Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw m5 f10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #61
    Originally posted by BMW View Post
    Itse olen sitä mieltä, että BMW:llä on niin hienoja ja loppuun ajateltuja tuotteita, että alkuperäisyyttä tulisi kunnioittaa nykyistä enemmän. BMW on yhtäkuin sen arvostettu historia, ja liiallinen innokkuus myydä vähän sitä sun tätä vähän niille ja näille ei tule pidemmän päälle toimimaan, vaikka uusia asiakkaita aivan varmasti näin tavoitettaisiinkin. Etuvedot, turbolliset S-moottorit sekä muut tulevat ratkaisut ovat kumarrus marginaaliselle uudelle asiakasryhmälle, turbofaneille, poliitikoille sekä puunhalaajille, mutta samaan aikaan pyllistys niille jotka ajavat Bemarilla juuri niiden kompromissittomien ratkaisujen takia mistä BMW on tunnettu jo vuosikymmenien ajan. BMW on tehnyt sitä mitä muut eivät osaa tehdä yhtä hyvin, ja onkin siksi luokkansa pioneeri ja erittäin tavoiteltu auto.
    Tästä täytyy kyllä olla samaa mieltä. Itseänikin vähän arveluttaa, onko BMW:n päätökset nyt välttämättä niitä aivan oikeita. On kuitenkin useita esimerkkejä monilta eri aloilta, kuinka pyrkiminen mahdollisimman suureen asiakaskuntaan tuottaakin juuri päinvastaisen tuloksen, kun valmistettu tuote ei enää kiinnosta niitä, jotka sitä ennen ostivat, muttei myöskään niitä, joille se oli suunnattu.

    Comment

    • snoub
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 220
      • Oulu

      #62
      Originally posted by BMW View Post


      Itse olen sitä mieltä, että BMW:llä on niin hienoja ja loppuun ajateltuja tuotteita, että alkuperäisyyttä tulisi kunnioittaa nykyistä enemmän. BMW on yhtäkuin sen arvostettu historia, ja liiallinen innokkuus myydä vähän sitä sun tätä vähän niille ja näille ei tule pidemmän päälle toimimaan, vaikka uusia asiakkaita aivan varmasti näin tavoitettaisiinkin. Etuvedot, turbolliset S-moottorit sekä muut tulevat ratkaisut ovat kumarrus marginaaliselle uudelle asiakasryhmälle, turbofaneille, poliitikoille sekä puunhalaajille, mutta samaan aikaan pyllistys niille jotka ajavat Bemarilla juuri niiden kompromissittomien ratkaisujen takia mistä BMW on tunnettu jo vuosikymmenien ajan. BMW on tehnyt sitä mitä muut eivät osaa tehdä yhtä hyvin, ja onkin siksi luokkansa pioneeri ja erittäin tavoiteltu auto.
      Originally posted by Ramzez View Post
      Tästä täytyy kyllä olla samaa mieltä. Itseänikin vähän arveluttaa, onko BMW:n päätökset nyt välttämättä niitä aivan oikeita. On kuitenkin useita esimerkkejä monilta eri aloilta, kuinka pyrkiminen mahdollisimman suureen asiakaskuntaan tuottaakin juuri päinvastaisen tuloksen, kun valmistettu tuote ei enää kiinnosta niitä, jotka sitä ennen ostivat, muttei myöskään niitä, joille se oli suunnattu.
      Eipä voi muuta kuin todeta että täyttä asiaa kyllä BMW sekä Ramzez kirjoittaa, täysin samaa mieltä itsekin kyllä. BMW on profiloitunut ajamisen iloa tuottavien autojen premium valmistajaksi, ja toki myös sitä onkin. Niitä harvoja valmistajia jotka arvostavat historiaansa ja toimivat tiettyjen perusperiaatteiden mukaan, yrittämättä väkisin olla myynnillisiä ykkösiä. Tämä on toistaiseksi tuonut BMW:lle aika mukavasti menestystä ja vahvan brändin jota pitäisi osata varjella. Uskottavan brändin luominen vie kymmeniä vuosia, menettäminen taasen onnistunee muutamassa vuodessa. Ettei vaan kävis niinkuin GM:lle.. Mutta toki aikaansa on seurattava tietyin rajauksin, ei nuo turbokoneet nyt vielä se selvin kuolinisku ole, ja uusi M5 vaikuttaa kuitenkin todella kuumottavalta pakkaukselta Sen sijaan nuo vinkuintia-etuvetomallit voisi suosiolla jättää niille sadalle muulle valmistajalle jotka sillä tontilla jo vaikuttavat..
      BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
      BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
      BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

      Ex.
      BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
      BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10501
        • Saaressa

        #63
        Hauskaa lukea tätä itkua.. Ja suurimmat itkijät eivät edes omista sitä vapari motorsportia...
        Kattelkaa ny tuota uuden moottorin speksejä hieman ajatuksella ja ottakaa ne retrorillit pois päästä.. Punaraja 7200rpm ja siinä tykönä 1.5bar ahtopainetta... Uskon että siinä on sitä MOTORSPORTIA..

        Nimimerkillä S38B36 joka kiertää sen muutama sata kierrosta enempi ILMAN AHTOPAINETTA

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • Kuqi
          Moderator
          • Sep 2002
          • 12527
          • Oulu

          #64
          joo perez itken tässä nyt ahtimia vaikka mulla ei oo koskaan vara ostaa tuommosta autoa
          BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
          BMW CRUISE BIKE 2017
          TREK POWERFLY 4 2021
          @kukisenjussi instagram

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15229
            • Ajamisen Iloa

            #65
            jos vaikka joskus kyytiin pääsisi.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #66
              Hieno tekniikka on kyllä kieltämättä.

              Mutta jotenkin vaan auto ei tuon "esittelyn" perusteella aiheuta minkäänlaista omistamisenhalua, jotenkin f10 on vaan piirretty päin persettä. Tulee mieleen liian paljon halvat korealaiset ihmeet muotoilultaan.

              Toki ajaa voisin, mutta tuollaista rahasummaa en kyllä menisi moiseen laittamaan. Pää kääntyisi luultavasti kilpailevan saksalaisen merkin puoleen.

              Onneksi ei näillä ansioilla tarvitse menettää yöunia miettiessä ostaako, vaiko eikö osta.



              Mutta missä kyllikki kuppaa, kun ei taida edes peileistä näkyä?

              Comment

              • Bemu500
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 2992
                • INvaLA

                #67
                Originally posted by Micce///M View Post



                Mutta missä kyllikki kuppaa, kun ei taida edes peileistä näkyä?
                Niin, jos tarkotat tota vanhaa kyllikkiä niin siellä se on "pari" sijaa alempana, mutta kyllä se uudempi löytyy kun kääntää peilit toiseen suuntaan
                -Official member of BTCF-Sauna team-


                e91 325i -06

                Comment

                • Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

                  #68
                  Originally posted by BMW View Post
                  Kyse on omassa tapauksessani siitä, että mielestäni BMW on erittäin vahva brändi johon on sidottu tiettyjä omaperäisiä ratkaisuja ja imagollisia lainalaisuuksia, ja liiallinen kaikkien miellyttäminen saattaa vielä vaikuttaa autojen kokonaismyyntiin negatiivisella tavalla brändin vahingoittuessa.

                  ...

                  Itse olen sitä mieltä, että BMW:llä on niin hienoja ja loppuun ajateltuja tuotteita, että alkuperäisyyttä tulisi kunnioittaa nykyistä enemmän. BMW on yhtäkuin sen arvostettu historia, ja liiallinen innokkuus myydä vähän sitä sun tätä vähän niille ja näille ei tule pidemmän päälle toimimaan, vaikka uusia asiakkaita aivan varmasti näin tavoitettaisiinkin. Etuvedot, turbolliset S-moottorit sekä muut tulevat ratkaisut ovat kumarrus marginaaliselle uudelle asiakasryhmälle, turbofaneille, poliitikoille sekä puunhalaajille, mutta samaan aikaan pyllistys niille jotka ajavat Bemarilla juuri niiden kompromissittomien ratkaisujen takia mistä BMW on tunnettu jo vuosikymmenien ajan. BMW on tehnyt sitä mitä muut eivät osaa tehdä yhtä hyvin, ja onkin siksi luokkansa pioneeri ja erittäin tavoiteltu auto.
                  Aamen
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                  Comment

                  • Micce///M
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2008
                    • 3552
                    • Hämeenlinna

                    #69
                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Niin, jos tarkotat tota vanhaa kyllikkiä niin siellä se on "pari" sijaa alempana, mutta kyllä se uudempi löytyy kun kääntää peilit toiseen suuntaan
                    Eikös se uudempi ole sijalla nro. 83?

                    Comment

                    • Heksula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 2285
                      • Porvoo

                      #70
                      Originally posted by Micce///M View Post
                      Eikös se uudempi ole sijalla nro. 83?
                      Uusin taitaa olla sijalla 12.
                      2020 G20 320i xdrive

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #71
                        Originally posted by duuk View Post
                        Hauskaa lukea tätä itkua.. Ja suurimmat itkijät eivät edes omista sitä vapari motorsportia...
                        Kattelkaa ny tuota uuden moottorin speksejä hieman ajatuksella ja ottakaa ne retrorillit pois päästä.. Punaraja 7200rpm ja siinä tykönä 1.5bar ahtopainetta... Uskon että siinä on sitä MOTORSPORTIA..

                        Nimimerkillä S38B36 joka kiertää sen muutama sata kierrosta enempi ILMAN AHTOPAINETTA
                        Moi!
                        Ota tekninen sanasto haltuun ja huomaa että ahtopainetta onkin vaan 0.5bar

                        oishan siinä puolellatoista kilolla ehkä vähän enemmän jytkyäkin.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Heksula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 2285
                          • Porvoo

                          #72
                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Moi!
                          Ota tekninen sanasto haltuun ja huomaa että ahtopainetta onkin vaan 0.5bar

                          oishan siinä puolellatoista kilolla ehkä vähän enemmän jytkyäkin.
                          Mistä sä ton 0,5bar paineen sait kaivettua? Mä löysin kyllä vaan 1,5bar tiedon noista spekseistä. Meinaatko että X5 M:ssä on vain 0,2bar painetta, kun tuossa M5:ssä olisi 0,3bar enemmän?

                          Mahtava auto muuten kaikin puolin, ei mua ainakaan kauheesti harmita noiden turbokoneiden käyttö, mutta mihinkään mauttomiin etuvetojuttuihin en soisi BMW:n lähtevän mukaan.
                          2020 G20 320i xdrive

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #73
                            Originally posted by Heksula View Post
                            Mistä sä ton 0,5bar paineen sait kaivettua? Mä löysin kyllä vaan 1,5bar tiedon noista spekseistä. Meinaatko että X5 M:ssä on vain 0,2bar painetta, kun tuossa M5:ssä olisi 0,3bar enemmän?
                            jep

                            1.5bar absoluuttista painetta on 0.5bar ylipainetta
                            Last edited by Supra^; 28-06-2011, 19:13.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              #74
                              Originally posted by Heksula View Post
                              Uusin taitaa olla sijalla 12.
                              Cadillac siis, eli M5:n kilpailija amerikan maalta.

                              En nyt tarkoittanut datsunia.

                              Comment

                              • duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10501
                                • Saaressa

                                #75
                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Moi!
                                Ota tekninen sanasto haltuun ja huomaa että ahtopainetta onkin vaan 0.5bar

                                oishan siinä puolellatoista kilolla ehkä vähän enemmän jytkyäkin.
                                Pahoittelut että jäi huomioimatta sana absolute siinä suluissa..

                                Mutta alkuperäinen pointti on edelleen sama. Oli sitä AHTOpainetta sitten 0.5 tai 1.5 bar niin kone kiertää kuitenkin sen 7200.. Eli kiertää sitten jo enempi kuin S62 jota pidetään kuitenkin täysiverisenä motorsportina. (S62B50 508S1 4.9 L 4,941 cc (301.5 cu in) 294 kW (400 PS; 394 hp) @ 6600 500 N·m (369 lb·ft) @ 3800 7000)

                                Että nuuhkikaa retrokalsareitanne ja herätkää 2000 luvulle..

                                Nimimerkillä edelleen retro S-Moottorin omistaja
                                Last edited by duuk; 28-06-2011, 19:59.

                                duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

                                instagram: _duuk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎