Ne kutoset on vaan niin kalliita että osto päivä siirtyisi 6kk-10kk
Tunnen ja tiedän itseni, en jaksa/malta odottaa noin kauan (sen lisäksi että odotan jo sitä ennen noin vuoden)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostOon sitäkin miettinyt että uskaltaako kutosta käydä koeajamassa, koska sitten se on ainut vaihtoehto
Tällä hetkellä noista laittamistani vaihtoehdoista mieleisin ois tämä:https://www.nettiauto.com/bmw/518/11216335
Tässä on nyt pakko ampua kovilla kun alkuperäinen idea meinaa hukkua jonnekin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rizzo View PostSe nappi on ihan turha, eikä se nappi tai sen ajotilat tuo yhtään mitään säästöä polttoainekulutukseen - omalla ajotavalla on ainoastaan merkitys. Se siis vaikuttaa käytännössä kaasun vasteeseen.
Toisin sanoen, eco prolla saat kyllä auton kuluttamaan vaikka 2x enemmän kun sportilla jos vain haluat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostEco tila
Sen ECOilun voi hoitaa itse kaasupolkimella. Tuota ECO-tilaa voi modata huonontamalla esim. ilmastoinnin toimintaa ja ottamalla moottorijarrutuksen pois. Kokemus osoittaa että modauksen jälkeen ecotilalla ajettaessa jäljelle jää muuten normaalitoiminnoilla käytettävä auto mutta arsyttävän laiskasti liikkuva. Pidän tuota ecotilaa oikeastaan humpuukina, jaksaa kiinnostaa sen verran että oppii sen idean, mutta siihen se jääkin.
Leave a comment:
-
-
Se nappi on ihan turha, eikä se nappi tai sen ajotilat tuo yhtään mitään säästöä polttoainekulutukseen - omalla ajotavalla on ainoastaan merkitys. Se siis vaikuttaa käytännössä kaasun vasteeseen.
Toisin sanoen, eco prolla saat kyllä auton kuluttamaan vaikka 2x enemmän kun sportilla jos vain haluat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stroop View PostJos speksaat auton noin niin tulet löytämään budjettiisi sopivan auton. Promise. Älä tee kompromissia koska se tulee harmittamaan. Advice.
Tällä hetkellä noista laittamistani vaihtoehdoista mieleisin ois tämä:https://www.nettiauto.com/bmw/518/11216335
Leave a comment:
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostKyllä se kutoskone ois ehdoton valinta jos se mahtuis budjettiin, mutta....
Se on yllättävän pitkä aika laittaa esim. 10kk joka kuukausi 500€ sivuun ja ajella polkupyörällä, kun vaihtoehtona ois ajaa jo neloskoneella. Autolla joka on jo maksettu ja on kokonaan oma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMikä napin funktio on ?
On riittänyt hyvin "sport" asento zoystikistä vasemmalle. Käyttää pienempiä vaihteita ja korkeampia kierroksia, kiihdyttelyssä pitää alempiin nopeuksiin pientä vaihdetta jne. Tätä ominaisuutta olen 10 vuoden aikana käyttänyt noin 10kertaa.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostHyvin pidetty yksilö, mutta ajotilanvalitsin puuttuu.
On riittänyt hyvin "sport" asento zoystikistä vasemmalle. Käyttää pienempiä vaihteita ja korkeampia kierroksia, kiihdyttelyssä pitää alempiin nopeuksiin pientä vaihdetta jne. Tätä ominaisuutta olen 10 vuoden aikana käyttänyt noin 10kertaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stroop View PostNo nyt. Sitten kun jätät F11 kokonaan pois niin valikoima vain suppenee ja ostaminen helpottuu. Jos valittavana on kovin laajasta skaalasta ostaminen on on vaikeampaa. Jonkin aikaa jaksaa ajella ympäriinsä katsomassa mutta kun kolmen vesiperän jälkeen tulee kotiin niin alkaa kylästymään koko hommaan, ja toteaa ettei nuo vehkeet olekaan sen mielikuvan arvoisia. Suosittelen speksaamaan auton tarkkaan ja sitten poimimaan niistä 1-2 vaihtoehdosta sen missä on vähiten ärsyttävyyksiä. Aikaisempien näkemyksiesi perusteella ainakin tuo 518d raakasti pois. Jos nyt yhtään luen mitä haet, niin autosi tulee olemaan 525d/530d ja tuo 525d:kin kutoskoneella eli korkeintaan 2011. Korimallina F10. Näissä on jo usein varustelutasokin melko valmis vaikka budjettimallejakin löytyy, mutta ovat sitten aivan eri vehkeitä kuin F11 pienillä koneilla. Voi kuullostaa jyrkältä mielipiteeltä, mutta sulla on tilanne jossa voit johonkin rajaan asti valita auton, tai ainakin jättää ostamatta. Ennen ostopäätöstä on hyvä ainakin käydä kokeilemassa ja katsomassa lähempää mistä on, eikä rakentaa suurelta osin mielikuvan varaan. Varsinkin noissa moottoreissa käy helposti niin että ajatus "menee se tuo kakslitranenkin" saattaa jatkossa aiheuttaa sen että joka kerta kun näkee sen kolmelitrasen niin tulee mieleen että " jaa, tuo se olis ollut." Kun kerran puhutaan siitä fiilispohjasta, niin on hyvä muistaa että ei niitä eri moottoreita ja varustelutasoja huvikseen tehdä.
Tässä oma ehdotukseni joka voisi täyttää haaveen ilman suurempaa pettymystä ja katumisen pelkoa:
- F10
- takaveto
- N57
- sport/comfort penkit
- proffanavi
- hifisoitin
Loput tarpeelliset ja tarpeettomat tulee jo melkovarmasti kylkiäisinä, mutta noilla takaat hyvän fiiliksen ja autokin näyttää ja tuntuu autolta, eikä ärsyttävyyksiä pitäisi paljoa jäädä. Jäljelle jää toki väri, kilsat, kunto ja muut muuttuvat tekijät joita on vaikeampi listata ettei mene ihan mahdottomaksi.
Ylläoleva totta kai täysin subjektiivinen näkemys, mutta eihän oikeastaan muuta voi ollakaan. On tietenkin täysin oma asia mitä ja mihin tyytyy, mutta topicci ja kysymys on mielenkiintoinen, ja asenne kiva kun kysyt muilta suuntia ja näkemyksiä.
Se on yllättävän pitkä aika laittaa esim. 10kk joka kuukausi 500€ sivuun ja ajella polkupyörällä, kun vaihtoehtona ois ajaa jo neloskoneella. Autolla joka on jo maksettu ja on kokonaan oma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by brainsurgery View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostJuteltiin vaimon kanssa tuosta suppeasta valikoimasta ja päätettiin ottaa harkintaan myös F10
Onko F10 ilman ilmajousia joka tapauksessa ja jos ei oteta huomioon sitä riskiä että ilmajouset menee rikki mitään etua sedanin hyväksi?
Tässä oma ehdotukseni joka voisi täyttää haaveen ilman suurempaa pettymystä ja katumisen pelkoa:
- F10
- takaveto
- N57
- sport/comfort penkit
- proffanavi
- hifisoitin
Loput tarpeelliset ja tarpeettomat tulee jo melkovarmasti kylkiäisinä, mutta noilla takaat hyvän fiiliksen ja autokin näyttää ja tuntuu autolta, eikä ärsyttävyyksiä pitäisi paljoa jäädä. Jäljelle jää toki väri, kilsat, kunto ja muut muuttuvat tekijät joita on vaikeampi listata ettei mene ihan mahdottomaksi.
Ylläoleva totta kai täysin subjektiivinen näkemys, mutta eihän oikeastaan muuta voi ollakaan. On tietenkin täysin oma asia mitä ja mihin tyytyy, mutta topicci ja kysymys on mielenkiintoinen, ja asenne kiva kun kysyt muilta suuntia ja näkemyksiä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: