Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw m5 f10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #46
    Originally posted by K2Ri View Post
    ..vaan 1,6 turbo takaveto BMW:n?
    Mikä pakko mun olisi ostaa ***** siksi että joku tehdas alkaa suoltaa sellaista?
    Mä tiedän tasan tarkkaan mistä mä tykkään, jos jollekulle toiselle ei aukea toi manuaali/takaveto/vapari konsepti tai jos se ei puhuttele niin ongelma ei oo mulla.
    Last edited by petrolhead; 25-06-2011, 01:36.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • NHB
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1120

      #47
      Originally posted by BMW View Post
      Höpö höpö juttuja että turboja tarvitaan suorituskykyyn. Itseasiassa monet race autot on jo siitä syystä vapaastihengittäviä, että ahdin tuo ei toivottua vääntöä joka taas vaatii vahvempaa vaihteistoa joka taas painaa selvästi enemmän ja se taas vaikuttaa siihen suorituskykyyn varsinkin kun aletaan rattia kääntämään. Pitäis perustaa uusi K-moottorisarja Motorsporteille. K niinkuin Kompromissi.
      Muutamat kilot voimansiirrossa nyt ovat pienin ongelma M5:n painonhallinnassa. Jossain rataa kiertävässä sippoisessa muovipulkassa nuo kilot merkitsevät jo enemmän. Le Mansin radan kiertäminen näyttää kuitenkin onnistuvan turbodieseleiltäkin. Kumpihan lopulta on keveämpi voimalinjaltaan E60 M5 vai F10 M5?

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #48
        Originally posted by Exorcist View Post
        On kyllä mielenkiintoisen oloinen laite.
        Silmään pisti ehkä eniten muutokset X5M/X6M S63 moottorista vaikka paperilla moottorit vaikuttaa identtisiltä.
        Ahtoa on kuitenkin 0.3 baria tuossa uudessa koneessa enemmän (1.5 vs 1.2) ja puristussuhde +0.7 joten 1M tyyliin tehot taitaa olla 'hieman' alakanttiin.
        Yksi mielenkiintoinen ratkaisu on imeisesti lohkon molemmille puolille ristiin menevät pakosarjat.

        "World premiere of a newly developed BMW M high-performance engine: high-revving 4.4-litre V8 engine with M TwinPower Turbo package -- consisting of Twin Scroll Twin Turbo technology, cross-bank exhaust manifold... "

        Comment

        • K2Ri
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1829
          • London, UK & Germany

          #49
          Originally posted by petrolhead View Post
          Mikä pakko mun olisi ostaa ***** siksi että joku tehdas alkaa suoltaa sellaista?
          Mä tiedän tasan tarkkaan mistä mä tykkään, jos jollekulle toiselle ei aukea toi manuaali/takaveto/vapari konsepti tai jos se ei puhuttele niin ongelma ei oo mulla.

          Ota ihan rauhallisesti, en puhunutkaan mitä Sinä tulet ostamaan (tai tulet olemaan ostamatta), vaan tuhannet muut ihmiset, jotka toiminnallaan pitävät huolta siitä että BMW -niminen autotehdas pyörii jatkossakin.



          OT:
          Yleisesti ottaen, mielestäni kenenkään on aika turha itkeä jossain foorumilla kun etuvedot ja turbokoneet tulee mallistoon, jos ei itse lukeudu siihen kohderyhmään joka toisi edes euron euroa autotehtaalle, ihan sama miten merkkifanaattisena itseään pitää..
          Last edited by K2Ri; 25-06-2011, 13:06.
          sigpic
          BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #50
            Originally posted by K2Ri View Post

            Ota ihan rauhallisesti, en puhunutkaan mitä Sinä tulet ostamaan (tai tulet olemaan ostamatta), vaan tuhannet muut ihmiset, jotka toiminnallaan pitävät huolta siitä että BMW -niminen autotehdas pyörii jatkossakin.
            Jotkut ostaa tuotteen kun siinä on oikea logo päällä, riippumatta siitä mitä tuote pitää sisällään. Se on surkuhupaisaa mutta jokaisen oma asia.
            Heti kun Hyundai /Dacia / mikä vaan tuo markkinoille kompaktin takavetoisen joka miellyttää ajo-ominaisuuksillaan ym ym, niin mulla ei ole mitään kynnystä harkita ajavani sellaisella.
            OT:
            Yleisesti ottaen, mielestäni kenenkään on aika turha itkeä jossain foorumilla kun etuvedot ja turbokoneet tulee mallistoon, jos ei itse lukeudu siihen kohderyhmään joka toisi edes euron euroa autotehtaalle, ihan sama miten merkkifanaattisena itseään pitää..
            Itsellä ei ole mitään merkkifanatismia (ainakaan tähän merkkiin). Eikä kyllä taloudellisia edellytyksiäkään ostaa tulen uutta BMWtä. En nää silti mitään ristiriitaa siinä jos lausun mielipiteeni ko. tuotteen hyvyyksistä ja heikkouksista.
            Last edited by petrolhead; 25-06-2011, 13:50.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              #51
              Originally posted by K2Ri View Post

              OT:
              Yleisesti ottaen, mielestäni kenenkään on aika turha itkeä jossain foorumilla kun etuvedot ja turbokoneet tulee mallistoon, jos ei itse lukeudu siihen kohderyhmään joka toisi edes euron euroa autotehtaalle, ihan sama miten merkkifanaattisena itseään pitää..
              Miksei köyhät saa itkeä Bemareista Bemari foorumilla? Saako köyhät itkeä vanne topicissa jos ei ole ikinä ostanu kyseisen merkin vanteita uutena? Entä jos köyhät ei ostais niitä käytettyjä Bemareita, niin ostettaisiinko uusiakaan Bemareita yhtä paljon kun käytetyn Bemarin arvo olisi yhtäkuin romumetallin kilohinta? Kun köyhä merkkifanaatikko kävelee "Uudet autot" pahvikyltin ohi "Varaosat" puolelle hakemaan vuositasolla tuhansilla euroilla varaosia lahonneeseensa Bemaariin, niin tukeeko hän paikallista Norsu sirkusta vai minkälaista hyväntekeväisyyttä, kun ilmeisesti tehtaalle niitä rahoja ei tilitetä? Voisitko listata vielä ne foorumin osiot joihin köyhät saa vastata? Entä saammeko me lukea silti kaikkia topicceja vai onko sekin liikaa?

              Terv. Köyhä joka mielellään ajaisi paremmalla ja uudemmalla autolla kuin E34.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #52
                Originally posted by Exorcist View Post
                On kyllä mielenkiintoisen oloinen laite.
                Silmään pisti ehkä eniten muutokset X5M/X6M S63 moottorista vaikka paperilla moottorit vaikuttaa identtisiltä.
                Ahtoa on kuitenkin 0.3 baria tuossa uudessa koneessa enemmän (1.5 vs 1.2) ja puristussuhde +0.7 joten 1M tyyliin tehot taitaa olla 'hieman' alakanttiin.
                Aika pienillä ahdoilla tuo uusikin kone vielä on, olisin oottanut enemmän kuin 0.5bar... Mahtaa softalla saada kivasti lisää kutiteltua :think
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • K2Ri
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1829
                  • London, UK & Germany

                  #53
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Jotkut ostaa tuotteen kun siinä on oikea logo päällä, riippumatta siitä mitä tuote pitää sisällään. Se on surkuhupaisaa mutta jokaisen oma asia.
                  Heti kun Hyundai /Dacia / mikä vaan tuo markkinoille kompaktin takavetoisen joka miellyttää ajo-ominaisuuksillaan ym ym, niin mulla ei ole mitään kynnystä harkita ajavani sellaisella.
                  Itsellä ei ole mitään merkkifanatismia (ainakaan tähän merkkiin). Eikä kyllä taloudellisia edellytyksiäkään ostaa tulen uutta BMWtä. En nää silti mitään ristiriitaa siinä jos lausun mielipiteeni ko. tuotteen hyvyyksistä ja heikkouksista.
                  Hyvyyksiä ja heikkouksia punnitessa ei sellaista vaakakuppia olekaan, mikä kellahtaisi pelkkien hyvien puolelle. Niin kuin joku tuolla jo monta sivua taaksepäin kirjoitti, elämme vuotta 2011. Auton suunnittelussa pitää ottaa enemmän ja enemmän asioita huomioon ja kompromisseilta ei voi välttyä, varsinkin jos ollaan kehittelemässä markkinoille tuotavaa autoa. Oikeat urheiluautot (ja konseptiautot) ovat asia erikseen, mutta hintalappukin on niissä paljon BMW:itä suurempi. Ostajakunta taas pienempi.

                  Käännäpä asia toisinpäin. Miksi esim BMW alkaa tekevänsä etuvetoisia autoja? Tuskin ainoastaan edullisempien valmistuskustannuksien takia, tuskin päästäkseen samaan hintaluokkaan kilpailemaan Hyundai/Dacioiden kanssa.. vaan koska niitä etuvetoisten ostajia on vaan enemmän. Enemmän - tarkoittaa sitä että BMW:n omistajiksi pyritään houkuttelemaan "uusia" omistajia (takavedon "puuttumisesta" huolimatta.. vai sen ansiosta?), eikä ainoastaan tyydytä pyrkimään pitämään vanhat asiakkaat pysymään merkissä. Eli myytävien autojen kappalemääriä pyritään kasvattamaan jokaisessa malliryhmässä tasaiseen tahtiin - pienempiä malleja toki huomattavasti voimakkaammin kuin isoja. Tilastot löytyvät alan lehdistä/netistä.

                  ..Ja mitä turbokoneisiin tulee, niin käsittääkseni ihan yhtälailla AMG:llä siirrytään myös turboihin.

                  Originally posted by BMW View Post
                  Miksei köyhät saa itkeä Bemareista Bemari foorumilla? Saako köyhät itkeä vanne topicissa jos ei ole ikinä ostanu kyseisen merkin vanteita uutena? Entä jos köyhät ei ostais niitä käytettyjä Bemareita, niin ostettaisiinko uusiakaan Bemareita yhtä paljon kun käytetyn Bemarin arvo olisi yhtäkuin romumetallin kilohinta? Kun köyhä merkkifanaatikko kävelee "Uudet autot" pahvikyltin ohi "Varaosat" puolelle hakemaan vuositasolla tuhansilla euroilla varaosia lahonneeseensa Bemaariin, niin tukeeko hän paikallista Norsu sirkusta vai minkälaista hyväntekeväisyyttä, kun ilmeisesti tehtaalle niitä rahoja ei tilitetä? Voisitko listata vielä ne foorumin osiot joihin köyhät saa vastata? Entä saammeko me lukea silti kaikkia topicceja vai onko sekin liikaa?

                  Terv. Köyhä joka mielellään ajaisi paremmalla ja uudemmalla autolla kuin E34.
                  Kylläpä on nyt mennyt porot syvälle nokkaan. Toki saa kirjoittaa vapaasti mitä hyvänsä haluaa, varsinkin jos se omaa oloa parantaa, mutta sulta on kyllä nyt koko jutun pointti pahasti kateissa.

                  Jos yhtään seuraisit (auto)maailman menoa, niin tietäisit mihin suuntaan ( =ja kenen ehdoilla) ollaan kovaa vauhtia markkinoilla menossa. Nyt ei puhuta jostain marginaaliryhmästä suomalaisella merkkifoorumilla jolla saattaisi olla varaa ostaa uusi auto, vaan sitä kovaa vauhtia vaurastuvaa maailman kolkkaa, missä muun muassa suurin osa maapallon ihmisistä asuu. Eurooppa köyhtyy köyhtymistään, mitä tehdään? Nostetaanko kädet pystyyn vai mennäänkö sinne missä ostovoimaa on? Miksiköhän BMW teki uudesta M3 mallista "Carbon" -erikoisversion vain ja ainoastaan Kiinan markkinoille? Siis oikeesti, Kiinan! Miksei esim Suomen markkinoille? Kertooko se jotain tulevista (ja jo nykyisistä) suuntauksista? Entäpä miksi uusi 1-sarjalainen, joka muistaakseni muutaman vuoden päästä muuttuu etuvetoiseksi, näyttää ihan joltain, hmm.. aasialaismerkin suunnittelemalta autolta? Sattumaa?
                  sigpic
                  BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3822
                    • California

                    #54
                    Originally posted by K2Ri View Post
                    Hyvyyksiä ja heikkouksia punnitessa ei sellaista vaakakuppia olekaan, mikä kellahtaisi pelkkien hyvien puolelle. Niin kuin joku tuolla jo monta sivua taaksepäin kirjoitti, elämme vuotta 2011. Auton suunnittelussa pitää ottaa enemmän ja enemmän asioita huomioon ja kompromisseilta ei voi välttyä, varsinkin jos ollaan kehittelemässä markkinoille tuotavaa autoa. Oikeat urheiluautot (ja konseptiautot) ovat asia erikseen, mutta hintalappukin on niissä paljon BMW:itä suurempi. Ostajakunta taas pienempi.

                    Käännäpä asia toisinpäin. Miksi esim BMW alkaa tekevänsä etuvetoisia autoja? Tuskin ainoastaan edullisempien valmistuskustannuksien takia, tuskin päästäkseen samaan hintaluokkaan kilpailemaan Hyundai/Dacioiden kanssa.. vaan koska niitä etuvetoisten ostajia on vaan enemmän. Enemmän - tarkoittaa sitä että BMW:n omistajiksi pyritään houkuttelemaan "uusia" omistajia (takavedon "puuttumisesta" huolimatta.. vai sen ansiosta?), eikä ainoastaan tyydytä pyrkimään pitämään vanhat asiakkaat pysymään merkissä. Eli myytävien autojen kappalemääriä pyritään kasvattamaan jokaisessa malliryhmässä tasaiseen tahtiin - pienempiä malleja toki huomattavasti voimakkaammin kuin isoja. Tilastot löytyvät alan lehdistä/netistä.

                    ..Ja mitä turbokoneisiin tulee, niin käsittääkseni ihan yhtälailla AMG:llä siirrytään myös turboihin.



                    Kylläpä on nyt mennyt porot syvälle nokkaan. Toki saa kirjoittaa vapaasti mitä hyvänsä haluaa, varsinkin jos se omaa oloa parantaa, mutta sulta on kyllä nyt koko jutun pointti pahasti kateissa.

                    Jos yhtään seuraisit (auto)maailman menoa, niin tietäisit mihin suuntaan ( =ja kenen ehdoilla) ollaan kovaa vauhtia markkinoilla menossa. Nyt ei puhuta jostain marginaaliryhmästä suomalaisella merkkifoorumilla jolla saattaisi olla varaa ostaa uusi auto, vaan sitä kovaa vauhtia vaurastuvaa maailman kolkkaa, missä muun muassa suurin osa maapallon ihmisistä asuu. Eurooppa köyhtyy köyhtymistään, mitä tehdään? Nostetaanko kädet pystyyn vai mennäänkö sinne missä ostovoimaa on? Miksiköhän BMW teki uudesta M3 mallista "Carbon" -erikoisversion vain ja ainoastaan Kiinan markkinoille? Siis oikeesti, Kiinan! Miksei esim Suomen markkinoille? Kertooko se jotain tulevista (ja jo nykyisistä) suuntauksista? Entäpä miksi uusi 1-sarjalainen, joka muistaakseni muutaman vuoden päästä muuttuu etuvetoiseksi, näyttää ihan joltain, hmm.. aasialaismerkin suunnittelemalta autolta? Sattumaa?
                    Ei mulla porot oo menny väärään paikkaan, kun en edes kahviakaan juo. Kunhan ihmettelin sanomisiasi jonka mukaan Bemari harrastajalla ei ole edes foorumilla oikeutta mielipiteeseen Bemareista, ellei kuulu ryhmään joka ostaa uusia Bemareita. Ja ei mun pointti kateissa ole, olen täällä vain sanonut omat sanottavani uudesta automallista mitä koko keskustelu käsittelee. Itse näet tämän keskustelun BMW:n yrityspoliittisena aiheena, mutta voidaanhan me toki siitäkin keskustella. Jos minulla on siitäkään oikeutta keskustella kun en Bemarin osakkeita omista sitten ensimmäistäkään?

                    Mutta asiaan. Pyrit siis sanomaan että BMW on yritys jonka tarkoituksena on tehdä viivan alle voittoa mahdollisimman paljon (laajentamalla ostajakuntaa)? Eikö tuo nyt ole päivänselvä asia ettei kyseessä ole hyväntekeväisyysjärjetö. Kyse on omassa tapauksessani siitä, että mielestäni BMW on erittäin vahva brändi johon on sidottu tiettyjä omaperäisiä ratkaisuja ja imagollisia lainalaisuuksia, ja liiallinen kaikkien miellyttäminen saattaa vielä vaikuttaa autojen kokonaismyyntiin negatiivisella tavalla brändin vahingoittuessa.

                    Ostaisitko itse Rolex:in, jos uusi digitaalinen versio olisi kaksi kertaa tarkempi kuin vanhanaikainen mekaaninen kellokoneisto? Pidettäisiinkö Rolexia tuotemerkkinä yhtä vahvana, haluttuna ja arvostettuna jos ketä tahansa voisi ostaa edullisemman segmentin Rolex:in Prismasta ja S-etukortilla vielä vitosen halvemmalla? Voiko merkittävät muutokset yrityksen tuotevalikoimassa vahingoittaa yrityksen imagoa? Kannattaako premium brändin yrityksen ennemmin kunnioittaa perinteitään vai pyrkiä miellyttämään mahdollisimman monia?

                    Itse olen sitä mieltä, että BMW:llä on niin hienoja ja loppuun ajateltuja tuotteita, että alkuperäisyyttä tulisi kunnioittaa nykyistä enemmän. BMW on yhtäkuin sen arvostettu historia, ja liiallinen innokkuus myydä vähän sitä sun tätä vähän niille ja näille ei tule pidemmän päälle toimimaan, vaikka uusia asiakkaita aivan varmasti näin tavoitettaisiinkin. Etuvedot, turbolliset S-moottorit sekä muut tulevat ratkaisut ovat kumarrus marginaaliselle uudelle asiakasryhmälle, turbofaneille, poliitikoille sekä puunhalaajille, mutta samaan aikaan pyllistys niille jotka ajavat Bemarilla juuri niiden kompromissittomien ratkaisujen takia mistä BMW on tunnettu jo vuosikymmenien ajan. BMW on tehnyt sitä mitä muut eivät osaa tehdä yhtä hyvin, ja onkin siksi luokkansa pioneeri ja erittäin tavoiteltu auto.
                    Last edited by BMW; 25-06-2011, 20:18.
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      #55
                      Originally posted by NHB View Post
                      Yksi mielenkiintoinen ratkaisu on imeisesti lohkon molemmille puolille ristiin menevät pakosarjat.

                      "World premiere of a newly developed BMW M high-performance engine: high-revving 4.4-litre V8 engine with M TwinPower Turbo package -- consisting of Twin Scroll Twin Turbo technology, cross-bank exhaust manifold... "
                      Kannethan on tuossa eripäin kuin yleensä, eli ahtimet on v-lohkon keskellä ja imusarjat ulkolaidoilla. Ei tarvitse kierrättää putkia niin aika fiksu ratkaisu kyllä. Miten vaikuttaa lämpöihin ja sitä kautta kestoon, on paha sanoa.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • K2Ri
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1829
                        • London, UK & Germany

                        #56
                        Originally posted by BMW View Post
                        Ei mulla porot oo menny väärään paikkaan, kun en edes kahviakaan juo. Kunhan ihmettelin sanomisiasi jonka mukaan Bemari harrastajalla ei ole edes foorumilla oikeutta mielipiteeseen Bemareista, ellei kuulu ryhmään joka ostaa uusia Bemareita. Ja ei mun pointti kateissa ole, olen täällä vain sanonut omat sanottavani uudesta automallista mitä koko keskustelu käsittelee. Itse näet tämän keskustelun BMW:n yrityspoliittisena aiheena, mutta voidaanhan me toki siitäkin keskustella. Jos minulla on siitäkään oikeutta keskustella kun en Bemarin osakkeita omista sitten ensimmäistäkään?

                        Mutta asiaan. Pyrit siis sanomaan että BMW on yritys jonka tarkoituksena on tehdä viivan alle voittoa mahdollisimman paljon (laajentamalla ostajakuntaa)? Eikö tuo nyt ole päivänselvä asia ettei kyseessä ole hyväntekeväisyysjärjetö. Kyse on omassa tapauksessani siitä, että mielestäni BMW on erittäin vahva brändi johon on sidottu tiettyjä omaperäisiä ratkaisuja ja imagollisia lainalaisuuksia, ja liiallinen kaikkien miellyttäminen saattaa vielä vaikuttaa autojen kokonaismyyntiin negatiivisella tavalla brändin vahingoittuessa.

                        Ostaisitko itse Rolex:in, jos uusi digitaalinen versio olisi kaksi kertaa tarkempi kuin vanhanaikainen mekaaninen kellokoneisto? Pidettäisiinkö Rolexia tuotemerkkinä yhtä vahvana, haluttuna ja arvostettuna jos ketä tahansa voisi ostaa edullisemman segmentin Rolex:in Prismasta ja S-etukortilla vielä vitosen halvemmalla? Voiko merkittävät muutokset yrityksen tuotevalikoimassa vahingoittaa yrityksen imagoa? Kannattaako premium brändin yrityksen ennemmin kunnioittaa perinteitään vai pyrkiä miellyttämään mahdollisimman monia?

                        Itse olen sitä mieltä, että BMW:llä on niin hienoja ja loppuun ajateltuja tuotteita, että alkuperäisyyttä tulisi kunnioittaa nykyistä enemmän. BMW on yhtäkuin sen arvostettu historia, ja liiallinen innokkuus myydä vähän sitä sun tätä vähän niille ja näille ei tule pidemmän päälle toimimaan, vaikka uusia asiakkaita aivan varmasti näin tavoitettaisiinkin. Etuvedot, turbolliset S-moottorit sekä muut tulevat ratkaisut ovat kumarrus marginaaliselle uudelle asiakasryhmälle, turbofaneille, poliitikoille sekä puunhalaajille, mutta samaan aikaan pyllistys niille jotka ajavat Bemarilla juuri niiden kompromissittomien ratkaisujen takia mistä BMW on tunnettu jo vuosikymmenien ajan. BMW on tehnyt sitä mitä muut eivät osaa tehdä yhtä hyvin, ja onkin siksi luokkansa pioneeri ja erittäin tavoiteltu auto.
                        No, kun kerran luet tekstiäni kuin piru raamattua, niin kerrohan alkuun missä kohtaa olen maininnut ettei olisi oikeutta sanoa jotakin?

                        Rautalangasta vääntäen: Kaiken uuden dissaaminen heti kättelyssä (mikä eräillä täällä tuntuu jo olevan tapa) on melko turhaa ja merkityksetöntä, niin kauan kun autotehdas menettää oikeasti potentiaalisen asiakkaan. Ei noita turbokoneita kuitenkaan varmasti laiteta millään "kepillä jäätä" -periaatteella markkinoille, varsinkaan uuden M5:sen tapauksessa. Eiköhän niitäkin kuitenkin jokunen kappale saada myytyä turboista huolimatta. Toki, jos olet edelleen sitä mieltä että mainitsemallasi tinkimättömyydellä pystyisi parempaan, niin mikset ihmeessä kävisi hieman konsultoimassa BMW:n omia insinöörejä aiheesta?
                        Ei tule sellaista päivää enää näkymään jolloin BMW:n hihnalta rullaisi ulos kaikkien fanaattisten foorumilaisten palvoma E30 M3. Kaikki muuhan on oikeaoppisen BMW-harrastajan mielestä perseestä? Näkemättäkin, ja ajamattakin.

                        Mitä muotoiluun tulee, niin joku jo toisessa topickissa mainitsikin että vuodesta toiseen saa lukea porukan kommentteja täällä, aina kun uusi automalli tulee että "hyi helvetti kun on hirveä ja tekniikkakin ihan perseestä" jne, "vanha on paljon parempi". Muutaman vuoden päästä kun kyseinen automalli tuleekin sen valittajan lompakolle sopivaksi, onkin design ja tekniikka muuttunut ylivertaiseksi. Kas kummaa. Veikkaan että tämäkin M5:nen, tekniikoineen päivineen, ei tee poikkeusta asiassa "vaparikiihkoilijoiden" keskuudessakaan. Ainakin sen kiinnostuksen osalta.

                        Itse olen tykästynyt BMW:ssä malleihin, jotka tulivat Banglen taloon astumisen jälkeen. Pyöreälamppuiset eivät ole ikinä aiheuttaneet minkäänlaista mielenkiintoa. Ei ratin takana, eikä auton ympärillä. Minulle BMW on puolestaan yhtäkuin ajajan auto, ihan niin kuin sen jo slogankin sanoo. Okei, perusmallit "suomivarustuksella" ei nyt hirveästi ooppeleista poikkea, mutta tekniset innovaatiot ja niiden runsaus lisävarustelistan täyttyessä, on ainakin itselleni se syy miksi BMW erottuu muista saman hintaluokan (*mitä tällainen perustallaaja voi hankkia) autoista edukseen. Itselle on ainakin ihan vitun sama minkälainen historia ja perinteet kyseisellä merkillä on, eipä tule paljoa ajateltua kun painan starttinappulasta koneen käyntiin, ääniohjaan navin neuvomaan perille ja lisäämään Logic 7:hin volyymiä, jonka jälkeen lähden matkaan.

                        Itse en laittaisi edes samaan lauseeseen BMW:tä ja Rolexia. Voihan se Bemari olla vielä jossain suomalaisessa peräkylässä jotain suurta ja uskomatonta, mutta itselle se on ihan perus auto, siinä missä Volkkarit ja Auditkin. Kansanauto ja kaikkien saatavilla. Kaikkialla niitä näkyykin.

                        Etuvedot, turbolliset S-moottorit sekä muut tulevat ratkaisut ovat kumarrus marginaaliselle uudelle asiakasryhmälle
                        Suunnitelmien mukaan BMW:n on tarkoitus kasvattaa myyntiä nykyisestä 1,6 miljoonasta autosta -> 2,6 miljoonaan seuraavan 10v aikana. Näistä autoista 1,1 miljoonaa ovat niitä marginaalisia etuvetoisia..
                        Onko se paljon vai vähän? - On!

                        Joo, eiköhän tää ollut tässä..
                        sigpic
                        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #57
                          Originally posted by K2Ri View Post
                          Muutaman vuoden päästä kun kyseinen automalli tuleekin sen valittajan lompakolle sopivaksi, onkin design ja tekniikka muuttunut ylivertaiseksi. Kas kummaa. Veikkaan että tämäkin M5:nen, tekniikoineen päivineen, ei tee poikkeusta asiassa "vaparikiihkoilijoiden" keskuudessakaan. Ainakin sen kiinnostuksen osalta.
                          Älä puhu ****aa.
                          Jokaisella joka autoa rakentelee olisi mahdollisuus pistää sinne Mäntsälän kokoinen holsetti. Jopa minulla. Tuskailen vaparivehkeen kanssa syystä.

                          Bensaturbo on ostamallakin melkolailla kaikkien ulottuvilla. Jotkut ei sellaista vaan halua. Syystä.
                          Last edited by petrolhead; 26-06-2011, 02:18.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3822
                            • California

                            #58
                            Originally posted by K2Ri View Post
                            No, kun kerran luet tekstiäni kuin piru raamattua, niin kerrohan alkuun missä kohtaa olen maininnut ettei olisi oikeutta sanoa jotakin?
                            Tässä:
                            Originally posted by K2Ri View Post

                            OT:
                            Yleisesti ottaen, mielestäni kenenkään on aika turha itkeä jossain foorumilla kun etuvedot ja turbokoneet tulee mallistoon, jos ei itse lukeudu siihen kohderyhmään joka toisi edes euron euroa autotehtaalle, ihan sama miten merkkifanaattisena itseään pitää..
                            Originally posted by K2Ri View Post
                            Rautalangasta vääntäen: Kaiken uuden dissaaminen heti kättelyssä (mikä eräillä täällä tuntuu jo olevan tapa) on melko turhaa ja merkityksetöntä, niin kauan kun autotehdas menettää oikeasti potentiaalisen asiakkaan. Ei noita turbokoneita kuitenkaan varmasti laiteta millään "kepillä jäätä" -periaatteella markkinoille, varsinkaan uuden M5:sen tapauksessa. Eiköhän niitäkin kuitenkin jokunen kappale saada myytyä turboista huolimatta. Toki, jos olet edelleen sitä mieltä että mainitsemallasi tinkimättömyydellä pystyisi parempaan, niin mikset ihmeessä kävisi hieman konsultoimassa BMW:n omia insinöörejä aiheesta?
                            Tottakai niitä M5:sia myydään vaikka siellä olisi Opelin dieseli pellin alla. Bemaristit on tunnetusti merkkiuskollisia ja asiakkailla on suuri luotto merkkiä kohtaan. Minä vain toivon että Bemari olisi jatkossakin odotusten mukainen auto, eikä mikään teknolelu jossa pyörät vetää edestä sähkö- sekä turbomoottorin voimin ja pakoputkesta vilkuttelee iloinen Arno Kasvi. Mutta vain aika näyttää miten muutokset vaikuttaa myyntilukemiin pidemmällä juoksulla.

                            Tätä köyhien itkua mitä kuulet takarivistä, kutsutaan toisinaan myös harrastamiseksi. Toisinaan Bemari harrastaja (myös ne joilla on Matti ja vaikka Seppokin kukkarossa) avaavat suunsa kertoakseen mielipiteensä uudesta Bemari mallista. Silläkin uhalla ettei tilaussopimusta kyseisestä autosta löydä reikäisen farkun pärs taskusta. Minä jätän tämän märisemisen ihan foorumitasolle, en viitsi mennä häiritsemään arvovaltaisia insinöörejä paikanpäälle. Mutta kiitos silti ehdotuksesta, tiedä vaikka joskus kävisin konsultoimassa mikäli saan asiaankuuluvat royaltit tulevista automalleista.

                            Originally posted by K2Ri View Post
                            Ei tule sellaista päivää enää näkymään jolloin BMW:n hihnalta rullaisi ulos kaikkien fanaattisten foorumilaisten palvoma E30 M3. Kaikki muuhan on oikeaoppisen BMW-harrastajan mielestä perseestä? Näkemättäkin, ja ajamattakin.
                            Mut ku mä haluun!

                            Originally posted by K2Ri View Post
                            Mitä muotoiluun tulee, niin joku jo toisessa topickissa mainitsikin että vuodesta toiseen saa lukea porukan kommentteja täällä, aina kun uusi automalli tulee että "hyi helvetti kun on hirveä ja tekniikkakin ihan perseestä" jne, "vanha on paljon parempi". Muutaman vuoden päästä kun kyseinen automalli tuleekin sen valittajan lompakolle sopivaksi, onkin design ja tekniikka muuttunut ylivertaiseksi. Kas kummaa. Veikkaan että tämäkin M5:nen, tekniikoineen päivineen, ei tee poikkeusta asiassa "vaparikiihkoilijoiden" keskuudessakaan. Ainakin sen kiinnostuksen osalta.
                            Niin ne mielipiteet muuttuu, ilmeisesti köyhät jotka tyytyy käytettyihin autoihin ja vaparikiihkoilijat ovat tässä(kin) asiassa erittäin aktiivisia.
                            Originally posted by K2Ri View Post
                            Itse olen tykästynyt BMW:ssä malleihin, jotka tulivat Banglen taloon astumisen jälkeen. Pyöreälamppuiset eivät ole ikinä aiheuttaneet minkäänlaista mielenkiintoa. Ei ratin takana, eikä auton ympärillä. Minulle BMW on puolestaan yhtäkuin ajajan auto, ihan niin kuin sen jo slogankin sanoo. Okei, perusmallit "suomivarustuksella" ei nyt hirveästi ooppeleista poikkea, mutta tekniset innovaatiot ja niiden runsaus lisävarustelistan täyttyessä, on ainakin itselleni se syy miksi BMW erottuu muista saman hintaluokan (*mitä tällainen perustallaaja voi hankkia) autoista edukseen. Itselle on ainakin ihan vitun sama minkälainen historia ja perinteet kyseisellä merkillä on, eipä tule paljoa ajateltua kun painan starttinappulasta koneen käyntiin, ääniohjaan navin neuvomaan perille ja lisäämään Logic 7:hin volyymiä, jonka jälkeen lähden matkaan.
                            Minulle se ei ole "ihan vitun sama" minkälainen historia tuotteella on. Hyvä historia kertoo mulle henkilökohtaisesti laadusta, asiakaslähtöisyydestä ja aiheuttaa tuotteen omistamisen halua.
                            Originally posted by K2Ri View Post
                            Itse en laittaisi edes samaan lauseeseen BMW:tä ja Rolexia. Voihan se Bemari olla vielä jossain suomalaisessa peräkylässä jotain suurta ja uskomatonta, mutta itselle se on ihan perus auto, siinä missä Volkkarit ja Auditkin. Kansanauto ja kaikkien saatavilla. Kaikkialla niitä näkyykin.

                            Suunnitelmien mukaan BMW:n on tarkoitus kasvattaa myyntiä nykyisestä 1,6 miljoonasta autosta -> 2,6 miljoonaan seuraavan 10v aikana. Näistä autoista 1,1 miljoonaa ovat niitä marginaalisia etuvetoisia..
                            Onko se paljon vai vähän? - On!

                            Joo, eiköhän tää ollut tässä..
                            Itse arvostan kyllä Bemaria enemmän kuin Rolexia, vaikkei Bemarit paljoa enempää maksakaan. A Better Bangle for the buck, vai miten ne sen Ameerikan maassa sanoivatkaan.

                            Suunnitelmat on suunnitelmia, ei noita 2.6 miljoonaa autoa vielä ole valmistettu saati myyty. Voishan ne alkaa tekemään Bemari nännin nipistimiä, Bemari tasohöyliä, Afrikkaan Bemari merkkinen tila-auto jossa olisi mörön- ja leijonankarkoitin ja Bemari merkkinen Ferrari 355 replica jos tuotantomäärät halutaan ampua huippuunsa. Kuitenkin toivoisin ennenkaikkea Bemarin pysyvän Bemarina, miellytti se etuvetoautoilijoita jotka haluaa vyölaukkutelineen tai ei. Tämän uskon myös olevan sekä yrityksen että asiakkaiden etu.
                            Last edited by BMW; 26-06-2011, 03:19.
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • petnen
                              BTCF Member
                              • May 2003
                              • 1081
                              • Kannus

                              #59
                              Hyvät teho ja kulutus lukemat
                              Tosi hienon näköinen auto näyttäsi olevan, toivottavasti olisi luotettavampi kuin e60/61:n.
                              Ettei olisi koko ajan niitä pikkuvikoja :think
                              Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                              Bmw i4 M50

                              Comment

                              • mikkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1900
                                • Vantaa

                                #60
                                Originally posted by Dj Niksperi View Post
                                Tämä uus F10 korinen M5 on Piste.
                                Ei lisättävää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎