Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2692
    • Tampere

    #46
    Originally posted by böntti View Post
    Joskus täällä foorumilla oli linkattuna ihan oikea tieteellinen tutkimus, tai sen referaatti, aiheesta ja käynnistyskertoja laakerit tuntuivat kestävän noin satatuhatta kappaletta.
    Originally posted by makebm5 View Post
    EI ole sattunut silmään tutkimus mutta eikö tuo käynnistyksen takia tapahtuva laakeri vaurio tarkoittaisi sitä että öljykalvon pitäisi häipyä laakerin liuskan välistä?
    Oikein muistelette (kun kyseessä tavalliset alumiini/kuparipinnoitetut laakerit) ja tässä kyseisen tutkimuksen olennaisimmat asiat:





    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7520
      • Jyväshyvä

      #47
      Originally posted by HV530XD View Post
      Onko Majorilla paljon tiedossa uusia 535d laakerivikaisia? Omassani tuli 300tkm täyteen ja ehkä tuo tulee ajettua paaliin asti, on ollut sen verran mainio peli. Ja taktiikka aikanaan oli että ei tarvii olla kaikkia hiluja autossa, esim adaptive drive ja comfort access puuttuu ni ei ole ainakaan niistä ollut harmia. Nyt olen ajellut tihennetyillä öljynvaihtoväleillä, ja huvikseni kokeilin RVS käsittelyä. Silti mielessä vähän kummittelee mahdollinen koneen laakerikatastrofi. Sitä odotellessa on hiukan tullut silmäiltyä Euroopasta peruskunnostettujen vaihtokoneiden hintoja, ja ei ole ihan halpaa lystiä töineen koneen vaihto... Mutta tarvittaessa ne tonnit koneen vaihtoon kyllä löytyy, mutta kuinka yleisiä nuo laakereiden kilahdukset mahtavat nyt olla?
      Muutamia, kolme minun tuomaa on sattunut kohdalle, kaikki tuplaturboja. Tosin on noita varmaan joku vajaa 200 kpl tullut tuotua joten ei se mitenkään iso prosentuaalisesti ole. Tietysti voi olla että kaikista konevaurioista ei minulle asti ole kuulunut.

      Jos pelkää laakereita kannattaa ne vaihdattaa eikä odotella koneen kilahtamista :think
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • supermaniac1975
        Bimmer Rookie
        • Jun 2020
        • 123
        • Suomi

        #48
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Jos pelkää laakereita kannattaa ne vaihdattaa eikä odotella koneen kilahtamista :think
        Kuis paljon se lysti maksaa suurin piirtein? ostamassani autossa varmasti jo kilometrejä on. Siis ennakkoon vaihdattaminen

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #49
          Originally posted by Vmatti View Post
          Eli jos käynnistyksiä olisi vaikkapa 10/pv niin laakerit kestäisi 27v
          Start/stop kanssa tuo kymmenen käynnistystä ei ole vielä mitään. kaupungissa voi pahimmillaan tulla enemmän kun yksi käynnistys per kilometri.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1238
            • Kainuu

            #50
            Originally posted by HTK12 View Post
            Start/stop kanssa tuo kymmenen käynnistystä ei ole vielä mitään. kaupungissa voi pahimmillaan tulla enemmän kun yksi käynnistys per kilometri.
            Aivan ja ruuhkajonossa jopa muutaman kymmenen metrin välein. Eli hyvä kun öljynpaine kerennyt nousta kone sammuu uudelleen.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • Vmatti
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2012
              • 329
              • Espoo

              #51
              Originally posted by HTK12 View Post
              Start/stop kanssa tuo kymmenen käynnistystä ei ole vielä mitään. kaupungissa voi pahimmillaan tulla enemmän kun yksi käynnistys per kilometri.
              Juu, en ajatellutkaan tuolla start/stop lukumääriä vaan ihan vaikka oman ajoprofiilin mukaisia normikäynnistyksiä.
              F01 740D xDrive Individual LCI
              Kawasaki H2SX SE

              Exät:
              F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
              Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

              "Trust your instincts, be yourself"

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by Vmatti View Post
                Juu, en ajatellutkaan tuolla start/stop lukumääriä vaan ihan vaikka oman ajoprofiilin mukaisia normikäynnistyksiä.
                No joo matka-ajossa varmasti ei tule ongelmaksi. Tosin tuon start/stop pääsee onneksi koodaamalla eroon, joka nyt kyllä mielestäni kannattaakin tehdä, jos ajaa paljon kaupungissa, niin ei tule moottorille tolkutonta määrää käynnistyksiä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • tabasco
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 851
                  • fin

                  #53
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  No joo matka-ajossa varmasti ei tule ongelmaksi. Tosin tuon start/stop pääsee onneksi koodaamalla eroon, joka nyt kyllä mielestäni kannattaakin tehdä, jos ajaa paljon kaupungissa, niin ei tule moottorille tolkutonta määrää käynnistyksiä.

                  Saas nähdä milloin tätä aletaan katsastuksessa valvomaan, kun on kuitenkin "saastelaite". Toisaalta ei liene huolta kovin pian, sillä muutenkin dieselien päästöjen mittaus taitaa olla 80-luvun tasolla...

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2162
                    • Vantaa

                    #54
                    Originally posted by tabasco View Post
                    Saas nähdä milloin tätä aletaan katsastuksessa valvomaan, kun on kuitenkin "saastelaite". Toisaalta ei liene huolta kovin pian, sillä muutenkin dieselien päästöjen mittaus taitaa olla 80-luvun tasolla...
                    Mitäs sitä valvomaan kun saa muutenkin napista päälle ja pois. Eikä se aina toiminnassa ole muutenkaan. Koodaamallahan muutetaan vaan se että napin edellinen tila jää muistiin, eikä nollaannu startissa.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      #55
                      Originally posted by VilleP View Post
                      Mitäs sitä valvomaan kun saa muutenkin napista päälle ja pois. Eikä se aina toiminnassa ole muutenkaan. Koodaamallahan muutetaan vaan se että napin edellinen tila jää muistiin, eikä nollaannu startissa.

                      Onhan siihen syy, miksi se oletuksena nollaantuu startissa. Ei siinä, kyllä minäkin disabloinnin kannalla olen.

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2162
                        • Vantaa

                        #56
                        On toki, polttoaineen säästä ja sitä kautta pienemmät päästöt, mutta ei ole verrattavissa esim egr, dpf tai urea, joita ei saisi lain mukaan muuttaa.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • awd-69
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 229
                          • Sawo

                          #57
                          Jatketaan rönsyilyä, 4 koneet porsii jakopäistään, 6:set laakereistaan, ei näitä kannata ostaa....
                          Varokaa kaikkea mekaanista!
                          F10 530d xdrive LCI

                          EX: E90 320d xdrive LCI

                          Comment

                          • supermaniac1975
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2020
                            • 123
                            • Suomi

                            #58
                            Originally posted by awd-69 View Post
                            Jatketaan rönsyilyä, 4 koneet porsii jakopäistään, 6:set laakereistaan, ei näitä kannata ostaa....
                            Varokaa kaikkea mekaanista!
                            Juu meillä ei tällä hetkellä ole autoa ja sukulaisen Hojota Varis on ollut usein tuossa pihassa jota sais käyttää, mutta ei kiinnosta. Mieluummin poljen pyörällä. Tuollainen "auto" säästyis ku sillä ei haluis ajaa ja ois ihan moottorin kautta tehtyä luistonestoa, ei tarvii nappeja painella.

                            Meille auto tulee 95% huviajeluun ja siksi vain BMW on vaihtoehtona. Kilometrejä tulee joten ollaan meinattu esim. jakopään huolto tehdä heti oston jälkeen ja muutenkin tyyppiviat tarkistaa BTCF foorumin kautta saaduilla tiedoilla jo ennen auton ostoa.

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1568

                              #59
                              Kyllä noista kutosistakin ketjuja menee ja venyy... n ja m moottoreista.

                              Comment

                              • vekkuli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1322
                                • Liminka

                                #60
                                Originally posted by ptikkala View Post
                                Kyllä noista kutosistakin ketjuja menee ja venyy... n ja m moottoreista.
                                Eikä ne 8-sylinterisetkään ole sen kummempia...
                                E93 ///M3
                                E60 530dA aka M5
                                F11 525dA Xdrive
                                Tesla model 3 LR MY22

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎