Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • supermaniac1975
    Bimmer Rookie
    • Jun 2020
    • 123
    • Suomi

    Originally posted by skt View Post
    Olen tykännyt Eco-tilan rullausmoodista. Kun kaasun ottaa pois, rullaa vapaalla. On näppärä ainakin Etelä-Pohjanmaan Lakeuksilla. Moottorijarrutuksen puute voi olla epäkäytännöllinen mäkisessä maastossa, mutta saa senkin päälle tarvittaessa.
    Oli koeajossa kätevää kun ajelin pääkaupunkiseudun ruuhkassa ja laitoin econ päälle kun ajelin letkassa, keskityin taloudelliseen ajoon. Sitten tuli tilanne jossa valot oli vaihtumassa punaiseksi ja BMW:lle niin tutuksi tulleella tunteella huomasin että hei miun sormi lepää tässä napin luona "tämä auto on suunniteltu minulle" painoin sportin päälle ja kerkesin valoista. Sitten heti kiihdytyksen jälkeen eco tila päälle ja jonossa taloudellisesti ajo jatkuu.

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1071
      • Espoo

      Originally posted by joko View Post
      Täytyy kyllä myöntää etten ole edes kokeillut koko Eco tilaa, mahtaako sitä edes olla pre fl malleissa? Lähinnä olen etsinyt sieltä sport puolta mutta rivakampaan ohitukseen on kyllä ratin läpyskät kätevämmät, tai sit vain painaa sen kaasun syvälle ja antaa tekniikan hoitaa
      Kyllä Eco pro on pre-LCI:ssä myös.

      Rattiläpyskät on nyt kolmannessa autossa putkeen ja eipä niitä ole juuri missään tullut käytettyä. Eco prolla tuli ajeltua ja siinä edellinen rassi eli pre-LCI N47 525d xDrive näytti tankilliselle säästöksi parhaimmillaan 10km.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        Originally posted by PNM2 View Post
        Kyllä Eco pro on pre-LCI:ssä myös.

        Rattiläpyskät on nyt kolmannessa autossa putkeen ja eipä niitä ole juuri missään tullut käytettyä. Eco prolla tuli ajeltua ja siinä edellinen rassi eli pre-LCI N47 525d xDrive näytti tankilliselle säästöksi parhaimmillaan 10km.

        Juu en minäkään niitä käytä kuin hyvin harvoin. Edelleen, 200hp tehoilla kaikkeen normaaliin arkiajoihin riittää kaasun painaminen, ilman nappeja ja läpysköjä. Kyllähän se hieman paremmin ampuu ohituksiin kun heittää läpysköillä pienempää pykälää mutta ei sillä jaloissa tarvi muutenkaan pyöriä. Itselleni ei mikään kriteeri olisi kumpikaan, ne nyt vain on auton eka omistaja ruksinut listaan. Jos ostaisin itse uuden niin en laittaisi 1500euroa noihin nappeihin/läpysköihin. Se taisi olla noin 1500eur lisää uutena. Muuten minun autoon on kyllä kivat varusteet ja värit valinnut eka omistaja, vieläpä ollakseen suomiauto. Jos itse olisin valinnut niin rattiläpysköjen tilalle olisi tullut tehtaan sähkökoukku (hinta sama).
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          Originally posted by PNM2 View Post
          Kyllä Eco pro on pre-LCI:ssä myös.
          On mutta ei alkupään malleissa. Olisko tullut 2012 malliin.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Spere
            Bimmer Rookie
            • Jun 2018
            • 78
            • Finland

            Omassa 2011 F11 on sporttiloota ja valinnat sport, sport+, normal.

            Täytyy myöntää, että noilla rattiläpysköillä ei kyllä tee yhtään mitään. Eikä tässä tapauksessa tuolla ajotilan valitsimellakaan.
            No, jos haluat talvella laskea kylkimyyryä risteyksen läpi ja toivoa ettei yksikään rengas tavoita asfalttiin ja iske jakolaattikkoa leluiksi, niin siinä tapauksessa sport+ poistaa kivasti ajoavustimet pois käytöstä.

            Ohitukset hoituu kyllä ilman kikkailuja ja sporttia ei ole muuten tullut käytettyä kun huudattaa konetta niin kovilla kierroksilla.

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5403
              • S:t Karins

              Originally posted by Spere View Post
              No, jos haluat talvella laskea kylkimyyryä risteyksen läpi ja toivoa ettei yksikään rengas tavoita asfalttiin ja iske jakolaattikkoa leluiksi, niin siinä tapauksessa sport+ poistaa kivasti ajoavustimet pois käytöstä.
              Avaatko vähän mikä tässä kuvaamassasi tilanteessa rikkoo jakolaatikon ja miksi?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                Originally posted by MajorDrake View Post
                On mutta ei alkupään malleissa. Olisko tullut 2012 malliin.
                Okei no sitten melkein väitän että meillä ei edes tuota Eco nappia ole, en ole kyllä kaivannutkaan. Meidän auto on muuten trafi tietojen mukaan käynyt Majorin liikkeessäkin, ilmeisesti tuli vaihdossa x40d:hen
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Kuten tuossa jo mainitsin niin adaptiivisen alustan kanssa se ajotilanvalitsin on mainio varuste. Mutkaisia teitä voi päästellä sport päällä ja vaihteiston voi samalla valita toimimaan normaalisti D moodissa. Huonokuntoisille teille sitten Comfort+. Eco on ihan turha.

                  Kyllä tällainen F11 painoinen auto vaatii sen 400hp että liikkuu jouhevasti.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7520
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by joko View Post
                    Meidän auto on muuten trafi tietojen mukaan käynyt Majorin liikkeessäkin, ilmeisesti tuli vaihdossa x40d:hen
                    OK, muistan tapauksen, auto oli kyllä kilometreihin nähden moitteettomassa kunnossa tuolloin...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      OK, muistan tapauksen, auto oli kyllä kilometreihin nähden moitteettomassa kunnossa tuolloin...
                      Juu on edelleen, 180tkm tuli täyteen hetki sitten. Kuskin ovenkahvan ympärille olen joutunut vähän hieraisemaan nahkamaalia. Tosin aika arka sisävärikin oli, joskin kaikki pinnat oli puhtaat mutta nahkasta oli vain pintaväri kulunut pois kahvan ympäriltä.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • supermaniac1975
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2020
                        • 123
                        • Suomi

                        Ihan vaan tämän yhden ilmoituksen pohjalta laskeskelin että 2021 syksyllä ois tällaiseen rahat kasassa JOS malttaa elää neljän seinän sisällä ja säästää. Tässä ois autoa kyllä pitkäksi aikaa ja ei tarvitsisi heti ostaa vanteita ym.



                        Onkohan tämänkaltaisia yksilöitä tuohon hintaan kuin usein tarjolla?

                        Comment

                        • supermaniac1975
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2020
                          • 123
                          • Suomi

                          Ja mitenköhän paljon hinta-taso kerkeää tippua reilussa vuodessa?

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4986
                            • Paimio

                            Originally posted by supermaniac1975 View Post
                            Ja mitenköhän paljon hinta-taso kerkeää tippua reilussa vuodessa?
                            Varmaankin voisi arvioida noin 1000-2000€ pudotusta jos ei mitään ihmeempää tapahdu.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • TON-III
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2018
                              • 480
                              • Turku

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Varmaankin voisi arvioida noin 1000-2000€ pudotusta jos ei mitään ihmeempää tapahdu.
                              Tai voi pysyä jopa samana, tällä hetkellä on auton myymisen kannalta matalapainetta ja hinnat roikkuvat alhaalla, vuoden päästä voi olla jo toinen ääni kellossa. Oli miten oli itse auton hinnassa tässä viimeisessä ehdokkaassa ei ole hirveästi taloudellisuus riskiä, enempi näissä on ylläpito riskiä
                              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by TON-III View Post
                                Tai voi pysyä jopa samana, tällä hetkellä on auton myymisen kannalta matalapainetta ja hinnat roikkuvat alhaalla, vuoden päästä voi olla jo toinen ääni kellossa. Oli miten oli itse auton hinnassa tässä viimeisessä ehdokkaassa ei ole hirveästi taloudellisuus riskiä, enempi näissä on ylläpito riskiä
                                Joo varsinkin mitä paremmin varusteltu yksilö, niin sen suurempi riski isoihin ylläpitokuluihin.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎