Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    F10\11 ostamassa

    Tässä E61 korimallin kyydissä on jo kuudes vuosi ja +170 tkm menossa ilman isompia joten seuraajaa kartoitetaan.
    Kokemuksia siis 530da:sta (90 tkm ajan) ja nykyisestä 535d:stä ( +80tkm )

    Näillä näkymin korimalli olisi F11 vm ,käyttövoima ei ihan varma mutta kriteereinä voisi pitää että käytännön voimaa pitää olla
    Ajomäärä vuodessa n 30tkm,jossa paljon pitempää matkaa.

    Kilometrit voisi mennä 120-150 tkm nurkilla jolloin osto\vaihtohinta ei ihan tähtitieteellinen.

    Mitkä näissä on ns "must" varusteet joita ilman ei pärjää ?

    Entäs lastentaudit ?

    Tällä hetkellä ykkössuosikki olisi 530-535d jossa luulisi olevan ns viripotentiaalia,onko näistä uusista nakuista kokemusta mitä nuo pukkaa ulos ohjelmalla.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3102

    #2
    Originally posted by veku View Post
    Tässä E61 korimallin kyydissä on jo kuudes vuosi ja +170 tkm menossa ilman isompia joten seuraajaa kartoitetaan.
    Kokemuksia siis 530da:sta (90 tkm ajan) ja nykyisestä 535d:stä ( +80tkm )

    Näillä näkymin korimalli olisi F11 vm ,käyttövoima ei ihan varma mutta kriteereinä voisi pitää että käytännön voimaa pitää olla
    Ajomäärä vuodessa n 30tkm,jossa paljon pitempää matkaa.

    Kilometrit voisi mennä 120-150 tkm nurkilla jolloin osto\vaihtohinta ei ihan tähtitieteellinen.

    Mitkä näissä on ns "must" varusteet joita ilman ei pärjää ?

    Entäs lastentaudit ?

    Tällä hetkellä ykkössuosikki olisi 530-535d jossa luulisi olevan ns viripotentiaalia,onko näistä uusista nakuista kokemusta mitä nuo pukkaa ulos ohjelmalla.
    turha maksaa 530d:stä kun 525d:ssä on sama kone. siis mikäli ostat 6mukisen. must varusteet kannattaa miettiä oman tarpeen mukaan. omasta mielestä en maksaisi ekstraa sellaisesta mille ei oikeesti ole käyttöä.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by poke View Post
      turha maksaa 530d:stä kun 525d:ssä on sama kone. siis mikäli ostat 6mukisen. must varusteet kannattaa miettiä oman tarpeen mukaan. omasta mielestä en maksaisi ekstraa sellaisesta mille ei oikeesti ole käyttöä.
      Onkohan suuttimet,turbo ja laatikko samat ?
      Huomasin että sä olitkin jo tehnyt vastaavan topiicin tästä F1x ostosta..
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Tuosta M5 kokoelmaasi, värikin olisi kohdallaan
        Virsbūves tips:sedan, Izlaiduma gads:2012, Nobraukums, km:17000km, Dzinējs:4.4i Twin Turbo 560 ZS, Krāsa:MONTE CARLO BLAU METALLIC, Piedziņa:Aizmugures
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Tuosta M5 kokoelmaasi, värikin olisi kohdallaan
          http://www.ezauto.lv/lv/cars/bmw-m5-f-10-1
          Kyllähän tämä maistusi..onkohan vapaaehtosia maksumiehiä
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5419
            • S:t Karins

            #6
            Originally posted by veku View Post
            Onkohan suuttimet,turbo ja laatikko samat ?
            Huomasin että sä olitkin jo tehnyt vastaavan topiicin tästä F1x ostosta..
            Oletettavasti ainakin puhallin on pienempi, eli kun ruutia lisää kuitenkin haet niin 530 tai mielellään 535.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by Tommix View Post
              Oletettavasti ainakin puhallin on pienempi, eli kun ruutia lisää kuitenkin haet niin 530 tai mielellään 535.

              Oletettavasti? Kyllä niissä näyttäsi olevan ainakin turbo ja suuttimet samat.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3102

                #8
                Originally posted by bemu2000 View Post
                Oletettavasti? Kyllä niissä näyttäsi olevan ainakin turbo ja suuttimet samat.
                on joo ja kytkin kanssa manuaalissa samaa. tämä tuli jo tarkistettua ennenkuin omani hankin. 530:stä vero n. 3,5keur enempi.
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • Milko75
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 853
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by veku View Post
                  Entäs lastentaudit ?
                  Mulla paukahti tasonsäätökompura viime talvena. Syy suunnitteluvirhe; eli kompura on sullottu ahtaaseen muovikoteloon, minne kondesoituu vettä. Vedelle ei luonnollisesti ole pois pääsyä kotelosta, joten pakkasellahan se sitten jäätyi ja sanoi poks. Porattiin kotelon pohjaan nyt reikä niin pääsee vesi valumaan pois. Takuuseen meni, joten kustis oli 0 eur.

                  Muuten täyden kympin auto ollu.
                  G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                  Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by veku View Post
                    Onkohan suuttimet,turbo ja laatikko samat ?
                    Huomasin että sä olitkin jo tehnyt vastaavan topiicin tästä F1x ostosta..
                    Suuttimet, turbo, ja kone muuten on ihan sama,
                    automaattiaski on eri ja 25:n laatikko ei kestä juuri mitään:

                    ZF GA8HP45Z transmission rated for 331.9 lb./ft. maximum torque (450 Nm)
                    ZF GA8HP70Z rated at 516.3 lb/ft of torque (700 Nm)

                    Ja nyt käsiteltiin 3 litraista 525d:tä eikä uutta 2-litraista.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3102

                      #11
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Suuttimet, turbo, ja kone muuten on ihan sama,
                      automaattiaski on eri ja 25:n laatikko ei kestä juuri mitään:

                      ZF GA8HP45Z transmission rated for 331.9 lb./ft. maximum torque (450 Nm)
                      ZF GA8HP70Z rated at 516.3 lb/ft of torque (700 Nm)

                      Ja nyt käsiteltiin 3 litraista 525d:tä eikä uutta 2-litraista.
                      tuo 450nm tuntuu tosi pieneltä väännön kestolta kun vakiopatakin antaa enempi pihalle. mun auto penkitettiin kesällä helteisellä kelillä ja tulos oli 216hp / 477nm. täysin vakio ja kilsat tuolloin n. 38tkm.

                      minulla ei ole ollut vielä mitään lastentauteja eikä vikoja. kilsoja on nyt 47tkm joista minä ajanut 34tkm. auto valmistunut 29.4.2010 eli alkupään tuotantoa. niederlassungin takuu loppuu marraskuussa . toivotaan ettei senkän jälkeen laukea mitään isompaa ja kallista.
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        #12
                        Tulipa tänään ajettua F11 520da jolla 60 tkm kelattu..täytyy sanoa että ei kiitos tuollaista.
                        Lähinnä voiman puute teki autosta ei kiinnostavan,toki tuo 2.0 litran pannu on varmasti taloudellinen mutta ainakin itsellä suurempi merkitys on suorituskyvyllä\fiiliksellä.
                        Tarkoitus oli käydä ajamassa samalla reissulla 535d:tä mutta ei sopinut aikatauluun,tämä olisi voinut olla se joka olisi saanút kuumeen aikaiseksi.

                        Kokemuksia F11:stä

                        Plussaa

                        Laatuvaikutelma
                        Moottorin ja laatikon toiminta
                        Ajotunnelma
                        Sisusta

                        Miinukset

                        Voiman puute :
                        Auton koko
                        Runflat renkaat teki autosta "hieman hakevan"
                        Väliraha

                        Joten vanhalla mennään toistaseksi
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #13
                          Naulan kantaan, Veku.

                          Tänään vaihtui seiska F10 530xda:han, jossa on tuo uudemp, 258 hv pata. Pelkäsin ensin, että "seiska pienenä" -efekti on liikaa mulle, mutta ihan käypäiseltä peliltähän tuo vaikuttaa. Kone tekee kyllä paljon auton luonteelle.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by touring39 View Post
                            Tänään vaihtui seiska F10 530xda:han, jossa on tuo uudemp, 258 hv pata. Pelkäsin ensin, että "seiska pienenä" -efekti on liikaa mulle, mutta ihan käypäiseltä peliltähän tuo vaikuttaa. Kone tekee kyllä paljon auton luonteelle.
                            Entä melu F01:een verrattuna?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              #15
                              Kuluneet 19" runflatit ei tee oikein oikeutta, ja ne meneekin vaihtoon, mutta ei se melu nyt ihan hirveästi kasvanut. Toki tietysti jonkin verran. Seiskassakin kyllä oli 19" runflätit, joten siinäkin rengasäänet näytteli aika isoa roolia.

                              Sanotaanko nyt niin, että kyllä tolla toimeen tulee...
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎