Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • supermaniac1975
    replied
    Ne kutoset on vaan niin kalliita että osto päivä siirtyisi 6kk-10kk

    Tunnen ja tiedän itseni, en jaksa/malta odottaa noin kauan (sen lisäksi että odotan jo sitä ennen noin vuoden)

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Oon sitäkin miettinyt että uskaltaako kutosta käydä koeajamassa, koska sitten se on ainut vaihtoehto

    Tällä hetkellä noista laittamistani vaihtoehdoista mieleisin ois tämä:https://www.nettiauto.com/bmw/518/11216335
    Kutosella saat selän painumaan penkkiin, tuolla 518d:llä koko idean penkin alle.

    Tässä on nyt pakko ampua kovilla kun alkuperäinen idea meinaa hukkua jonnekin

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Se nappi on ihan turha, eikä se nappi tai sen ajotilat tuo yhtään mitään säästöä polttoainekulutukseen - omalla ajotavalla on ainoastaan merkitys. Se siis vaikuttaa käytännössä kaasun vasteeseen.

    Toisin sanoen, eco prolla saat kyllä auton kuluttamaan vaikka 2x enemmän kun sportilla jos vain haluat.
    Amen.

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Eco tila
    Ennemmin auto jossa Comfort->Normal->Sport->Sport+

    Sen ECOilun voi hoitaa itse kaasupolkimella. Tuota ECO-tilaa voi modata huonontamalla esim. ilmastoinnin toimintaa ja ottamalla moottorijarrutuksen pois. Kokemus osoittaa että modauksen jälkeen ecotilalla ajettaessa jäljelle jää muuten normaalitoiminnoilla käytettävä auto mutta arsyttävän laiskasti liikkuva. Pidän tuota ecotilaa oikeastaan humpuukina, jaksaa kiinnostaa sen verran että oppii sen idean, mutta siihen se jääkin.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Se nappi on ihan turha, eikä se nappi tai sen ajotilat tuo yhtään mitään säästöä polttoainekulutukseen - omalla ajotavalla on ainoastaan merkitys. Se siis vaikuttaa käytännössä kaasun vasteeseen.

    Toisin sanoen, eco prolla saat kyllä auton kuluttamaan vaikka 2x enemmän kun sportilla jos vain haluat.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by Stroop View Post
    Jos speksaat auton noin niin tulet löytämään budjettiisi sopivan auton. Promise. Älä tee kompromissia koska se tulee harmittamaan. Advice.
    Oon sitäkin miettinyt että uskaltaako kutosta käydä koeajamassa, koska sitten se on ainut vaihtoehto

    Tällä hetkellä noista laittamistani vaihtoehdoista mieleisin ois tämä:https://www.nettiauto.com/bmw/518/11216335

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Kyllä se kutoskone ois ehdoton valinta jos se mahtuis budjettiin, mutta....

    Se on yllättävän pitkä aika laittaa esim. 10kk joka kuukausi 500€ sivuun ja ajella polkupyörällä, kun vaihtoehtona ois ajaa jo neloskoneella. Autolla joka on jo maksettu ja on kokonaan oma.
    Jos speksaat auton noin niin tulet löytämään budjettiisi sopivan auton. Promise. Älä tee kompromissia koska se tulee harmittamaan. Advice.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Eco tila
    D ?
    Lähtee liikkeelle 2 ja pitää matalia kierroksia yllä.

    Nappi on silmänlumetta jolla luodaan mielikuvia ostajalle.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Mikä napin funktio on ?
    On riittänyt hyvin "sport" asento zoystikistä vasemmalle. Käyttää pienempiä vaihteita ja korkeampia kierroksia, kiihdyttelyssä pitää alempiin nopeuksiin pientä vaihdetta jne. Tätä ominaisuutta olen 10 vuoden aikana käyttänyt noin 10kertaa.
    Eco tila

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Tuossa listaa josta karsittu huonoimpia pois:
    Attached Files

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Hyvin pidetty yksilö, mutta ajotilanvalitsin puuttuu.
    Mikä napin funktio on ?
    On riittänyt hyvin "sport" asento zoystikistä vasemmalle. Käyttää pienempiä vaihteita ja korkeampia kierroksia, kiihdyttelyssä pitää alempiin nopeuksiin pientä vaihdetta jne. Tätä ominaisuutta olen 10 vuoden aikana käyttänyt noin 10kertaa.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by Stroop View Post
    No nyt. Sitten kun jätät F11 kokonaan pois niin valikoima vain suppenee ja ostaminen helpottuu. Jos valittavana on kovin laajasta skaalasta ostaminen on on vaikeampaa. Jonkin aikaa jaksaa ajella ympäriinsä katsomassa mutta kun kolmen vesiperän jälkeen tulee kotiin niin alkaa kylästymään koko hommaan, ja toteaa ettei nuo vehkeet olekaan sen mielikuvan arvoisia. Suosittelen speksaamaan auton tarkkaan ja sitten poimimaan niistä 1-2 vaihtoehdosta sen missä on vähiten ärsyttävyyksiä. Aikaisempien näkemyksiesi perusteella ainakin tuo 518d raakasti pois. Jos nyt yhtään luen mitä haet, niin autosi tulee olemaan 525d/530d ja tuo 525d:kin kutoskoneella eli korkeintaan 2011. Korimallina F10. Näissä on jo usein varustelutasokin melko valmis vaikka budjettimallejakin löytyy, mutta ovat sitten aivan eri vehkeitä kuin F11 pienillä koneilla. Voi kuullostaa jyrkältä mielipiteeltä, mutta sulla on tilanne jossa voit johonkin rajaan asti valita auton, tai ainakin jättää ostamatta. Ennen ostopäätöstä on hyvä ainakin käydä kokeilemassa ja katsomassa lähempää mistä on, eikä rakentaa suurelta osin mielikuvan varaan. Varsinkin noissa moottoreissa käy helposti niin että ajatus "menee se tuo kakslitranenkin" saattaa jatkossa aiheuttaa sen että joka kerta kun näkee sen kolmelitrasen niin tulee mieleen että " jaa, tuo se olis ollut." Kun kerran puhutaan siitä fiilispohjasta, niin on hyvä muistaa että ei niitä eri moottoreita ja varustelutasoja huvikseen tehdä.

    Tässä oma ehdotukseni joka voisi täyttää haaveen ilman suurempaa pettymystä ja katumisen pelkoa:

    - F10
    - takaveto
    - N57
    - sport/comfort penkit
    - proffanavi
    - hifisoitin

    Loput tarpeelliset ja tarpeettomat tulee jo melkovarmasti kylkiäisinä, mutta noilla takaat hyvän fiiliksen ja autokin näyttää ja tuntuu autolta, eikä ärsyttävyyksiä pitäisi paljoa jäädä. Jäljelle jää toki väri, kilsat, kunto ja muut muuttuvat tekijät joita on vaikeampi listata ettei mene ihan mahdottomaksi.

    Ylläoleva totta kai täysin subjektiivinen näkemys, mutta eihän oikeastaan muuta voi ollakaan. On tietenkin täysin oma asia mitä ja mihin tyytyy, mutta topicci ja kysymys on mielenkiintoinen, ja asenne kiva kun kysyt muilta suuntia ja näkemyksiä.
    Kyllä se kutoskone ois ehdoton valinta jos se mahtuis budjettiin, mutta....

    Se on yllättävän pitkä aika laittaa esim. 10kk joka kuukausi 500€ sivuun ja ajella polkupyörällä, kun vaihtoehtona ois ajaa jo neloskoneella. Autolla joka on jo maksettu ja on kokonaan oma.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Hyvin pidetty yksilö, mutta ajotilanvalitsin puuttuu.

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Juteltiin vaimon kanssa tuosta suppeasta valikoimasta ja päätettiin ottaa harkintaan myös F10

    Onko F10 ilman ilmajousia joka tapauksessa ja jos ei oteta huomioon sitä riskiä että ilmajouset menee rikki mitään etua sedanin hyväksi?
    No nyt. Sitten kun jätät F11 kokonaan pois niin valikoima vain suppenee ja ostaminen helpottuu. Jos valittavana on kovin laajasta skaalasta ostaminen on on vaikeampaa. Jonkin aikaa jaksaa ajella ympäriinsä katsomassa mutta kun kolmen vesiperän jälkeen tulee kotiin niin alkaa kylästymään koko hommaan, ja toteaa ettei nuo vehkeet olekaan sen mielikuvan arvoisia. Suosittelen speksaamaan auton tarkkaan ja sitten poimimaan niistä 1-2 vaihtoehdosta sen missä on vähiten ärsyttävyyksiä. Aikaisempien näkemyksiesi perusteella ainakin tuo 518d raakasti pois. Jos nyt yhtään luen mitä haet, niin autosi tulee olemaan 525d/530d ja tuo 525d:kin kutoskoneella eli korkeintaan 2011. Korimallina F10. Näissä on jo usein varustelutasokin melko valmis vaikka budjettimallejakin löytyy, mutta ovat sitten aivan eri vehkeitä kuin F11 pienillä koneilla. Voi kuullostaa jyrkältä mielipiteeltä, mutta sulla on tilanne jossa voit johonkin rajaan asti valita auton, tai ainakin jättää ostamatta. Ennen ostopäätöstä on hyvä ainakin käydä kokeilemassa ja katsomassa lähempää mistä on, eikä rakentaa suurelta osin mielikuvan varaan. Varsinkin noissa moottoreissa käy helposti niin että ajatus "menee se tuo kakslitranenkin" saattaa jatkossa aiheuttaa sen että joka kerta kun näkee sen kolmelitrasen niin tulee mieleen että " jaa, tuo se olis ollut." Kun kerran puhutaan siitä fiilispohjasta, niin on hyvä muistaa että ei niitä eri moottoreita ja varustelutasoja huvikseen tehdä.

    Tässä oma ehdotukseni joka voisi täyttää haaveen ilman suurempaa pettymystä ja katumisen pelkoa:

    - F10
    - takaveto
    - N57
    - sport/comfort penkit
    - proffanavi
    - hifisoitin

    Loput tarpeelliset ja tarpeettomat tulee jo melkovarmasti kylkiäisinä, mutta noilla takaat hyvän fiiliksen ja autokin näyttää ja tuntuu autolta, eikä ärsyttävyyksiä pitäisi paljoa jäädä. Jäljelle jää toki väri, kilsat, kunto ja muut muuttuvat tekijät joita on vaikeampi listata ettei mene ihan mahdottomaksi.

    Ylläoleva totta kai täysin subjektiivinen näkemys, mutta eihän oikeastaan muuta voi ollakaan. On tietenkin täysin oma asia mitä ja mihin tyytyy, mutta topicci ja kysymys on mielenkiintoinen, ja asenne kiva kun kysyt muilta suuntia ja näkemyksiä.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO
    .
    LCI malleissa taitaa olla vakiovaruste (ainakin Suomessa):
    Ajodynamiikkakytkin (sis. Comfort, Sport ja ECO PRO -ohjelmat)

    Sitten sport laatikon mukana on vielä lisäksi Sport+.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎