Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 läpät munuaisten takana aina auki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Taksiankka
    Newbiemmer
    • Apr 2021
    • 4
    • .

    F10 läpät munuaisten takana aina auki

    Moro,

    Vaikea löytää tästä tietoa kun yleensä ihmisiä tuntuu ihmetyttävän miksi munuaisten takana olevat läpät on aina kiinni. Täällä siis päinvastainen ongelma eli nytkin -19C pakkasilla välittömästi koneen käynnistyttyä läpät räpsähtää auki, koneen sammuttua ovat siis kyllä kiinni.

    Toimintalogiikka tuntuu olevan väärä millä se sitä aukoo, mutta mitenhän tuota nyt pitäisi lähestyä..? Mittaristoon kuitenkin näyttää lämpötilan oikein joten tuskin mistään viallisesta lämpömittaristakaan kyse. Olisihan tuo mukava kuntoon saattaa :think
  • ekaBMW
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 442
    • Oulu

    #2
    Sellainen tuli mieleen että (ainakin edellisessä korimallissa) läpät menee auki jos eivät saa ohjausta eculta. Varmistus sille ettei kuumu liikaa.
    F11 530d xDrive 09/16
    Ex E60 530d xDrive A 10/08
    Ex E60 520dA 09/08 liisari
    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
    Ex Opel Kadett 1.6 -89

    Comment

    • Taksiankka
      Newbiemmer
      • Apr 2021
      • 4
      • .

      #3
      Originally posted by ekaBMW View Post
      Sellainen tuli mieleen että (ainakin edellisessä korimallissa) läpät menee auki jos eivät saa ohjausta eculta. Varmistus sille ettei kuumu liikaa.
      Kai tuo vikakoodina näkyis, pitänee tsekata kunhan ehtii. Sain myös ehdotuksen tsekata että termostaatit toimii, moottorin lämpötila tuntuu nousevan myös talvella todella hitaasti joten periaatteessa termostaattivika vois myös tuon aiheuttaa, jos luulee että kone käy kuumana...
      Last edited by Taksiankka; 26-12-2021, 01:02. Reason: Turha sana pois

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5425
        • S:t Karins

        #4
        Miten mä muistelisin etä ainakin E sarjassa nuo läpät liittyy aerodynamiikkaan, ei moottorin lämpeämiseen? Lähtökohtaisesti nuo pitäisi olla siis kiinni. Mutta tämä on F sarjaa ja muistin varassa tässä tosiaan ollaan :think
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • ekaBMW
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 442
          • Oulu

          #5
          Kyllähän ne varsinaisesti aetodynamiikkaan liittyy. Kuitenkin tuon sivutuotteena kiinni olevilla läpillä myös moottori lämpenee nopeammin.

          Vanhoissa traktoreissahan jo oli kaihtimet. ”Kojelaudassa” ketju josta pysyi vetämään kaihtimen ylös tai tiputtaan alaspäin. Ketjussa ”lukitus” joten väliasennotkin oli mahdollisia. Tuo oli ihan moottorin lämpöjen takia.
          F11 530d xDrive 09/16
          Ex E60 530d xDrive A 10/08
          Ex E60 520dA 09/08 liisari
          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
          Ex Opel Kadett 1.6 -89

          Comment

          • mikes75
            Newbiemmer
            • Aug 2020
            • 23
            • Kokkola

            #6
            Mulla sama ongelma 2016vm 518d b47 pannulla, joku vihjas että vetokoukku aiheuttas et luulee et kärry perässä. Viimetalvena otin liittimen irti koko talveks ni pysy kiinni mutta eipä tuo kummemmin juurikaan lämmennyt siltikkään, saa ajaa 20km valtatietä että normissa lämmöt, merkkiliike ihan pihalla asiasta.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              #7
              Itse olen kuullut näistä vioista/ominaisuuksista ainoastaan B47 koneisten ostalta. Jollain oli taloudessa sekä N47 että B47 koneinen ja vain jälkimmäisessä oli läpät auki.

              Onko näissä mitään yhdistävää tekijää? Esim kaikissa vetokoukku?
              Luulisi ettei nuo kaikissa B47 koneisissa ole auki.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Tehari
                Bimmer Rookie
                • Mar 2018
                • 121
                • TKU Area

                #8
                Mulla on kyllä aina auki, en oo koskaan ainakaa nähny että ois edes kaihtimia 2016 520xd. Kyllähän noi pikku dieselit hitaasti lämpee. Jos nyt aatellaan että on vaikka -10c ja ajelet maantiellä, kierrokset jossai 1200-1400 ni eihän se "voikaan" lämmetä.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #9
                  Originally posted by Tommix View Post
                  Miten mä muistelisin etä ainakin E sarjassa nuo läpät liittyy aerodynamiikkaan, ei moottorin lämpeämiseen? Lähtökohtaisesti nuo pitäisi olla siis kiinni. Mutta tämä on F sarjaa ja muistin varassa tässä tosiaan ollaan :think
                  E6x kaihtimet aukeaa joko moottorin jäähdytystarpeeseen tai ilmastoinnin kennon jäähdytykseen helteillä. Toissa talvena kun tukin koko alaosan puskuria termarikokeiluun niin kun moottorin lämpö saavutti muistaakseni 100c rajan aukesi kaihtimet. Samoin on muutamana kesän todellisena hellepäivänä (2018) auennut kaihtimet kun ilmastointi huutanut täydellä. Jotenkin muistan että kaihtimet aukeaa myös autobahnalla kun ajetaan jatkuvaa kovempaa nopeutta ?

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5425
                    • S:t Karins

                    #10
                    Originally posted by Tehari View Post
                    Mulla on kyllä aina auki, en oo koskaan ainakaa nähny että ois edes kaihtimia 2016 520xd. Kyllähän noi pikku dieselit hitaasti lämpee. Jos nyt aatellaan että on vaikka -10c ja ajelet maantiellä, kierrokset jossai 1200-1400 ni eihän se "voikaan" lämmetä.
                    Minulle ei ole koskaan valjennut millä logiikalla nuo on tehtaalla autoihin laitettu. Aika monta bemua oon omistanu, eikä yhdessäkään ole kaihtimia ollut.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Tehari
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2018
                      • 121
                      • TKU Area

                      #11
                      Uudemmissa ne on automaattisesti aina kiinni, kunnes lämpötila nousee niin sillon avautuu. Mut se että jossain F1x autoissa se on ja toisissa ei, on kyllä ihme. Luulis että se on joko kaikissa tai sit ei missään. Vai oiskohan se niin että isommissa bensakoneissa se on ja dieseleissä ei. Koska sillähän parannetaan taloudellisuutta/ilmanvastusta..? Niin kai sillä sitten säästetään desi kaks satasella?
                      M-sarjalaisissa ei niitä ole.
                      Last edited by Tehari; 03-01-2022, 13:43.

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1845
                        • Turku

                        #12
                        E9x-sarjasta mulla on kokemusta ja niissä noi kaihtimet on ainakin pienemmässä bensakoneessa (N43), mutta ei sitten isommassa (N54).

                        Ja tossa mun pienemmässä ne kaihtimet antaa vikakoodin, mutta testi menee silti läpi (ts. testin mukaan toimivat). Kuulemma hyvin yleinen vika, että ne ei vaan toimi oikein.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • mikes75
                          Newbiemmer
                          • Aug 2020
                          • 23
                          • Kokkola

                          #13
                          Auc sensoria mulla herjaa ja läpätt ollu aina auton kÃydessä auki..voisko olla jotain yhteistä tÃmän kans? Huoltovastaava sa no että kaikilla antaa erroria auc sensorista? aika Keijo vastaus ammattimieheltä?? Ja Keijo myös tämä foorumin asetus ku antaa noita typeriä kirjaimia ku vastaa chromella?

                          Comment

                          • Mirska
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 110
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by mikes75 View Post
                            Auc sensoria mulla herjaa ja läpätt ollu aina auton kÃydessä auki..voisko olla jotain yhteistä tÃmän kans? Huoltovastaava sa no että kaikilla antaa erroria auc sensorista? aika Keijo vastaus ammattimieheltä?? Ja Keijo myös tämä foorumin asetus ku antaa noita typeriä kirjaimia ku vastaa chromella?

                            Mulla herjaa auc:sta, mutta kaihtimet toimii tietääkseni niin kuin pitääkin.
                            F10 528iA

                            Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by mikes75 View Post
                              Auc sensoria mulla herjaa ja läpätt ollu aina auton kÃydessä auki..voisko olla jotain yhteistä tÃmän kans? Huoltovastaava sa no että kaikilla antaa erroria auc sensorista? aika Keijo vastaus ammattimieheltä?? Ja Keijo myös tämä foorumin asetus ku antaa noita typeriä kirjaimia ku vastaa chromella?
                              AUC sensorista tosiaan todella usein vikakoodia. Oliko niihin läppiin liittyviä koodeja, onko vetokoukku ja adapteri pistokkeessa paikallaan?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎