Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • make19
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2020
    • 376
    • finland

    Originally posted by HV530XD View Post
    Onko Majorilla paljon tiedossa uusia 535d laakerivikaisia? Omassani tuli 300tkm täyteen ja ehkä tuo tulee ajettua paaliin asti, on ollut sen verran mainio peli. Ja taktiikka aikanaan oli että ei tarvii olla kaikkia hiluja autossa, esim adaptive drive ja comfort access puuttuu ni ei ole ainakaan niistä ollut harmia. Nyt olen ajellut tihennetyillä öljynvaihtoväleillä, ja huvikseni kokeilin RVS käsittelyä. Silti mielessä vähän kummittelee mahdollinen koneen laakerikatastrofi. Sitä odotellessa on hiukan tullut silmäiltyä Euroopasta peruskunnostettujen vaihtokoneiden hintoja, ja ei ole ihan halpaa lystiä töineen koneen vaihto... Mutta tarvittaessa ne tonnit koneen vaihtoon kyllä löytyy, mutta kuinka yleisiä nuo laakereiden kilahdukset mahtavat nyt olla?
    Itsellä kanssa tuo 535d alkaisi olemaan haarukassa, mutta minkä hintainen remontti on tulossa jos laakerivika iskee? Vai onko parempi hommata vielä e koppainen ja odottaa vuosi.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7520
      • Jyväshyvä

      Originally posted by make19 View Post
      Itsellä kanssa tuo 535d alkaisi olemaan haarukassa, mutta minkä hintainen remontti on tulossa jos laakerivika iskee? Vai onko parempi hommata vielä e koppainen ja odottaa vuosi.
      Yleensä kun vika havaitaan vähän liian myöhään niin menee koko kone vaihtoon kun lohkon laakeripukit ovat jo vahigoittuneet... Jos teettää niin sellaien 6-7 tonnin projekti, josta n. 5.5 k€ koneesta ja loput töistä. N57D30B koneet on aika kiven alla järkevällä hinnalla, N57D30A eli yksiturboisen konetta on kohtuu hyvin tarjolla.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • make19
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2020
        • 376
        • finland

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Yleensä kun vika havaitaan vähän liian myöhään niin menee koko kone vaihtoon kun lohkon laakeripukit ovat jo vahigoittuneet... Jos teettää niin sellaien 6-7 tonnin projekti, josta n. 5.5 k€ koneesta ja loput töistä. N57D30B koneet on aika kiven alla järkevällä hinnalla, N57D30A eli yksiturboisen konetta on kohtuu hyvin tarjolla.
        Mikäs mahdollisuus tuo on sitten huomata ajoissa? Ja millainen on silloin kustannus. Jos täystuho on siis 7keur, joka tietenkin aika paljon jos autoja alkaa saamaan 20k pintaan tai jopa alle. Yksityiseltä ei ainakaan uskalla ostaa. Autoliikkeestä varmaan pieni perävalotakuu. Tietenkin jos löytää yksilön, jossa kone jo kertaalleen mennyt.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          No jaa, joskus ei oireile mitenkään vaan menee "kerrasta", joskus kuuluu tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla pientä naputusta.

          Kustannus pelkkien laakereiden vaihdosta varmaan jossain tonnin ja kahden välissä, riippuen pitääkö kone käyttää irti vai ei,
          siihen en äkkiseltään osaa vastata.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎