Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paabo
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 4323
    • Lapinlahti City

    #16
    Originally posted by pyroz View Post
    Auton hinta + 2k€ Webastoon. Mitä jos nostaisit autobudjettia sillä 2k€ alunperinkin? Voisi saada sellaisen yksilön, jossa Webasto tehtaalta ja muita herkkuja ja pienemmät kilometritkin jo suoraan ostaessa

    Tai jos viimeiset rahat käytössä niin miettisi ihan muita merkkejä
    E39 M5

    Comment

    • supermaniac1975
      Bimmer Rookie
      • Jun 2020
      • 123
      • Suomi

      #17
      Originally posted by pyroz View Post
      Auton hinta + 2k€ Webastoon. Mitä jos nostaisit autobudjettia sillä 2k€ alunperinkin? Voisi saada sellaisen yksilön, jossa Webasto tehtaalta ja muita herkkuja ja pienemmät kilometritkin jo suoraan ostaessa
      Siksi kysyinkin että mitä maksaa jälkikäteen ni tiedän minkä arvoinen härpäke se webasto on jos sellainen on jo valmiina. Jos nostan alunperin budjettia kahdella tonnilla se tarkoittaa sitä että saan auton ostettua 3-4kk myöhemmin. Jos ostan auton ilman webastoa esim. keväällä ni en hirveästi kärsi webaston puutteesta ensimmäisen puolen vuoden aikana.

      Comment

      • supermaniac1975
        Bimmer Rookie
        • Jun 2020
        • 123
        • Suomi

        #18
        Originally posted by Paabo View Post
        Tai jos viimeiset rahat käytössä niin miettisi ihan muita merkkejä
        En tee yhtään mitään jollain muulla merkillä!!!

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          #19
          Jos ollaan hinnat alkaen F11:sta ostamassa ja korjaukseen ei ole budjetoida muutamaa tonnia niin kannataa 520d ja 535d unohtaa ja ottaa 525d 3.0 manuaaliaskilla tai 530dA. 520:n ketjun takia ja 535 koneen laakereiden.

          Ja jättää adaptive drivellä varustellut syrjään jos iskareita ei ole jo vaihdettu. Siihen kun uppoaa pari tonnia jos uusitaan kaikki neljä.

          Muilla varusteilla ei suoranaiseasti ole vaikutusta tuleviin kuluihin eli ne ei juurikaan hajoile vaikka olisi enemmänkin ajettu verme.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • supermaniac1975
            Bimmer Rookie
            • Jun 2020
            • 123
            • Suomi

            #20
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Jos ollaan hinnat alkaen F11:sta ostamassa ja korjaukseen ei ole budjetoida muutamaa tonnia niin kannataa 520d ja 535d unohtaa ja ottaa 525d 3.0 manuaaliaskilla tai 530dA. 520:n ketjun takia ja 535 koneen laakereiden.

            Ja jättää adaptive drivellä varustellut syrjään jos iskareita ei ole jo vaihdettu. Siihen kun uppoaa pari tonnia jos uusitaan kaikki neljä.

            Muilla varusteilla ei suoranaiseasti ole vaikutusta tuleviin kuluihin eli ne ei juurikaan hajoile vaikka olisi enemmänkin ajettu verme.
            Korjauksiin ja muutenkin autoon on tarkoitus oston jälkeen sijoittaa rahaa. Ei se rahan tulo meidän perheeseen pysähdy jos auton ostan!

            Comment

            • HV530XD
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 399
              • Lappeenranta

              #21
              Originally posted by MajorDrake View Post
              520:n ketjun takia ja 535 koneen laakereiden.
              Onko Majorilla paljon tiedossa uusia 535d laakerivikaisia? Omassani tuli 300tkm täyteen ja ehkä tuo tulee ajettua paaliin asti, on ollut sen verran mainio peli. Ja taktiikka aikanaan oli että ei tarvii olla kaikkia hiluja autossa, esim adaptive drive ja comfort access puuttuu ni ei ole ainakaan niistä ollut harmia. Nyt olen ajellut tihennetyillä öljynvaihtoväleillä, ja huvikseni kokeilin RVS käsittelyä. Silti mielessä vähän kummittelee mahdollinen koneen laakerikatastrofi. Sitä odotellessa on hiukan tullut silmäiltyä Euroopasta peruskunnostettujen vaihtokoneiden hintoja, ja ei ole ihan halpaa lystiä töineen koneen vaihto... Mutta tarvittaessa ne tonnit koneen vaihtoon kyllä löytyy, mutta kuinka yleisiä nuo laakereiden kilahdukset mahtavat nyt olla?

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1238
                • Kainuu

                #22
                Originally posted by HV530XD View Post
                Onko Majorilla paljon tiedossa uusia 535d laakerivikaisia? Omassani tuli 300tkm täyteen ja ehkä tuo tulee ajettua paaliin asti, on ollut sen verran mainio peli. Ja taktiikka aikanaan oli että ei tarvii olla kaikkia hiluja autossa, esim adaptive drive ja comfort access puuttuu ni ei ole ainakaan niistä ollut harmia. Nyt olen ajellut tihennetyillä öljynvaihtoväleillä, ja huvikseni kokeilin RVS käsittelyä. Silti mielessä vähän kummittelee mahdollinen koneen laakerikatastrofi. Sitä odotellessa on hiukan tullut silmäiltyä Euroopasta peruskunnostettujen vaihtokoneiden hintoja, ja ei ole ihan halpaa lystiä töineen koneen vaihto... Mutta tarvittaessa ne tonnit koneen vaihtoon kyllä löytyy, mutta kuinka yleisiä nuo laakereiden kilahdukset mahtavat nyt olla?
                Huomasiko RVS:n vaikutusta koneeseen?
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • HV530XD
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2015
                  • 399
                  • Lappeenranta

                  #23
                  Originally posted by makebm5 View Post
                  Huomasiko RVS:n vaikutusta koneeseen?
                  Vaikea sanoa kun ei tuon koneen käynnissä ole sen kummempia ongelmia ollut. Öljyä ei ole kulunut missään vaiheessa ja käyntiäänet ovat olleet ihan nätit koko ajan. Ehkä plasebo vaikutuksena käynti pehmeni aavistuksen, mutta esim kulutusta ei ole tullut seurattua niin tarkkaan että olisiko kitkat pienentyneet ja sitä myöten kulutus tippunut. Ei tuosta haittaakaan ole ollut, ajattelin vaan ennaltaehkäisevästi kokeilla jos tuolla saisi laakerivauriota ehkäistyä.

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Jos ollaan hinnat alkaen F11:sta ostamassa ja korjaukseen ei ole budjetoida muutamaa tonnia niin kannataa 520d ja 535d unohtaa ja ottaa 525d 3.0 manuaaliaskilla tai 530dA. 520:n ketjun takia ja 535 koneen laakereiden.

                    Ja jättää adaptive drivellä varustellut syrjään jos iskareita ei ole jo vaihdettu. Siihen kun uppoaa pari tonnia jos uusitaan kaikki neljä.

                    Muilla varusteilla ei suoranaiseasti ole vaikutusta tuleviin kuluihin eli ne ei juurikaan hajoile vaikka olisi enemmänkin ajettu verme.
                    Yhtälailla noista 530d menee noita laakereita, ettei se yksinomaan ole 535d tai 550d ongelma.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2162
                      • Vantaa

                      #25
                      Mikä noita laakereita syö? Pitkäksi vedetyt vaihtovälit vai materiaali vika/ominaisuus?
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1238
                        • Kainuu

                        #26
                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Yhtälailla noista 530d menee noita laakereita, ettei se yksinomaan ole 535d tai 550d ongelma.
                        Se ei liene selvinnyt että miksi menee ja kuinka monesta esim 100 autoa kohden?
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          #27
                          Nykyaikaisissa liukulaakereissa ei käytetä enää lyijyä joten laakerit kestävät heikommin moottorin käynnistyshetken kun öljynpaine on matala. Tähän yhdistetään vielä start/stop-toiminto niin soppa on valmis. Joskus täällä foorumilla oli linkattuna ihan oikea tieteellinen tutkimus, tai sen referaatti, aiheesta ja käynnistyskertoja laakerit tuntuivat kestävän noin satatuhatta kappaletta.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • HV530XD
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 399
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Originally posted by böntti View Post
                            Nykyaikaisissa liukulaakereissa ei käytetä enää lyijyä joten laakerit kestävät heikommin moottorin käynnistyshetken kun öljynpaine on matala. Tähän yhdistetään vielä start/stop-toiminto niin soppa on valmis. Joskus täällä foorumilla oli linkattuna ihan oikea tieteellinen tutkimus, tai sen referaatti, aiheesta ja käynnistyskertoja laakerit tuntuivat kestävän noin satatuhatta kappaletta.
                            Onneksi on omassa 535xd:ssä ollut oman omistusajan(93-301tkm) start/stop toiminto koodattuna oletusarvoisesti pois päältä. Muutenkin ajot lähes yksinomaan pitkää maantiesiivua, niin ainakin starttausten määrän pitäisi olla vähäinen. Starttausten määrän saattais ehkä jostain auton datasta nähdä? 🤔

                            Comment

                            • supermaniac1975
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2020
                              • 123
                              • Suomi

                              #29
                              Oon katsellut kymmeniä YouTube videoita ja kaipaisin hieman selvennystä

                              Mihin kaikkeen se eco, comfort, sport nappi vaikuttaa?

                              joissain autoissa on myös comfort plus tai eco plus, mihin varusteisiin ne kuuluu ja mihin vaikuttaa?

                              Onko niin että esim sport "asetusta" saa muokattua esim. luistonestoa ajatellen vai oonko ihan ulalla?

                              Ilmeisesti riippuu siitä mikä varustelu autossa on, että vaikuttaako tuo nappi alustaan vai?

                              Touringeissahan on vakiona ilmajouset, vaikuttaako joka tapauksessa perän jäykkyyteen?

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2162
                                • Vantaa

                                #30
                                Nappi vaikuttaa kaasun vasteeseen, vaihteiston toimintaan, luistonestoon/esp ja jos adaptiivinen alusta niin sitten iskareihin ja vakaajiin. Kaikki nämä riippuu varusteista. Kaikissa ei edes tuota nappia ole.

                                Mulla löytyy nuo kaikki ja nämä varusteet:
                                S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO
                                S2VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
                                S229 Dynamic Drive
                                S223 Electronic Damper Control (EDC)

                                Mitä meinaat vaikuttaako perän jäykkyyteen?
                                Last edited by VilleP; 23-06-2020, 19:59.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎