Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw m5 f10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aripaa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 520
    • Kuhmo

    #91


    Voishan tuollaisen ottaa.
    Ext. bmw:t
    e28 518i -87
    e34 518i -92
    e39 540ia sedan 7/98
    e39 540ia sedan 9/98
    e39 540ia tour. 12/98
    E34 525i Touring 7/92

    Vikakoodien lukua/nollausta.

    e39 540 ia sedan 7/96

    Comment

    • Heksula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 2285
      • Porvoo

      #92
      Toi on kyllä harmi ja pitkä miinus turbovehkeissä muutenkin kun ei ne kuulosta miltään. Toi E60 eisenmannin putkella kuulostaa todella pornolta.
      2020 G20 320i xdrive

      Comment

      • Jax_KiBez
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 2061
        • Pirkanmaa

        #93
        No mitä tossa videossa kuuli moottorin ääniä, niin puhdasta kultaa. V10 on V10 ja V8 on V8, äänet ovat oman sylinterimääränsä parhaimmistoa.

        EDIT: Kun selasin juutuubia läpi X5M tai X6M ääniklippejä niin kieltämättä suorahkoilla putkilla kuulostaa jopa suoraputkiselta V8 dieseliltä, turbot selvästi syö äänistä parhaimman terävyyden pois.
        Last edited by Jax_KiBez; 10-07-2011, 12:22.
        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

        _____________________________________
        Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
        Tästä mun kaluston showroomiin
        Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

        Comment

        • Jucke
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 518
          • Keski-suomi

          #94
          Mistään en mitään tiedä mutta jostakin muistelen lukeneeni että tuo "nelipyttymäinen" soundi johtuisi enemmän "cross bank" pakosarjasta kuin turbosta? Eli tämän tyylinen setti:
          E34 ///M5 3.8 '93,
          ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            #95
            Originally posted by Jucke View Post
            Mistään en mitään tiedä mutta jostakin muistelen lukeneeni että tuo "nelipyttymäinen" soundi johtuisi enemmän "cross bank" pakosarjasta kuin turbosta? Eli tämän tyylinen setti:
            ...tai 180 degree headers, joista Ameriikan Joe usein puhuu.

            Periaate on sama, mutta sarjat ei luonnollisesti mitään tuonne päinkään. Kansien pakopuolet lohkon keskellä, jolloin niistä peräkkäisistä pakopulsseista toiset on helppo ohjata vastakkaiseen sarjaan. Niin paljon kuin nuo turbot ärsyttävätkin, on tuo kyllä mahtavan innovatiivinen moottori. Tuokin crossplane-kasin perinteinen pullonkaula kierretty.

            Avarammalla putkistolla tuosta irtoaa varmasti kivan kireät soundit, harmi kun nuo Ferrarin flatplanet kiertää kuitenkin pykälää pidemmälle, ei pääse maamoottorilla parhaimmillaankaan aivan samoihin sointuihin.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              #96
              Originally posted by Sene View Post
              Taitaa tuo olla flat-plane kampiakselilla?
              Niinpä onkin kaikki ferrarin v8, liekkö kustannus syistä vai tilan.
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • LASSI-S
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 4918
                • hattula/hämeenlinna.

                #97
                ihme valitusta. fööneillä lisää tehoa, pienemmällä polttoaineenkulutuksella ja paremmalla toimintavarmuudella ( ei tarvi viedä niin äärimmäisyyksiin kestävyyden ehdoilla ) föönit lykkää ilmaa moottoriin ja kun ilmaa saadaan pannuun enemmän niin voidaan sysätä sitä soppaa. painavempaa ja kestävempää sisuskalua ja pienemmillä huippukierroksilla. oikein mitotetut föönit mahdollistaa vapariakin paremman toiminta-alueen. vääntää heti alhaalta ja yläkierroksille asti sitä voimaa ja vääntöä piisaa.

                äänet. no onhan hienot äänet plussaa mutta ei niillä kierrosajat parane eikä vehkeet mee yhtään sen paremmin luisussa. jos joku tollasen ostaa eikä äänet miellytä niin tuokoon mulle. leivon auton alle sellasen putkiston että varmasti kyllä ajamisen fiilis lisääntyy jos se äänistä on kii, hintakaan ei pitäis olla paha

                vaparit on historiaa. en ite enää harkitte edes koko vaihtoehtoa kun voimaa ja vääntöä saa helpommin ja halvalla kun pistää vähän painetta pyttyihin. tekisivät perkele vielä dieselin niin avot. kelakkaa esim 500hp/800nm. kyllä se vääntö vie vaan jätkät autoa komeesti. ite teen tossa vielä tiukempaa nokivasaraa ja tunnustan etten kaipaile ämmäläisiä mutta tunnustan myös oikein mielelläni sen tosiasian että kyllä e39 m5 äänet ilman vaimentimia, rosteriherkuilla vei siitä huolimatta sydämmen. mahtavaa. ne äänet dieseliin niin se olis siinä
                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                Comment

                • Sene
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 925
                  • Enschede, The Netherlands

                  #98
                  Originally posted by ///Jone View Post
                  Niinpä onkin kaikki ferrarin v8, liekkö kustannus syistä vai tilan.
                  Lähinnä varmaan että moottori käyttäytyy ja kuulostaa odotetulta merkin mukaan
                  F11 LCI 535xi


                  Ex.

                  E36 320i sedan
                  E36 LCI 328i coupe
                  E61 LCI 530xi

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #99
                    Originally posted by ///Jone View Post
                    Niinpä onkin kaikki ferrarin v8, liekkö kustannus syistä vai tilan.
                    Tehon ja herkkyyden. Tuollainen kampura on kevyempi ja koneeseen saadaan tasaiset sytkävälit, joka voidaan pakosarjan suunnittelussa hyödyntää. Crossplane sen sijaan olisi luontaisesti tasapainossa.

                    Originally posted by LASSI-S View Post
                    vaparit on historiaa. en ite enää harkitte edes koko vaihtoehtoa kun voimaa ja vääntöä saa helpommin ja halvalla kun pistää vähän painetta pyttyihin. tekisivät perkele vielä dieselin niin avot. kelakkaa esim 500hp/800nm. kyllä se vääntö vie vaan jätkät autoa komeesti.
                    Mutta noihan on hyvän vaparipadan luvut, koska ruvetaan ahtamaan?
                    Last edited by r.w.; 12-07-2011, 07:10.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • JP
                      BTCF Hallitus
                      • Oct 2004
                      • 5174
                      • On the Road

                      Originally posted by r.w. View Post
                      Mutta noihan on hyvän vaparipadan luvut, koska ruvetaan ahtamaan?


                      Ahtimet kuuluu dieseleihin, mut tähänhän se "ilmastonmuutos" autonvalmistajat on ajaneet, pitää päästä pieniin päästöihin..

                      Mut veikkaampa et ensimmäisen koe ajon jälkeen tulee taas se fiilis..
                      PAKKO SAADA!
                      E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
                      -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
                      -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

                      ///Pumppu Pojat Racing Team

                      / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

                      Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

                      Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
                      huollot. yms.

                      Comment

                      • attitude
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 113
                        • Joensuu

                        Ajopätkää

                        http://www.youtube.com/watch?v=E_Q3l...mbedded#at=127


                        Sisustaa

                        http://www.youtube.com/watch?v=bMvL0...embedded#at=90
                        Last edited by attitude; 03-08-2011, 17:56.

                        Comment

                        • tombba80
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 61
                          • Helsinki

                          http://www.iltasanomat.fi/autot/kolm...407001899.html
                          - Porsche 991 4S Carrera vm. 2014
                          - BMW 118d Cabrio e88 vm. 2012
                          - Baja 232 7.4 mpi
                          - Flipper 670 ST
                          - Sea Doo RXT-X-RS 300
                          - Sea Doo RXP 230
                          - Pinarello Dogma F12 Disc
                          - Scogo Trike

                          Comment

                          • JNIJNI
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1483

                            kaasua

                            G21 LCI 330e xDrive 2022
                            E93 M3

                            Comment

                            • JNIJNI
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1483

                              lisää kaasua

                              G21 LCI 330e xDrive 2022
                              E93 M3

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5402
                                • S:t Karins

                                Se on suorastaan pelottava...
                                iltasanomat
                                Ja testiä jossain mikkihiiri radalla
                                Mukana myös M550D
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎