Originally posted by jaki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi 5-sarjalainen //code name F10
Collapse
X
-
BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
-
-
Originally posted by jaki View PostHuippuna, että 523 veisi saman kuin M5. Hoh hoijaa, koittakaas kakarat nyt vähän hillitä mitä näppiksistanne lauotte...
Onkos sulla ollut E60 M5 ja E60 523iA?? jotta on muutakin kun mutua tuosta kulutus eroista??
Minulla on ollut molemmat ja yhtä aikaa, jotta kokemus tulee ihan käytännön tasolta ei netistä luettuna.
Pointti oli että E60 523iA oli munaton bensa rosvo, vailla mitään fiilistä mitä 6koneen pitäisi joidenkin mielestä herättää.
Comment
-
-
Originally posted by Heku View PostVoi nyt perkele..
Onkos sulla ollut E60 M5 ja E60 523iA?? jotta on muutakin kun mutua tuosta kulutus eroista??
Minulla on ollut molemmat ja yhtä aikaa, jotta kokemus tulee ihan käytännön tasolta ei netistä luettuna.
Pointti oli että E60 523iA oli munaton bensa rosvo, vailla mitään fiilistä mitä 6koneen pitäisi joidenkin mielestä herättää.
Toit toki ihan hyvän pointin esille, että saman kopan pienempi moottoriversio syö lähes saman verran, mutta käytännössä sillä tuskin on kummankaan mallin omistajalle suurta merkitystä. Ja useimmiten M5:n omistaja ottaa siitä autostaan hieman enemmän irti, kuin 523i:n omistaja. Tuskin kuitenkaan kukaan ostaa M5:ttä ja sitten pyrkii pääsemään aina mahdollisimman pienellä kulutuksella.
En tiedä sitten, miksi kenenkään mielestä tämä nykysuuntaus olisi hyvästä: Siirrytään kohti pienempiä ja yhä monimutkaisempia (lue kalliimpia huoltaa) moottoreita, joiden tavoitteena on ainoastaan päästöjen lasku. Sitten vielä uhotaan, että jatkossa Bemarilla nähtäisiin myös etuvetoja. Jotenkin alkaa tuntua siltä, että BMW brändinä on koko ajan siirtymässä kohti massatuotetta, jonka tavoitteena on vain mahdollisimman suuren asiakaskunnan haaliminen. Valitettavasti tällainen strategia voi kostautua, koska A) siinä voidaan menettää vanha asiakaskunta ja heidän uskollisuutensa merkkiä kohtaan ja B) markkinoilla on jo ennestään runsaasti tarjolla erilaisia pienikoneisia turbomalleja niin etuvedolla, kuin nelivedollakin. Onko BMW menossa kohti samaa päätepistettä, kuten on käynyt myös monelle muulle aikanaan menestyneelle firmalle, kuten vaikkapa Nokialle ja Saabille?
Comment
-
-
OT:ksi menee, sori. Oispa E39-kopassakin 523i ja M5 edes samalla hehtaarilla kulutuksiltaan niin ois helpompi päivittää autoa. Yksi "ylitehoinen" auto pitäis vielä keretä hommaan, sit voin ajaa loppu elämän jollain sähkömopolla.
Originally posted by Heku View PostPointti oli että E60 523iA oli munaton bensa rosvo, vailla mitään fiilistä mitä 6koneen pitäisi joidenkin mielestä herättää.
Samoin kiinnostaa kokemukset noista F10 4-koneisesti bensoista jos joku niitä ajelee.Last edited by Petri.Kekkonen; 17-08-2011, 11:25.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEn tiedä sitten, miksi kenenkään mielestä tämä nykysuuntaus olisi hyvästä: Siirrytään kohti pienempiä ja yhä monimutkaisempia (lue kalliimpia huoltaa) moottoreita, joiden tavoitteena on ainoastaan päästöjen lasku. Sitten vielä uhotaan, että jatkossa Bemarilla nähtäisiin myös etuvetoja. Jotenkin alkaa tuntua siltä, että BMW brändinä on koko ajan siirtymässä kohti massatuotetta, jonka tavoitteena on vain mahdollisimman suuren asiakaskunnan haaliminen. Valitettavasti tällainen strategia voi kostautua, koska A) siinä voidaan menettää vanha asiakaskunta ja heidän uskollisuutensa merkkiä kohtaan ja B) markkinoilla on jo ennestään runsaasti tarjolla erilaisia pienikoneisia turbomalleja niin etuvedolla, kuin nelivedollakin. Onko BMW menossa kohti samaa päätepistettä, kuten on käynyt myös monelle muulle aikanaan menestyneelle firmalle, kuten vaikkapa Nokialle ja Saabille?BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostMinkä ihmeen kivijalan ja historian? Ekat E12-mallit oli paljon 518 ja 520-malleja, ja ne kyllä oli neloskoneilla.
Ylipäätään koko keskustelu on kyllä lapsellista napinaa. Huippuna, että 523 veisi saman kuin M5. Hoh hoijaa, koittakaas kakarat nyt vähän hillitä mitä näppiksistanne lauotte...
Tähän saakka toistaiseksi tehot on vielä kasvaneet. Uskon, että kohta alkaa pieni CO2-metsästys kunnolla. Silloin aletaan pudottaa tämänhetkisiä ylitehoja ja kunnolla.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostPalataanpas vielä taaksepäin vuoteen 1918, jolloin Bmw esitteli ensimmäisen oman moottorin, tämä oli kuusisylinterinen. Näiltä lentokone valmistus ajoilta on myös Bmw:n merkki peräisin.
Edelleen: BMW:t tehdään niille, jotka ostavat niitä uusina. Jos niillä ei saa kahta mustaa viivaa asfalttiin, 99,999% ostajista ei kiinnosta asia pätkän vertaa.
BMW varmaan tutkii aktiivisesti esim tuota etu/takavetokysymystä. Muistaakseni valtaosa uusien BMW:n ostajista ei edes tiedä mistä päästä auto vetää. Miten silloin BMW:n maine menisi, jos alkaisi tekemään etuvetoja. Sääli sinällään, koska itse pidän yhtenä syynä tarkkaan ohjaukseen nimenomaan takavetoa.
Kuten kirjoitin, ei suorityskykyä kannata huonontaa, jos siitä ei saa mitään "palkintoa" = selvästi pienempää kulutusta. Siksi varmaan tuo 4-sylinterinen 528i tehtiin noin tehokkaaksi, koska se teho tuli ilmaiseksi.
Olisi hauska kuulla jonkun BMW:n insinööriltä, jos lähtökohdaksi otettaisiin ainoastaan pieni kulutus = pienet CO2-päästöt, millaisia olisivat F10/11:n koneet.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostOlisi hauska kuulla jonkun BMW:n insinööriltä, jos lähtökohdaksi otettaisiin ainoastaan pieni kulutus = pienet CO2-päästöt, millaisia olisivat F10/11:n koneet.
Joku fiksaatio BMW:n moottoripuolella tuli takavuosina tuohon 500cc per sylinteri kun about kaikki moottorit perustuvat sen ympärille. Että olisiko se sitten 1.5l 3-sylinterin nokileka ainakin kahdella puhaltimella, jolla 100g CO2 alitusta lähdettäisiin yrittämään :think
Jos uuden 1-sarjan kulutuslukemista voi jotain päätellä, niin aika vähäinen on 116d kulutusetu enää verrattuna isoveljiinsä. Onko seuraavat desit sitten helpompi/halvempi tiristää jo kehittämällä muita muuttujia kuin moottoria... dieetti olisi poikaa
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostJoo joo, mutta ei niitä kutsuttu 5-sarjalaisiksi :think
Edelleen: BMW:t tehdään niille, jotka ostavat niitä uusina. Jos niillä ei saa kahta mustaa viivaa asfalttiin, 99,999% ostajista ei kiinnosta asia pätkän vertaa.
BMW varmaan tutkii aktiivisesti esim tuota etu/takavetokysymystä. Muistaakseni valtaosa uusien BMW:n ostajista ei edes tiedä mistä päästä auto vetää. Miten silloin BMW:n maine menisi, jos alkaisi tekemään etuvetoja. Sääli sinällään, koska itse pidän yhtenä syynä tarkkaan ohjaukseen nimenomaan takavetoa.
Kuten kirjoitin, ei suorityskykyä kannata huonontaa, jos siitä ei saa mitään "palkintoa" = selvästi pienempää kulutusta. Siksi varmaan tuo 4-sylinterinen 528i tehtiin noin tehokkaaksi, koska se teho tuli ilmaiseksi.
Olisi hauska kuulla jonkun BMW:n insinööriltä, jos lähtökohdaksi otettaisiin ainoastaan pieni kulutus = pienet CO2-päästöt, millaisia olisivat F10/11:n koneet.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostKylla itseä kiinnostaisi uuden auton ostajana auton arvo kolmenvuoden päästa, kun kauppaan sitä sille kumia polttavalle lippispäälle. Joka tietää auton vetotavan.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by JNIJNI View PostNo tuossa ääninäytettä uudesta N20 28i:stä. Tosin Z4:een laitettuna, mutta kumminkin.
http://www.youtube.com/watch?v=gxesE...layer_embedded
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostJoo joo, mutta ei niitä kutsuttu 5-sarjalaisiksi :think
Edelleen: BMW:t tehdään niille, jotka ostavat niitä uusina. Jos niillä ei saa kahta mustaa viivaa asfalttiin, 99,999% ostajista ei kiinnosta asia pätkän vertaa.
BMW varmaan tutkii aktiivisesti esim tuota etu/takavetokysymystä. Muistaakseni valtaosa uusien BMW:n ostajista ei edes tiedä mistä päästä auto vetää. Miten silloin BMW:n maine menisi, jos alkaisi tekemään etuvetoja. Sääli sinällään, koska itse pidän yhtenä syynä tarkkaan ohjaukseen nimenomaan takavetoa.
Kuten kirjoitin, ei suorityskykyä kannata huonontaa, jos siitä ei saa mitään "palkintoa" = selvästi pienempää kulutusta. Siksi varmaan tuo 4-sylinterinen 528i tehtiin noin tehokkaaksi, koska se teho tuli ilmaiseksi.
Olisi hauska kuulla jonkun BMW:n insinööriltä, jos lähtökohdaksi otettaisiin ainoastaan pieni kulutus = pienet CO2-päästöt, millaisia olisivat F10/11:n koneet.Last edited by snoub; 22-08-2011, 18:21.BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEn tiedä muista, mutta eipä tuo minua vakuuta, vaikka en yleensä moottorin äänillä ajakaan.
Kiusallista.
Siinäkö on nyt sitten maailman parhaaksi ylistetty auto (jos Vitosen kohdalla sama lopputulos), nelisylinterisellä pikkukoneella?
Long live 530i.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by snoub View PostTuskin bmw:kään kuvittelee että hintalapussa voi pitää 3x lukemia pelkästää pyöreiden propellimerkkien maagisen vetovoiman perusteella.
Itseäni juuri BMW:ssä viehättää ja pitää edelleen merkkiuskollisena,takaveto ja suora 6 kone...ja sen myötä hyvät ajo-ominaisuudet,jotka valitettavasti jäävät peittoon Suomen surkeiden tieverkostojen takia.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Comment