Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    #61
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Jotain tuollaista ajattelinkin. Auttaisiko jäykempi öljy jolloin kiristin olisi tiukemmalla?
    Sitä en tiedä mikä auttaa ja mikä ei, mutta itsellä oli edellinen kulkine samaisen koneen ensimmäinen painos 520dA -08:ssa ja mulla ei ollut jakopääongelmia. Kilsoja oli vajaa 200tkm kun möin. Itse vaihtelin öljyt aina puolittaen vaihtovälit ja ihan Teboilin diamondilla, 5W-30 muistaakseni. Niin ja matka-ajoa oli mun käyttö 99%.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      #62
      Jakopään remontti on tehty 250tkm paikkeilla, elikkäs olettaisin että -12 lopussa tai -13 alussa. Aika ison riskin tuossa kyllä ottaa kun 530d:stä siirtyy tuollaiseen viritykseen, mutta ei oikein edes Saksasta tunnu saavan vielä f10 mallia kutoskoneella edullisesti.
      Ja totta tosiaan tuokin että tuo bemarin 2 litrainen diesel on todella yleinen kone että ei ne nyt ihan järjestyksessä kaikki leviä. Mutta kutoskoneissa ei ole ollut tuon mittaluokan ongelmia ollenkaan kunhan vain imusarjan läpät ottaa pois. Varmasti f10 mallia sais vuoden päästä kutoskoneella samaan hintaan kuin nyt saa neloskoneisia, joten siinämielessä se odottaminenkin on ihan siedettävä kompromissi.
      Kyseinen yksilö vain muuten miellyttäisi monilta osin, tekniikka vain arveluttaa. Mut mielummin tuollainen 50tkm ajetulla jakopäällä kun 200tkm ajettu mille ei tehty vielä mitään.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3096

        #63
        Originally posted by joko View Post
        Jakopään remontti on tehty 250tkm paikkeilla, elikkäs olettaisin että -12 lopussa tai -13 alussa. Aika ison riskin tuossa kyllä ottaa kun 530d:stä siirtyy tuollaiseen viritykseen, mutta ei oikein edes Saksasta tunnu saavan vielä f10 mallia kutoskoneella edullisesti.
        Ja totta tosiaan tuokin että tuo bemarin 2 litrainen diesel on todella yleinen kone että ei ne nyt ihan järjestyksessä kaikki leviä. Mutta kutoskoneissa ei ole ollut tuon mittaluokan ongelmia ollenkaan kunhan vain imusarjan läpät ottaa pois. Varmasti f10 mallia sais vuoden päästä kutoskoneella samaan hintaan kuin nyt saa neloskoneisia, joten siinämielessä se odottaminenkin on ihan siedettävä kompromissi.
        Kyseinen yksilö vain muuten miellyttäisi monilta osin, tekniikka vain arveluttaa. Mut mielummin tuollainen 50tkm ajetulla jakopäällä kun 200tkm ajettu mille ei tehty vielä mitään.
        Kaikki hajoaa aikanaan, jos sitä jää miettimään niin elämä valuu hukkaan murehtiessa. Sitäpaitsi samanlaiset jakopään osat ne löytyy siitä kutoskoneisestakin. Öljypumppu on eri, joten liekö sillä merkitystä kestävyyteen? Itse tulen jokatapauksessa vaihtelemaan tähän kutoskoneiseenkin öljyjä tuplasti tiuhemmin kuin huollontarveilmaisin pyytää.

        Mainitset että kutoskoneisesta tulisi ottaa imusarjanläpät pois. Siis näistä F10:istäkinkö joissa on jo N57 moottori? M57:stahan noi piti nypätä pois aikanaan.

        Onhan tuolla saksassa jo edullisia F10:ä kutosdieselillä. Miten halpa se pitäisi sulle olla jos kerran ajomäärälläkään ei ole niin merkitystä?
        Last edited by poke; 10-01-2014, 07:45.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #64
          ...........
          Last edited by Bmw Master; 10-01-2014, 07:51.

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #65
            En osaa sanoa edes onko f-malleissa enää imusarjan läppiä ja onko niitä mitään syytä poistaa? Mutta e60 kohdalla näin toimin ja ongelmia ei ole koneen kanssa kyllä ollut, ei minkäänlaisia (140tkm ajanut tuolla).
            Noh hinnasta, sanotaanko että kutoskoneinen n. 200tkm ajettu pitäis saada ~30-35ke paikkeille kohtuullisilla varusteillakin jo. Ainakin e60 kohdalla aikanaan oli näin kun autot lähestyivät 4 vuoden ikää. Voi hyvinkin olla että tulee tehtyä kaupat tuosta pikkukoneella olevasta autosta, kun kerta vanha käy vaihdossa ja väliraha on aikalailla kohdallaan jo. Paras tilannehan se olisi kun sais valkata Saksasta mieleisensä n. satkun ajetun aidon m-sportin, mutta siihen ei taida olla meikäläisen kukkarolla varaa.

            Niin ja korjataan vielä senverran että saahan niitä kutoskoneisia jo Saksasta melko edulliseen hintaan, juurikin niitä 200tkm ajettuja. Mutta tulli taitaa lätkäistä tuollaiseen vielä yli kympin veroja, ainakin kun viimeksi tutkin tullin tekemiä autoveropäätöksiä.
            Last edited by joko; 10-01-2014, 10:57.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #66
              Originally posted by joko View Post

              Niin ja korjataan vielä senverran että saahan niitä kutoskoneisia jo Saksasta melko edulliseen hintaan, juurikin niitä 200tkm ajettuja. Mutta tulli taitaa lätkäistä tuollaiseen vielä yli kympin veroja, ainakin kun viimeksi tutkin tullin tekemiä autoveropäätöksiä.
              Hakukuluineen ja talvirenkaineen ~37k€? Onhan tuo hinnat alkaen 520d:hen verrattuna aika iso raha.

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3096

                #67
                Originally posted by joko View Post
                En osaa sanoa edes onko f-malleissa enää imusarjan läppiä ja onko niitä mitään syytä poistaa? Mutta e60 kohdalla näin toimin ja ongelmia ei ole koneen kanssa kyllä ollut, ei minkäänlaisia (140tkm ajanut tuolla).
                Noh hinnasta, sanotaanko että kutoskoneinen n. 200tkm ajettu pitäis saada ~30-35ke paikkeille kohtuullisilla varusteillakin jo. Ainakin e60 kohdalla aikanaan oli näin kun autot lähestyivät 4 vuoden ikää. Voi hyvinkin olla että tulee tehtyä kaupat tuosta pikkukoneella olevasta autosta, kun kerta vanha käy vaihdossa ja väliraha on aikalailla kohdallaan jo. Paras tilannehan se olisi kun sais valkata Saksasta mieleisensä n. satkun ajetun aidon m-sportin, mutta siihen ei taida olla meikäläisen kukkarolla varaa.

                Niin ja korjataan vielä senverran että saahan niitä kutoskoneisia jo Saksasta melko edulliseen hintaan, juurikin niitä 200tkm ajettuja. Mutta tulli taitaa lätkäistä tuollaiseen vielä yli kympin veroja, ainakin kun viimeksi tutkin tullin tekemiä autoveropäätöksiä.
                En ole kuullut, että näissä N57 koneissa olisi ollut läppäongelmia. aika näyttää tuleeko.

                Kaveri verotti reilun 120tkm ajetun 2010 käyttöönotetun F10 525d:n vuoden lopulla niin veroa meni n.8500eur.

                Vertailuksi omastani, 525d 2010, meni veroa vajaa 11400euroa veroa reilu vuosi (11/2012) sitten. kilsoja oli taulussa tuolloin 13,5 tkm.

                Tuoltahan ne tullin taulukoista löytyy ja julkista tietoa ovat.
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  #68
                  Joo tullin dokumentit tehdyistä veropäätöksistä on kahlattu läpi ja todettu että sen -10/11 mallisen 525-530d:n verot olis n. 8-12ke välillä riippuen ajomäärästä.
                  Ja Bmw Masterille niin onhan toi joo melkolailla iso ero hinnat alkaen 520d mallistoon, mutta on myös autoissakin kyllä iso ero. Minulla tuolle asialle ei nyt ole niin kauhean suurta merkitystä kun autoa on tarkoitus pitää taas ainakin 5-6 vuotta niin ei ole ostovaiheessa tonnista tai kahdesta kiinni ja myydessä siitä ei kuitenkaan saa mitään

                  Saksassa aika moni myynnissä olevista 525d malleista on manuaali askilla, mistäköhän johtuu? Vissiin kuitenkin parempi tuo 525 malli manuaalilla kun automaatti on tuossa ilmeisesti mitoitettu vääntöjen puolesta jo vakiona ylärajoilleen.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Area 03

                    #69
                    Originally posted by joko View Post
                    Vissiin kuitenkin parempi tuo 525 malli manuaalilla kun automaatti on tuossa ilmeisesti mitoitettu vääntöjen puolesta jo vakiona ylärajoilleen.
                    höpö höpö.Itse rullannut pian 6HP19Z askilla ilman minkäänlaista ongelmaa 100tkm (kilometrit kellossa 187tkm)n.600Nm väännöllä,vaikka monessa keskustelussa kyseinen laatikko mitoitettu ylärajoille 400Nm:iin

                    Ei mihinkään kauppakassiin kannata manuaalia ottaa, harrastepelit sitten erikseen...
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      #70
                      Originally posted by b mutteri kasa View Post
                      höpö höpö.Itse rullannut pian 6HP19Z askilla ilman minkäänlaista ongelmaa 100tkm (kilometrit kellossa 187tkm)n.600Nm väännöllä,vaikka monessa keskustelussa kyseinen laatikko mitoitettu ylärajoille 400Nm:iin

                      Ei mihinkään kauppakassiin kannata manuaalia ottaa, harrastepelit sitten erikseen...
                      Joo automaattina ilmanmuuta. Hyvä tietää tuokin ettei se ihan käsiin hajoa vaikka sinne vähän voimaa laittaiskin lisää.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        #71
                        Eihän se varmasti nyt hajoakkaan kuin seinään, ehkä se saattaa rueta sielä myöhemmillä kilometreillä näkymään sitten. Tehtaan arvotkihan ovat sellaiset "varmanpäälle" ilmoitetut, eli hyvin saattaa kestää enemmänkin.

                        Ja riippuu niin paljon käytöstä kuten kaikki muukin.
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • Eemeli
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 1605
                          • pk-seutu

                          #72
                          Jäi vähän epäselväksi tuo 30d:n ohjelmointi, oliko siis mahdotonta, mutta mahdollista huijata erillisellä boksilla? Onko tiedossa mitään hyväksi todettuja bokseja?

                          Comment

                          • Eemeli
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 1605
                            • pk-seutu

                            #73
                            Vahvana ehdokkaana tämä: http://www.kcr.se/render_page_vs.asp...vehicleid=2982

                            Jos on kokemusta, niin saa kertoa plussat ja miinukset.

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              #74
                              Originally posted by Eemeli View Post
                              Vahvana ehdokkaana tämä: http://www.kcr.se/render_page_vs.asp...vehicleid=2982

                              Jos on kokemusta, niin saa kertoa plussat ja miinukset.
                              Onko tosiaan näin että näiden F10-11 nakujen ohjelmointi ei vielä onnistu ?
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                #75
                                Kyyyllä minä oon ymmärtäny että pitäs onnistua ainakin aajiitekillä
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎