiajoihin riittää kaasun painaminen, ilman nappeja ja läpysköjä. Kyllähän se hieman paremmin ampuu ohituksiin kun heittää läpysköillä pienempää pykälää mutta ei sillä jaloissa tarvi muutenkaan pyöriä. Itselleni ei mikään kriteeri olisi kumpikaan, ne nyt vain on auton eka omistaja ruksinut listaan. Jos ostaisin itse uuden niin en laittaisi 1500euroa noihin nappeihin/läpysköihin. Se taisi olla noin 1500eur lisää uutena. Muuten minun autoon on kyllä kivat varusteet ja värit valinnut eka omistaja, vieläpä ollakseen suomiauto. Jos itse olisin valinnut niin rattiläpysköjen tilalle olisi tullut tehtaan sähkökoukku (hinta sama).

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Täytyy kyllä myöntää etten ole edes kokeillut koko Eco tilaa, mahtaako sitä edes olla pre fl malleissa? Lähinnä olen etsinyt sieltä sport puolta mutta rivakampaan ohitukseen on kyllä ratin läpyskät kätevämmät, tai sit vain painaa sen kaasun syvälle ja antaa tekniikan hoitaa

Rattiläpyskät on nyt kolmannessa autossa putkeen ja eipä niitä ole juuri missään tullut käytettyä. Eco prolla tuli ajeltua ja siinä edellinen rassi eli pre-LCI N47 525d xDrive näytti tankilliselle säästöksi parhaimmillaan 10km.

Leave a comment:

• supermaniac1975
    replied
    Originally posted by skt View Post
    Olen tykännyt Eco-tilan rullausmoodista. Kun kaasun ottaa pois, rullaa vapaalla. On näppärä ainakin Etelä-Pohjanmaan Lakeuksilla. Moottorijarrutuksen puute voi olla epäkäytännöllinen mäkisessä maastossa, mutta saa senkin päälle tarvittaessa.
    Oli koeajossa kätevää kun ajelin pääkaupunkiseudun ruuhkassa ja laitoin econ päälle kun ajelin letkassa, keskityin taloudelliseen ajoon. Sitten tuli tilanne jossa valot oli vaihtumassa punaiseksi ja BMW:lle niin tutuksi tulleella tunteella huomasin että hei miun sormi lepää tässä napin luona "tämä auto on suunniteltu minulle" painoin sportin päälle ja kerkesin valoista. Sitten heti kiihdytyksen jälkeen eco tila päälle ja jonossa taloudellisesti ajo jatkuu.

Leave a comment:

• joko
    replied
    Originally posted by skt View Post
    Olen tykännyt Eco-tilan rullausmoodista. Kun kaasun ottaa pois, rullaa vapaalla. On näppärä ainakin Etelä-Pohjanmaan Lakeuksilla. Moottorijarrutuksen puute voi olla epäkäytännöllinen mäkisessä maastossa, mutta saa senkin päälle tarvittaessa.
    Täytyy kyllä myöntää etten ole edes kokeillut koko Eco tilaa, mahtaako sitä edes olla pre fl malleissa? Lähinnä olen etsinyt sieltä sport puolta mutta rivakampaan ohitukseen on kyllä ratin läpyskät kätevämmät, tai sit vain painaa sen kaasun syvälle ja antaa tekniikan hoitaa

Leave a comment:

• skt
    replied
    Sen valitsimen hyödyllisyyteen en ota mitään kantaa. Toiselle ne voi olla se juttu, meille tarpeettomat

Leave a comment:

• joko
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    ei KUKAAN ole väittänytkään että 518d ois tullut aikaisemmin
    Tuli muuten vielä mieleen niistä ajotila napeista niin meilläkin ne on, kun on sport automaatti ruksittu niin tulee rattiläpyskät ja ajotila valitsin siinä mukana. Olen joskus tuota käyttänyt, mut pääsääntöisesti jos pitää rivakampi ohitus tehdä niin käytän nuota rattiläpysköitä silloin. Eli jos on ratissa ne läpyskät niin silloin on aina myös tuo ajotila valitsin. Sen valitsimen hyödyllisyyteen en ota mitään kantaa. Toiselle ne voi olla se juttu, meille tarpeettomat

Leave a comment:

• supermaniac1975
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ei tuollaista mallia ole olemassakaan, sillä 518d tuli vasta LCI-malliin (2013 alkaen).
    ei KUKAAN ole väittänytkään että 518d ois tullut aikaisemmin

Leave a comment:

• pyyn0
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    550d ainakin eri numerolla. 535d asti kaikissa sama kettingi, joten 520 softaus ei paljoa sen käyttöikää lyhennä.
    Eikös n47 ja n57 ole eri alaketju? Eli juuri se kampuralta pumpulle menevä.

550 tietysti sit erikseen.

Leave a comment:

• joko
    replied
    En tiedä, siksi kysyin.

Kunhan ei vaan olisi syy neli sylinterien värähtelyssä vs kuusi pyttyinen.
    Varmasti ja sinne harvakseltaan kuormituspiikin tekevä 1 mäntäinen pumppu vielä pyöritettäväksi. Saattaapi olla että omaani vaihdatan ketjun kaikkineen kun 200tkm on täynnä. Kun kaikki sen kestoon vaikuttavat asiat on vain loppujenlopuksi arvailuja. Joku tehtaan insinööri voisi olla viisaampi mutta itse nyt listaisin ainakin jakopäälle seuraavat syyt : long life, start/stop, ylimääräinen tyhjäkäynti, nostettu rail paine. Jotenkin siinä vain yhteys on että vakiona jakopää voi ääntää vaikka kymmeniä tuhansia eikä katkea. Lastutetuissa kuulemma varoittamatta katki. Vai voisiko olla että niissä on sitten rail pumppu leikannut kiinni ja ketju poikki? Kuinka moni sitten enää sitä hajonnutta raatoa kovin syvällisesti tutkii täystuhon jälkeen. Minun omalla on ajettu uudesta saakka 15tkm öljynvaihtovälillä, ei start stoppia, tyhjäkäynnistä ei voi tietää, bmw oma tehonnosto ollut miltei uudesta. Ajattelin että 200tkm kohdalla vaihdetaan ehkäpä ketju ja hilut varmuudeksi, mut katotaan sitä sitten kun se hetki lähenee

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    En tiedä, siksi kysyin.

Kunhan ei vaan olisi syy neli sylinterien värähtelyssä vs kuusi pyttyinen.
    Last edited by VilleP; 17-07-2020, 20:34.

Leave a comment:

• joko
    replied
    No miten paljon se 1 mäntäinen rasittavaa vs 3 mäntäinen?
    Kerro sinä kun tietoa tuntuu olevan. Näin maallikon silmin 1 mäntäisessä olisi epätasaisempi kuormitussykli kuin 2 mäntäisessä. Voisiko siitä myös vetää johtopäätöksiä että voisi olla joku yhteys siihen että samat osat kestää n57 jakopäässä paremmin kuin n47? Jokatapauksessa aika kaukana ollaan aiheesta. Mikäli haluaa jotain nykyvehkeitä ostaa niin ei löydy yhtään laitetta missä ei joku tyyppivika olisi. Aikaa ennen netin ja auto foorumeiden yleistymistä niistä ei vain huudeltu yhtä laajasti

Leave a comment:

• joko
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Kulkemisesta.
    20d 8v ei 200hv lastulla vastaa just just 525d 6v Vakiota, jää nopeudesta kuin nopeudesta kaikissa suorituksissa silti, kokeiltu. 235hv 30d on suvereeni 20d vastaan vaikka olisi mikä lastu. Noitten kuusi mukisten ero on selkein mitä enemmän paistia on kyydissä. 525d 265hv lastulla Menee sekin menojaan.

Persdynot näyttää mitä näyttää mutta taustapeilissä näkyy 20d
    Varmasti, senhän kertoo jo numerotkin. Jokainen sitten puntaroi itse onko se auton tärkein ominaisuus kuinka kiihtyy esim nollasta kahteensataan.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Nissä on eri pumppu, 20d 2 mäntäinen pumppu nostetuilla paineilla lisää kuormaa jakopäälle epätasaisemmin kuin 30/35d 3 mäntäinen

Edit, muisti pätkii, m57 on 3 mäntäinen, n57 2 mäntäinen ja n47 1 mäntäinen. Sitä voi miettiä mitä se sitten vaikuttaa että pyydrtäänkö lisää painetta 1 vai 2 mäntäiseltä pumpulta. Siksi ei ole kiinnostusta ottaa enempää kuin mitä tuo takuukin säilyttävä bmw oma paketti tarjoaa.
    No miten paljon se 1 mäntäinen rasittaa vs 3 mäntäinen?

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Kulkemisesta.
    20d 8v ei 200hv lastulla vastaa just just 525d 6v Vakiota, jää nopeudesta kuin nopeudesta kaikissa suorituksissa silti, kokeiltu. 235hv 30d on suvereeni 20d vastaan vaikka olisi mikä lastu. Noitten kuusi mukisten ero on selkein mitä enemmän paistia on kyydissä. 525d 265hv lastulla Menee sekin menojaan.

Persdynot näyttää mitä näyttää mutta taustapeilissä näkyy 20d
    Last edited by BMW525Xda; 17-07-2020, 20:08.

Leave a comment:

Working...
X