Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
-
-
Jakopään remontti on tehty 250tkm paikkeilla, elikkäs olettaisin että -12 lopussa tai -13 alussa. Aika ison riskin tuossa kyllä ottaa kun 530d:stä siirtyy tuollaiseen viritykseen, mutta ei oikein edes Saksasta tunnu saavan vielä f10 mallia kutoskoneella edullisesti.
Ja totta tosiaan tuokin että tuo bemarin 2 litrainen diesel on todella yleinen kone että ei ne nyt ihan järjestyksessä kaikki leviä. Mutta kutoskoneissa ei ole ollut tuon mittaluokan ongelmia ollenkaan kunhan vain imusarjan läpät ottaa pois. Varmasti f10 mallia sais vuoden päästä kutoskoneella samaan hintaan kuin nyt saa neloskoneisia, joten siinämielessä se odottaminenkin on ihan siedettävä kompromissi.
Kyseinen yksilö vain muuten miellyttäisi monilta osin, tekniikka vain arveluttaa. Mut mielummin tuollainen 50tkm ajetulla jakopäällä kun 200tkm ajettu mille ei tehty vielä mitään.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostJakopään remontti on tehty 250tkm paikkeilla, elikkäs olettaisin että -12 lopussa tai -13 alussa. Aika ison riskin tuossa kyllä ottaa kun 530d:stä siirtyy tuollaiseen viritykseen, mutta ei oikein edes Saksasta tunnu saavan vielä f10 mallia kutoskoneella edullisesti.
Ja totta tosiaan tuokin että tuo bemarin 2 litrainen diesel on todella yleinen kone että ei ne nyt ihan järjestyksessä kaikki leviä. Mutta kutoskoneissa ei ole ollut tuon mittaluokan ongelmia ollenkaan kunhan vain imusarjan läpät ottaa pois. Varmasti f10 mallia sais vuoden päästä kutoskoneella samaan hintaan kuin nyt saa neloskoneisia, joten siinämielessä se odottaminenkin on ihan siedettävä kompromissi.
Kyseinen yksilö vain muuten miellyttäisi monilta osin, tekniikka vain arveluttaa. Mut mielummin tuollainen 50tkm ajetulla jakopäällä kun 200tkm ajettu mille ei tehty vielä mitään.
Mainitset että kutoskoneisesta tulisi ottaa imusarjanläpät pois. Siis näistä F10:istäkinkö joissa on jo N57 moottori? M57:stahan noi piti nypätä pois aikanaan.
Onhan tuolla saksassa jo edullisia F10:ä kutosdieselillä. Miten halpa se pitäisi sulle olla jos kerran ajomäärälläkään ei ole niin merkitystä?Last edited by poke; 10-01-2014, 07:45.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
En osaa sanoa edes onko f-malleissa enää imusarjan läppiä ja onko niitä mitään syytä poistaa? Mutta e60 kohdalla näin toimin ja ongelmia ei ole koneen kanssa kyllä ollut, ei minkäänlaisia (140tkm ajanut tuolla).
Noh hinnasta, sanotaanko että kutoskoneinen n. 200tkm ajettu pitäis saada ~30-35ke paikkeille kohtuullisilla varusteillakin jo. Ainakin e60 kohdalla aikanaan oli näin kun autot lähestyivät 4 vuoden ikää. Voi hyvinkin olla että tulee tehtyä kaupat tuosta pikkukoneella olevasta autosta, kun kerta vanha käy vaihdossa ja väliraha on aikalailla kohdallaan jo. Paras tilannehan se olisi kun sais valkata Saksasta mieleisensä n. satkun ajetun aidon m-sportin, mutta siihen ei taida olla meikäläisen kukkarolla varaa.
Niin ja korjataan vielä senverran että saahan niitä kutoskoneisia jo Saksasta melko edulliseen hintaan, juurikin niitä 200tkm ajettuja. Mutta tulli taitaa lätkäistä tuollaiseen vielä yli kympin veroja, ainakin kun viimeksi tutkin tullin tekemiä autoveropäätöksiä.Last edited by joko; 10-01-2014, 10:57.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View Post
Niin ja korjataan vielä senverran että saahan niitä kutoskoneisia jo Saksasta melko edulliseen hintaan, juurikin niitä 200tkm ajettuja. Mutta tulli taitaa lätkäistä tuollaiseen vielä yli kympin veroja, ainakin kun viimeksi tutkin tullin tekemiä autoveropäätöksiä.
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostEn osaa sanoa edes onko f-malleissa enää imusarjan läppiä ja onko niitä mitään syytä poistaa? Mutta e60 kohdalla näin toimin ja ongelmia ei ole koneen kanssa kyllä ollut, ei minkäänlaisia (140tkm ajanut tuolla).
Noh hinnasta, sanotaanko että kutoskoneinen n. 200tkm ajettu pitäis saada ~30-35ke paikkeille kohtuullisilla varusteillakin jo. Ainakin e60 kohdalla aikanaan oli näin kun autot lähestyivät 4 vuoden ikää. Voi hyvinkin olla että tulee tehtyä kaupat tuosta pikkukoneella olevasta autosta, kun kerta vanha käy vaihdossa ja väliraha on aikalailla kohdallaan jo. Paras tilannehan se olisi kun sais valkata Saksasta mieleisensä n. satkun ajetun aidon m-sportin, mutta siihen ei taida olla meikäläisen kukkarolla varaa.
Niin ja korjataan vielä senverran että saahan niitä kutoskoneisia jo Saksasta melko edulliseen hintaan, juurikin niitä 200tkm ajettuja. Mutta tulli taitaa lätkäistä tuollaiseen vielä yli kympin veroja, ainakin kun viimeksi tutkin tullin tekemiä autoveropäätöksiä.
Kaveri verotti reilun 120tkm ajetun 2010 käyttöönotetun F10 525d:n vuoden lopulla niin veroa meni n.8500eur.
Vertailuksi omastani, 525d 2010, meni veroa vajaa 11400euroa veroa reilu vuosi (11/2012) sitten. kilsoja oli taulussa tuolloin 13,5 tkm.
Tuoltahan ne tullin taulukoista löytyy ja julkista tietoa ovat.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Joo tullin dokumentit tehdyistä veropäätöksistä on kahlattu läpi ja todettu että sen -10/11 mallisen 525-530d:n verot olis n. 8-12ke välillä riippuen ajomäärästä.
Ja Bmw Masterille niin onhan toi joo melkolailla iso ero hinnat alkaen 520d mallistoon, mutta on myös autoissakin kyllä iso ero. Minulla tuolle asialle ei nyt ole niin kauhean suurta merkitystä kun autoa on tarkoitus pitää taas ainakin 5-6 vuotta niin ei ole ostovaiheessa tonnista tai kahdesta kiinni ja myydessä siitä ei kuitenkaan saa mitään
Saksassa aika moni myynnissä olevista 525d malleista on manuaali askilla, mistäköhän johtuu? Vissiin kuitenkin parempi tuo 525 malli manuaalilla kun automaatti on tuossa ilmeisesti mitoitettu vääntöjen puolesta jo vakiona ylärajoilleen.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostVissiin kuitenkin parempi tuo 525 malli manuaalilla kun automaatti on tuossa ilmeisesti mitoitettu vääntöjen puolesta jo vakiona ylärajoilleen.
Ei mihinkään kauppakassiin kannata manuaalia ottaa, harrastepelit sitten erikseen...BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View Posthöpö höpö.Itse rullannut pian 6HP19Z askilla ilman minkäänlaista ongelmaa 100tkm (kilometrit kellossa 187tkm)n.600Nm väännöllä,vaikka monessa keskustelussa kyseinen laatikko mitoitettu ylärajoille 400Nm:iin
Ei mihinkään kauppakassiin kannata manuaalia ottaa, harrastepelit sitten erikseen...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Eihän se varmasti nyt hajoakkaan kuin seinään, ehkä se saattaa rueta sielä myöhemmillä kilometreillä näkymään sitten. Tehtaan arvotkihan ovat sellaiset "varmanpäälle" ilmoitetut, eli hyvin saattaa kestää enemmänkin.
Ja riippuu niin paljon käytöstä kuten kaikki muukin.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Vahvana ehdokkaana tämä: http://www.kcr.se/render_page_vs.asp...vehicleid=2982
Jos on kokemusta, niin saa kertoa plussat ja miinukset.
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli View PostVahvana ehdokkaana tämä: http://www.kcr.se/render_page_vs.asp...vehicleid=2982
Jos on kokemusta, niin saa kertoa plussat ja miinukset.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Kyyyllä minä oon ymmärtäny että pitäs onnistua ainakin aajiitekillä| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Comment