Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

    Originally posted by JNIJNI View Post
    No tuossa ääninäytettä uudesta N20 28i:stä. Tosin Z4:een laitettuna, mutta kumminkin.

    http://www.youtube.com/watch?v=gxesE...layer_embedded

    Joo oli toi kyllä aika nuhasen kuulosta menoa. Melkein kun lainamoottorilla ajaisivat.
    F11 LCI 535xi


    Ex.

    E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by JNIJNI View Post
      No tuossa ääninäytettä uudesta N20 28i:stä. Tosin Z4:een laitettuna, mutta kumminkin.

      http://www.youtube.com/watch?v=gxesE...layer_embedded
      ei voi kyllä muuta sanoa....
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • ///Jone
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 1281
        • HKI

        Toivottavasti eivät laita tulevaan 328 tuota mottia. 320 vielä menis.
        ______________________
        Nykyinen:
        Model 3

        BMW:t vuodesta 2009:
        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

        Comment

        • jannek
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 60
          • Tampere

          Nuo pikkuisella bensakoneella olevat mallit ovat ainakin itseäni kiinnostavia, ja nimenomaan juuri siksi että niissä riittävä teho yhdistyy pieneen kulutukseen. Automaattina tottakai. Itseäni ei käyttöauton "äänet" kiinnosta pätkääkään, itseasiassa mitä äänettömämpi auto on niin sen parempi.

          Toki isommalla koneella olevat mallit olisivat jo liian kalliitakin.

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            Originally posted by snoub View Post
            Kyllä väittäisin että uuden BMW:n ostaja on keskimäärin kiinnostuneempi autoista ja niiden tekniikasta kuin esim. Avensiksen tai Passatin ostaja. Muutenkin tuntuu että nykypäivänä ei muutenkaan kukaan tiedostava ihminen osta edes kahvinkeitintä ilman kahden tunnin googletusta niiden näkyvistä ja piilevistä ominaisuuksista, hinta-laatu suhteista, testituloksista jne. Puhumattakaan sitten niinkin kalliista hankinnasta kuin autosta.
            Juuri noin. Tosin autossa on muutakin tekniikkaa, kun moottori ja vetotapa

            Veikkaan että aika vähän normi BMW ostajakunnassa on sikarikkaita "ei mitään väliä mitä sisältää tai maksaa" asiakkaita. Että aika metsään varmaan bisnekset pidemmän päälle menisi jos valmistajan suunnittelufilosofia olis tyyliä: "uuden auton ostajaa ei pääsääntöisesti kiinnosta yhtään mikään, varsinkaan autoon tai sen tekniikkaan liittyvä asia". Tuskin bmw:kään kuvittelee että hintalapussa voi pitää 3x lukemia pelkästää pyöreiden propellimerkkien maagisen vetovoiman perusteella.
            Totta tuokin. Sen sijaan ulkonäön, estetiikan merkitys ylipäätään kasvaa koko ajan.
            En usko, että ainakaan 5-sarjalaisessa kovin pian siirrytään etuvetoon, jos koskaan. 1- ja 3-sarjalaisesta en menisi takuuseen.
            Olen jutellut aika monen M-sarjalaisen omistajan kanssa ja niissä on ongelmana jo liian "näkymätön" suorituskyky. Autot ovat erittäin suorituskykyisiä mutta eleettömiä. Selkokielellä: vauhtia löytyy, mutta fiilis tulee vasta paljon yli sakkorajojen.
            Yksi millä M-versiot voisivat erottua tulevaisuudessa on takaveto, ehkä, kunhan pohdiskelen.

            Aikoinaan BMW:llä mallisarjan "kuningas" oli juurikin suoralla kutosella oleva malli. Veikkaan, että siihen palataan. Vielä 5-sarjalaisessa on 8-koneiset, mutta niiden päämarkkinahan on Jenkeissä. Kunhan siellä otetaan lusikka kauniiseen käteen ja aletaan periä polttoaineveroa, niiden markkina romahtaa.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              Originally posted by jaki View Post
              Juuri noin. Tosin autossa on muutakin tekniikkaa, kun moottori ja vetotapa



              Totta tuokin. Sen sijaan ulkonäön, estetiikan merkitys ylipäätään kasvaa koko ajan.
              En usko, että ainakaan 5-sarjalaisessa kovin pian siirrytään etuvetoon, jos koskaan. 1- ja 3-sarjalaisesta en menisi takuuseen.
              Olen jutellut aika monen M-sarjalaisen omistajan kanssa ja niissä on ongelmana jo liian "näkymätön" suorituskyky. Autot ovat erittäin suorituskykyisiä mutta eleettömiä. Selkokielellä: vauhtia löytyy, mutta fiilis tulee vasta paljon yli sakkorajojen.
              Yksi millä M-versiot voisivat erottua tulevaisuudessa on takaveto, ehkä, kunhan pohdiskelen.

              Aikoinaan BMW:llä mallisarjan "kuningas" oli juurikin suoralla kutosella oleva malli. Veikkaan, että siihen palataan. Vielä 5-sarjalaisessa on 8-koneiset, mutta niiden päämarkkinahan on Jenkeissä. Kunhan siellä otetaan lusikka kauniiseen käteen ja aletaan periä polttoaineveroa, niiden markkina romahtaa.
              i3 olisi se malli joka olisi etuveto jos sitä harkittaisiin, mutta näyttää vahvasti takavedolta, joten 1-3sarja säilynee pitkään vielä takavetoisena. http://www.youtube.com/watch?v=d9GDz...ayer_embedded#!
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by ///Jone View Post
                i3 olisi se malli joka olisi etuveto jos sitä harkittaisiin, mutta näyttää vahvasti takavedolta, joten 1-3sarja säilynee pitkään vielä takavetoisena. http://www.youtube.com/watch?v=d9GDz...ayer_embedded#!

                asiaa
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Sharedoc
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 122
                  • Oulu

                  Kävin ajamassa uutta 520d Touring TwinpowerTurbo automaattia.

                  Moottori tuottaa pettymyksen, turboviive on aivan järkyttävän pitkä ja tehoja odotellessa tallaa painaa syvemmälle ja sitten tehot tulee yhtäkkiä ja märällä luistonesto tulee päälle ja vetää tehot alas. Ajaminen on hankalaa ja mietin vaan millaista talvella on ajaa tälläisellä kulmikkaalla kaasuvasteella.

                  Ilmeisesti turbo on liian suuri koneeseen, oliskohan sama turbo joka on tehokkaamassa 525d myllyssä joka on sama 2L-peruskone. Peruskone on ilman ahtopainetta aivan hengetön.

                  Liikkeessä olleissa esitteessä ja netissä olevat esitteet myös on vanhoilla tiedoilla moottoreista. Ainoastaan hinnasto on ajan tasalla. Hinnastosta ei käi ilmi miten Business mallit eroaa perusvarustuksesta kun esitteet ei tunne koko Business malleja.
                  Last edited by Sharedoc; 13-09-2011, 18:04. Reason: Lisäys
                  Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
                  MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
                  Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

                  Comment

                  • juster
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 624

                    Originally posted by Sharedoc View Post
                    Kävin ajamassa uutta 520d Touring TwinpowerTurbo automaattia.

                    Moottori tuottaa pettymyksen, turboviive on aivan järkyttävän pitkä ja tehoja odotellessa tallaa painaa syvemmälle ja sitten tehot tulee yhtäkkiä ja märällä luistonesto tulee päälle ja vetää tehot alas. Ajaminen on hankalaa ja mietin vaan millaista talvella on ajaa tälläisellä kulmikkaalla kaasuvasteella.

                    Ilmeisesti turbo on liian suuri koneeseen, oliskohan sama turbo joka on tehokkaamassa 525d myllyssä joka on sama 2L-peruskone. Peruskone on ilman ahtopainetta aivan hengetön.

                    Liikkeessä olleissa esitteessä ja netissä olevat esitteet myös on vanhoilla tiedoilla moottoreista. Ainoastaan hinnasto on ajan tasalla. Hinnastosta ei käi ilmi miten Business mallit eroaa perusvarustuksesta kun esitteet ei tunne koko Business malleja.
                    520 DA:ssä lienee kokoluokkansa paras voimansiirtopaketti. Joko uudet mallit ovat koeajossa, niitähän on tehty vasta pari viikkoa. 525 D:ssä on kaksi turboa.

                    Mitä taas tulee maahantuojan esitteisiin ja nettisivuihin on niiden päivitystaso heikko. Bisnes mallin varusteet löytyvät kyllä helposti esim. nettisivuilta.

                    Comment

                    • tuumas
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2564
                      • Lapland, Finland

                      Originally posted by juster View Post
                      520 DA:ssä lienee kokoluokkansa paras voimansiirtopaketti. Joko uudet mallit ovat koeajossa, niitähän on tehty vasta pari viikkoa. 525 D:ssä on kaksi turboa.

                      Mitä taas tulee maahantuojan esitteisiin ja nettisivuihin on niiden päivitystaso heikko. Bisnes mallin varusteet löytyvät kyllä helposti esim. nettisivuilta.
                      what he said...

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7425
                        • Oulu

                        Originally posted by juster View Post
                        Bisnes mallin varusteet löytyvät kyllä helposti esim. nettisivuilta.
                        Ja hinnastossa samalla sivulla missä Business-mallien hinnat on myös mainittu siihen kuuluvat varusteet.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • mr81
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 300
                          • PK-seutu

                          Osaako joku sanoa, miksi tätä mallia saa saksasta (veroineen) samaan hintaan kuin suomesta verottomana? Suomalainen ahneus? Legendaariset logistiikkakulut?
                          E65 730d '08 Monaco blue
                          Ex: E60 523iA '08

                          Comment

                          • 528iA
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2005
                            • 70

                            Originally posted by Sharedoc View Post
                            Kävin ajamassa uutta 520d Touring TwinpowerTurbo automaattia.

                            Moottori tuottaa pettymyksen, turboviive on aivan järkyttävän pitkä ja tehoja odotellessa tallaa painaa syvemmälle ja sitten tehot tulee yhtäkkiä ja märällä luistonesto tulee päälle ja vetää tehot alas. Ajaminen on hankalaa ja mietin vaan millaista talvella on ajaa tälläisellä kulmikkaalla kaasuvasteella.

                            Ilmeisesti turbo on liian suuri koneeseen, oliskohan sama turbo joka on tehokkaamassa 525d myllyssä joka on sama 2L-peruskone. Peruskone on ilman ahtopainetta aivan hengetön.

                            Liikkeessä olleissa esitteessä ja netissä olevat esitteet myös on vanhoilla tiedoilla moottoreista. Ainoastaan hinnasto on ajan tasalla. Hinnastosta ei käi ilmi miten Business mallit eroaa perusvarustuksesta kun esitteet ei tunne koko Business malleja.
                            Itse ajanut reilu 1000km pääasiassa kaupunkiajoa (kuitenkin myös jonkun verran moottoritietä) 2010 f10 520dA:lla ja mielestäni erittäin kiva peli! Varsinkin jos vertaa nelipyttysillä varustettuihin E-sarjalaisiin (200, 220, 250 cdi), joissa mainitsemasi viive on aivan järkyttävän pitkä, riippumatta siitä, onko 'uusi' 7- tai vanha 5 vaihteinen laatikko. Ainoa moite mitä olen keksinyt bemun voimalinjan suhteen on nelisylinterisen dieselkoneen kauhea ääni . Vaihdelaattikko on suorastaan upea

                            Comment

                            • zanta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 2908
                              • Oulu

                              Originally posted by mr81 View Post
                              Osaako joku sanoa, miksi tätä mallia saa saksasta (veroineen) samaan hintaan kuin suomesta verottomana? Suomalainen ahneus? Legendaariset logistiikkakulut?
                              Saksassa ei ole autoveroa ja alv on 19%
                              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                              eksälista:
                              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                              Comment

                              • teme[[
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 269
                                • Lake Worth, FL

                                Kävin koeajamassa 535d ja tykästyin niin kovasti että taidan ensi viikolla sellaisen ostaa. Paljon hiljaisempi ja laadukkaamman oloinen sisusta kuin e60 mallissa. Moottorissa on puhtia minun käyttöön niin paljon ettei tarvitse edes käyttää ohjelmoitavana. Mieli voi tietenkin muuttua parin kk jälkeen...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎