Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Originally posted by TurboT View Post
    vink, vink, ainakin yhden uuden omistajan kotimaisia kokemuksia voi lueskella sieltä toiselta bmw foorumilta...
    Mukavaa, että kuitenkin jaksat täälläkin roikkua. Volvolandiasta lainattua:

    "BTCF tuunaus teini lasikuitu foorumilla ei tule roikuttua vaikka käyttäjätunnus sinnekin löytyy."
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      Originally posted by TurboT View Post
      vink, vink, ainakin yhden uuden omistajan kotimaisia kokemuksia voi lueskella sieltä toiselta bmw foorumilta...

      Tukehdu nyt pullaas
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • Spark
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 44

        Originally posted by TurboT View Post
        vink, vink, ainakin yhden uuden omistajan kotimaisia kokemuksia voi lueskella sieltä toiselta bmw foorumilta...
        Kiitoksia - nyt on jo useamman sadan kilometrin verran omakohtaista ajokokemusta, joten enää ei ole tarvetta...

        530dA ylitti kyllä kirkkaasti odotukseni. GT:n tunnottomuus ja laivamaisuus oli hyvin saatu piilotettua. Ihan perusalustalla ja -ohjauksellakin oli varsin maukas ajettava.

        Plussat:
        - Ohjaus. Selkeästi parempi kuin e60:ssa. Paljon parempi tunto, ja ratti kertoi mihin auto on menossa. Ei vieläkään automaailman parhaimmistoa, mutta hyvä suoritus.
        - Alusta. Toimii asvalttipinnoilla loistavasti. Jämäkkä, mutta aiempaa selvästi mukavampi. Myös 19" renkailla
        - Vaihteisto. Ei ehkä aivan parhaimmillaan dieselin kanssa, mutta silti ehdotonta parhaimmistoa mitä on tullut kokeiltua. Bensakoneen kanssa varmasti 10+
        - Moottorit. Koko linjasto on kokoluokissaan automaailman parhaimmistoa tällä hetkellä
        - Idrive. Nyt se on suunnilleen sellainen kuin sen olisi pitänyt olla alusta lähtien. Myös nopeudeltaan
        - Melutaso. Kevätkarkeilla teillä ja 19" rengastuksella silti miellyttävän hiljainen
        - Hifisterot. Omaan korvaani soi aivan riittävän tasokkaasti
        - Sisätilat ja sisustus. Jälleen iso askel eteenpäin e60:sta
        - Ulkonäkö. Joidenkin mielestä tylsä, omasta mielestäni jämäkkä, tasapainoinen ja sopivan aggressiivinen

        Miinukset:
        - Parkki- ja kaupunkipyörityksessä iso koko alkaa tuntua kankeutena (ilman nelipyöräohjausta)
        - Ulkolinjojen havainnointi kuskin paikalta on vaikeaa. Tosin sama ongelma taitaa vaivata 90%:ia nykyautoista. Parkkitutkat = must
        - Näkyvyys taakse on rajoitettu = peruutuskamera iso apu
        - Tavaratila melko kapea ja pitkä. Ei lisälitroja aiempaan verrattuna, mutta epäkäytännöllisempi
        - Pikkutavaroiden säilytystilat rajalliset
        - Tylsät värivaihtoehdot (musta, harmaa)
        - Aktiiviset kallistuksenvakaajat (dynamic drive) saatavissa vain 530d, 535i ja 550i. Miksi?
        - Sport-penkit saatavissa vain nahkaverhoilulla. Ehkä m-sport-paketissa on sitten kangas-nahka?
        - Seinään ajettu keula. Jostain katselukulmasta näyttää hyvältä, toisesta ei

        Kokonaisuutena ilman muuta luokkansa paras, ei isoja miinuksia. M-B ja Audi jäävät taakse.

        Comment

        • Johan Dark
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 334
          • Espoo

          Tänään näkyi ensimmäinen musta F10. Ajeli perässini aamulla Olarinluomassa. Peilistäni loistivat erittäin kirkkaat LED Angel Eyesit. En ihan heti tunnistanut F10:ksi, kun huomioini kiinnittyi niihin enkeleihin, jotka ovat paljon kirkkaammat kuin muissa näkemissäni Led enkeleissä. F10 ei näytä kovinkaan isolta autolta.
          Näyttävä peli todellakin.

          Comment

          • eldrin
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 521
            • Espoo

            Originally posted by Johan Dark View Post
            Tänään näkyi ensimmäinen musta F10. Ajeli perässini aamulla Olarinluomassa. Peilistäni loistivat erittäin kirkkaat LED Angel Eyesit. En ihan heti tunnistanut F10:ksi, kun huomioini kiinnittyi niihin enkeleihin, jotka ovat paljon kirkkaammat kuin muissa näkemissäni Led enkeleissä. F10 ei näytä kovinkaan isolta autolta.
            Näyttävä peli todellakin.

            Tuli vissiin sama, tai ainakin hyvin samanlainen auto bongattua stadista. Musta julmetun tyylikäs kärry ja jäänsiniset he-le-ve-tin kirkkaat enkelit keulalla. Todellakin erottuu massasta
            e60 530iA -04 Olivine Grün
            e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
            e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
            e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
            e34 540iA -94 Arktissilber
            ///ex

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11685
              • Kouvola

              Mitä tuli tuossa pari viikkoa sitten bongattua F10 liikenteessä, niin kauempaa katsoin ensin, että onko toi facelift E92 Coupe, kun näytti niin sulavalta. No uusi F10:hän se sitten oli. Kyllä on saatu iso auto siron näköiseksi muotoilulla.

              Comment

              • Veiled
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 1130
                • Helsinki

                TM:n testiauton kyydissä tuli oltua, F10 535. vehkeessä oli varmaan kaikki lisävarusteet mitä listalta löytyy (about). oli lämpökameraa, autom. hidastava vakionopeuden säädin... ja vaikka mitä. hintaa autolla oli kuulemma noilla varusteilla n. 110Keur.

                kokemukseni perusteella todella ylellinen auto. säädettävän alustansa ansiosta se oli mukulakivillä hiljainen ja asfaltilla sporttiasennossa tarkka ja tukevan oloinen. tolla kolmelitrasella turbokoneella auto liikkui todella kiitettävästi. hieman uraherkkyyttä kuski valitteli.

                mut joo. tyylikäs luxusauto.

                -V-
                /// X6 35i AlpinWeiss ///

                Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

                www.automatrix.fi

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7425
                  • Oulu

                  Edelleenkään ole tullut otettua F10-tyyppejä, mutta Ruotsin AMS oli vertaillut uusimmassa numerossaan E60 523i vs. F10 523i. En omista ko. lehteä enkä lukunut juttua mitenkään täydellisesti, mutta pikaisella vilkaisulla siitä jäi mieleen jotain huomioita.

                  Ekaksikin sanoivat, että oli mielenkiintoista päästä testaamaan F10 523i:tä täysvarusteltujen 535i-esittelyautojen jälkeen. Pienempi pata ja köyhempi varustelu ei kuulemma vienyt F10:n hohtoa mihinkään. Sisustaa pitivät jopa 7-sarjan tasoisena ja selvänä parannuksena E60:stä.

                  F10:n kasvanut paino sai vähän moitteita ja käytännön kulutuksessa eroa löytyi E60:n hyväksi noin puoli litraa sadalla (8,5l/100 km molemmin puolin olivat, ihan desilleen en muista). Osansa tästä selittänee F10 523i:n 3-litrainen moottori, jonka kehuttiin tuntuvan selvästi E60:n 2.5-litraista voimaakkaammalta matalilla kierroksilla, kuten vääntölukemistakin voisi päätellä asian olevan. Yläkierroksilla ero kuulemma tasoittuu ja kiihtyvyydessä erot on aika mitättömiä.

                  Ajattavuuden ja ohjauksen arvioinnilta vei vähän pohjaa pois erikokoinen rengastus, kun E60:ssä oli 16" renkaat ja F10:ssä 18". Suuntavakavuudessa oli kuulemma suuri ero F10:n hyväksi, mutta vastaavasti tietuntumasta oli tingitty hiukan. Toisaalta taas kuulemma F10:n nopeampi ohjaus osaltaan paikkaa asiaa. Myös jousitusmukavuudessa F10 oli selvästi parempi.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • TeeDee
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 497
                    • Rovaniemi

                    Oli muuten startissa tässä f10 530d jos en väärin muista. Eipä ne siitä juuri haukkumista löytänyt.
                    Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

                    Comment

                    • JNIJNI
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1485

                      Siinä F10 M-Sport-versiona. No eipä tuosta ihmeitä näe, mutta vanteet ainakin.


                      G21 LCI 330e xDrive 2022
                      E93 M3

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7425
                        • Oulu

                        Originally posted by JNIJNI View Post
                        Siinä F10 M-Sport-versiona. No eipä tuosta ihmeitä näe, mutta vanteet ainakin.
                        Madallusta tuntuis tarttevan enemmänkin. Vanteet muistuttaa 1-sarjan Styling 208 M-vanteita, jotka on ainakin hienot.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Madallusta tuntuis tarttevan enemmänkin. Vanteet muistuttaa 1-sarjan Styling 208 M-vanteita, jotka on ainakin hienot.
                          Ja etäisesti e39 style66:sta

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by Vanquish View Post
                            Ja etäisesti e39 style66:sta
                            Just meinasin postata tämän, mutta kerkesitkin jo. Eli kyllä hyvinkin E39-mäisesti mennään tässäkin kohtaa.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Vanquish View Post
                              Ja etäisesti e39 style66:sta

                              ja kuin jotkin M6 replicat mitä pyörii ties minkä kipon alla.... ei kyllä ehkä paras valinta tuo vanne.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • MSam
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 181
                                • Länsi-Suomi

                                528iA koeajettu vihdoin tänään.

                                Panttasin koeajoa siksi, että en halunnut ajaa dieseliä. Odotin, kunnes vihdoin Raision Autokeskus rekisteröi bensaversion F10:stä. Ihmeellistä kyllä, tuntemukseni ovat lähinnä päin vastaiset, mitä (edellisellä sivulla) Sparkin.

                                - Auton ohjaus on edelleen, kolme tuntia koeajon jälkeen päällimmäinen asia, joka ärsyttää ja tuntuu E60:stä huonommalta. Sähköisen tehostuksen hitaus ja epämääräisyys ärsytti oikeastaan koko ajan. Kun palasin kotiin E60:llä, auto ohjasi täsmälleen sinne, minne halusin, eikä miettinyt kymmenystä ennen reagointia. Sitten kun F10 alkoi reagoimaan, se reagoi vähän yli. Vaatisi totuttelua, mutta silti.
                                - Rengasmelu pistää esille, koska auto on muuten niin hiljainen. Sen sijaan 6-sylinterisen elämän äänet on liian vaimennettuja, jos pitää BMW:n sydämestä.
                                - Ajettavuudessa ei ole tapahtunut mitään dramaattista, eikä koeajo aiheuttanut minkäänlaista ostoreaktiota. Ennenkin tuli todistettua, että E60 on hyvä auto ja konstruktio.
                                - Uusi iDrive on jotain ihan muuta, kuin sitä, mitä itse haluaisin. Minä haluaisin nauttia autoilusta, en tietokoneen käyttämisestä autossa. Järjetön määrä pikanäppäimiä ei ainakaan lievitä tuskaa, kun pomppaa kylmiltään auton rattiin. Navigointi sen sijaan on jokseenkin täydellinen, jos sellaista tarvitsee (itse en tarvitse, koska tiedän, mistä lähden ja minne olen menossa). Harvemmin tulee pyörittyä Pariisin keskustassa ilman karttaa.
                                - Vakiopenkit ovat tasan yhtä hyvät tai huonot, mitä E60:ssä. Onko se todellakin liian suuri vaiva laittaa tämän hintaiseen autoon asialliset penkit, joissa olisi säädettävä reisituki vakiona?

                                Sen sijaan jotain hyvääkin.

                                + Moottorin ominaisuudet ovat monipuoliset. Vääntöä, herkkyyttä ja tehoa. Kierrosalueesta huolimatta.
                                + Uusi automaatti on jo lähes sitä tasoa, että voisi harkita sellaista. Vaikka manuaali on silti manuaali - tekee juuri sen, mitä kuljettaja haluaa.
                                + Sport-vaihteisto (vaihdevivut ratissa) tuntui asialliselta ja vivutkin olivat sellaiset, että niitä voisi ajoittain jopa käyttää.

                                Oli miten oli, niin F10:n hankinta ei jää mitenkään vaivaamaan ja nukun yöni aivan rauhassa. Jos haluan itselleni uudemman tietokoneen, saan sellaisen 600 eurolla. En maksa 30k euroa siitä.

                                Enkä vieläkään pidä F10 keulasta. Se on minun mielestäni epäonnistunut ja muodoton möhkäle. Mutta nämähän ovat vain makuasioita.
                                Last edited by MSam; 21-06-2010, 21:20.
                                E60 523i

                                E10 kiitos ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎