Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 ostamassa Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    #16
    Täältä voi hakea tuohon hintaan 162tkm ajetun jossa on juuri uusittu vetarit, kone huollettu 15-23tkm välein, laatikkoöljyt vaihdettu, xDriven öljyt vaihdettu, EGR uusittu kampanjassa ja sen jälkeen ohjelmallisesti suljettu ja ureavehkeitä ei ole ollutkaan

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8267
      • Järvikylä (Nakkila)

      #17
      Originally posted by jano85 View Post
      https://saka.fi/fi/vaihtoauto/bmw-535-212243/
      Sakasta puheenollen tässä mielenkiintoinen yksilö, mutta kilometrien suhteen taitaa olla melkoinen pommi :think Jostain syystä ei kovin paljon edes ole yli 300tkm ajettuja vastaavia näy nettiautossa. Olisiko paalissa vaiko ajossa...
      En jännittäisi kilometrejä jos hinta olisi sen mukainen, tuossa ei ole. Loppuviimeksi aika harva ajaa +50tkm vuoteen niin ei niitä yli 300tkm ajettuja loppupään F10 vielä paljoa edes ole.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • jano85
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 177
        • Kauhava

        #18
        Originally posted by Kraftwerk View Post
        Ei tuo välttämättä aivan miina ole, jos vetarit on uusittu eteen, kone huolettu 15-25 tkm välein, laatikkoljyt vaihdettu ajoissa oikein ja xDriven öljyt vaihdettu muutamaan kertaan ajoissa. Ureajärjestelmän, EGR:n ja Nox-anturien kanssa varmaan on jumppaa tiedossa.

        Ideaalitilanteessa paljon maantieajoa nähnyt ja kylmäkäynnistyksiä sekä nurkka-ajoa vähän. Kori on varmasti 300 tkm ajetussa F11:ssä aika paljon paremmassa kunnossa mitä 300 tkm ajetussa teräskorisessa Audissa olisi...
        Vetarit on uusittu ja samoin takaiskarit sekä ilmapussit n250tkm kohdilla. Laatikkoöljyt näky olevan vaihdettu vuosi takaperin BG käsittelyllä laakkosella ja sen jälkeen ajettu 50tkm. Ureajärjestelmä poistettu käytöstä.. Öljyjä vaihdeltu pääosin huolto-ohjelman mukaan. Joku 20tkm välillä.
        F06 640d X-drive M-sport -16


        exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

        Comment

        • manfre
          Bimmer Rookie
          • Nov 2018
          • 47
          • suomi

          #19
          Mitäs arvon raati on mieltä, että kannattaako edes harkita ostavansa liikkeestä hieman reilu 200tkm ajettua 523i:ä 16k€?

          Minkäsmoisiin kulutuksiin maantieajossa kys. autolla pääsee?
          f10 525d 2010

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            #20
            Kato tarkkaan että ei oo käyntihäiriöitä ja selvitä onko suuttimia vaihdettu.

            Niiden uusiminen taitaa nykyhinnoilla olla niin kallista että siihen ei kukaan halua vapaaehtoisesti ryhtyä.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • t1hu
              BTCF Member
              • Nov 2016
              • 304
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by Kraftwerk View Post
              Mitenkään keljuilematta/pätemättä, en kyllä uskaltaisi ostaa käytettyä Bemaria Kamuxilta. Tietäen, millaisia raatoja ottavat vaihdossa, ja reklamaatioiden sujuvuuden, niin stressaavat ajat oston jälkeen tiedossa.
              Ompa hassua, mulla on ainoastaan hyviä kokemuksia kamuxista ja reklamaatioista. Onko sitten niin liike- ja myyjäkohtaista? Esimerkkinä avaimen hajoaminen. Kamuxi korvasi sen ilman minkää sortin vääntöä. :think
              520D E61 LCI M-SPORT
              320D E91

              EX: 520D F11 M-SPORT
              EX: 325D E91 M-SPORT
              EX: 530XD E61 LCI
              EX: 320D E91
              EX: 530D E60 M-SPORT
              EX: 530D E60 ”M-SPORT”
              EX: 530D E39 M-SPORT
              EX: 123D E82 M-SPORT
              EX: 330D E46 COUPE
              EX: 330D E46 TOURING
              EX: 320D E91 M-SPORT

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5057
                • Paimio

                #22
                Originally posted by manfre View Post
                Mitäs arvon raati on mieltä, että kannattaako edes harkita ostavansa liikkeestä hieman reilu 200tkm ajettua 523i:ä 16k€?

                Minkäsmoisiin kulutuksiin maantieajossa kys. autolla pääsee?
                Puhtaassa maantieajossa mennään siellä 7l/100km nurkilla...hieman allekin. Itsellä Paimiosta Tampereelle talvikelissä kulutuslukema oli auton mukaan 6.7l/100km ja oma ainakin huijaa sen pari desiä kulutusta ylöspäin niin n. 6.5l olisi aito...

                Sekaisessa ajossa ollaan 8-8.5l nurkilla...

                Hyvä toki olisi jos suuttimet olisi vaihdettu kun jos niihin vikaa tulee niin on nyt vaikeaa kun niitä ei saa mistään kun komponenttipula on iskenyt dramaattisesti juurikin niihin.

                Jos käy kylmänä epätasaisesti ja tulee misfirea tauluun niin sitten tod näk. on suuttimissa vikaa...
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • manfre
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2018
                  • 47
                  • suomi

                  #23
                  Kiitos vastauksista. Täytyypi tosiaan kysellä suuttimien tilannetta vielä, jos ei ole tuon verran ajetussa vielä vaihdettu niin saattaa olla vähän turhan iso riski :think
                  f10 525d 2010

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5057
                    • Paimio

                    #24
                    Originally posted by manfre View Post
                    Kiitos vastauksista. Täytyypi tosiaan kysellä suuttimien tilannetta vielä, jos ei ole tuon verran ajetussa vielä vaihdettu niin saattaa olla vähän turhan iso riski :think
                    Todennäköisesti on jo vaihdettu...mutta ei välttämättä. Itsellä jos oikein huoltohistoriaa tulkitsin on yksi suutin vaihdettu. Mahdollisesti alkavia tukkeutumisoireita on, mutta laitoin puhdistusainetta niin katsotaan mitä tekee...pitäisi kyllä autttaa. 191tkm mittarissa.

                    Suurin ongelma on jos jää vuotamaan...sen saa selville tarkistamalla tulpat.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Mirska
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 110
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by manfre View Post
                      Mitäs arvon raati on mieltä, että kannattaako edes harkita ostavansa liikkeestä hieman reilu 200tkm ajettua 523i:ä 16k€?

                      Minkäsmoisiin kulutuksiin maantieajossa kys. autolla pääsee?

                      Tuommoisiin kuvan lukemiin olen 528:lla päässyt parhaimmillaan auton mittarin mukaan tku-hel-tku pätkällä talvinopeuksilla. Jos maantietä tulee paljon niin ei kannata N53:sta pelästyä, kuten jo mainittiin niin suuttimien tilanne on järkevä tarkistaa. Jos on menossa paikanpäälle itse niin sen voi helposti tsekata kun ottaa vain moottorin suojamuovin pois ja tihrustaa suuttimien kyljestä osanumeron että päättyykö se lukemaan -11
                      Attached Files
                      F10 528iA

                      Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                      Comment

                      • manfre
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2018
                        • 47
                        • suomi

                        #26
                        Kävin katsomassa ja päättyihän ne -11. Laatikko vaan vaihtoi pirun terävästi joten jäi hyllyyn
                        f10 525d 2010

                        Comment

                        • Kraftwerk
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2022
                          • 133
                          • Joensuu area

                          #27
                          Kävin punnituttamassa F11:n. Yllättävän painava!

                          2080 kg käytännössä aivan tyhjällä polttoainetankilla. Tehdas lupaa optimistisesti 2045 kg. Ureatankki oli täynnä ja 2 kilon veneen sammutin kontissa kuormana.
                          F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5057
                            • Paimio

                            #28
                            Originally posted by manfre View Post
                            Kävin katsomassa ja päättyihän ne -11. Laatikko vaan vaihtoi pirun terävästi joten jäi hyllyyn
                            Terävät vaihdot voi selittyä vaan huonoilla öljyilläkin jos ei kertaakaan ole vaihdettu..myös adaptioiden nollaus voi auttaa.

                            Tietääkseni tämä 8hp kuitenkin on kohtuullisen hyvä ja kestävä laatikko mekaanisesti.

                            Originally posted by Kraftwerk View Post
                            Kävin punnituttamassa F11:n. Yllättävän painava!

                            2080 kg käytännössä aivan tyhjällä polttoainetankilla. Tehdas lupaa optimistisesti 2045 kg. Ureatankki oli täynnä ja 2 kilon veneen sammutin kontissa kuormana.
                            Täh?
                            Oman sedanin massa on 1725kg...

                            Joko tuohon on salakuljettajat laittaneet muutaman heroiinibriketin runkorakenteisiin tai sitten jossain on jotain mätää...
                            Last edited by TheRipper; 25-04-2022, 22:25.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • mikron
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2171
                              • Himas

                              #29
                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Terävät vaihdot voi selittyä vaan huonoilla öljyilläkin jos ei kertaakaan ole vaihdettu..myös adaptioiden nollaus voi auttaa.

                              Tietääkseni tämä 8hp kuitenkin on kohtuullisen hyvä ja kestävä laatikko mekaanisesti.



                              Täh?
                              Oman sedanin massa on 1725kg...

                              Joko tuohon on salakuljettajat laittaneet muutaman heroiinibriketin runkorakenteisiin tai sitten jossain on jotain mätää...
                              Kyllähän ilmoitettu omamassakin F11 xDrivelle on melkein 2t.
                              F11 530dA xDrive M-sport -13
                              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                              Ex: E38 740iA -98
                              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                              Ex: E39 523i -96
                              Ex: E34 520i -89

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17543
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by mikron View Post
                                Kyllähän ilmoitettu omamassakin F11 xDrivelle on melkein 2t.
                                Sigun toukka 1950kg.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎