Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
Unohtaisin kyllä 550 mallin, 530d löytyy jo bemarimaista munaa eli se kutosen murina, sitä kait tässä haetaan.
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View Post
Niinkuin jo aikaisemmin totesin, autoa en tarvitse mutta BMW:n tarvitsen
En enää tiedä mihin aloin vastata ..... noh, sillä niin väliä, autoilu on itselle enempi fiilislaji, olen ollut miltei koko elämäni siten etuoikeutettu että en ole tarvinnut autoa työmatkaan ( yksi 30 kk. oli 33 km. työmatka ja siitäkin n.15-20% suoritin polkupyörällä).
Leave a comment:
-
-
95% huviajoa 20d :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostMeidän korkeuksilla ei ole lunta ollut viiteen vuoteen 10 senttiä maassa. Ajamassasi autossa on kyllä ollut vikaa kun meillä ainakin tulee vaivatta perässä molemmilla 20d koneilla 1600kg asuntovaunu. 6 kone on hieno mutta yhtään järkisyytä en löydä miksi se pitäisi arkikulkineessa olla. Ja edelleen, neliveto vie sen vähänkin bemari fiiliksen mikä näissä tuoreemmissa enää on. Takavedoilla olen ajanut kohta miljoona km eikä ole koskaan tarvinnut työntää tai vetää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostJo valmiiksi heikolla jakopäällä toteutetusta moottorista en ehkä ensimmäisenä lähtisi hakemaan lisätehoja ulos...ainakaan vanhemmasta enemmän ajetusta.
Tuohon itse kulutukseen niin kovin tarkkoja mittauksia ei ole tehty mutta f11 n47 automaatti takaveto menee vähemmällä kun talouden toinen E91 m47 moottorilla ja 6pykäläisellä manuaalilla. Tosin pitkässä juoksussa mahdollinen jakopään laitto saattaa tehdä tilanteessa kustannuksien puolesta tasapelin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jiihaa View PostKetjun aloittajalla hyvä asenne toteuttaa haaveensa. Elämä on varsin lyhyt ja näitä autokauppoja tehdään tunteella tai järjellä. Tuo kutoskoneen olemassaolo autohankinnassa korostuu, jos aikaisemmin jo kokemusta kyseisestä moottorityypistä. Itsellä F10 hankkiessa rahat loppui kesken ja oli tyytyminen neloskoneeseen, kun piti saada m-sport paketilla. Uusin autohankinta suuntautuikin sitten taas kutoskoneisten suuntaan ja pitkän kyttäämisen jälkeen päähän kieroutunut päähänpinttymä, että pitää löytää 640xd m-sport GC imola rot värisenä, joita aika vähän Saksan markkinoillakin. Järki kuitenkin vielä heräsi ja koeajossa oli 530e, mutta, mutta, sitten tunne voitti ja nyt on kyseinen lintta pihassa. Periaatteella kerran täällä vain eletään, sillä koskaan ei tiedä, koska verisuoni katkee päästä tai korona iskee ja henki lähtee..
Niinkuin jo aikaisemmin totesin, autoa en tarvitse mutta BMW:n tarvitsen
Leave a comment:
-
-
Ketjun aloittajalla hyvä asenne toteuttaa haaveensa. Elämä on varsin lyhyt ja näitä autokauppoja tehdään tunteella tai järjellä. Tuo kutoskoneen olemassaolo autohankinnassa korostuu, jos aikaisemmin jo kokemusta kyseisestä moottorityypistä. Itsellä F10 hankkiessa rahat loppui kesken ja oli tyytyminen neloskoneeseen, kun piti saada m-sport paketilla. Uusin autohankinta suuntautuikin sitten taas kutoskoneisten suuntaan ja pitkän kyttäämisen jälkeen päähän kieroutunut päähänpinttymä, että pitää löytää 640xd m-sport GC imola rot värisenä, joita aika vähän Saksan markkinoillakin. Järki kuitenkin vielä heräsi ja koeajossa oli 530e, mutta, mutta, sitten tunne voitti ja nyt on kyseinen lintta pihassa. Periaatteella kerran täällä vain eletään, sillä koskaan ei tiedä, koska verisuoni katkee päästä tai korona iskee ja henki lähtee..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostMillaisia lukemia 520dA:sta on immeiset ottaneet ja miten on vaikuttanut jo pieneen kulutukseen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostMeidän korkeuksilla ei ole lunta ollut viiteen vuoteen 10 senttiä maassa. Ajamassasi autossa on kyllä ollut vikaa kun meillä ainakin tulee vaivatta perässä molemmilla 20d koneilla 1600kg asuntovaunu. 6 kone on hieno mutta yhtään järkisyytä en löydä miksi se pitäisi arkikulkineessa olla. Ja edelleen, neliveto vie sen vähänkin bemari fiiliksen mikä näissä tuoreemmissa enää on. Takavedoilla olen ajanut kohta miljoona km eikä ole koskaan tarvinnut työntää tai vetää
Näitä sporttisia ovat valmistaneet ennenkin.
Ajamisen iloa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post20d vs 30dx ei kyse ole revittelystä tai kaasun pohjassa pitämisestä. Minä pärjäisin työmatkaliikenteessä vaikka 10d moottorilla ja 35hv/80nm teholla, suuresti tätä enempää ei 30d käytetä päivittäisajossa. Ajelen melko rauhallisesti enkä paljon kiihdyttele kaasu pohjassa mutta se kuinka vaivatonta 30d liikkuminen on vrt 20d kun kyydissä on 3-5 henkilöä tai maassa lunta 10cm kuinka neliveto selvittää sen. Neliveto risteyksistä lähdöissä talvella on vaivatonta ja varmaa, takavedolla suunnitelman saa hioa loppuun ja silti jännittää. Matalaviritteinen 30d on aivan eri moottori kuin ylävireinen 20d, osakaasullakin. 20d hierovilla penkeillä ei etene lumessa yhtään vakaammin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostPalamaan syttymisen pystyy aika monessa tilanteessa estämään kun ajoissa (lue heti pihaan ajaessa) anappaa egr pois käytöstä.
Ja mitä tulee kaasun painamiseen niin eipä ole juurikaan harmittanut. Molemmat autot ovat ohjelmoituja, äffässä bmw oma power kit ja E91 on aj tech softa. Molemmat kulkee siten että millään suomen tiellä ei pysty kaasupoljinta kauaa pitämään pohjassa kun kortti (jolla teen perheen elannon) on hyllyllä. Mielipide olisi ollut kovasti eri parikymppisenä kylänkierto rassia ostaessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostPalamaan syttymisen pystyy aika monessa tilanteessa estämään kun ajoissa (lue heti pihaan ajaessa) anappaa egr pois käytöstä.
Ja mitä tulee kaasun painamiseen niin eipä ole juurikaan harmittanut. Molemmat autot ovat ohjelmoituja, äffässä bmw oma power kit ja E91 on aj tech softa. Molemmat kulkee siten että millään suomen tiellä ei pysty kaasupoljinta kauaa pitämään pohjassa kun kortti (jolla teen perheen elannon) on hyllyllä. Mielipide olisi ollut kovasti eri parikymppisenä kylänkierto rassia ostaessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostN moottrisessa 47 sarjassa saa varautua jakopään laittoon, 6 mukisessa myös alakerran laakerointiin. Minun vinkkini aloittelijan budjetille on hankkia hyvillä varusteilla oleva järkevästi ajettu 520d mistä löytyy liikkeen kuitti jakopään laitosta /tehdasuudesta moottorista. Näitäkin on markkinoilla kyllä kun ymmärsin että ei niin päivän päälle ole koska sen hankkisi. Tommosta 250-300tkm ajettua aitoa m sporttia vois koittaa alkaa tarjoamaan 10-12ke budjetilla. Ja mitä tulee moottorin ääneen niin täytyy kyllä sanoa että eipä tuo häiritse millään tavalla. Eipä juuri kuulu muutakuin tyhjäkäynnillä mitä tulee välttää oli moottori kumpi hyvänsä.
Mut joku hinnat alkaen malli, edellisen edellisen omistaja vaihtanut itse ketjun vai oliko vain kiristimen niin en ostaisi kyllä kovin helposti. Kaikkiin näihin vikoja tulee, jopa bensakoneellisiinkin (kyllä moottoreita menee niistäkin). Pääasia kun auto on myös ostokiiman jälkeen mieluinen niin sen korjaaminen ja rahansyytäminen ei tunnu niin vastenmieliseltä. Itse taasen olisin ollut ehkä valmis satsaamaan sen m550d hankintaan siinämielessä että a) siinä on aitoa harrasteauton potentiaalia b) pitää jatkossa arvonsa paremmin kun kansanmallit. Kuitenkin järki tuli peliin niin säästyi aika paljon rahaa. 2 edellistä auton vaihtoa on tyydytty varusteltuun pikkukoneiseen, eikä oikeastaan juurikaan harmita.
Se ostohetki ei määräänny sille milloin on rahat kasassa, vaan sillä milloin sopiva yksilö löytyy mihin rahat riittää. Siksi olette VALTAVAN tärkeässä roolissa. Kun rupean ihan aikuisten oikeasti autoista tarjoamaan rahaa olen ( toivottavasti ) jo hyvin kartalla mitä remontteja autoon on pitänyt tehdä, mitä siitä pitää ennen ostoa tarkistaa ja mitä varusteita autossa tulee olla.
Lisäksi on tiedossa millaisen autosta haluan ja mitä muutokset maksaa esim. kuinka paljon alut maksavat jos alla jotkut kauheat kiekot.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKyllä ne taitaa nykyään syttyä palamaan useammin kuin katkaisemaan ketjunsa.
Ja mitä tulee kaasun painamiseen niin eipä ole juurikaan harmittanut. Molemmat autot ovat ohjelmoituja, äffässä bmw oma power kit ja E91 on aj tech softa. Molemmat kulkee siten että millään suomen tiellä ei pysty kaasupoljinta kauaa pitämään pohjassa kun kortti (jolla teen perheen elannon) on hyllyllä. Mielipide olisi ollut kovasti eri parikymppisenä kylänkierto rassia ostaessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKyllä ne taitaa nykyään syttyä palamaan useammin kuin katkaisemaan ketjunsa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: