Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ritariässä
    replied
    Unohtaisin kyllä 550 mallin, 530d löytyy jo bemarimaista munaa eli se kutosen murina, sitä kait tässä haetaan.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post

    Niinkuin jo aikaisemmin totesin, autoa en tarvitse mutta BMW:n tarvitsen
    Taisin olla vähän samassa veneessä 2 vuotta sitten ...... työmatkani on 2 km. ja teen sen 99% polkupyörällä joten en itsekään välttämättä tarvitsisi autoa. Alan olla miltei 10 vuoden auton vaihtovälillä siinä iässä että en enää montaa autoa osta, enkä ainakaan niitä joissa peppu laahaa maata. Toinen josta olen aina näin hyvästä pohjaväännöstä pitävänä haaveillut on bemmin suora kutonen ..... ja nyt se on alla. Ja kyllä tuo kutonen nostaa sitä ajamisen iloa etenkin jos laite on nelari. Takatuuppariin se nelonen on kenties ’riittävä’.

    En enää tiedä mihin aloin vastata ..... noh, sillä niin väliä, autoilu on itselle enempi fiilislaji, olen ollut miltei koko elämäni siten etuoikeutettu että en ole tarvinnut autoa työmatkaan ( yksi 30 kk. oli 33 km. työmatka ja siitäkin n.15-20% suoritin polkupyörällä ).

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    95% huviajoa 20d :think

    Leave a comment:


  • 0200227
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Meidän korkeuksilla ei ole lunta ollut viiteen vuoteen 10 senttiä maassa. Ajamassasi autossa on kyllä ollut vikaa kun meillä ainakin tulee vaivatta perässä molemmilla 20d koneilla 1600kg asuntovaunu. 6 kone on hieno mutta yhtään järkisyytä en löydä miksi se pitäisi arkikulkineessa olla. Ja edelleen, neliveto vie sen vähänkin bemari fiiliksen mikä näissä tuoreemmissa enää on. Takavedoilla olen ajanut kohta miljoona km eikä ole koskaan tarvinnut työntää tai vetää
    Meilläpäin on ollut luntakin, mutta ei ole tarvinnut työnnellä eikä vedellä takatuupparia täälläkään.... Hyvin on päässyt kulkemaan noin 15 vuotta. Järkisyyt ei varmaan rajoitu sylinterimäärään...😎😎

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Jo valmiiksi heikolla jakopäällä toteutetusta moottorista en ehkä ensimmäisenä lähtisi hakemaan lisätehoja ulos...ainakaan vanhemmasta enemmän ajetusta.
    Aika maltillinen kannattaa olla tehonlisäyksen kanssa. Itselläni on n47 koneessa tuo bemarin oma softaus eli sellainen että tehot ovat otteessa myös ja lisäys aika mieto. Softan lisäksi tulee mm. Isompi cooleri.

    Tuohon itse kulutukseen niin kovin tarkkoja mittauksia ei ole tehty mutta f11 n47 automaatti takaveto menee vähemmällä kun talouden toinen E91 m47 moottorilla ja 6pykäläisellä manuaalilla. Tosin pitkässä juoksussa mahdollinen jakopään laitto saattaa tehdä tilanteessa kustannuksien puolesta tasapelin.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by jiihaa View Post
    Ketjun aloittajalla hyvä asenne toteuttaa haaveensa. Elämä on varsin lyhyt ja näitä autokauppoja tehdään tunteella tai järjellä. Tuo kutoskoneen olemassaolo autohankinnassa korostuu, jos aikaisemmin jo kokemusta kyseisestä moottorityypistä. Itsellä F10 hankkiessa rahat loppui kesken ja oli tyytyminen neloskoneeseen, kun piti saada m-sport paketilla. Uusin autohankinta suuntautuikin sitten taas kutoskoneisten suuntaan ja pitkän kyttäämisen jälkeen päähän kieroutunut päähänpinttymä, että pitää löytää 640xd m-sport GC imola rot värisenä, joita aika vähän Saksan markkinoillakin. Järki kuitenkin vielä heräsi ja koeajossa oli 530e, mutta, mutta, sitten tunne voitti ja nyt on kyseinen lintta pihassa. Periaatteella kerran täällä vain eletään, sillä koskaan ei tiedä, koska verisuoni katkee päästä tai korona iskee ja henki lähtee..
    Juu askel kerrallaan kohti 550d:tä oon menossa ja lähes heti pääsisin jo hyppäämään pyörästä E-Sarjaan, mutta tuo 10 vuotta vanha F11 on nyt jo realistisestikin alle vuoden päästä ostettuna vaikka en tyytyisi hinnat alkaen malliin.

    Niinkuin jo aikaisemmin totesin, autoa en tarvitse mutta BMW:n tarvitsen

    Leave a comment:


  • jiihaa
    replied
    Ketjun aloittajalla hyvä asenne toteuttaa haaveensa. Elämä on varsin lyhyt ja näitä autokauppoja tehdään tunteella tai järjellä. Tuo kutoskoneen olemassaolo autohankinnassa korostuu, jos aikaisemmin jo kokemusta kyseisestä moottorityypistä. Itsellä F10 hankkiessa rahat loppui kesken ja oli tyytyminen neloskoneeseen, kun piti saada m-sport paketilla. Uusin autohankinta suuntautuikin sitten taas kutoskoneisten suuntaan ja pitkän kyttäämisen jälkeen päähän kieroutunut päähänpinttymä, että pitää löytää 640xd m-sport GC imola rot värisenä, joita aika vähän Saksan markkinoillakin. Järki kuitenkin vielä heräsi ja koeajossa oli 530e, mutta, mutta, sitten tunne voitti ja nyt on kyseinen lintta pihassa. Periaatteella kerran täällä vain eletään, sillä koskaan ei tiedä, koska verisuoni katkee päästä tai korona iskee ja henki lähtee..

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Millaisia lukemia 520dA:sta on immeiset ottaneet ja miten on vaikuttanut jo pieneen kulutukseen?
    Jo valmiiksi heikolla jakopäällä toteutetusta moottorista en ehkä ensimmäisenä lähtisi hakemaan lisätehoja ulos...ainakaan vanhemmasta enemmän ajetusta.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Meidän korkeuksilla ei ole lunta ollut viiteen vuoteen 10 senttiä maassa. Ajamassasi autossa on kyllä ollut vikaa kun meillä ainakin tulee vaivatta perässä molemmilla 20d koneilla 1600kg asuntovaunu. 6 kone on hieno mutta yhtään järkisyytä en löydä miksi se pitäisi arkikulkineessa olla. Ja edelleen, neliveto vie sen vähänkin bemari fiiliksen mikä näissä tuoreemmissa enää on. Takavedoilla olen ajanut kohta miljoona km eikä ole koskaan tarvinnut työntää tai vetää
    20d ja muut 4syl moottorit ei ole ensimmäinen bmw hutilyönti.
    Näitä sporttisia ovat valmistaneet ennenkin.


    Ajamisen iloa.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    20d vs 30dx ei kyse ole revittelystä tai kaasun pohjassa pitämisestä. Minä pärjäisin työmatkaliikenteessä vaikka 10d moottorilla ja 35hv/80nm teholla, suuresti tätä enempää ei 30d käytetä päivittäisajossa. Ajelen melko rauhallisesti enkä paljon kiihdyttele kaasu pohjassa mutta se kuinka vaivatonta 30d liikkuminen on vrt 20d kun kyydissä on 3-5 henkilöä tai maassa lunta 10cm kuinka neliveto selvittää sen. Neliveto risteyksistä lähdöissä talvella on vaivatonta ja varmaa, takavedolla suunnitelman saa hioa loppuun ja silti jännittää. Matalaviritteinen 30d on aivan eri moottori kuin ylävireinen 20d, osakaasullakin. 20d hierovilla penkeillä ei etene lumessa yhtään vakaammin.
    Meidän korkeuksilla ei ole lunta ollut viiteen vuoteen 10 senttiä maassa. Ajamassasi autossa on kyllä ollut vikaa kun meillä ainakin tulee vaivatta perässä molemmilla 20d koneilla 1600kg asuntovaunu. 6 kone on hieno mutta yhtään järkisyytä en löydä miksi se pitäisi arkikulkineessa olla. Ja edelleen, neliveto vie sen vähänkin bemari fiiliksen mikä näissä tuoreemmissa enää on. Takavedoilla olen ajanut kohta miljoona km eikä ole koskaan tarvinnut työntää tai vetää

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Palamaan syttymisen pystyy aika monessa tilanteessa estämään kun ajoissa (lue heti pihaan ajaessa) anappaa egr pois käytöstä.
    Ja mitä tulee kaasun painamiseen niin eipä ole juurikaan harmittanut. Molemmat autot ovat ohjelmoituja, äffässä bmw oma power kit ja E91 on aj tech softa. Molemmat kulkee siten että millään suomen tiellä ei pysty kaasupoljinta kauaa pitämään pohjassa kun kortti (jolla teen perheen elannon) on hyllyllä. Mielipide olisi ollut kovasti eri parikymppisenä kylänkierto rassia ostaessa.
    20d vs 30dx ei kyse ole revittelystä tai kaasun pohjassa pitämisestä. Minä pärjäisin työmatkaliikenteessä vaikka 10d moottorilla ja 35hv/80nm teholla, suuresti tätä enempää ei 30d käytetä päivittäisajossa. Ajelen melko rauhallisesti enkä paljon kiihdyttele kaasu pohjassa mutta se kuinka vaivatonta 30d liikkuminen on vrt 20d kun kyydissä on 3-5 henkilöä tai maassa lunta 10cm kuinka neliveto selvittää sen. Neliveto risteyksistä lähdöissä talvella on vaivatonta ja varmaa, takavedolla suunnitelman saa hioa loppuun ja silti jännittää. Matalaviritteinen 30d on aivan eri moottori kuin ylävireinen 20d, osakaasullakin. 20d hierovilla penkeillä ei etene lumessa yhtään vakaammin.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Palamaan syttymisen pystyy aika monessa tilanteessa estämään kun ajoissa (lue heti pihaan ajaessa) anappaa egr pois käytöstä.
    Ja mitä tulee kaasun painamiseen niin eipä ole juurikaan harmittanut. Molemmat autot ovat ohjelmoituja, äffässä bmw oma power kit ja E91 on aj tech softa. Molemmat kulkee siten että millään suomen tiellä ei pysty kaasupoljinta kauaa pitämään pohjassa kun kortti (jolla teen perheen elannon) on hyllyllä. Mielipide olisi ollut kovasti eri parikymppisenä kylänkierto rassia ostaessa.
    Millaisia lukemia 520dA:sta on immeiset ottaneet ja miten on vaikuttanut jo pieneen kulutukseen?

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by joko View Post
    N moottrisessa 47 sarjassa saa varautua jakopään laittoon, 6 mukisessa myös alakerran laakerointiin. Minun vinkkini aloittelijan budjetille on hankkia hyvillä varusteilla oleva järkevästi ajettu 520d mistä löytyy liikkeen kuitti jakopään laitosta /tehdasuudesta moottorista. Näitäkin on markkinoilla kyllä kun ymmärsin että ei niin päivän päälle ole koska sen hankkisi. Tommosta 250-300tkm ajettua aitoa m sporttia vois koittaa alkaa tarjoamaan 10-12ke budjetilla. Ja mitä tulee moottorin ääneen niin täytyy kyllä sanoa että eipä tuo häiritse millään tavalla. Eipä juuri kuulu muutakuin tyhjäkäynnillä mitä tulee välttää oli moottori kumpi hyvänsä.
    Mut joku hinnat alkaen malli, edellisen edellisen omistaja vaihtanut itse ketjun vai oliko vain kiristimen niin en ostaisi kyllä kovin helposti. Kaikkiin näihin vikoja tulee, jopa bensakoneellisiinkin (kyllä moottoreita menee niistäkin). Pääasia kun auto on myös ostokiiman jälkeen mieluinen niin sen korjaaminen ja rahansyytäminen ei tunnu niin vastenmieliseltä. Itse taasen olisin ollut ehkä valmis satsaamaan sen m550d hankintaan siinämielessä että a) siinä on aitoa harrasteauton potentiaalia b) pitää jatkossa arvonsa paremmin kun kansanmallit. Kuitenkin järki tuli peliin niin säästyi aika paljon rahaa. 2 edellistä auton vaihtoa on tyydytty varusteltuun pikkukoneiseen, eikä oikeastaan juurikaan harmita.
    Hyvinkin pitkälti samaa mieltä!!!

    Se ostohetki ei määräänny sille milloin on rahat kasassa, vaan sillä milloin sopiva yksilö löytyy mihin rahat riittää. Siksi olette VALTAVAN tärkeässä roolissa. Kun rupean ihan aikuisten oikeasti autoista tarjoamaan rahaa olen ( toivottavasti ) jo hyvin kartalla mitä remontteja autoon on pitänyt tehdä, mitä siitä pitää ennen ostoa tarkistaa ja mitä varusteita autossa tulee olla.

    Lisäksi on tiedossa millaisen autosta haluan ja mitä muutokset maksaa esim. kuinka paljon alut maksavat jos alla jotkut kauheat kiekot.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kyllä ne taitaa nykyään syttyä palamaan useammin kuin katkaisemaan ketjunsa.
    Palamaan syttymisen pystyy aika monessa tilanteessa estämään kun ajoissa (lue heti pihaan ajaessa) anappaa egr pois käytöstä.
    Ja mitä tulee kaasun painamiseen niin eipä ole juurikaan harmittanut. Molemmat autot ovat ohjelmoituja, äffässä bmw oma power kit ja E91 on aj tech softa. Molemmat kulkee siten että millään suomen tiellä ei pysty kaasupoljinta kauaa pitämään pohjassa kun kortti (jolla teen perheen elannon) on hyllyllä. Mielipide olisi ollut kovasti eri parikymppisenä kylänkierto rassia ostaessa.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kyllä ne taitaa nykyään syttyä palamaan useammin kuin katkaisemaan ketjunsa.
    Mutta tuohon on sentään kampanja menossa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎