memebuy23buy

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No se nyt riippuu sitten ihan mitä autolta haluaa. Jos varusteet ei merkitse mitään niin sitten voi hyvin ostaa sen karvalakin ihan suomestakin.

    Mutta jos varusteita haluaa niin sitten kannattaa suosiolla siirtaa katseet saksan puoleen.

    Ja ei nyt pelkästään merkkiliikkeitä kannata tuijotella. Mobilessakin ihan hyvä tuo tähtijärjestelmä on kauppiaiden arvioinnissa...ja kun katselee liikkeiden autokantaa muutenkin niin saa hyvän yleiskuvan liikkeestä.

    Jos Ruotsista meinaa niin sitten suosiolla katseet Tukholman pohjoispuolelle. Etelämpänä ja Tukholmassa nimittäin suolataan niin turkasesti että sillä varmasti on vaikutusta alustaan ja ruosteeseen.
    En tällä budjetilla kyllä varmaankaan lähde Saksaan, Ruotsi on vielä vaihtoehtona. Kaikkein paras vaihtoehto olisi löytää jonkun itse Saksasta tuoma, joka on vaihtamassa uudenpaan.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Juu ei tällä budjetilla kannata varmasti lähteä Ruotsia edemmäs ja hintataso taitaa jättää Ruotsinkin pois vaihtoehdoista.
    No se nyt riippuu sitten ihan mitä autolta haluaa. Jos varusteet ei merkitse mitään niin sitten voi hyvin ostaa sen karvalakin ihan suomestakin.

    Mutta jos varusteita haluaa niin sitten kannattaa suosiolla siirtaa katseet saksan puoleen.

    Ja ei nyt pelkästään merkkiliikkeitä kannata tuijotella. Mobilessakin ihan hyvä tuo tähtijärjestelmä on kauppiaiden arvioinnissa...ja kun katselee liikkeiden autokantaa muutenkin niin saa hyvän yleiskuvan liikkeestä.

    Jos Ruotsista meinaa niin sitten suosiolla katseet Tukholman pohjoispuolelle. Etelämpänä ja Tukholmassa nimittäin suolataan niin turkasesti että sillä varmasti on vaikutusta alustaan ja ruosteeseen.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Näistä penkeistä vielä. Kaikkia istuneena suurin synti on ainakin näin 100kg luokassa liian pehmeät toppaukset. Alkaa kannikka puutumaan pidemmällä suoritteella. E61 oli kovemmat penkit, eikä niissä takapuoli puuttuunut. Lättänöiden ongelma on liian lyhyt istuinosa, eikä sitä voi säätää. 180cm pitkälle reisituki jää siis vajaaksi, joka edesauttaa puutumista entisestään. Eli jos pitkät koivet niin comfort tai sport. Nurkka pyörittelyssä varmasti pärjää lättänöilläkin.

    Mutta ehkä sopivan auton spekulointi on vielä turhaa, kun kerran kaupoille mennään vasta ensi vuonna.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Taitaa vähän harvassa olla jo näin vanhat BMW-liikkeissä nykyään...

    Halvin f11 BMW-liikkessä näkyy olevan 10.540€. 2011vm 183tkm ajettu manuaali.


    Jos BMW-liikkeestä haluaa niin kyllä 15t€ on laitettava sitten alkaa valinnan varaa jo hieman löytyvän. Tosin vuosimallit menee sitten jo sinne 2013. Mikä varmaan on se merkkiliikkeiden keskimääräinen raja nykyään...7 vuotta.

    Verot on jossain 2800€ tietämissä alkupään malleissa.

    Edit...hupsis tulipas vanhaan viestiin vastattua...Hölmösti joskus aukeaa nämä ketjut...
    Juu ei tällä budjetilla kannata varmasti lähteä Ruotsia edemmäs ja hintataso taitaa jättää Ruotsinkin pois vaihtoehdoista.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by jiihaa View Post
    Keskustelua seuranneena suosittelisin suoraan katsomaan M-sport paketilla, jos on valinnanvaraa(tarjonta kylläkin pienempi ja kovemmat pyynnit). Siinä saa sitten jo samalla sporttisemman ulkonäön, hyvät penkit comfort,eco ja sport valinnat yms. Hankinnan jälkeen kuitenkin todennäköisesti tekee mieli m-sportata koppa jälkeenpäin eikä sekään ole ilmaista puuhaa. Omakohtaisesti tein valinnan taannoin, jolloin valinta oli kylläkin F10 520 da m-sport, nyt menty 150.000, säännöllisin huolloin, isompana jarrut vasta tehty, keskikulutus koko ajalta 6,1l/100, alla kesät , talvet 20 pyörät.
    Ihan jees kulutukset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by jiihaa View Post
    Keskustelua seuranneena suosittelisin suoraan katsomaan M-sport paketilla, jos on valinnanvaraa(tarjonta kylläkin pienempi ja kovemmat pyynnit). Siinä saa sitten jo samalla sporttisemman ulkonäön, hyvät penkit comfort,eco ja sport valinnat yms. Hankinnan jälkeen kuitenkin todennäköisesti tekee mieli m-sportata koppa jälkeenpäin eikä sekään ole ilmaista puuhaa. Omakohtaisesti tein valinnan taannoin, jolloin valinta oli kylläkin F10 520 da m-sport, nyt menty 150.000, säännöllisin huolloin, isompana jarrut vasta tehty, keskikulutus koko ajalta 6,1l/100, alla kesät , talvet 20 pyörät.
    Aika harvassa nuo M-Sportit suomessa ja ei niitä löydy yhtään ellei ole valmis laittamaan useampaa tuhatta enemmän. Tottakai aito M-Sport kiinnostaa

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Tänään rullailin lättänöillä lähes 500km, istumisen vaiva. Omalle istuma lihaksistolle parhaat penkit. Olen ehkä ainoa foorumilainen joka vaihtaisi ostamaansa autoon sporttien ja comforttien tilalle lättänät
    Juu ei jäänyt huono maku koeajo auton penkeistä.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Keneltä tai mistä vois kysellä kokemuksia sellaisesta että lähtisi tuollaisella 10000€ budjetilla ostamaan autoa Saksasta BMW liikkeestä. Ei noissa 520dA nuo verot niin hirveen kauheat olisi, niihinhän on rekisteröinnin jälkeen 3kk maksuaikaa. ( saako autolla ajaa tuon 3kk aikana suomessa vapaasti? )

    Tosiaan jos katsois täydellä huoltohistorialla BMW liikkeestä auton ja kävisi sitten itse hakemassa niin jäis auton ja verojen lisäksi maksettavaa rekisteröinnistä ja sitten jollekkin firmalle maksaisi paperitöistä saksalaisen BMW:n kanssa korvauksen.

    Sorry jos oli sekava postaus, niin on kirjoittajakin
    Taitaa vähän harvassa olla jo näin vanhat BMW-liikkeissä nykyään...

    Halvin f11 BMW-liikkessä näkyy olevan 10.540€. 2011vm 183tkm ajettu manuaali.


    Jos BMW-liikkeestä haluaa niin kyllä 15t€ on laitettava sitten alkaa valinnan varaa jo hieman löytyvän. Tosin vuosimallit menee sitten jo sinne 2013. Mikä varmaan on se merkkiliikkeiden keskimääräinen raja nykyään...7 vuotta.

    Verot on jossain 2800€ tietämissä alkupään malleissa.

    Edit...hupsis tulipas vanhaan viestiin vastattua...Hölmösti joskus aukeaa nämä ketjut...
    Last edited by TheRipper; 13-07-2020, 15:29.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kunnoitettava lukema. Itselläni tuli kuukausi takaperin 950 km yhteen päivään F11 sporttipenkeillä ja mielestäni mukavaa, mutta aavistuksen kovempaa ja kuppimaisempaa tuntumaa tarjosivat kuin comfortit. Lyhyemmille taipaleille kelpaisi kumpaisetkin - toki comforteissa enemmän säätömahdollisuuksia kunkin ruodon mittojen mukaan.
    Tänään rullailin lättänöillä lähes 500km, istumisen vaiva. Omalle istuma lihaksistolle parhaat penkit. Olen ehkä ainoa foorumilainen joka vaihtaisi ostamaansa autoon sporttien ja comforttien tilalle lättänät

    Leave a comment:


  • jiihaa
    replied
    Keskustelua seuranneena suosittelisin suoraan katsomaan M-sport paketilla, jos on valinnanvaraa(tarjonta kylläkin pienempi ja kovemmat pyynnit). Siinä saa sitten jo samalla sporttisemman ulkonäön, hyvät penkit comfort,eco ja sport valinnat yms. Hankinnan jälkeen kuitenkin todennäköisesti tekee mieli m-sportata koppa jälkeenpäin eikä sekään ole ilmaista puuhaa. Omakohtaisesti tein valinnan taannoin, jolloin valinta oli kylläkin F10 520 da m-sport, nyt menty 150.000, säännöllisin huolloin, isompana jarrut vasta tehty, keskikulutus koko ajalta 6,1l/100, alla kesät , talvet 20 pyörät.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied


    Tuolla kävin koeajon tekemässä ja jäi kaiken positiivisen lisäksi hyvä fiilis penkeistä, mutta tiedän ilman istumistakin että sport tai comfort penkit ovat sitten jo ihan jotain muuta. Tosin koeajo oli vain tunnin mittainen.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Itse tykkään hieman sporttisemmasta tuntumasta mutta olosuhteiden pakosta joutuu ajamaan isolla farmarilla Nyt kun on säädettävien iskareiden kanssa Eibach pro kitin jouset edessä niin on kyllä sopiva yhdistelmä sporttisuutta ja mukavuutta.

    Frankfurtin läheltä kävin ostamassa auton ja siltä istumalta ajoin sen yön yli Tukholmaan laivaan. Toki kävin syömässä ja tax-free ostokset tekemässä

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Pitää käydä itse istumassa, onhan meitä istujia erillaisia.
    Luonnehtisin sporttipenkkejä yleisesti aavistuksen sopivammaksi kapealanteisemmalle ja muutenkin kevytrakenteisemmalle ajajalle. Comforteissa erityisesti istuinosa on mielestäni leveämmälle alaruumiille mukavampi - ainakin omalla n. 100 kg elopainolla tehtyjen empiiristen havaintojen perusteella.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    En ole jäänyt kaipaamaan comfortteja sporttipenkkien sijaan. 1500km tuli päivässä ajettua eikä penkeistä ainakaan jäänyt kiinni.
    Kunnoitettava lukema. Itselläni tuli kuukausi takaperin 950 km yhteen päivään F11 sporttipenkeillä ja mielestäni mukavaa, mutta aavistuksen kovempaa ja kuppimaisempaa tuntumaa tarjosivat kuin comfortit. Lyhyemmille taipaleille kelpaisi kumpaisetkin - toki comforteissa enemmän säätömahdollisuuksia kunkin ruodon mittojen mukaan.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    En ole jäänyt kaipaamaan comfortteja sporttipenkkien sijaan. Hyvät nämäkin on istua. Varmasti kropan muoto sanelee myös. 1500km tuli päivässä ajettua eikä penkeistä ainakaan jäänyt kiinni.

    Lättänöitä en ottaisi.
    Pitää käydä itse istumassa, onhan meitä istujia erillaisia.

    Leave a comment:

Working...
X